ویدئوهای رینک هاکی

مصاحبه اختصاصی کمیته رینک هاکی فدراسیون اسکیت با آلوارو ساریول (مربی موزار)

سلام به همه ، نام من آلوارو ساریول است

من مربی رولرهاکی از اسپانیا هستم. شما می توانید مرا پیدا کنید یا برخی از شما ممکن است من را از طریق اینستاگرام بشناسید. نام من Coach Mosar است. و امروز این ویدئو را تهیه می کنم زیرا دوستانم از کمیته رینک هاکی ایران از من درخواست کردند که آیا می توانم این ویدیو را برای آنها تهیه کنم و این برای من مایه افتخار است زیرا آنها سعی می کنند این ورزش را در کشور خود توسعه دهند که برای ما خبر خوبی است. بنابراین، من به آنها تبریک می گویم که تلاش کردند این کار را انجام دهند و امیدوارم نتایج خوبی از آن کسب کنند.

بنابراین ، چرا رینک هاکی را شروع کردم؟

پاسخ به این سوال بسیار آسان است. پدرم رولر هاکی بازی می کرد زیرا پدربزرگم باشگاهی ایجاد کرده بود، بنابراین من در دراز مدت به صورت یک سنت خانوادگی در هاکی فعالیت دارم. چون پدربزرگم همانطور که گفتم یک باشگاه ایجاد کرد و سپس پدرم اسکیت بازی را با او شروع کرد و سپس در دسته اول بازی کرد و سپس او در بارسلونا 1992، زمانی که قرار بود در المپیک باشیم، دروازه های اصلی رولرهاکی را طراحی کرد. که رینک هاکی به صورت نمایشی شرکت داشت. ما موفق نشدیم اما آنجا بودیم و پدرم دروازه های هاکی را طراحی کرد و او همچنین مربی بچه ها شد و تمام عمر خود را وقف آموزش این ورزش به بچه های جوان کرد و من یکی از آنها بودم و من با او بزرگ شدم و از او یاد گرفتم و از دیگران یاد گرفتم. بنابراین، این سوال که چرا رینک هاکی؟ بسیار آسان است، به این دلیل است که من هاکی می نوشم، می خورم ومی خوابم. خوب، به همین دلیل است.

ما در خانواده خود هاکی بازی می کنیم.

چند سال فعال بودم؟

نمی توانم به خاطر بیاورم، زیرا فکر می کنم با اسکیت به دنیا آمدم. وقتی 3 ساله بودم، با پدرم اسکیت بازی را شروع کردم و در 7 سالگی بازی رولر هاکی را شروع کردم. من به عنوان یک دروازه بان شروع کردم اما دو سال بعد موقعیت خودمو به بازیکن تغییر دادم و سپس تا پایان 25 سالگی که کنار رفتم به عنوان بازیکن بازی کردم و سپس مربی هاکی شدم که از 18 سالگی بودم زیرا در سن 10 سالگی من شروع به کمک به پدرم برای آموزش بچه ها کردم. بنابراین در سن 10 سالگی من خودم را آموزش می دادم، اما دیگران را نیز آموزش می دادم و سعی می کردم تا در سن 10 سالگی به بهترین شکل به دیگران آموزش دهم. تنها کاری که می توانستم بکنم این بود که وقتی بچه ها اسکیت بازی را شروع می کردند، دست آنها را بگیرم، و به پدرم کمک کنم. سپس در سن 18 سالگی اولین تیم هاکی خود را شروع کردم و از آن زمان حدود 30 سال، نه 30 سال بلکه 25 سال در این زمینه فعالیت داشتم. بنابراین، مدت زیادی گذشته است و مدت زیادی نیز ادامه خواهد داشت تا من با هاکی یا هاکی همراه من باشد.

من به عنوان بازیکن هاکی در آلمان و فرانسه بازی کردم. این ها دو تجربه بین المللی من بود. در آنجا برای Ergue-gaberic و سپس برای RSC cronenberg بازی کردم. هر دو به عنوان یک تجربه شخصی، تجربیات بسیار بسیار خوبی بودند. زیرا من خیلی رشد کردم و برای من داشتن این شانس عالی بود. همچنین، من در یک کمپ تابستانی و یک کمپ کریسمس در انگلستان حضور داشتم. بنابراین، ما در آن زمان، دو هفته در آنجا بودیم و بدیهی است که از دیگران یاد می گرفتیم و با نحوه بازی هاکی در آنجا آشنا می شدیم. همچنین بازیکنان کشورهای دیگر را می شناختم و متوجه می شدم که می توانم به هاکی کمک کنم و هاکی بهتر از آن چیزی بود که من فکر می کردم. به این دلیل که تعداد زیادی بازیکن خوب و باهوش در بیرون هستند و بدیهی است که باعث افزایش بینش من شد. و از آن زمان به دیگر کشورهایی که رولر هاکی بازی می کنند عشق می ورزم. و هنگامی که این اکانت اینستاگرام را راه اندازی کردم، ماموریت من این شد که تا آنجا که ممکن است در سطح بین المللی به مردم کمک کنم که نه تنها تکنیک خود را توسعه دهند، بلکه به بهبود هاکی در کشورهای شان کمک کنم تا آن را بزرگتر کنند و آن را بهتر کنند. به همین دلیل است که هر بار کسی از من می پرسد که آیا می توانم کمک کنم، خوشحال می شوم که کمک کنم و خوشحالم که دانش یا تجربه خود یا آنچه را که در هاکی تجربه کرده ام را در اختیارشان قرار دهم و در این مورد آن را به اشتراک بگذارم.

کیلیپ عملیاتی شدن رشته رینک هاکی

با وجود مدت زمان کمی که رشته رینک هاکی در ایران آغاز شده است این کمیته تحت نظارت فدراسیون اسکیت، کارهای زیربنایی بسیاری انجام داده است و برنامه های منسجمی نیز در دستور کار دارد. پیگیری مجدانه این موارد، آینده ساز رشته رینک هاکی در ایران خواهد بود.

برخی از کارهای صورت گرفته به قرار زیر می باشند:
ترجمه کتاب قوانین بازی رینک هاکی، تالیف فدراسیون جهانی اسکی
تولید چوب مورد نیاز این رشته در ایران

تمریناتی که در ویدئو به نمایش گذاشته شده است تمرینات پایه ای رشته رینک هاکی می باشد که با چوب و توپ مخصوص اش و اسکیت های اینلاین انجام می گیرد. مطمئنا با ورود تجهیزات تکمیلی این رشته، امکان برگزاری تمرینات تخصصی تر و همچنین مسابقات رسمی به وجود خواهد آمد که آینده ای روشن برای این رشته جذاب را رقم می زند.

مطمئنا حمایت های فدراسیون اسکیت چه در زمان ریاست جناب آقای محمدرضایی و چه هم اکنون که سرکارخانم دکتر مددی اداره آن را بر عهده دارند، شایان توجه است و سرآغاز تمامی حرکت های پیش رو نیز می باشد. مطمئنا تجربیات این عزیزان راه را هموارتر و سرعت حرکت در مسیر را بالاتر می برد.

همچنین پشتیبانی های انجمن اسکیت هاکی و جناب آقای کاوه صدقی که سال ها در شاخه اسکیت هاکی فعال بوده اند، قابل تقدیر و تشکر است.

در نهایت قدردان زحمات آقای ناصر دولت آبادی مدیریت محترم آکادمی اسکیت پارمیس هستیم که امکانات این آکادمی را در اختیار کمیته رینک هاکی فدراسیون اسکیت قرار دادند.

به امید موفقیت هرچه بیشتر رشته رینک هاکی در ایران

مصاحبه اختصاصی کمیته رینک هاکی فدراسیون اسکیت با آقای روبن فرناندز

(Rubén Fernández)
مدرس داوری آکادمی فدراسیون جهانی اسکیت از کشور اسپانیا

سلام ، من روبن فرناندز ، داور فدراسیون اسکیت اسپانیا هستم که داوری رده ملی و جهانی دارم.
من وارد دنیای داوری شدم زیرا بازی رینک هاکی را ترک کردم و هنوز هم با این روش با این ورزش در ارتباط هستم که اصلا پشیمان نیستم.
من هر سال گام به گام بالا می رفتم تا اینکه به رده ملی رسیدم و به اهدافی که برای خودم تعیین کرده بودم دست یافتم.
من در مسابقات مختلف اسپانیا، جام شاهزاده، جام ملکه و جام های مختلف پادشاه شرکت کرده ام، در سطح بین المللی، من در مسابقات wg2019 بودم، تیم های ملی اروپا در شهر من A Coruña، مسابقات جام اروپا، مسابقات WSE، مسابقات قهرمانی تیم ملی U17 و غیره برگزار شد.
من اخیراً به عنوان مدرس در آکادمی فدراسیون جهانی اسکیت شرکت کرده ام، شناختی که من را بسیار هیجان زده کرد.
امیدوارم رینک هاکی بتواند المپیکی باشد، تجسم و طرح ریزی بیشتری داشته باشد و از طریق حمایت گران مالی برای برگزاری مسابقات، سرمایه بیشتری کسب کند.
ایران کار بسیار مهمی را انجام می دهد، با هماهنگی گسترده، در شبکه های اجتماعی فعالیت بسیار خوبی را شروع کرده و ما می توانیم ایران را در مسابقات مختلف قهرمانی یا آزمون هایی که در حال انجام است، ببینیم.
امیدوارم آنها به اهدافی که تعیین کرده اند برسند.

آغوشی بزرگ برای ایران، رهبران، بازیکنان و دیگر داوران.
یک آغوش

مصاحبه اختصاصی کمیته رینک هاکی فدراسیون اسکیت با آقای فیلیپ گابریش

(philipp gabrisch)
مربی تیم ملی رینک هاکی دختران زیر ۱۷ سال کشور آلمان

پيام ویدئو ای جذاب از مربي تيم ملي آلمان در مورد رشته رینک هاکی به اسكيت بازان ايران

Many thanks to Philip for his time and the great video

مصاحبه اختصاصی کمیته رینک هاکی فدراسیون اسکیت با آقای اُسکار والورده
(Oscar Valverde)
مدرس داوری و مربیگری آکادمی فدراسيون جهانی اسکیت از کشور اسپانیا
با تشکر فراوان از آقای اسکار والورده مدرس فدراسیون جهانی اسكيت که این ویدئو را در حین مسابقات یورولیگ رينك_هاكی مخصوص به کشور ایران و كميته رينك هاكی‌ فدراسیون اسکیت ضبط کردند.