اخبار اسکیت جهان

مسابقات اسکیت نمایشی پان امریکن به تعویق افتاد

مسابقات قهرمانی پان امریکن در رشته اسکیت نمایشی که در دو سطح باشگاهی و ملی در تاریخ 11 تا 18 آوریل در گوایاکیل اکوادور قرار بود برگزار شود، به دستور آقای آلبرتو هررا آیالا، رئیس کنفدراسیون اسکیت قاره آمریکا لغو شد.

به گفته ایشان دلیل اصلی لغو این مسابقات همه گیری ویروس کرونا و بسته شدن مزر های برخی کشور ها و عدم امکان حضور ورزشکاران آن کشور ها در مسابقات اعلام شد. آقای آیالا در ادامه افزود:

ما تحت تاثیر این بیماری همه گیر که ورزش دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده قرار داریم و از پیامد های آن معاف نیستیم. دلایل بهداشتی و اقدامات محدود کننده برای کنترل ویروس کرونا در کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی شدت بیشتری به خود گرفته، افزایش ویروس در برخی مناطق، و عدم امکان سفر داوران و ورزشکاران حاضر در این رویداد ما را به تغییر تاریخ برگزاری این رویداد سوق داد.

کنگره جهانی اسکیت در پایان سال 2021 برگزار می شود

در جریان جلسه هیات اجرایی و NF، فدراسیون جهانی اسکیت تصمیم گرفت تا پس از بازی های المپیک توکیو تاریخ برگزاری کنگره انتخاباتی را به تعویق بی اندازد.

طبق اساسنامه، انتخاب هیات مدیره جدید باید ظرف 5 ماه تا پایان چرخه المپیک (ماه می 2021) برگزار شود. با توجه به گسترش ویروس کووید-19 در سطح جهانی و به تعویق افتادن بازی های المپیک توکیو، ارگان های جهانی اسکیت به توافق رسیدند که پس از بازی های المپیک، انتخابات را برگزار نمایند.

طرح اسکیت پارک برای المپیک توکیو

توکیو 2021 اولین حضور اسکیت بورد در بازی های المپیک را به نمایش خواهد گذاشت، اولین تجربه ای که مدت ها  تمام ورزشکاران این رشته در انتظارش بودند.

طراحی اسکیت پارک، اسکیت بورد و آنچه در واقع یک پارک اسکیت خوب را تعریف می کند، ایده ای کاملا جدید در مورد محیط بازی های المپیک می باشد. تا پیش از این هرگز المپیک شاهد بازی مشابه اسکیت بورد نیز نبوده است.

چیدمان این اسکیت پارک  با توجه به قالب مسابقات المپیک و با هدف ارائه زیبا ترین حرکات توسط ورزشکاران سراسر جهان در سطح المپیک و پیشرفت اسکیت بورد در آینده بوده است.

سمینار بروز رسانی داوران اسکیت سرعت فدراسیون جهانی اسکیت

فدراسیون جهانی اسکیت این سمینار را با هدف ارتقا سطح بین المللی داوران در رشته اینلاین سرعت و با شعار قضاوت با آمادگی بهتر، قضاوت بهتر در جهان را تضمین می کند، برگزار نمود.

برگزار کنندگان این سمینار بر این باور هستند، بالا بردن کیفیت حرفه ای دانش از قوانین و مقررات اسکیت سرعت اینلاین، داوران را در تفسیر صحیح و استفاده قانونی از قوانین با ثبات تر خواهد کرد.

این سمینار در تاریخ 10 آوریل برگزار شد.

رئیسان و دبیران فدراسیون های اسکیت در قاره آسیا و اوقیانوسیه با ساباتینو آراکو، رئیس فدراسیون جهانی اسکیت جلسه برگزار کردند

در این جلسه که به صورت مجازی برگزار گردید، آقای محمد رضایی و عتیقه چی به عنوان رئیس و دبیر فدراسیون اسکیت ایران حضور داشتند. در این جلسه برنامه و سیاست گزاری های فدراسیون جهانی برای آینده اسکیت از سوی فدراسیون جهانی به اشتراک گذاشته و مورد بررسی قرار گرفت. همچنین رئیس فدراسیون جهانی، آقای آراکو بر تلاش این فدراسیون جهت برگزاری مسابقات مختلف جهانی در رشته های مختلف تاکید نمود و افزود، او و تمام همکاران او در فدراسیون جهانی با تمام قوا تلاش خواهند کرد تا مسابقات جهانی اینلاین هاکی و اسکیت سرعت در کلمبیا، مسابقات جهانی فری استایل در شانگهای چین، مسابقات جهانی اسکیت هنری در پاراگوئه و مسابقات جهانی اسکیت آلپاین در روسیه با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت تامین امنیت بازیکنان و تیم های حاضر، برگزار گردد.

آراکو همچنین ضمن ابراز رضایت از برنامه ریزی های انجام شده برای بازی های اسکیت World Skate Games در آرژاتین ابراز امیدواری نمود تا این مسابقات طبق زمان بندی مشخص شده و با نظم برگزار شود.

آقای رامین عتیقه چی نیز در این جلسه که به عنوان عضو کمیسیون فنی فدراسیون جهانی اسکیت نیز حضور داشت، پیشنهاد اضافه شدن قسمتی برای جستجو تقویم رویداد های در وب سایت فدراسیون جهانی را ارائه نمود تا تمامی فدراسیون های ملی و کنفدراسیون ها به راحتی برای اطلاع از رویداد های مهم امکان برنامه ریزی راحت تر را داشته باشند.

این پیشنهاد با استقبال آراکو روبرو گردید و در دستور کار قرار گرفت.

سومین جلسه کمیسیون فنی اینلاین هاکی فدراسیون جهانی به صورت مجازی برگزار شد

این جلسه که سومین جلسه این کمیسیون در سال 2021 می باشد، با حضور رامین عتیقه چی به عنوان یکی از پنج عضو این کمیسیون به مدت دو ساعت برگزار شد. در این جلسه به موضوعاتی همچون:

پیدا کردن راهی مناسب برای برگزاری مسابقات جهانی اینلاین هاکی با توجه به پاندمی کرونا ویروس

مشخص کردن زمان برگزاری جلسه آنلاین با رئیس فدراسیون اسکیت کلمبیا و شهردار شهر میزبان مسابقات

نحوه انتخاب هشت تیم برتر در اینلاین هاکی برای حضور در مسابقات بازی های جهانی بیرمنگام آمریکا

برگزاری غیر متمرکز مسابقات جهانی در رده های جوانان و بزرگسالان

بررسی کمپ موفق آموزشی برگزار شده در آمریکای جنوبی و راه کار برای ادامه دادن این کمپ در کشور های دیگر

بررسی برگزاری کلاس های مربی گری و داوری به صورت مجازی و زیر نظر فدراسیون جهانی

و بررسی شرایط و وضعیت موجود اینلاین هاکی در قاره های مختلف، پرداخته شد.

درک روش داوری اسکیت برد

ما از شما دعوت می کنیم به وبینار ما تحت عنوان “درک روش داوری اسکیت برد” که در تاریخ 17 مارس 2021 برگزار می شود بپیوندید. شروع این وبینار در ساعت 6 عصر بوده  و اولین دوره آن بر اساس ارائه اطلاعات جدید که در سال جدید منتشر خواهد شد، خواهد بود. شرکت در این دوره برای تمامی علاقه مندان آزاد می باشد.

این وبینار در نظر دارد دانش و اطلاعات داوری در راستای مسابقات توکیو و فراتر از آن را در قالب فدراسیون جهانی به اشتراک بگذارد.

سخنرانان در این دوره مت میلیگان، مارتین کاراس و ونسا تورس هستند.  محور صحبت ها در راستای اصول و سازوکار ارزیابی و امتیازدهی به عملکرد بازیکنان خواهد بود.

موضوعات کلی مورد صحبت نیز شامل ارائه تاریخچه اسکیت برد، نحوه داوری در سطح رقابتی آن، انواع حرکات و نحوه امتیاز دهی به آن ها می باشد.

مجازات های شدید دوپینگ در کلمبیا

فدراسیون اسکیت
  • مجازات های شدید دوپینگ در کلمبیا تصویب شد

فدراسیون اسکیت کلمبیا در بیانیه ای اعلام کرد، احکام شدید باید توسط کسانی که دوپینگ را در کلمبیا تشویق می کنند پرداخت شود تا شاهد کاهش چشم گیر پدیده زشت و غیر ورزشی دوپینگ بود. در قانون جدید ضد دویپنیگ آمده است، افراد تامین کننده و تجویز کننده مواد طبقه بندی شده توسط آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) باید مجازاتی بین 24 ماه تا 72 ماه زندان را محمل شوند. علاوه بر این 65 ماه از کل حقوق ماهیانه این افراد نیز به طور کامل کسر خواهد شد.

مربی تیم ملی رینک هاکی ایتالیا مشخص شد

تیم ملی رینک هاکی
  • مربی تیم ملی رینک هاکی ایتالیا مشخص شد

رئیس فدراسیون اسکیت ایتالیا، ساباتینو آراکو، نام مربی تیم ملی رینک هاکی ایتالیا را برای چهار سال آینده به شورای فدرال اعلام نمود. تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی مردان زیر 19 سال توسط الساندرو برتولوپی، مربی فعلی هاکی سارزانا هدایت خواهد شد. برتولوپی متولد ویاراجیو در سال 1969 بوده و جای ماسیمو ماریوتی را خواهد گرفت که از سال 2010 سکاندار تیم ملی رینک هاکی ایتالیا بوده است.

تیم های ملی در ایباگوئه حاضر شدند

  • تیم های ملی در ایباگوئه حاضر شدند

تیم های ملی که در مسابقات اسکیت سرعت پان امریکن شرکت خواهند کرد، هم اکنون در پیست اسکیت شهرداری ایباگوئه کلمبیا حضور پیدا کردند تا از 10 فوریه در رویدادی که 15 کشور از قاره آمریکا را گرد هم آورده شرکت کنند.

نکته قابل توجه در این روزها، رعایت صد در صدی پروتکل های بهداشتی و تدابیر شدید بهداشتی در سرتاسر بخش تولیما می باشد به طوری که برای کنترل هر چه بیشتر سلامت افراد حاضر در مسابقات، تیم های بهداشتی متعددی از تیم های شرکت کننده در مسابقات، در هر لحظه محافظت خواهند کرد.

انتخابات CR Emilia Romagna در ایتالیا: Maurizia Bigi رئیس جدید شد

  • انتخابات CR Emilia Romagna در ایتالیا: Maurizia Bigi رئیس جدید شد

انتخابات تجدید کمیته منطقه ای FIRS در روز شنبه 6 فوریه 2021 برگزار شد. در فراخوان دوم 42 اعتبار سنجی معادل 2870 رای از 5040 کل افراد واجد شرایط وجود داشت و طی آن موریزیا بیگی برای ریاست جدید انتخاب شد.

شروع تازه در ایباگوئه

  • شروع تازه در ایباگوئه

در حاشیه افتتاحیه و آغاز بازی های پان امریکن، روز گذشته طوفان بسیار شدید آغاز شد که تمام شهر را تحت تاثیر خود قرار داد و زمزمه هایی از به تعویق انداختن بازی ها به گوش می رسید. در حالی که برعکس، این اتفاق یک مقدمه با شکوه برای یک روز فراموش نشدنی و تاریخی برای شهر و به طور کلی بخش تولیما بود.

طوفان زود هنگام جای خود را به آفتابی شدید و درخشان داد که نه تنها آخرین قطره آب را در چند دقیقه از زمین ورزشی از بین برد، بلکه درخشش باشکوهی را به قسمت های تازه ساخته شده بخشید تا یک روز نگران کننده را به یک روز باشکوه تبدیل نماید.

مراسم افتتاحیه مسابقات اسکیت قهرمانی پان امریکن Ibague 2021 در حالی برگزار شد، که این رویداد اولین مسابقه ورزشی بین المللی است که پس از شیوع بیماری کووید-19 در اسکیت برد مدرن شهرداری ایباگوئه آغاز به کار می نماید.

سه محل رقابت برای بازی های جهانی 2022 مشخص شد

  • سه محل رقابت برای بازی های جهانی 2022 مشخص شد

Legion Field، Birmingham CrossPlex و Auditorium مکان های برگزاری مسابقات جهانی 2022 اسکیت اعلام شدند. علاوه بر این سه مکان، با استادیوم محافظت شده ای که قبل تر معرفی شده بود، هنگامی که بازی های جهانی 2022 که در جولای سال آینده آغاز می شوند، چهار مکان از 25 مکان رسمی، میزبان مجموعه ای از ورزش ها خواهند بود.

فدراسیون جهانی اسکیت از اعلام نهایی مکان های برگزاری مسابقات ابراز خوشحالی نمود. نیک سلرز، مدیر عامل بازی های جهانی 2022 در این باره گفت: این چهار مکان برای لذت بردن از ورزش در جامعه ما تعیین شده و تا جولای سال 2022، سرانجام ما می توانیم همه صندلی های این مکان های زیبا را پر کنیم، چرا که ما میزبان اولین رویداد بزرگ ورزشی بین المللی خواهیم بود که از این همه گیری خارج شده است. هر یک از این مکان ها نمونه بارزی از عشق شهر ما به ورزش می باشد.

Birmingham CrossPlex در آوریل سال 2011 افتتاح شد که یک مرکز ورزشی چند منظوره 750000 فوت مربع بوده و دارای پیست داخلی کلاس جهانی، استخر شنای المپیک 50 متری، سالن اجتماعات 5000 فوت مربع می باشد. تماشاگران در این ورزشگاه می توانند از چندین مسابقه به صورت همزمان از جمله Artistic Roller، Inline Speed Skating و Inline Hockey لذت ببرند.

کلاس داوری بین المللی رینک هاکی

  • کلاس داوری بین المللی رینک هاکی

با این دوره که با شش درس از 26 فوریه آغاز خواهد شد، اسکیت جهانی رسما پروژه صدور گواهینامه جهانی برای داروان رشته رینک هاکی را آغاز می کند. یک برنامه بلند مدت برای افزایش مهارت ها و کیفیت آموزش داوران در سراسر جهان که انتظار می رود حداقل 3 سال طول بکشد.

بنابر این تصمیمات امسال فقط 1 دوره برگزار می شود. داوران ملی که کل آموزش را به پایان برسانند و امتحانات را قبول شوند به عنوان داوران بین المللی شناخته می شوند و به عنوان داور مسابقات جهانی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

تمام داوران بین المللی از جمله کسانی که قبلا مقوله های بین المللی، پیشرفته و یا سطح نخبگان را دریافت نموده اند باید برای تایید و تثبیت خود این دوره را بگذرانند. از سال 2022، تمامی داوران رینک هاکی برای تایید رده خود باید هر دو سال، یک دوره تازه را بگذرانند.

مسابقات پان امریکن

مسابقات اسکیت
  • اولین تیم برای حضور در مسابقات پان امریکن وارد ایباگوئه شد

تیم ملی پرو این امتیاز را داشت که ابتدا به پایخت کلمبیا یعنی شهر تولیما برود و از زیبایی های یک شهر شگفت انگیز لذت ببرد، آب و هوایی که می توان آن را مناسب ترین و ایده آل ترین آب و هوا برای انجام تمرینات ورزشی نام برد، در این شهر حاکم می باشد.

ریکاردو دو سانز لذت حضور در این شهر و این مسابقات را پنهان نکرد و در مصاحبه ای گفت:

قطعا من و هم تیمی هایم تمام سال را تلاش کردیم و تمرین کردیم تا برای این مسابقات آماده تر از قبل حضور پیدا کنیم، غیبت در این رویداد ورزشی برای ما امکان پذیر نبود، زیرا ما باید با این ویروس روبرو شده و زندگی و روال عادی خود را در پیش بگیریم، این ویروس نمی تواند زندگی و ورزش را تعطیل کند چرا که  ورزش تنها راه داشتن زندگی سلامت است. شهر در آب و هوا در وضعیت فوق العاده بوده و امیدواریم با یک نتیجه خوب این کشور زیبا را ترک کنیم.

مسابقات پان امریکن در بخش اسکیت نمایشی در آوریل برگزار خواهد شد

مسابقات پان امریکن
  • مسابقات پان امریکن در بخش اسکیت نمایشی در آوریل برگزار خواهد شد

پس از جلسه ای که به دعوت آلبرتو هررا آیالا، رئیس فدراسیون اسکیت قاره آمریکا تشکیل شد و در آن مسئولان فدراسیون های ملی در قاره آمریکا حضور داشتند، تصمیم گرفته شد مسابقات پان امریکن باشگاه ها و ملت ها، در بخش اسکیت نمایشی از 12 تا 25 آوریل سال جاری، به میزبانی اکوادور برگزار شود.

زمان برگزاری این مسابقات ابتدا 22 فوریه تا 7 مارس تایین شده بود که با موافقت رئیس فدراسیون اکوادور، ماریسول کاسترو و تصویب WSA زمان برگزاری این مسابقات 12 تا 25 آوریل تعیین و تصویب شد.

مسئولان فدراسیون اسکیت کلمبیا و مسئولان شهری و بهداشتی این کشور

کنفرانس مطبوعاتی
  • مسئولان فدراسیون اسکیت کلمبیا و مسئولان شهری و بهداشتی این کشور در کنفرانس مطبوعاتی

یک کنفرانس مطبوعاتی در تولیما برگزار شد تا تمام جزئیات مربوط به سازماندهی و توسعه مسابقات قهرمانی پان امریکن باشگاه ها و ملت ها در بخش اسکیت سرعت که در تاریخ 4 تا 14 فوریه 2021 در ایباگوئه برگزار می شود را به طور کامل منتشر نماید.

این کنفرانس با حضور رئیس فدراسیون کلمبیا، خوزه آسودو، فرماندار تولیما و شهردار ایباگوئه برگزار شد. همچنین در این کنفرانس مطبوعاتی دبیران وزارت بهداشت نیز حضور داشتند تا در مورد تدابیر بهداشتی اتخاذ شده برای حفظ سلامت بازیکنان و کادر فنی تیم ها توضیحاتی ارائه دهند.

گفته می شود در این دوره از مسابقات بیش از 1000 ورزشکار از 18 کشور مختلف حضور خواهند داشت که با توجه به شرایط موجود و درگیری جهان با بیماری کووید-19، تدابیر بهداشتی بیش از پیش از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود.

یک دقیقه سکوت

فدراسیون جهانی اسکیت
  • یک دقیقه سکوت

در حالی که همسر رئیس فدراسیون جهانی اسکیت، که معاون دبیر کل فدراسیون جهانی اسکیت بود، به دلیل درگیری با بیماری لاعلاج سرطان درگذشت، تمامی مسابقات ورزشی در بخش اسکیت در سری آ ایتالیا با یک دقیقه سکوت به نشانه ادای احترام به درگذشت خانم لورا مورندی، برگزار شد.

فدراسیون اسکیت ایتالیا دیروز را روز بزرگداشت و یادبود لورا مورندی اعلام نموده بود.

برگزاری دوره مربیگری درجه 1 بین المللی به صورت آنلاین در فوریه

دوره مربیگری
  • برگزاری دوره مربیگری درجه 1 بین المللی به صورت آنلاین در فوریه

دوره مربیگری بین المللی اسکیت اینلاین سرعت از تاریخ 6 فوریه تا 14 مارس به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان در این دوره از سراسر جهان خواهند بود.

آکادمی جهانی اسکیت با هدف بالا بردن سطح دانش بین المللی مربیان اینلاین سرعت و با هدف انتشار این دانش در سطح جهانی، این دوره مربیگری را طراحی نموده اند.

مربیان با دانش و آمادگی بالا تر، پرورش ورزشکاران بهتر را تضمین خواهند کرد.

تاریخ جدید مسابقات پان امریکن در بخش سرعت

مسابقات پان امریکن
  • تاریخ جدید مسابقات پان امریکن در بخش سرعت

فدراسیون اسکیت کلمبیا پس ار درخواست فرماندار تولیما و شهرداری ایباگوئه، قبل از فدراسیون اسکیت قاره آمریکا درباره تاریخ جدید برگزاری مسابقات قهرمانی پان امریکن در سطح باشگاهی و ملت ها و در بخش رشته اسکیت سرعت، که بین 4 و 14 فوریه 2021 برنامه ریزی شده بود مذاکره نمود.

خوزه آسودو، رئیس فدراسیون کلمبیا تاکید کرد که طی 48 ساعت گذشته جلساتی بین مقامات ملی، اداری و شهرداری برگزار شده است و درخواست برای به تعویق انداختن مسابقه پان امریکن تا بالا ترین مدیر اسکیت در قاره آمریکا گسترش یافته است.

” ما تاییدیه را از وزارت ورزش دریافت کرده ایم، به همین ترتیب نامه ای را به فدراسیون اسکیت قاره آمریکا ارسال کرده ایم که در آن آندرس فابیان هرتادو، شهردار ایباگوئه و خوزه ریکاردو اوروزکو فرماندار تولیما درخواست کرده اند تا برگزاری مسابقه پان امریکن را چند روزی به تعویق بی اندازند. این در خواست به دلیل ایجاد تمهیدات بیشتر برای تامین سلامت ورزشکاران و تیم همراه آن ها در طول برگزاری مسابقات می باشد که خوشبختانه WSA با این درخواست تا کنون موافقت نموده است.

بارسلونا همیشه محبوب و مورد علاقه است

رشته رینک هاکی
  • بارسلونا همیشه محبوب و مورد علاقه است

 

مسابقات Supercopa de Espana آخر هفته در Lloret de Mar  برگزار می شود. بارسلونا در اولین نیمه نهایی امسال با CE Noia بازی خواهد کرد که به نوعی طبق گفته ها یکی از محبوب ترین بازی ها خواهد بود.

بارسلونا در حالی به مصاف این دیدار خواهد رفت که حدود یک سال نیم برای انجام یک مسابقه برای کسب یک عنوان دیگر صبر کرده بود.

فارغ از اینکه شما به عناوین قهرمانی گذشته یا حال حاضر این باشگاه نگاه کنید، بارسلونا همیشه تیم محبوب و مورد علاقه ای در رشته رینک هاکی بوده است. بسیاری از طرفداران باشگاه بارسلونا بی صبرانه منتظر انجام این بازی بوده که این اشتیاق را می توان در صفحات مربوط به این باشگاه در صفحات مجازی مشاهده نمود.

WSE Rink-Hockey در حال برنامه ریزی برای مسابقات جام ملت های اروپا از ماه مارس است

مسابقات رینک هاکی
  • WSE Rink-Hockey در حال برنامه ریزی برای مسابقات جام ملت های اروپا از ماه مارس است

 

مسابقات یورولیگ، جام WSE و لیگ زنان همگی بی حرکت مانده و ماه ها است بدون هیچ مسابقه ای راکد شده است. این در حالی است که آگوستینو سیلوا رئیس WSE Rink-Hockey اکنون رسما اعلام کرده قصد دارد از ماه مارس مسابقات از سر گرفته شود.

در ادامه اطلاعیه WSE Rink-Hockey ذکر شده است که در ماه های ژانویه و فوریه هیچ ماموریتی در اروپا برای انجام مسابقات  رینک هاکی وجود نخواهد داشت و تاریخ دقیق برای انجام مسابقات به انجمن های ملی اعلام خواهد شد.

با توجه به اینکه انجام بازی در بسیاری از کشور ها به جز اسپانیا، پرتغال و ایتالیا وجود ندارد، این اطلاعیه از دید کشور هایی همچون سوئیس، آلمان، اتریش، انگلیس و فرانسه ادعایی روی کاغذ بوده و امکان عملی شدن این رویداد وجود نخواهد داشت. با این حال باید دید که در ماه های اخیر و با توجه به وضعیت موجود تصمیمات به چه سمت و سویی کشیده خواهد شد.

ماکس اشواندن به طور غیر منتظره ای در گذشت

  • ماکس اشواندن به طور غیر منتظره ای در گذشت

دیروز بعد از ظهر، ماکس اشواندر عضو بنیان گذار RHC Uri پس از تحمل یک دوره کوتاه بیماری در سن 53 سالگی درگذشت. ماکس اشواندر علاوه بر تاسیس RHC Uri، یکی از افرادی بود که در رشته رینک هاکی در کشور سوئیس تاثیرات بسیار موثر و مثبتی را بر جای گذاشت.

بازیکنان ملی در رشته سرعت برای تیم ملی کلمبیا مشخص شدند

رشته سرعت
  • بازیکنان ملی در رشته سرعت برای تیم ملی کلمبیا مشخص شدند

در بیانیه ای رسمی که توسط فدراسیون اسکیت این کشور اعلام شد، لیستی متشکل از 28 ورزشکار برای حضور در مسابقات قهرمانی پان امریکن اسکیت سرعت اعلام شد. این مسابقات از 27 تا 31 ژانویه در ایباگوئه برگزرا خواهد شد.

طی برنامه ریزی های انجام شده تیم ملی اسکیت سرعت کلمبیا از تاریخ 9 ژانویه در بوگوتا اردوی آماده سازی نهایی را برپا خواهد کرد و در تاریخ 23 همان ماه به شهر ایباگوئه سفر می کند تا از تاریخ 27 تا 31 ژانویه مسابقات خود را در رده های سنی نوجوانان و بزرگسالان انجام دهد.

تعطیلی دفاتر فدرال رم به مناسبت جشن کریسمس و سال نو میلادی

فدراسیون اسکیت ایتالیا
  • تعطیلی دفاتر فدرال رم به مناسبت جشن کریسمس و سال نو میلادی

فدراسیون اسکیت ایتالیا با تبریک سال نو میلادی و همچنین جشن کریسمس اعلام نمود تمامی دفاتر مربوط به این فدراسیون از تاریخ 23 دسامبر تا 6 ژانویه 2021 تعطیل خواهند بود.

پیام احساسی آراکو، رئیس فدراسیون جهانی اسکیت

رئیس فدراسیون جهانی اسکیت
  • پیام احساسی آراکو، رئیس فدراسیون جهانی اسکیت برای تمامی اسکیت بازان دنیا

دوستان عزیز، سال 2020 سال بسیار سختی بوده است. اما ما اهل ورزش هستیم.  ما به فداکاری، سخت کوشی و خوش بینی عادت کرده ایم و همیشه نگاه ما رو به جلو بوده است.

تعلیق اجباری مسابقات مانعی برای ادامه کار و فعالیت و برنامه ریزی فعالیت ها آینده و تحکیم فعالیت های موجود نیست. هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

اما کار شما، کار ما و تعهد ورزشکاران ما با نتایجی که طی چند سال آینده خواهیم گرفت قضاوت خواهد شد.

در سال 2021 ما دنیای خود را به دنیای شما خواهیم آورد. ببینید و به اشتراک بگذارید!

برای خانواده جهانی اسکیت آرزوی موفقیت در سال 2021 را داریم.

ساباتینو آراکو

رئیس فدراسیون جهانی اسکیت

اهمیت دادن رئیس جمهور روسیه به ورزش و کودکان

آیس هاکی
  • اهمیت دادن رئیس جمهور روسیه به ورزش و کودکان

روز دوشنبه آقای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اقدامی جالب مسابقه هاکی روی یخ را با کودک 9 ساله ترتیب داد.

این بازی دوستانه با شعار “با من آرزو کن” برگزار شد که در راستای بر آورده شدن آرزوی کودکان در جشن سال نو میلادی، بخشی از برنامه های دولت آقای پوتین می باشد.

برگزاری انتخاب در اسپانیا و آرژانتین

اخبار جهانی
  • برگزاری انتخاب در اسپانیا و آرژانتین

در آرژانتین: در جریان مجمع عمومی و عادی سال 2020 که در تاریخ نوزدهم همین ماه برگزار شد، آقای دانیل ونتورا با رای اکثریت اعضا برای 4 سال دیگر به عنوان رئیس کنفدراسیون آرژانتین مجددا انتخاب شد.

در اسپانیا: در اسپانیا نیز آقای کارملو پانیاگوا برای بار دیگر به عنوان رئیس فدراسیون در سمت خود ابقا شد. این انتخابات دارای ویژگی جالبی بود چرا که برای اولین بار در تاریخ این فدراسیون، انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شد.

آقای پانیاگوا با کسب 100 رای موافق و 4 رای خالی ریاست فدراسیون را برای بار دوم در دست گرفت.

مسابقات اسکیت ملی ایالات متحده آمریکا این بار در بخش کواد رونق دوباره گرفت

اسکیت کواد

مسابقات ملی اسکیت رولر در رشته های سرعت، رینک هاکی و رولر دربی در ایالت Iowa برگزار خواهد شد.

طبق اعلام باشگاه Warrior تاریخ مسابقات در سال 2021 به شرح زیر خواهد بود.

مسابقات رشته رولر دربی از تاریخ 9/7 تا تاریخ 11/7، مسابقات رشته رینک هاکی از تاریخ 10/7 تا تاریخ 17/7 و مسابقات رشته سرعت از تاریخ 12/7 تا تاریخ 19/7 در این ایالت برگزار خواهد شد.

اخبار اسکیت در جهان

جام حذفی کوپا
مسابقات فری استایل
اینلاین هاکی
مسابقات جهانی اسکیت
مسابقات قهرمانی جهان
  • Lloret de mar محل برگزاری Supercopa اسپانیا

Supercopa  اسپانیا با چهار تیم برتر فصل 19/20 در Lloret de mar در تاریخ 2 و 3 ژانویه 2021 برگزار می شود.

HC Liceo، FC Barcelona، CE Noia و Reus Deportiu چهار تیم برتری هستند که Supecopa را در این ورزشگاه برگزار خواهند کرد. این ورزشگاه و باشگاه محلی، پیش از این نیز میزبان رویداد های مهمی از جمله مسابقات کوپا دل ری 2018 بوده است. همچنین پیش از این چهار بار پیاپی میزبان مسابقات جام حذفی کوپا از سال 2014 تا 2017 نیز بوده است.

  • مسابقات فری استایل در Pan American Open

مسابقات آزاد پان آمریکن یک مدال طلا برای پرو به همراه داشت. سباستین لیمو برنده دو مسابقه روز آخر این رشته بود: اسپید اسلالوم و بتل اسلالوم. تیم پرو همچنین در این مسابقات فری استایل با جوزلان آریو یک مدال نقره دیگر را نیز کسب نمود.

همچنین در روز اول مسابقات در بخش اسپید اسلالوم زنان، مدال طلا و سکوی برتر به نفع پائولا روئدا رومرو کلمبیایی تعریف و به نام او ثبت شد. کارولینا ویلاویچنیسیوی مکزیکی مدال نقره را از آن خود کرد و سونیا کارولینا لوپز از کلمبیا به مدال برنز دست پیدا کرد.

  • اینلاین هاکی کلمبیا با جام سالگرد 66 سالگی FEDEPATIN به مسابقات بازگشت

ورزشکاران اینلاین هاکی کلمبیا با برنامه جام سالگرد FEDEPATIN فرصتی برای بازگشت به مسابقات و آماده سازی تیمی پیدا نمودند. این جام که به عنوان جامی برای آمادگی ورزشکارانی که آرزو دارند در مرحله انتخابی تیم ملی کلمبیا باشند عمل خواهد کرد و شش تیم متعلق به سه باشگاه در لیگ های بوگوتا و کوندینامارکا حضور دارند.  در دو روز شنبه و یکشنبه 18 بازی انجام شد و همه تیم ها شانس حضور در دور نهایی را تا حدودی دارند. دو دور بعدی مسابقات 16 و 17 ژانویه 2021 خواهد بود و در روز 17 ژانویه تکلیف قهرمان این جام مشخص خواهد شد.

  • تاریخ برگزاری مسابقات Pan American در شاخه های نمایشی، سرعت و اینلاین هاکی مشخص شد

رئیس مسابقات جهانی اسکیت آمریکا آلبرتو هررا آیالا تاریخ مسابقات اسکیت سرعت، اسکیت نمایشی و اسکیت اینلاین هاکی را اعلام نمود. مسابقات قهرمانی باشگاه ها و ملت ها در رشته سرعت از 20 تا 31 ژانویه در شهر ایباگوئه کلمبیا برگزار می شود. مسابقات قهرمانی باشگاه ها و ملت ها در رشته نمایشی از 22 فوریه تا 7 مارس در شهر گوایاکویل اکوادور و مسابقات قهرمانی باشگاه ها و ملت ها در رشته  اینلاین هاکی از 24 تا 28 فوریه 2021 در بوگوتا پایتخت کشور کلمبیا برگزار خواهند شد.

  • مسابقات World Skate Games و مسابقات قهرمانی جهان به تعویق افتاد

پس از تجزیه و تحلیل همه تاثیراتی که همه گیری بیماری کوید-19 بر رویداد های ورزشی جهانی ایجاد کرده است، بالا ترین ارگان حاکم بر اسکیت جهان تصمیم گرفت مسابقات قهرمانی جهان را که برای امسال برنامه ریزی شده بود و به تعویق افتاده بود را برای سال 2021 برنامه ریزی نماید. به همین ترتیب مسابقات World Skate Game نیز در سال 2022 برگزار خواهد شد. در بیانیه رسمی فدراسیون جهانی اسکیت به نقل از رئیس این فدراسیون، آقای Sabatino Aracu آمده است:

” از سال 1947 زمانی که ما مسابقات قهرمانی جهان را به طور منظم آغاز کردیم، برای اولین بار در سال جاری نمی توانیم مسابقات کلاس جهانی را برای هر یک از رشته های خود ترتیب دهیم. هدف اصلی ما حفظ سلامتی ورزشکاران بوده و با توجه به شرایط فعلی نمی توانیم تضمین کنیم که اکنون آن ها می توانند در بهترین شرایط رقابت کنند. ما قوی تر بر می گردیم”

اخبار اسکیت جهان

اسکیت جهان
اسکیت بورد
  • مسیر جام جهانی ماراتن لیما 2020 را بدانید

بهترین اسکیت بازان جهان در اتفاقی بی سابقه در خیابان های لیما اسکیت کردند.

جام جهانی ماراتن یکشنبه 5 آوریل در پایتخت پرو برگزار شد. روز قبل و در تاریخ 4 آوریل جلسه فنی ساعت 3 بعد از ظهر برگزار شد تا آخرین مباحث فنی مسابقه مورد ارزیابی قرار بگیرد. این رقابت در Miraflores  به عنوان نقطه شروع آغاز شد و در کل مسیر در خیابان ها ادامه پیدا کرد. مسیر های مسابقه به گونه ای طراحی شد که با عبور از مناظق Lince، San Isidro، Cercado de Lima، انجام شده و در نهایت در تاریخ 28 ژوئیه با رسیدن به منطقه Alameda این مسیر به پایان رسد.

  • اسکیت بورد المپیکی شد

پس از تایید هیئت اجرایی IOC، World Skate اعلام نمود رشته اسکیت بورد به عنوان بخشی از مسابقات المپیک پاریس 2024 رسما تایید شد. این درخواست توسط کمیته برگزاری المپیک پاریس 2024 در فوریه 2019 اعلام شد، اسکیت برد به همراه کوهنوردی ورزشی، موج سواری و برک دنس به رشته های المپیک اضافه شده اند.

توماس باخ، رئیس IOC بر تمایل جنبش المپیک برای به نمایش گذاشتن ورزش های متمرکز بر جوانان که می توانند در خارج از میادین معمول تمرین شوند تاکید کرد.

حضور قدرتمند رشته اسکیت در المپیک

حضور اسکیت برد در المپیک ژاپن خبر خوشحال کننده ای بود که با خبر حضور این رشته در المپیک فرانسه تکمیل شد. المپیک 2024 که در پاریس برگزار می شود میزبان رشته اسکیت برد نیز خواهد بود و این خبر مسرت بخشی است.

این مسئله از آن رو دارای اهمیت است که مسئولان برگزاری المپیک در حال روی آرودن به رشته هایی هستند که جوانان بیشتر به آنها علاقه مند می باشند و بدون امکانات خاصی و با هزینه پایین در تمامی مکان ها قابل انجام می باشد. اسکیت برد نیز به عنوان نماینده ای شایسته از رشته های اسکیت در میدان کونکورد فرانسه برگزار خواهد شد.

این رویداد از زاویه دیگری نیز قابل بررسی می باشد و آن مساوی بودن تعداد زنان و مردان شرکت کننده در رقابت های المپیک 2024 می باشد. تاثیرات بیماری کووید 19 نیز بر میزبانی و نوع برگزاری مسابقات بی تاثیر نخواهد بود. اما مسئله تاکید بر حضور ورزشکاران جوان به یک اصل مهم، در دستور کار مسئولان برگزاری می باشد.

ساباتینو آراکو نیز در این زمینه ابراز خوشنودی کرد که اسکیت برد نه تنها در توکیو بلکه در پاریس نیز به معرض نمایش گذاشته می شود. او به این مسئله افتخار کرد و از همه عزیزانی که در این راه فداکاری کرده اند تشکر به عمل آورد و امید داد که رشته اسکیت برد چشم همگان را خیره خواهد کرد.

برای رشته اسکیت برد 44 ورزشکار در نظر گرفته شده اند که 22 نفر از آن مربوط به تیم های بانوان و 22 نفر نیز به تیم های آقایان اختصاص می یابد. یعنی همان برابری که در مورد آن صحبت شد در اسکیت برد نیز رعایت خواهد شد.

این می تواند زمینه ساز حضور رشته های دیگر اسکیت در مسابقات المپیک نیز باشد.

مرور اتفاقات رینک هاکی در دنیا

شاید مرور اتفاقاتی که برای رینک هاکی در سال های گذشته افتاده است خالی از لطف نباشد، زیرا با تلاش های فدراسیون اسکیت و جناب آقای کاوه صدقی، رشته رینک هاکی در کشور راه اندازی شده است و فعالیت های کمیته مربوطه در حال انجام است.

رشته رینک هاکی با رقابت های قاره ای و جهانی یکی از شاخه های جذاب رشته اسکیت به شمار می رود. فدراسیون جهانی اسکیت نیز به این شاخه اهمیت ویژه ای می دهد. تماشاگران زیادی نیز مسابقات رولرهاکی را هرساله دنبال می کنند.

 

سال 2020

اتفاقاتی که با هماهنگی های فدراسیون اسکیت جهانی در سال 2020 رقم خورد بسیار محدود بود. این مسئله به دلیل شیوع بیماری کووید 19 قابل پیش بینی بود و نهایت تلاش برای حضور 100 در صدی صورت گرفت.

01 june 2020

World Skate آقای Alessandro Eccelsi 45 ساله را که ملیتی ایتالیایی دارد را به عنوان هماهنگ کننده (Referee in Chief) داوران کمیسیون رینک هاکی منصوب کرد. او داوری را از سال 2007 آغاز کرد و به سرعت در سطح ملی و بین المللی تثبیت شد و در فینال مسابقات قهرمانی کشور ایتالیا و هفت دوره فینال یورو لیگا را داوری نموده است.

24 April 2020

Agostinho Silva از کشور پرتغال رئیس جدید کمیسیون فنی اروپایی رینک هاکی است.

پس از استعفای فرناندو گراچا به دلایل شخصی، آقای آگوستینیو سیلوا از طرف رئیس فدراسیون جهانی اسکیت، ساباتینو آراکو، به عنوان رئیس کمیسیون فنی اروپا در رینک هاکی منصوب شد.

سال 2019

اما در سال 2019 که هنوز محدودیت های بیماری کووید 19 پیش نیامده بود، رقابت ها به صورت حرف ای و بدون مشکل برگزار می شدند. این بود که رقابت های رینک هاکی به صورت حرفه ای پیش رفت و نتایج نیز بسیار جذاب نیز بود. برخی از این مسابقات رینک هاکی در زیر آوره شده اند. این مرور می تواند برای برنامه ریزی های سال آینده مفید واقع شود.

14/7/2019

پرتغال قهرمان جهان

تیم ملی رینک هاکی پرتغال پس از غلبه بر آرژانتین با ضربات پنالتی 2-1 (نتیجه در وقت قانونی0-0) قهرمان مسابقات جهانی شد که در بارسلونا برگزار شد.

جدول رده بندی نهایی:

  • پرتغال
  • آرژانتین
  • اسپانیا
  • فرانسه
  • ایتالیا
  • آنگولا
  • شیلی
  • کلومبیا

در بخش زنان نیز اسپانیا با نتیجه 8 بر 5 در بازی فینال مقابل آرژانتین به پیروزی دست پیدا کرد و مقام قهرمانی در این مسابقات را به نام خود ثبت نمود.

 

 

2019/7/5

تیم ملی زیر 19 سال اسپانیا قهرمان مسابقات جهانی رینک هاکی شد

اولین عنوان در مسابقات جهانی رولر 2019 در بارسلونا مربوط به رشته رینک هاکی بود که در آن تیم اسپانیا پس از شکست تیم آرژانتین با نتیجه 3 بر 2 در فینال مسابقات قهرمانی جهان (زیر 19 سال) قهرمان این دوره از مسابقات شد. مسابقه در نیمه اول با نتیجه 2-0 به نفع تیم آرژانتین به پایان می رسد اما تیم اسپانیا در نیمه دوم با کامبک فوق العاده بازی 2-0 باخته را 3-2 به نفع خود به پایان می رساند.

2019/6/29

بارسلونا و سایر مکان های کاتالونیا میزبان دومین دوره بازی های جهانی رولر اسکیت بودند.

مسابقات رینک هاکی با بازی های گروه زیر 19 سال آغاز شد.

April 2019 22

پرتغال به 68 مین جام حذفی در مونترو رسید

بیش از 4000 نفر Montreux ، محل برگزاری مسابقه را مملو از جمعیت کردند تا 68 مین دوره از باستانی ترین تورنمنت هاکی رولر را تماشا کنند. پرتغال در دیدار نهایی در یک مسابقه کامل متعادل برنده شد  تا انتقام شکست سال 2017 را نیز گرفته باشد.

اتفاقات سال 2018 نیز به اختصار به قرار زیر می باشند:

16/9/2018

مسابقات قهرمانی زیر 20 سال اروپا در ویانا دو کاستلو آغاز شد.

شهر ویانا دو کاستلو در پرتغال میزبان 6 تیم برای کسب عنوان قهرمانی در مسابقات مردان زیر 20 سال اروپا شد.

2018/9/8

مسابقات قهرمانی آسیا- اقیانوسیه آغاز شد. مسابقات قهرمانی مردان آسیا و اقیانوسیه با حضور 7 کشور در ناموون کره جنوبی آغاز شد.

مسابقات قهرمانی زنان آسیا فقط با 3 کشور شرکت کننده آغاز شد.

بازگشت اسکیت به چرخه تمرین

فدراسیون کلمبیا در خبری بازگشایی پیست های تمرینی را برای ورزشکاران اسکیت اعلام کرد. البته هنوز برخی از پیست ها هستند که تحت شرایط زیست محیطی سختی می باشند و برای بازگشایی پروتکل های خود را اعلام خواهند کرد. اسکیت سرعت پس از 6 ماه تعلیق به حال تمرین بازگشت و این لحظه ای احساسی را میان ورزشکاران رقم زد. فعلا ورزشکاران در Cartagen، Envigado، Manizales، Corozal ، و Medellín فعالیت داشته اند. اما محدودیت ها در Cali و Santa Marta همچنان برقرار می باشد.

برخی از ورزشکاران نظر خود را این گونه اعلام کرده اند:

پوئلو جرسی در این باره گفت: من بسیار خوشحال هستم و در حقیقت منتظر بازگشایی زمین بودم. این لازم بود تا به پیست بازگردیم تا بتوانیم به صورت ثابت تمرین داشته باشیم و به تعهداتی که پیش روی ماست عمل کنیم. برخی از آنها مسابقات ملی و مسابقات جام جهانی می باشند.

فابریانا آریاس می گوید: بازگشت بسیار هیجان انگیز است و اینکه می توانیم حس اسکیت کردن را دوباره تجربه کنیم. این روزهای نخست سخت بوده است اما حالت ایده آل این است که به فیزیک مناسب برسیم و با قدرت فصل را شروع کنیم.

سانتیاگو لوپز مدیر لیگ آنتیکویا می گوید: ما به خوبی محل های ورود و خروج را مشخص کرده ایم و همچنین علامت گذاری برای محل ورزشکاران، که کاملا مطابق با پروتکل های بهداشتی باشد. همه اینها برای تضمین ادامه فعالیت های ورزشی می باشد.

این خبر خوشایند باعث دلگرمی در کل جهان می باشد که با رعایت بهداشت امکان شروع تمرینات اسکیت به صورت جدی وجود خواهد داشت و می توانیم دوباره هیجان مسابقات اسکیت را تجربه کنیم.

منبع:

مسابقات رولرپارک توسط فدراسیون اسکیت جهانی

World skate در ادامه حمایت های خود در دوران سخت کرونا برنامه ارسال ویدئوهای اسکوتر برای شرکت در مسابقات را نیز برگزار کرد که البته زمان ارسال این ویدئو ها به پایان رسیده است اما چک کردن شرایط آن خالی از لطف نیست.

ارسال ویدئو برای شرکت در مسابقات اسکوتر به صورت آنلاین از تاریخ 13 جولای تا 7 آگوست ادامه داشته است و رای گیری عمومی نیز تا تاریخ 12 آگوست به پایان رسیده است.

شرایطی که برای ارائه ویدئو وجود داشته است به مانند مسابقات رولرپارک بود است که می توانید شرایط آن را در مطلب پایین بیابید.

درنهایت ویدئوهایی که به اینصورت ارسال شده اند به رای عموم و داوران حرفه ای گذاشته شده اند تا نفرات برتر مشخص شوند که شما می توانید لیست نفرات برتر را در زیر بیابید:

مردان:

CLOT Esteban (FRA): 94.565/100

HUTCHINSON Dante (GBR): 91.055/100

HULL Jamie (GBR): 90.36/100

زنان:

MADSEN Alexandra (NZL): 88.665/100

GIBSON Emily (AUS): 87.61/100

MARTIN Chanel (USA): 86.5/100

برای مشاهده لیست 10 نفر برتر و همچنین ویدئوهای این مسابقات نیز می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://www.e-fise.com/en/montpellier/competition/scooter-park/

فدراسیون جهانی

 

منبع: فدراسیون جهانی

مسابقات رولرپارک توسط فدراسیون اسکیت جهانی

این مسابقات که توسط اسکیت جهانی برگزار گردید و نفرات برتر آن نیز مشخص شده است. افراد می بایست به صورت آنلاین، ویدئو های مربوط به تکنیک های خود را ارسال می کردند. ارسال ویدئو ها از تاریخ 23 جولای تا 30 جولای صورت گرفته است و رای گیری عمومی از تاریخ 23 جولای تا 5 آگوست ادامه داشته است.

قوانینی که برای تهیه ویدئو در این رقابت ها وجود داشته است به قرار زیر بوده است:

  1. ویدئو هرگزنباید قبلا مورد استفاده قرار گرفته باشد
  2. مدت زمان ویدئو باید حداکثر 60 ثانیه باشد.

برای انتخاب موزیک نیست یک دیتابیس برای ورزشکاران در نظر گرفته شده بوده است.

در مرحله بعد ویدئو ها باید آپلود شوند که در اینصورت نیاز به تایید نیز می باشد.

بعد از تعیید این ویدئو بر روی e-fise.com به نمایش گذاشته می شود تا طرفداران بتوانند ویدئو ها را لایک کنند و به آنها رای دهند. همچنین داوران حرفه ای نیز برای نمره نهایی نیز نظرات خود را اعلام خواهند کرد.

کسانی که بر مرحله فینال راه پیدا کرده اند باید یک ویدئو جدید تولید کنند تا تنها در پلتفرم e-fise.com به قضاوت گذاشته شود.

نفرات نهایی در مسابقات رولرپارک به قرار زیر اعلام شده اند:

مردان:

ABRATE Roman (FRA): 92.085/100

WELLSMORE Cj (AUS): 90.97/100

JANSONS Nils (LVA): 90.955/100

زنان:

MUÑOZ MaríA (ESP): 92.28/100

REYES Catherine (CHL): 91.18/100

WEIERSTALL Chynna (USA): 90.495/100

برای مشاهده ویدئو های نهایی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.e-fise.com/en/montpellier/competition/roller-park/

فدراسیون جهانی

 

منبع: فدراسیون جهانی

آکادمی اسکیت جهانی برای آموزش

اسکیت جهانی با توجه به اینکه مرجع اصلی فعالیت های اسکیتی در جهان به شمار می آید، برنامه های آموزشی دقیق نیز برای ارتقای سطح اسکیت در جهان در نظر گرفته است. هدف اصلی آکادمی اسکیت جهانی موارد زیر می باشد:

آموزش داوران و رای دهندگان برای بالا بردن سطح رقابت های بین المللی

حمایت برنامه های تمرینی NGB اسکیت جهانی

گسترش ورزش های اسکیت جهانی از مراحل مقدماتی به مراحل رقابتی برای ورزشکاران و مربیان

تمرکز برنامه های آموزشی اسکیت جهانی:

دوره برای مربیان و تعلیم دهندگان اسکیت:  در سراسر دنیا تیمی از مربیان و تعلیم دهندگان اسکیت آموزش خواهیم داد که دانش فنی مشترکی داشته باشند. به دلیل به روزرسانی های پیوسته، مربیان ما از لول پایه تا لول های پیشرفته مهارت های اسکیت آموزش می بینند. این اطلاعات شامل آموزش ورزشکاران برجسته برای حضور در بالاترین سطح رقابت ها نیز می باشد.
تعلیم دهندگان اسکیت آموزش دیده اند تا ارزش ها و جنبه های تکنیکی ورزش را در منطقه خود در سطح پایه ارتقا دهند.

دوره برای داوران و رای دهندگان: تنها داوران که در آکادمی اسکیت جهانی آموزش دیده اند گواهینامه بین المللی دریافت می کنند و این اجازه را خواهند داشت تا در رقابت های سطح بالا قضاوت کنند.

اردوها: در اردوهای آکادمی اسکیت جهانی برای کودکان در محیطی شاد و سراسر بازی برگزار می شود که در همین حین نکات پایه ای اسکیت توسط بهترین مربیان جهان آموزش داده می شود.

اسکیت جهانی با برنامه ریزی دقیق آموزش اسکیت را در سطح حرفه ای انجام می دهد تا هر روز رشد این رشته بیشتر از پیش باشد.

فدراسیون جهانی

 

منبع: فدراسیون جهانی

تلاش برای المپیک

در ورزشگاه Geisingen Arena که توسط فدراسیون آلمان (DRIV) پشتیبانی می شود ، دو اسکیت باز رشته اسکیت سرعت اینلاین

Mareike Thum: او توانست مسیر 34.336 کیلومتر را در یک ساعت طی کند.

Felix Rijhnen: او توانست مسیر 39.932 کیلومتر را در یک ساعت طی کند.

این دو نفر اولین رکورد جهانی ساعتی را در اسکیت جهانی تعیین کردند.

Mareike Thum می گوید:

“به نظر می رسید این یک ساعت هرگز پایان نمی یابد. بعد از 30 دقیقه من خسته بودم ، اما هنوز نیمی از مسیر را در پیش روی خود داشتم.” اما این یک رکورد جهانی است.

Felix Rijhnen می گوید:

“اون یک ساعت مانند ده ساعت به طول انجامید.” بعد از رسیدن به یک سرعت ثابت، تنها وقتی که 15 دقیقه گذشته بود، در پاهایم احساس خستگی داشتم . اما بعد از 202 دور سرانجام ساعت متوقف شد و من توانستم به هدف مشخص شده 40 کیلومتر در یک ساعت برسم و رکورد مناسب را ثبت کنم.

ماریو میکونی، عضو کمیسیون فنی اسکیت سرعت جهانی اسکیت اینلاین ، جایزه ویژه رکورد ساعتی را به ماریکه و فلیکس اهدا کرد. آقای میکونی گفت: “من از عملکرد هر دو ورزشکار بسیار خرسندم و تحت تأثیر قرار گرفته ام و امیدوارم سایر اسکیت بازان نیز سعی کنند تا مسیر آنها را دنبال کنند و به زودی رکورد جهانی ساعتی جدیدی را به ثبت برسانند.

بیوگرافی

Mareike Thum

فدراسیون جهانی

 

منبع: فدراسیون جهانی

ثبت رکورد جهانی ساعتی در زمینه اسکیت

در ورزشگاه Geisingen Arena که توسط فدراسیون آلمان (DRIV) پشتیبانی می شود ، دو اسکیت باز رشته اسکیت سرعت اینلاین

Mareike Thum: او توانست مسیر 34.336 کیلومتر را در یک ساعت طی کند.

Felix Rijhnen: او توانست مسیر 39.932 کیلومتر را در یک ساعت طی کند.

این دو نفر اولین رکورد جهانی ساعتی را در اسکیت جهانی تعیین کردند.

Mareike Thum می گوید:

“به نظر می رسید این یک ساعت هرگز پایان نمی یابد. بعد از 30 دقیقه من خسته بودم ، اما هنوز نیمی از مسیر را در پیش روی خود داشتم.” اما این یک رکورد جهانی است.

Felix Rijhnen می گوید:

“اون یک ساعت مانند ده ساعت به طول انجامید.” بعد از رسیدن به یک سرعت ثابت، تنها وقتی که 15 دقیقه گذشته بود، در پاهایم احساس خستگی داشتم . اما بعد از 202 دور سرانجام ساعت متوقف شد و من توانستم به هدف مشخص شده 40 کیلومتر در یک ساعت برسم و رکورد مناسب را ثبت کنم.

ماریو میکونی، عضو کمیسیون فنی اسکیت سرعت جهانی اسکیت اینلاین ، جایزه ویژه رکورد ساعتی را به ماریکه و فلیکس اهدا کرد. آقای میکونی گفت: “من از عملکرد هر دو ورزشکار بسیار خرسندم و تحت تأثیر قرار گرفته ام و امیدوارم سایر اسکیت بازان نیز سعی کنند تا مسیر آنها را دنبال کنند و به زودی رکورد جهانی ساعتی جدیدی را به ثبت برسانند.

بیوگرافی

Mareike Thum

Mareike Thum در دارمشتاد بزرگ شد و در آغاز کودکی شروع به اسکیت کرد. در سال 2001 او از اسکیت نمایشی به اسکیت سرعت تغییر رشته داد. وی در سال 2006 با چهار مدال طلا در مسابقات قهرمانی نوجوانان اروپا در مارتسینکورو ایتالیا به اولین موفقیت های بزرگ بین المللی خود دست یافت. او به مسیر موفقیت خود ادامه داد و مقام های مختلفی را در سال های متمادی به دست آورد. این روند در سال های 2018، 2019 نیز ادامه داشت و در سال 2020 هم با ثبت رکورد جهانی ساعتی کاری نو به ثبت رسانید.

اطلاعات تکمیلی را می توانید در اینستاگرام و فیس بوک این قهرمان رشته اسکیت سرعت بیابید.

فلیکس ریجنن

فلیکس متولد و بزرگ شده در دارمشتاد (آلمان) می باشد، و از سال 1995 برای باشگاه شهر زادگاهش اسکیت می کند. اولین رقابت بین المللی او به عنوان بخشی از تیم ملی آلمان در سال 2004 در مسابقات قهرمانی اروپا در پامپونا (اسپانیا) بود. در سال 2006 او اولین رکورد جهانی بیش از 10.000 متر (جاده) را به ثبت رساند. وی پس از کسب اولین مدال قهرمانی سالنی قهرمانی جهان (بزرگسال) را نیز در سال 2009 در Haining (چین) به دست آورد. . او به کسب مدال و عناوین قهرمانی در سال های 2017، 2018 و 2019 نیز ادامه داد و در آخرین ثبت، رکورد جهانی ساعتی را در برنامه کار خود داشت که به انجام رسید.

اطلاعات تکمیلی را می توانید در اینستاگرام و فیس بوک این قهرمان رشته اسکیت سرعت بیابید.

منبع: اسکیت جهانی: http://www.worldskate.org

همکاری فدراسیون اسکیت جهانی با LiveHeats

به عنوان بخشی از تلاش های اخیر فدراسیون جهانی اسکیت برای استاندارد سازی داده های رقابت، داوری و امتیازدهی، این ارگان از اعلام همکاری جدید با پلت فرم امتیاز دهی LiveHeats خبر می دهد. این مشارکت، مدیریت رویدادهای مبتنی بر وب و فناوری امتیاز دهی زنده از LiveHeats  را به فدراسیون های عضو اسکیت برد فدراسیون جهانی وارد می کند، با این هدف که اطلاعات مسابقات و سیستم امتیاز دهی زنده را تقویت کند تا در شرایط مسابقات ورزشی ثبت امتیازات با کیفیت بالا صورت گیرد.

لوکا باسیلیکو ، مدیر اسکیت بورد در اسکیت جهانی می گوید:

“مشارکت با Live Heats نقطه عطفی در مسیر اسکیت جهانی برای آماده سازی فدراسیون های ملی اسکیت با ابزاری قدرتمند برای مدیریت مسابقات قهرمانی ملی می باشد. این مسئله نتایج مسابقات را به سرعت منتقل می کند و رده بندی اسکیت جهانی را تسریع و بهبود می بخشد که یک تجربه کلی بهبود یافته برای ورزشکاران، برگزارکنندگان و هواداران ما می باشد.”

کریس فرند ، مدیرعامل LiveHeats می گوید:

“همکاری نزدیک با انجمن اسکیت بورد در طول دو سال گذشته فوق العاده بوده است.” مشارکت با فدراسیون جهانی اسکیت فرصتی را برایLiveHeats  فراهم می کند تا بطور مستقیم با تعداد بیشتری از برنامه ریزان در سراسر جهان همکاری کند. ما تلاش می کنیم تا به ساده سازی رویدادها کمک کنیم، و با سازمان دهندگان، داوران و ورزشکاران همکاری خواهیم کرد تا همچنان پلتفرم خود را بهبود ببخشیم، تا با نیازهای آنها مطابق باشد.”

مزایای مشارکت شامل موارد زیر می باشد:

همه فدراسیون های عضو اسکیت جهانی باید به بستر LiveHeats برای امتیاز دهی مستقیم و مدیریت رویدادها در مسابقات رسمی ملی دسترسی داشته باشند.

به کار گیری یک بانک اطلاعاتی از ورزشکاران، برای فدراسیون های عضو که حسابی (اکانت کاربری) انحصاری در LiveHeats تحت پرچم اسکیت جهانی داشته باشند.

داده هایی که مستقیماً در فهرست رده بندی اسکیت جهانی قرار می گیرند ، در wyldata.com ثبت می شوند.

درباره  LiveHeat

 LiveHeats یک پلتفرم پیشرو در زمینه مدیریت رویدادها و ثبت امتیازات به صورت زنده است که برای برنامه ریزان مسابقات طراحی شده است. لایو هیت در سال 2016 بنیان گذاری شد و ابزاری را فراهم می آورد تا ثبت امتیازات به صورت زنده، ثبت نام ورزشکاران، برنامه ریزی، رتبه بندی، و بسیاری از نیاز های دیگر در یک پک در دسترس باشد. این پلتفرم با بیشتر از 400 فدراسیون ورزشی تور و کلاب همکاری دارد.

www.liveheats.com

منبع: اسکیت جهانی: http://www.worldskate.org

انتصاب دادستان فدراسیون اسکیت جهانی

آقای جوزپه فرانچسکو بوناچی به عنوان دادستان اسکیت جهانی منصوب شد.

اسکیت جهانی

 اخیراً آقای جوزپه فرانچسکو بونچی توسط هیئت اجرایی به عنوان دادستان اسکیت جهانی منصوب شد، که نقش اصلی در برقراری نظم، اخلاقیات و فعالیت های قانونی می باشد.

آقای بوناچی یک وکیل، با تجربه قابل توجهی در قوانین شرکت و تجارت است و تخصص خاصی در خصوص قابل اطمینان بودن محصول و موضوعات تجاری در بازار ایالات متحده دارد. وی در زمینه اختلافات شرکتهای مهم در مورد توزیع گسترده و همچنین مسئولیت اعضای هیئت مدیره شرکتهای معتبر بیمه و صنعتی درگیر بوده است. علاوه بر این، وی نظراتی را برای شرکتهای پیشرو در صنعت بیمه ارائه کرده است. وی در طول تجربه خود، در زمینه مذاکره درباره قراردادهای بازرگانی داخلی و بین المللی تخصص خود را رشد داده است و مشاور انجمن های صنفی تجارت صنعتی در زمینه مباحث مربوط به صادرات در بازارهای مربوطه از جمله ایالات متحده آمریکا ، کانادا و مکزیک است. همچنین ایشان به عنوان سخنران در تعداد زیادی از جلسه های آموزشی که در زمینه های مطرح شده در بالا می باشد، شرکت داشته اند.

در مورد قوانین جهانی اسکیت دپارتمان دلا برای جلوگیری و کشف تخلفات مغایر با اخلاقیات اسکیت جهانی تشکیل شده است تا بتوانند سیستم را هماهنگ کنند تا بر اساس انطباق، احترام و مراعات پیش برود.

بیوگرافی آقای جوزپه فرانچسکو بوناچی

تجربیات حرفه ای

2018 – تا به امروز شریک ، LR LEX ، میلان

 2015 – 2017 همکار ارشد Grimaldi استودیو لگال ، میلان

 2010 – 2015 شریک و همکار، Roedl & Partner ، میلانو

 2005 – 2010 وکالت در استودیوی لگال رودا-پیکنی ، میلانو

تحصیلات

 در سال 2014 به عنوان فرد بی طرف در اتاق بازرگانی سوئیس در ایتالیا، میلان پذیرفته شد.

 در سال 2006 در انجمن وكلاي ميلان پذيرفته شد.

مدرسه اسناد رسمی در رم در سال 2004-2005

در سال 2004 مدرک کارشناسی ارشد با تخصص در حرفه های قانونی و اسناد رسمی از دانشگاه مطالعات رم

در سال 2002 مدرک حقوق از دانشگاه لومسا رم

انتشارات مربوط به آقای جوزپه فرانچسکو بوناچی در این مقاله ارائه نشده است و برای مطالعه آنها می توانید به مقاله اصلی در world skate  مراجعه نمایید. لینک های مربوطه در زیر ارائه خواهند شد.

با تشکر از فدراسیون اسکیت جهانی، امیدواریم این انتصاب منجر به اجرای هر چه بهتر قوانین در اسکیت شود.

لغو مسابقات اسکیت سال 2020 توسط فدراسیون جهانی اسکیت

با توجه به ادامه وضعیت مبارزه با بیماری کووید 19، رئیس فدراسیون جهانی اعلام نمودند که کلیه مسابقات اسکیت سال 2020 برگزار نمی شوند و یک سال به تعویق می افتند. این خبر با پیگیری فدراسیون اسکیت و جناب آقای رامین عتیقه چی زودتر از موعد اعلام گردید و به زودی بازتاب جهانی خواهد داشت.

جلسه کمیته اجرایی فدراسیون جهانی اسکیت با حضور اعضای فدراسیون ها برگزار گردید و در نهایت کلیه مسابقات اسکیت یک سال به تعویق افتاد.

باشد که با همکاری تمام مردم جهان هر چه زودتر این بیماری ریشه کن شود.

اسکیت جهانی و داوری هاکی

الساندرو اکلچی: از معتبرترین رینک های اروپا تا مهمترین جداول داوری در جهان

هاکی رینک

چند روز پیش اسکیت جهانی ، آقای آلساندرو اکچلی ، مدیر تجاری 45 ساله ایتالیایی را به عنوان هماهنگ کننده (داور ارشد) داوران کمیسیون فنی هاکی منصوب کرده است.  وی از سال 2007 داوری را شروع کرد و به سرعت خود را در سطح ملی و بین المللی مطرح کرد و در فینال مسابقات قهرمانی ملی ایتالیا و فینال چهار تیم فینالیست یورو لیگ داوری کرد.  این نقش جدید که توسط ساباتینو آراكو ، رئیس اسكیت جهانی به او اعطا شده است ، او را از رینک ها فراتر می برد تا در واقع بخشی از فرایند تصمیم گیری برای هاكی رینك باشد.  با این مصاحبه ، الساندرو اکچلی به ما می گوید که چگونه این تصمیم به نتیجه رسیده و پروژه های وی برای داوران هاکی چگونه خواهد بود.

در گفت و گویی ایشان اشاره کردند: این سفر از سالها قبل آغاز شده است. من همیشه به سیاست علاقه مند بوده ام و از چند سال پیش به این فکر افتادم که بهترین راه برای دنیای داوران این است که این مجموعه توسط داوران اداره می شود، حداقل از یک دیدگاه فنی. همه اینها از همین آغاز شد. و من به رئیس آراكو پیشنهاد ایجاد چیزی كاملاً جدید و انقلابی به معنای این پیشنهاد دادم

تشکیل یك كمسیون فنی داوری به موازات و مكمل كمسیون بین المللی هاكی رینك. من یک پروژه مفصل را به رئیس آراكو و رئیس كمسیون فنی هاكی رینك، كارلملو پانیاگوا ارائه دادم: کمیسیونی مشابه با فیفا در فوتبال، با هدف توسعه یک پروژه فنی گسترده که به کشورهایی که در این رشته کمتر پیشرفت کرده اند بتوانند سطح داوران خود را تقویت کنند، تا بتوانند به سطح افراد متعلق به کشورهای قدرتمند برسند. این ایده توسط هر دو خوب پذیرفته شد و از من خواسته شد تا این نقش جدید را بر عهده بگیرم.  قسم سخت ماجرا آغاز شد: به طرز ناامیدانه ای از دست دادن موقعیت داور شدن در مسابقات معتبر بین المللی سخت بود.  در عین حال، احساس هیجان می کنم زیرا اکنون این شانس را دارم که با داوران دیگر اشتیاق بزرگی را که برای این ورزش دارم در میان بگذارم.

نقش جدید شما چیست؟

 “من داوران را در سطح جهانی هماهنگ و آموزش خواهم داد. دسته بندی داوران را گردآوری می کنم (3 مورد از آنها وجود خواهد داشت)، داوران را برای مسابقات جهانی اسکیت (در حال حاضر مسابقات جهانی اسکیت و مسابقات مونتروکس) تعیین می کنم، و در جلسات فنی شرکت خواهم کرد که تغییرات در آیین نامه ها را اعلام می کند. من معتقدم که ما باید آیین نامه های فنی را در فرم خود به روز کنیم تا آنها برای داوران کارایی بیشتری داشته و اجرای صحیح آنها را ساده تر کنیم. این نکته برای درک بهتر و آسان تر قوانین از سوی مخاطب ضروری است.

موضوعات داوری اصلی کدام هستند و اولین پروژه ها و ایده هایی که می خواهید توسعه دهید کدام خواهد بود؟

 “من ترجیح می دهم آنها را مشکل نام نبرم بلکه می گویم فرصت هایی که برای رشد و توسعه وجود دارد. آگاهی همه داوران در هر قسمت از جهان از آیین نامه ها و اجرای صحیح آنها به همان روش، قطعاً یكی از اولین موارد است.  برای این کار ، من و تیم من باید مربیانی را در مناطق مختلف جغرافیایی پیدا کنیم و دستورالعمل ها و ابزارهایی را در اختیار آنها قرار دهیم تا بتوانند آموزش دائمی و کافی را به داوران آن مناطق ارائه دهند. پس از این مهمترین و اولین گام ما باید بررسی کنیم که آیا برخی از آموزه ها به درستی درک شده اند یا نه. در مرحله بعد ارزیابی فرم بدنی داوران مهم می شود، چرا که هاکی روی زمین ورزش بسیار پویا خواهد بود. ورزش ما از نظر تماشاگر و تلویزیون بسیار موفق است. بنابراین، داوران باید به ویژه برای رویدادهای بین المللی روی فرم باشند تا از عدم اعتبار جلوگیری کنند. یک موضوع پیچیده اما بسیار مهم بازنگری در نحوه نوشتن آیین نامه است. این گامی است که افراد مختلفی را درگیر خواهد کرد که من فکر می کنم برای روشن تر و آسان تر شدن قوانین ضروری است تا بتوان آنها را به راحتی فهمید و به خاطر سپرد و در نتیجه بهتر اجرا کرد.  همچنين راهنماي داوري فعلي نياز به بازبيني دارد، زيرا حرکات زيادي را شامل مي شود که مي تواند داوري را که بايد بر رقابت متمرکز شود، منحرف کند.  واضح است که اینها موضوعاتی هستند که باید در درازمدت مورد بررسی ، بحث و توسعه قرار بگیرند. “

شما با رئیس آراكو، رئیس پانیاگوا و افراد با تجربه مانند دانیل مارتیناززو و آنتونیو آگیار در تماس نزدیكی قرار خواهید گرفت.  آیا قبلاً با آنها صحبت کرده اید؟

 وی گفت: “مطمئناً بسیار مهیج است و فرصت بسیار خوبی است که در کنار این مدیران ماهر کار کنم. تا امروز من با رئیس آراکو و رئیس پانیاگوا مذاکرات عمیقی داشتم، اما ما قبلاً یک تماس ویدیویی با سایر اعضای کمیته برنامه ریزی کرده ایم.”

در همین حال، فدراسیون اسکیت جهانی و همچنین کمیته فنی اروپا بازسازی شده است.  با کمیته های قاره چه ارتباطی را پیش بینی می کنید؟

“از منظر سیاسی قطعا، افرادی صالح تر از من هستند که بتوانند نظر بدهند. از نظر داوری، من هم ریکاردو الیویه و هم کارلوس راپوزو (کارگردانان داوری اسکیت اروپا) را کاملا می شناسم و اینکه بخشی از کمیسیون قبلی بودند  با نقش های مختلف، که این فرصت را داشته ایم هنگام داوری در بسیاری از مسابقات سطح بالا بحث و گفتگو داشته باشیم. با شناختن کامل یکدیگر، پیدا کردن زمینه مشترک در دستورالعمل هایی که باید رعایت شود، بسیار آسان خواهد بود.  برای سایر کمیته های قاره ای ، من چیزهای کمتری می دانم، اما من مطمئن هستم که مارتیناززو برای بخش آمریکای جنوبی و آگیارار برای آسیایی کمک خواهند کرد. اصولی که توسط اسکیت جهانی شرح داده می شود و متعاقباً توسط مدیران قاره ای دنبال خواهند شد: کار روزانه بر روی آموزش و رشد داوران برای تضمین پیشرفت صحیح مسابقات و استفاده صحیح از قوانین هاکی رینک. تمام این مسائل این نکته را در نظر می آورد که “بهترین داور کسی است که باعث می شود بازیکنان این مسابقه نیز اشتباهات او را بپذیرند”.  برای این کار، مدیران ما باید داوران خود را دارای اشتیاق، تخصص و اقتدار کنند.

اتفاق مثبت دیگر در زمینه اسکیت اینلاین

رئیس فدراسیون جهانی اسکیت در برنامه ورزش تعطیل نیست حضور خواهند داشت. مجری این برنامه که از شبکه ورزش سیما پخش خواهد شد آقای رامین عتیقه چی دبیر فدراسیون اسکیت می باشند و دو مهمان دیگر نیز به غیر از آقای ساباتینو آراکو حضور خواهند داشت.

خانم ترانه احمدی: دارنده مدال طلای مسابقات جهانی رولرگیمز چین 2017

آقای عباس دهقان: بازیکن لیگ برتر اسکیت هاکی (اینلاین هاکی)

حضور شخصیت های مطرح در زمینه اسکیت دنیا بویژه رئیس فدراسیون جهانی اسکیت می تواند برای ورزشکاران ایرانی و مسئولین مربوطه بسیار امیدبخش باشد.

آگوستینو سیلوا (POR) رئیس جدید کمیسیون فنی Rink Hockey اروپا

٢٤ آپريل ٢٠٢٠ به دنبال استعفای فرناندو گراسا به دلایل شخصی ، آقای آگوستینیو سیلوا از سوی ساباتینو آراكو رئیس فدراسيون اسکیت جهانی به عنوان رئیس کمیسیون فنی هاکی رینک اروپا معرفی شده است. این انتصاب تا کنگره انتخابی بعدی ادامه خواهد داشت و با رئیس اسکیت جهانی اروپا ، فرناندو کلارو و رئیس کمیسیون فنی بین المللی هاکی رینک کارملوو پانیاگوا توافق شده است.
در مورد اساسنامه جدید ، آقای سیلوا به طور خودکار عضو کمیسیون فنی بین المللی هاکی رینک و نماینده اروپا خواهد شد.
آقای فرناندو کلارو، به محض استفاده آقای سیلوا، دو عضو کمیسیون فنی جدید هاکی رینک اروپا را به شرح زیر منصوب کرد.

رئیس: آگوستینیو سیلوا (پرتغال)
1º معاون رئیس::Francesc Gil اسپانیا
2º معاون رئیس: :Catia Ferretti ایتالیا
اگرچه این زمان دشواری است، اما برای آنها فعالیتی موفقیت آمیز آرزومندیم.

پيام فدراسيون جهانی

آقاي ساباتينو آراكو

دوستان عزیز،

در این لحظه تاریخی و دشوار ، که بر کل جهان تأثیر می گذارد ، ما در پشت صحنه سخت تلاش کرده ایم تا بهترین راه برای حرکت رو به جلو را متوجه شویم. مدت طولانی است که جلسات یک به یک و جمعی با همه ذینفعان برگزار می شود: ورزشکاران، داوران، فدراسیون های ملی ، صنعت ، IOC – برای یافتن راهی برای مدیریت وضعیت فعلی. از این گذشته ، حفظ سلامت همه در اولویت ما بوده است.

امروز ما یک جلسه گسترده هیئت اجرایی برگزار کردیم و با هم در مورد لزوم تطبیق تقویم خود با این لحظه استثنایی و دشوار توافق کردیم. با این تفکر که هر مسیری رو به جلو باید از سلامت ورزشکاران و عدالت در رقابت پاسداری کند. موضوع اصلی که به آن پرداخته شد البته هرگونه تطبیق احتمالی در مورد رویدادهای جهانی ، قاره ای و ملی بود.

باید تصمیمات دردناکی اتخاذ می شد ، اما مثل همیشه ، امنیت ورزشکاران هدف اصلی ما بود.

البته اولین تغییرات مربوط به شرایط المپیک است. IOC ، برای اولین بار در تاریخ ، تصمیم گرفته است تا بازی های المپیک را دوباره برنامه ریزی کند: فقط در طول دو جنگ جهانی بازی ها لغو شدند و خوشحالیم که از باخ می شنویم، که “لغو توکیو 2020 در دستور کار نیست”. برنامه ریزی مجدد بازی های المپیک بدان معنا است که ما فرصتی برای سازماندهی مجدد فصل شماره 2 مسابقات انتخابی المپیک خواهیم داشت که به دلیل همه گیری غیرمنتظره COVID-19 مجبور به تعلیق کلی آن شدیم. تاریخ جدید بازی ها هنوز در دست بررسی است و امیدوارم طی هفته های آینده مشخص شود؛

خواهیم دید که تصمیم نهایی IOC چه خواهد بود. به محض اطلاع از تاریخ جدید، با در نظر گرفتن نیازهای ورزشکاران، شروع به تدوین برنامه جدید تعیین صلاحیت می کنیم، از آنجایی که می خواهیم آنها نیز نقش داشته باشند. ما به همکاری نزدیک با IOC و WHO ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل شود که با شروع مجدد رقابت ، کلیه اقدامات احتیاطی و ایمنی در نظر گرفته می شود.

نگرانی های ما نه تنها در مورد المپیک بلکه برای همه مسابقات بین المللی است. در حال حاضر، مجبور شدیم مسابقات قهرمانی جهان – اینلاین هاکی و اسکیت سرعت – را به تعویق بیندازیم که در ماه سپتامبر در کلمبیا برگزار شود. با این وجود ، می توانیم تأیید کنیم که قهرمانی جهانی اسکیت فری استایل در شانگهای و قهرمانی اسکیت هنری جهان در Asuncion با برنامه اصلی خود برقرار خواهند بود.

با توجه به تمرکز هیئت اجرایی بر فعالیت های ملی: هدف ما این است که مسابقات قهرمانی کشورها را آغاز کنیم که چراکه هزاران ورزشکار، پایگاه و آینده ما را درگیر می کنند و این به بازگشت به زندگی عادی کمک می کند. اولویت ما به رویدادهای ملی خواهد بود اگرچه این بدان معناست که باید تقویم بین المللی را دوباره تنظیم کنیم.

من می خواهم به خاطر حمایت عظیم و خوبرویی دوستانم در هیئت اجرایی، در این روزهای سخت تشکر کنم.

بگذارید فقط چند کلمه اضافه کنم. موقعیت طی ماههای گذشته بسیار سخت بوده است و مدیریت آن برای همه ما سخت است. ما ورزشکار هستیم؛ ما عادت کرده ایم که قربانی کنیم و احترام بگذاریم. این زمان برای نشان دادن تمام قدرت ماست!

آغوش بزرگی برای همه شما و همه افرادی که اکنون در سراسر جهان توسط ویروس مورد چالش قرار گرفته اند. ما به زودی با هم خواهیم بود.

رياست فدراسیون جهانی اسکیت

ساباتینو آراکو / ٢٧ مارچ ٢٠٢٠