اسکیت نمایشی یا هنری ماندگار

رینک هاکی ورزش تیمی
آوریل 10, 2024

اسکیت نمایشی اوج هنر

رشته اسکیت نمایشی

یکی از رشته‌های پرطرفدار اسکیت، رشته اسکیت نمایشی می‌باشد. این رشته ورزشی نه فقط در ایران بلکه در تمام دنیا محبوب است. سالیانه مسابقات زیادی در زمینه اسکیت نمایشی برگزار می‌شود. در ایران این رشته به رشته اسکیت هنری نیز شناخته می‌شود. این رشته از جمله رشته‌هایی است که سابقه طولانی در ایران دارد. اکنون نیز به‌صورت حرفه‌ای در آکادمی اسکیت جز برنامه‌های آموزشی می‌باشد.

سابقه اسکیت نمایشی

رشته اسکیت نمایشی به دوران قبل از انقلاب باز می‌گردد. در آن دوران با نام اسکیت روی یخ دنبال می‌شد. سالن یخ استادیوم آزادی پذیرای ورزشکارانی بود که به پاتیناژ علاقه‌مند بودند. رشته پاتیناژ در دنیا نیز بسیار مورد توجه است. مسابقات این رشته جذاب سالیانه به‌صورت حرفه‌ای در حال برگزاری می‌باشد. مسابقات المپیک زمستانی نیز پذیرای این رشته جذاب اسکیت است. اسکیت روی یخ، سابقه‌ای طولانی دارد و ازاین‌رو، مسابقات آن در سطح حرفه‌ای برگزار می‌شود.

اسکیت روی یخ و اسکیت رولر

اسکیت  نمایشی به‌دلیل محبوبیت در هر سه نوع رشته اسکیت قرار داد: اسکیت هنری با کفش‌های پاتیناژ، کفش کواد و کفش‌های اسکیت لاین. این رشته در نوع حرکات، تفاوت جدی در شاخه‌های مختلف آن ندارد و اصول کار یکسان است. اما اجرای تکنیک‌ها با کفش‌های اسکیت متفاوت مهارت متفاوتی را طلب می‌کند. رشته نمایشی در ایران نیز در سه نوع کفش اسکیت دنبال می‌شود که در این زمینه کفش اسکیت اینلاین و پاتیناژ محبوب‌تر بوده‌اند.

حرکات رشته اسکیت هنری

این حرکات نوعی از حرکات موزون می‌باشد که به صورت فردی یا دو نفره یا جمعی اجرا می‌شود. برای جزئیات بیشتر در این زمینه می‌توانید به صفحه اسکیت نمایشی در وبسایت مراجعه نمایید. اسکیت نمایشی حرکاتی بسیار پیچیده دارد که برای اجرای آن‌ها توان بدنی بالایی نیز لازم می‌باشد. علیرغم تصور افراد برای اینکه این رشته فقط ظرافت نیاز دارد، بدون قدرت بدنی لازم موفقیت ممکن نیست. بدین‌منظور بدنسازی‌های پیشرفته و مداوم برای توفیق در اجرای حرکات اسکیت هنری لازم است.

آموزش اسکیت هنری

اگر شما نیز از طرفداران این رشته مهیج هستید باید به آموزش اصولی آن توجه ویژه داشته باشید. اسکیت از بیرون گود ساده به نظر می‌آید اما واقعا رشته پیچیده‌ای است. رشته نمایشی نیز یکی از پیچیده و مشکل‌ترین آن‌ها می‌باشد. آکادمی اسکیت برای آموزش تخصصی رشته اسکیت هنری بهترین پایگاه به شمار می‌آید. البته که باید دقت داشت در این آکادمی‌های اسکیت، کار با آموزه‌های فدراسیون اسکیت پیش برود. بدین‌ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مسیری حرفه‌ای را در پیش گرفته‌اید. فدراسیون اسکیت نیز آموزه‌های فدراسیون جهانی اسکیت را دنبال می‌کند.

فدراسیون جهانی اسکیت و اسکیت هنری

این رشته که در دنیا به فیگر اسکیتینگ مشهور است، جز رشته‌های بسیار پرطرفدار است. مسابقات اسکیت نمایشی هرساله در قسمت‌های مختلف دنیا برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی اسکیت نیز برای اطمینان از کیفیت بالای مسابقات بر این رویدادها نظارت دارد. همچنین سعی می‌کند با برگزاری کلاس‌های در لول جهانی یکسان‌سازی صورت دهد. بدین‌ترتیب مربیان، داوران و ورزشکاران همواره با قوانین پیش می‌روند و در معرض آخرین تغییرات می‌باشند. سطح کیفی مسابقات اسکیت نمایشی نیز بسیار بالا می‌باشد و حضور در آن‌ها آمادگی بالایی را می‌طلبد.

کفش اسکیت نمایشی

کفش فیگر اسکتینگ یکی از جذاب‌ترین کفش‌های اسکیت می‌باشد. تهیه کفش اسکیت هنری تجربه بالایی می‌خواهد و قطعا باید با نظارت مربی باتجربه صورت گیرد. کفش اسکیت در هر رشته‌ای، مهم است و بدون کفش اسکیت مناسب فعالیت تخصصی ممکن نمی‌باشد. قیمت کفش اسکیت نمایشی نیز نسبتا بالا می‌باشد. بنابراین خرید از فروشگاه اسکیت معتبر یک اصل مهم و اساسی است. سایز زدن پا، نوع کفش با توجه به وزن و فیزیک ورزشکار، باید بررسی شود. همچنین لولی که فرد در آن حضور دارد و سطح تمرینات نیز مهم است. نوع تمرینات در فشاری که به کفش اسکیت وارد می‌شود تاثیرگذار است. عدم توجه به این موضوع باعث ضرر زیان خواهد  شد. همچنین اگر دقت نشود، ممکن است آسیب‌های جدی به ورزشکار وارد شود که آینده او را نابود کند.

فروشگاه اسکیت

در فروشگاه اسکیت وحید که در همین وبسایت قابل دسترس است، انواع اسکیت ارائه می‌شوند. آقای وحید شجاعی با تجربه چندین ساله در این زمینه بهترین برندهای اسکیت را ارائه می‌کند. برندهایی که در دنیا و مسابقات اسکیت مرسوم می‌باشند. این برندها استانداردهای لازم را دارند و سلامت ورزشکار را حفظ می‌نمایند. حتی می‌توانید به صورت مستقیم از خارج از کشور سفارش خود را نهایی کنید. لوازم جانبی اسکیت هنری از قبیل لباس و اسپینر نیز در فروشگاه اسکیت قابل دسترس می‌باشد.

شروع اسکیت هنری

برای اینکه بتوانید در اسکیت نمایشی موفق باشید لازم است تا اسکیت مقدماتی را به خوبی فرا گیرید. همچنین لازم است تا به اندازه کافی تمرین داشته باشید. حتی اسکیت کردن به‌صورت تفریحی نیز برای پیشرفت شما بسیار مفید است. اسکیت نمایشی یکی از جذاب‌ترین شاخه‌های اسکیت می‌باشد. افراد که از بیرون به این رشته می‌نگرند تصور این سختی را ندارند. آن‌ها اسکیت مقدماتی را شوخی می‌گیرند. آن‌ها اصرار دارند تا سریعا وارد رشته هنری شوند. البته اگر امکانات آکادمی اسکیت خوب باشد و مربی با تجربه داشته باشد، این تصمیم قابل اجرا است است.

نتیجه گیری

اینکه چه رشته‌ای از اسکیت را انتخاب می‌کنید، به سلیقه، توان بدنی و امکانات مالی شما وابسته است. گاهی افراد در چند رشته استعداد و توانمندی دارند. نقش مربی خوب در انتخاب رشته اسکیت مناسب بسیار تاثیرگذار است. حتما وقت کافی برای تصمیم‌گیری مناسب صرف کنید. اطلاعات لازم بدست بیاورید. وبسایت وحید شجاعی اطلاعات کافی در این زمینه ارائه کرده است. به صورت رایگان می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. از طرفی می‌توانید از مشاوره رایگان نیز بهره‌مند شوید. مشاهده ویدئوهای رشته‌های اسکیت نیز می‌تواند در تصمیم‌گیری شما موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *