گسترش تلاش های فدراسیون اسکیت

فروشگاه اسکیت در آکادمی اسکیت
سپتامبر 25, 2020
مسابقات اسکیت هاکی روی یخ جوانان 2021
سپتامبر 27, 2020

همه ما از چالش هایی که بیماری کووید 19 ایجاد کرده است آسیب دیده ایم و هنوز نیز با مشکلات آن دست و پنجه نرم می کنیم. آما این سختی برای مسئولان فدراسیون اسکیت 10 ها برابر می باشد زیرا فعالیت در این شرایط بسیار پرریسک است و با زحمتی چند برابری قابل اجرا می باشد. مسابقات در تمام دنیا لغو شد و تمرینات ملی پوشان نیز به حالت تعلیق در آمد. ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود اما فدراسیون اسکیت این زمان را غنیمت شمرد و با ریاست جناب بهمن محمدرضایی به انجام امور زیربنایی مشغول شد.

اما چند روزی است که برنامه های آموزشی فدراسیون اسکیت به صورت منسجم با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در حال انجام می باشد و امید است با مومنتومی که پیدا کرده است پیشرفتی روزافزون داشته باشد. برای مثال دوره هایی که در مدت همین یک ماه به صورت حرفه ای صورت گرفت به قرار زیر است:

برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی در پیست یخ آیس باکس که در این اردو نفرات دور اول برای تیم های ملی اسکیت هاکی روی یخ بانوان و اسکیت هاکی روی یخ آقایان انتخاب شدند. در این اردوی انتخابی، ابتدا 33 نفر از آقایان و خانم ها برگزیده شدند که در انتخابی های بعد تعداد نفرات آنها به 21 نفر می رسد. آقای کاوه صدقی و فرزاد هوشیدری نیز در این زمینه تلاش های بسیاری را صورت دادند. اکنون نیز تمرین های تیم ملی اسکیت هاکی در پیست یخ آیس باکس در قالب دو تیم اسکیت هاکی یخ بانک آینده و تیم اسکیت هاکی یخ بیمه رازی برگزار می شود تا نفرات اصلی مشخص شوند. این تلاش ها برای حضور قدرتمند ایران در مسابقات آسیایی 1400 می باشد.

برگزاری دوره مربیگری درجه 3 عمومی: این دوره نیز در اواخر شهریور ماه به انجام رسید که یک روز از آن در فدراسیون اسکیت و روز دوم در آکادمی اسکیت خرمشاد برگزار گردید. جناب بهمن محمدرضایی نیز در این آکادمی اسکیت حضور پیدا کردند و بر اجرای اصول فنی و بهداشتی نظارت دقیق داشتند. مدرس دوره خانم سارا فرشتیان نیز با دقت هر چه تمام تر، آموزش های فدراسیون اسکیت را برای مربیان آینده ارائه کردند.

برگزاری دوره مربیگری درجه 3 اینلاین هاکی: که اوایل آبان ماه برگزار می شود و رشد و توسعه بیش از پیش رشته اسکیت هاکی را به دنبال خواهد داشت.

برگزاری دوره مربیگری درجه 3 اسکیت هاکی روی یخ: که این یکی از نقاط عطف فعالیت های فدراسیون اسکیت به شمار می رود. تلاش برای تربیت مربیان اسکیت روی یخ، رشد و توسعه این شاخه اسکیت را به شدت افزایش می دهد که اتفاق خجسته ای است. امیدواریم فعالیت در زمینه اسکیت روی یخ در تمامی رشته های اسکیت صورت گیرد و تنها محدود به اسکیت هاکی روی یخ نشود.

راه اندازی اتاق فیلم فدراسیون اسکیت که خبررسانی را به صورت دقیق تر و با کیفیت تر پیش خواهد برد.

ارائه آفرهای متفاوت در پیست اسکیت آزادی که زیر نظر فدراسیون اسکیت می باشد و بسیاری از ملی پوشان اسکیت سرعت در این پیست تمرین می کنند.

برگزاری جلسه های آنلاین برای بهبود کیفیت فعالیت های فدراسیون اسکیت و نظارت بر فعالیت های هیئت های اسکیت استان ها و شهرها

شرکت در جلسه های آنلاین بین المللی برای حفظ جایگاه ایران و دریافت آفرهای مناسب که شاید مهمترین آن ها در این چندوقته، تایید حضور ایران در IIHF بود که با حضور آقایان بهمن محمدرضائی، رامین عتیقه چی و کاوه صدقی رقم خورد. ایران به صورت رسمی به مسابقات اسکیت هاکی روی یخ پیوست که افتخاری بزرگ برای ایران محسوب می شود.

امید است فعالیت های اینچنینی بیش از پیش تعریف شود و بر فعالیت های زیرساختی نیز تاکید داشته باشیم. به زودی مسابقات جهانی آغاز می شود و ملی پوشان ایران باید برای حفظ نام ایران آمادگی لازم از لحاظ بدنی و روحی را داشته باشند.

اطلاعات دقیق تر در مورد فعالیت های اسکیت به صورت رسمی و غیر رسمی در قسمت های مختلف وبسایت Vahid Shojaie قابل دسترس می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *