مسابقات اسکیت هاکی روی یخ جوانان 2021

گسترش تلاش های فدراسیون اسکیت
سپتامبر 26, 2020
جلسه پرسش و پاسخ با رئیس IIHF
سپتامبر 27, 2020

شورای IIHF، برگزاری مسابقات جهانی اسکیت هاکی روی یخ جوانان را به صورت تک محل به تصویب رساند. این محل در شهر ادمونتون در کانادا و در Rogers Place خواهد بود. همچنین برای رعایت امنیت و سلامت بازیکنان و کادر رسمی، و همچنین مطابق با قوانین دولت کانادا، تصویب شد که مسابقات جوانان 2021 بدون تماشاگر برگزار شود.

رنه فاصل در این زمینه می گوید: این تصمیم سختی است اما ما چاره دیگری نداشتیم. اولویت اول ما سلامتی بازیکنان، کادر فنی و رسمی و هواداران می باشد. ما با ایده تشکیل حباب ایزوله در ادمونتون از سمت کمیته برگزاری خرسند شدیم، و ما مطمئنیم که می توانیم تجربه فوق العاده NHL را دنبال کنیم تا محیطی امن برای رقابت تیم ها ایجاد کنیم.

جابجایی به یک محل برگزاری برای مسابقات، نیاز به بررسی برنامه مسابقات دارد که در تاریخ های بعدی اعلام خواهد شد.

تماشاگرانی که برای تماشای مسابقات بلیط تهیه کرده بودند و هنوز ایمیلی در این زمینه دریافت نکرده اند می توانند با سیستم تیکت (tickets@hockeycanada.ca) در تماس باشند.

در جلسه توجیهی که برای تیم های شرکت کننده در تورنومنت برقرار شد، پیشنهادهایی برای سفر به ادمونتون ارائه شد که نهایت نکات بهداشتی برای مبارزه با کووید 19 رعایت شده باشد. همچنین ایجاد حباب ایزوله مسابقات برای تیم های شرکت کننده و کادر رسمی در زمین یخ ادمونتون برنامه ریزی شد.

برای کاهش هزینه های مرتبط با برگزاری حباب برای مسابقات، این توافق صورت گرفت که رقابت های اسکیت هاکی روی یخ در سال 2022 برای جوانان به صورت مشترک در ادمونتون و Red Deer  برگزار شود. که این مسئله با این پیش بینی ارائه شده است که در هر دو محل تماشاگر حضور داشته باشد.

قبلا این برنامه ریزی صورت گرفته بود که مسابقات جهانی اسکیت هاکی روی یخ 2022 در گوتنبرگ سوئد برگزار شود که این توافق به سال 2024 تغییر کرد.

رنه فاصل در این زمینه گفت که بسیار از انجمن اسکیت هاکی روی یخ سوئد متشکریم که موضوع را درک کرده اند و در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورده اند. هزینه های برگزاری مسابقات در حباب ایزوله باید به گونه ای برای کانادا جبران شود که این بهترین راه است. این توافق برای نجات تورنومنت 2021 اسکیت هاکی روی یخ جوانان لازم و ضروری بود.

رئیس انجمن اسکیت هاکی روی یخ سوئد در این زمینه اعلام کرد: برای ما نیز تصمیم راحتی نبود و مدت زیادی است که با کانادا و IIHF در این زمینه رایزنی می کنیم و اعتقاد داریم که این تغییر لازم و ضروری است. هزینه های زیادی که برای سلامت دست اندرکاران صرف می شود نیز باید با برنامه ریزی دقیق باز گردد.

IIHF مرتبا بر اساس سیستم ردیابی خود، وضعیت تورنومنت ها در قبال کووید 19 را مورد بررسی قرار می دهد و مشاوره های گروه متخصص در زمینه کووید 19 نیز لحاظ می گردد تا بالاترین درجه سلامت و امنیت در مسابقات اسکیت هاکی برقرار باشد.

منبع: https://www.iihf.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *