اعضای فدراسیون اسکیت

پرسنل فدراسیون اسکیت

سمت: رئيس فدراسیون اسکیت

نام و نام ‌خانوادگی: مجيد هنرجو

مدرک تحصیلی: فوق لیسانس مديريت دولتی

سمت: نايب رئيس

نام و نام ‌خانوادگی: علیرضا نصیری

مدرک تحصیلی: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

علیرضا نصیری

سمت: نايب رئيس امور بانوان

نام و نام ‌خانوادگی: مريم وفاخواه

مدرک تحصیلی: دکتری مدیریت ورزشی

سمت: سرپرست دبیرکل فدراسیون اسکیت

نام و نام ‌خانوادگی: حمیدرضا بخارائی

مدرک تحصیلی: لیسانس تربیت بدنی

سمت: خزانه دار

نام و نام ‌خانوادگی: حامد محمد هاشم جاسبی

مدرک تحصیلی: لیسانس مدیریت

سمت: مسئول دفتر و دبیرخانه

نام و نام ‌خانوادگی: مريم سليمانی

مدرک تحصیلی: ليسانس کامپیوتر

سمت: رئیس کمیته مسابقات و لیگ

نام و نام ‌خانوادگی: احمد فرنين

مدرک تحصیلی: فوق لیسانس زمین شناسی

سمت: كارپرداز

نام و نام ‌خانوادگی: يونس سرحدی

مدرک تحصیلی: فوق دیپلم مدیریت

سمت: حقوقی

نام و نام ‌خانوادگی: نادر ملك زاده

مدرک تحصیلی: دیپلم

سمت: کارشناس آموزش و پژوهش

نام و نام ‌خانوادگی: نازلی عليائی باويل عليائی

مدرک تحصیلی: فوق لیسانس تربیت بدنی

اسامی روسای انجمن و كميته‌های زیر مجموعه فدراسیون اسکیت

سمت: رئيس انجمن اسکیت هاكی

نام و نام‌ خانوادگی: كاوه صدقی

سمت: سرپرست کمیته رینک هاکی

نام و نام خانوادگی: وحید شجاعی

سمت: رئيس انجمن اسکیت سرعت

نام و نام خانوادگی: سيد جلال استادی

سمت: رئيس انجمن اسکیت فری استايل

نام و نام خانوادگی: محمد اميدواری‌ پور

سمت: رئيس انجمن اسکیت هنری

نام و نام خانوادگی: ابراهيم شمشيريان

سمت: رئيس انجمن اسکیت برد و اگرسيو

نام و نام خانوادگی: حميدرضا رياحی

سمت: رئيس انجمن اسکیت رولبال

نام و نام خانوادگی: احسان بهرامی

سمت: رئيس انجمن اسکیت آلپاين و دانهيل

نام و نام خانوادگی: مرتضی ساوه شمشكی

سمت: رئيس كميته رولر دربی

نام و نام خانوادگی: حميدرضا جليلی

سمت: رئيس كميته اسكوتر

نام و نام خانوادگی: امید تقوایی

سمت: سرپرست کمیته استعدادیابی

نام و نام خانوادگی: ثروت چوپانی

سمت: رئیس کمیته پزشکی

نام و نام خانوادگی: فاطمه اجتهادی

سمت: رئیس کمیته همگانی و روستایی

نام و نام خانوادگی: سید مسعود دکه

سمت: رئیس کمیته فرهنگی

نام و نام خانوادگی: شهرام عظیمی

سمت: رئیس کمیته اقتصادی و بازاریابی

نام و نام خانوادگی: سروش خندان دل

سمت: رئیس کمیته مسابقات و لیگ

نام و نام خانوادگی: احمد فرنین

سمت: رئیس کمیته فنی مهندسی

نام و نام خانوادگی: امید صابریان

سمت: رئیس کمیته انفورماتیک

نام و نام خانوادگی: ایمان رشیدی

سمت: رئیس کمیته روابط عمومی

نام و نام خانوادگی: حمیدرضا بخارایی

سمت: رئیس کمیته امور استانها

نام و نام خانوادگی: محمد عجم خراسانی

سمت: مسئول کمیته امور بین الملل

نام و نام خانوادگی: میترا دوست محمدی

میترا دوست محمدی

سمت: رئیس کمیته آموزش و پژوهش

نام و نام خانوادگی: مریم وفاخواه

سمت: سرپرست کمیته فنی

نام و نام خانوادگی: سید ضیاالدین حصاری

سمت: رئیس کمیته انضباطی

نام و نام خانوادگی: سامان شیرزادی

اعضای هیأت رئیسه فدراسیون اسکیت

1. مجید هنرجو (رئیس فدراسیون)
2. علیرضا نصیری (نایب رئیس)
3. مریم وفاخواه (نایب رئیس امور بانوان)
4. حمیدرضا بخارائی (سرپرست دبیر کل فدراسیون)
5. کاوه صدقی (نماینده منتخب باشگاه ها)
6. سارا فرشتیان (خبره ورزشی)
7. امیررضا آشورماهانی (نماینده منتخب هیئت های استانی)
8. حامد محمد هاشم جاسبی (خزانه دار)

روسای هیئت اسکیت استان ها

پگاه جوانی

رئیس هیات اسکیت استان آذربایجان غربی

سرکار خانم پگاه جوانی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته تربیت بدنی بوده و در حال حاضر نیز دانشجوی ارشد در رشته مدیریت ورزشی می باشد.

سرکار خانم جوانی شروع فعالیت خود در رشته اسکیت را از سال 1394 اعلام نمود. ایشان به مدت 8 سال به عنوان نائب رئیس هیات اسکیت استان آذربایجان غربی فعالیت داشته و از سال 1398 نیز تا کنون به عنوان رئیس در هیات اسکیت این استان مشغول به فعالیت در این رشته ورزشی می باشند.

ایشان در ابتدا به این موضوع پرداختند که، 11 شهرستان استان آذربایجان غربی در حوزه ورزش اسکیت فعال بوده و این شهرستان ها با داشتن مجوز رسمی از اداره کل ورزش و جوانان استان، مشغول فعالیت در این رشته ورزشی می باشند.

علاوه بر این 11 شهرستان، مرکز استان نیز دارای 6 پیست آموزشی برای رشته اسکیت بوده که یکی از این 6 پیست، پیست اسکیت 200 متری می باشد که اولین پیست اسکیت استاندار در این استان به حساب می آید. این پیست در سال 1388 افتتاح گردیده است.

سرکار خانم پگاه جوانی با اشاره به میزبانی هیات اسکیت استان آذربایجان غربی از مسابقات کشوری و اردو های ملی افزود: در طول 10 سال گذشته همواره هیات اسکیت استان جزو هیات های موفق و پیشرو در حوزه فعالیت های ورزشی بوده که برخی از افتخارات این هیات اسکیت عبارت اند از، کسب چندین مقام کشوری از جمله قهرمانی در لیگ اسکیت سرعت نوجوانان که در سال 98 اتفاق افتاد، قهرمانی در لیگ برتر جوانان در سال 97 و کسب دو قهرمانی در مسابقات المپیاد استعداد های برتر کشور در سال های 97 و 98 که در سال 98 استان آذربایجان غربی میزبان آن دوره از مسابقات نیز بود.

رئیس هیات اسکیت استان آذربایجان غربی در انتهای صحبت های خود از تلاش ها و زحمت های جناب آقای بهمن محمد رضایی، رئیس محترم فدراسیون اسکیت و همه همکاران خستگی ناپذیر ایشان در فدراسیون اسکیت، به جهت احداث ساختمان اداری در مجموعه ورزشی آزادی و همچنین توسعه و گسترش بخش آموزشی فدراسیون تقدیر و تشکر نمود و افزود، از آقای ایران دوست، مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی نیز کمال قدردانی و تشکر را دارم، چرا که نگاه ویژه به رشته ورزشی اسکیت و حمایت های بی دریغ ایشان، راه را برای پیشرفت و توسعه این رشته ورزشی در استان آذربایجان غربی هموار تر نمود.

 

زلیخا فیضی

رئیس هیات اسکیت استان اردبیل

سرکار خانم زلیخا فیضی فعالیت خود در رشته اسکیت از سال 1386 و با مربیگری پایه اسکیت آغاز نمود. ایشان تحصیل کرده رشته مدیریت بازرگانی می باشند.

ایشان تا سال 1393 در استانداری اردبیل فعالیت داشتند. در سال 1390 به درخواست رئیس سابق هیات اسکیت استان اردبیل به عنوان نایب رئیس وارد هیات اسکیت استان شده و در نهایت در سال 1393 به به سمت رئیس هیات اسکیت استان منصوب شدند.

ایشان در ابتدای صحبت های خود گفتند: اولویت این هیات تکمیل پروژه ساخت پیست اسکیت سرعت 200 متری بوده که این اتفاق از زمان ریاست قبلی شروع شده است.

این پیست در زمینی به مساحت بیش از 14 هزار متر مربع و با زیر بنای 1400 متر مربعی احداث شده که در صورت تکمیل، علاقه مندان به رشته سرعت در استان اردبیل دارای یک زمین اسکیت سرعت با استاندارهای جهانی خواهند بود.

ایشان ادامه دادند خوشبختانه رشته فری استایل نیز به تازگی در این استان شروع به فعالیت کرده و در اولین حضور در المپیاد، دو مقام پنجمی در بخش آقایان و بانوان کسب شده که نوید بخش روز های بهتر برای رشته فری استایل در استان می باشد.

ایشان در ادامه به موفقیت ها و ایجاد نظم بهتر در ساختار اسکیت کشور اشاره نمودند و افزودند، برگزاری مسابقات منظم در سطح کشور و ورود رشته اسکیت به المپیاد ورزشی کشور انگیزه بسیار بالایی را در اسکیت بازان سراسر کشور ایجاد کرده است.

خانم فیضی به ساخت ساختمان فدراسیون در استان اردبیل اشاره کرده و این ساختمان را مثل یک خانه پدری دانستند که کاری بسیار ارشمند می باشد. ایشان به این نکته نیز اشاره کردند که با تکمیل و ساخت مهمانسرای این ساختمان، این کار ارزشمند دو چنان خواهد شد چرا که استان اردبیل در بحث اسکان ورزشکاران در مسابقات کشوری همواره دچار چالش بوده که با تکمیل این مهمانسرا این مشکل برای همیشه رفع خواهد شد.

ایشان در خصوص حضور جناب آقای محمد رضایی به عنوان رئیس فدراسیون اسکیت به این نکته اشاره داشتند که با حضور ایشان شاهد سرو سامان دادن به وضعیت آموزشی در تمامی رشته های اسکیت نیز بوده ایم و گام های رو به جلو در جهت رشد و توسعه این رشته ورزشی که منجر به جذب مخاطب بیشتر برای رشته اسکیت می شود، هستیم.

در پایان سرکار خانم فیضی از جناب آقای محمد رضایی، برای مصاحبه ای که با ایشان در سایت فدراسیون اسکیت ایران ترتیب داده شده تشکر نمود و برای ایشان آرزوی سلامتی داشته اند.

محمود فرهنگ رنجبر

رئیس هیات اسکیت استان البرز

جناب آقای محمود فرهنگ رنجبر، کارشناس روابط عمومی بوده و فعالیت در رشته های مختلف ورزشی را از سال 1371 شروع نموده است.

ایشان در هیات های کشتی، ورزش های همگانی و دوچرخه سواری در استان البرز فعالیت داشته و از سال 1396 تا کنون به عنوان رئیس در هیات اسکیت این استان مشغول فعالیت می باشند.

آقای رنجبر در ابتدا گفتند: در ابتدای تحویل هیات اسکیت استان البرز به بنده این هیات دارای رتبه 22 بود که با تلاش های همه همکارانم در طی مدت این دو سال، هیات اسکیت استان البرز جزو هیات های برتر در کشور می باشد.

آقای محمود فرهنگ رنجبر با اشاره به حضور فعال در مسابقات برگزار شده در رشته های مختلف و همچنین میزبانی از مسابقات بین المللی فری استایل مارشال کاپ در سال 97 افزود: در سال 98 در لیگ برتر اسکیت سرعت بانوان موفق به کسب عنوان قهرمانی شدیم و در بخش آقایان نیز به مقام سومی دست پیدا کردیم. همچنین در مسابقات المپیاد استعداد های برتر کشور نیز با کسب مجموع 14 مدال، مقام سوم را به خود اختصاص داده که 10 درصد کل مدال های توضیع شده در این المپیاد را ورزشکاران استان البرز به دست آوردند.

ایشان همچنین افزودند استان البرز دارای 6 شهرستان بوده که 5 شهرستان آن کاملا فعال می باشند.

رئیس هیات اسکیت استان البرز همچنین تشکر ویژه ای از جناب آقای بهمن محمد رضایی، به جهت حمایت ها و پشتیبانی های همیشگی ایشان از این هیات اسکیت به عمل آورده و افزودند: در حال حاضر با تلاش های ریاست محترم فدراسیون اسکیت، این رشته جذاب ورزشی به جایگاه مناسبی دست پیدا کرده و حالا می توان رشته ورزشی اسکیت را هم تراز با رشته های مطرح ورزشی دیگر دانست.

آقای رنجبر با اشاره به تلاش های همه مسئولین در فدراسیون اسکیت، ساخت و بهره برداری از ساختمان اداری فدراسیون اسکیت و همچنین کسب مقام های مختلف بین المللی توسط ملی پوشان اسکیت ایران را بخشی از موفقیت های فدراسیون اسکیت در این سال ها دانست.

آقای محمود فرهنگ رنجبر در بخش پایانی صحبت های خود گفتند: من به عنوان یکی از خدمت گذاران در بخش ورزش کشور که حدود 30 سال از عمر خود را در هیات های ورزشی مختلف مشغول به فعالیت بوده ام، از طرف خود و همه همکارانم در هیات اسکیت  استان البرز از ریاست فدراسیون و مجموعه فدراسیون اسکیت کمال تشکر را دارم.

قدرت جمشیدیان

رئیس هیات اسکیت استان ایلام

جناب آقای قدرت جمشیدیان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته معماری بوده و از سال 1384 تا کنون به عنوان رئیس هیات اسکیت استان ایلام مشغول به فعالیت می باشد.

رئیس هیات اسکیت استان ایلام در ابتدای صحبت ها خود به این نکته اشاره کردند که در ابتدای سال 1384، اسکیت در سطح استان نا شناخته بود و تنها در شهرستان ایلام هیات اسکیت وجود داشت که در حال حاضر اسکیت در مکان های عمومی و ورزشی دارای مخاطب بوده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب نموده است. با تلاش های همه دوستان در حال حاضر 5 شهرستان در این استان دارای هیات اسکیت بوده و فعال شده اند که در تلاش هستیم در سال 1400 این عدد را به 10 شهرستان اضافه نماییم.

همچنین از ابتدای حضور من به عنوان رئیس هیات اسکیت استان، ما با کمبود داور و مربی مواجه بودیم که با برگزاری 2 دوره کلاس مربیگری درجه 3 و 1 دوره کلاس داوری، تعداد مربیان و داوران استان بیشتر شده و این عدد برای مربیان 50 و برای داوران 30 می باشد.

آقای جمشیدیان در ادامه به شرایط موجود اشاره داشتند و افزودند، با توجه به شرایط بد حاکم بر ورزش کشور و محدودیت های اجباری برای مقابله با ویروس کرونا، فعالیت های هیات اسکیت نیز همانند سایر استان ها محدود تر شد ولی فعالیت ها به صورت مجازی درآمد و با برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی به صورت مجازی، تا حد ممکن سعی شد چراغ اسکیت استان روشن بماند. به همین دلیل در سال 99 نتوانستیم طبق برنامه پیش برویم و انشالله با ریشه کن شدن این ویروس، و از سر گیری برنامه های هیات اسکیت، استان ایلام  جزو استان های شناخته شده در ورزش اسکیت خواهد شد.

رئیس هیات اسکیت استان ایلام در انتها صحبت های خود گفتند: اسکیت ورزشی نو پا بوده که کمتر شناخته می شد و خوش بختانه و با حضور جناب آقای محمد رضایی به عنوان رئیس فدراسیون اسکیت، این رشته روند رو به جلویی را در پیش گرفته است و ما هم همراه و همیار فدراسیون اسکیت در این مسیر پیشرفت  رو به جلو خواهیم بود.

در انتها من یه عنوان عضو کوچک در مجموعه بزرگ اسکیت کشور تشکر و قدر دانی می کنم از همه همکارانم در فدراسیون اسکیت و همه رئیسان هیات های اسکیت استانی برای زحمات و تلاش های خستگی نا پذیری که در راستای پیشرفت و توسعه ورزش اسکیت، انجام می دهند.

امید ری شهری

رئیس هیات اسکیت استان بوشهر

جناب آقای امید ری شهری، از کارمندان وزارت ورزش و جوانان به عنوان رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه ای در اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر در حال خدمت رسانی به جامعه ورزش استان بوه اند.

آقای ری شهری از آن دسته از مدیران ورزشی هستند که خود نیز دستی بر ورزش داشته و در رشته های ورزشی فوتبال، وزنه برداری، کونگ فو و بدنسازی از ورزش کاران فعال بوده و در رزومه مدیریتی خود، سرپرستی هیات کاراته، هیات تکواندو، هیات بدمینتون، هیات اسکیت، نائب رئیسی هیات آمادگی جسمانی، دبیر هیات بدمینتون، نائب رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام را نیز به همراه داشته که می توان گفت این رزومه قابل قبول ورزشی، تجربه خوبی را برای هیات اسکیت استان بوشهر می تواند به همراه داشته باشد و مفید واقع قرار گیرد.

آقای امید ری شهری از سال 96 تا سال 98 به عنوان سرپرست هیات اسکیت استان بوشهر مشغول به فعالیت بودند که از تیر 1398 به عنوان رئیس هیات اسکیت انتخاب شدند.

وی با ابزار رضایت از وضعیت موجود بر اسکیت استان بوشهر اضافه کردند وضعیت اسکیت استان خوب است و جایگاه خوبی در سطح اسکیت کشور داریم.

ایشان در ادامه به کسب عناوین قهرمانی توسط اسکیت بازان بوشهری اشاره نمودند که دستاور اسکیت بازان بوشهری قهرمانی در لیگ سال 97، کسب مقام سومی نوجوانان و نائب قهرمانی در لیگ سال 98، کسب مقام نائب قهرمانی و مقام سومی در مسابقات استعداد های برتر درسال های 97 و 98 می باشد.

ایشان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همه مسئولین زحمت کش در حوزه ورزش اسکیت، ابراز امیدواری نمودند که با تلاش های همه مسئولین شاهد پیشرفت و توسعه این رشته ورزشی در سطح استان بوشهر و کل کشور خواهیم بود.

استان بوشهر در حال حاضر دارای 7 شهرستان فعال در حوزه اسکیت بوده و 6 باشگاه فعال نیز در استان در حال فعالیت مستمر می باشند که امیدواریم در سال جاری این تعداد افزایش یافته و روز به روز به تعداد افرادی که در این باشگاه ها علاقه مند و جذب این رشته ورزشی می شوند افزوده شده و استعداد های پنهان بیشتری در شاخه های مختلف ورزش اسکیت، شناسایی و به صورت حرفه ای پروش یابند.

آقای ری شهری در انتها به این نکته اشاره داشتند که با توجه به محدودیت هایی که ویروس کرونا ایجاد نموده در حال حاضر این استان با 550 ورزشکار سازمان یافته به کار خود ادامه می دهد.

وحید ضیایی نافچی

رئیس هیات اسکیت استان چهار محال و بختیاری

جناب آقای وحید ضیایی نافچی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی می باشد. ایشان از سال 90 فعالیت در اسکیت استان را شروع نمودند و در سال 91 به عنوان رئیس هیات اسکیت استان انتخاب شدند و تا کنون در سمت خود به عنوان رئیس هیات اسکیت استان چهار محال و بختیاری، ابقا شده اند.

آقای ضیایی در گفتگو با سایت فدراسیون اسکیت گفتند:

در اولین سال هایی که ورزش اسکیت وارد ایران شد وحتی قبل از آن که فدراسیون اسکیت تشکیل شود، این استان قطب اسکیت کشور بود و از همان ابتدا گرایش شدیدی به سمت رشته های مختلف اسکیت در بین اسکیت بازان این استان وجود داشت. ایشان با نام بردن اسامی برخی از ورزشکاران، مربیان و داوران در این استان به این نکته اشاره نمود که افراد شاخصی در سطح کشور در بخش ورزشکاران، داوران و مربیان در این استان مشغول به فعالیت می باشند.

وی ادامه داد تمامی کمیته ها در هیات فعال بوده و فعالیت خود را بر اساس یک سند چشم انداز، که حاصل یک سال کار مطالعاتی و کارشناسی شده و مشورتی بوده، انجام می دهند.

آقای ضیایی در خصوص وضعیت اسکیت در کشور با اشاره به شرایط خوب اسکیت در این روزها ادامه دادند. با انتقال مقر فدراسیون اسکیت به مجموعه ورزشی آزادی و فعال تر شدن آکادمی اسکیت این مجموعه و همچنین تکمیل بخش های مختلف فدراسیون از جمله خوابگاه، باید منتظر روزهای به مراتب بهتری برای اسکیت در سطح کشور باشیم.

ایشان وضعیت اسکیت را به طور کلی دارای روندی رو به جلو توصیف کرده و افزودند، در بخش اسکیت روی یخ نیز ما شاهد توسعه زیر ساخت ها بوده ایم و با احداث دو پیست استاندارد اسکیت روی یخ در مشهد و تهران، قدمی محکم در این زمینه نیز برداشته شده است.

پخش مسابقات اسکیت هاکی و سرعت و همچنین برنامه های آموزش اسکیت پایه و فری استایل در شبکه تخصصی ورزش نیز یکی دیگر از اقدامات موثر در راستای شناخت عمومی ورزش اسکیت و معرفی آن در سطح کلان کشور می باشد.

ایشان با مثبت دانستن اقدامات فدراسیون در شرایط کرونا اشاره داشتند: فدراسیون حتی در دوران کرونا نیز در بحث آموزش میدان را خالی نکرد و با برگزاری کلاس های آنلاین به فعالیت های خود ادامه داد که این نشان دهنده میزان اهمیت فدراسیون به بحث آموزش و بالا بردن سطح کیفی مربیان و داوران کشور می باشد.

مجید صابری راد

رئیس هیات اسکیت استان خراسان شمالی

جناب آقای مجید صابری راد که از سال 1392 به عنوان رئیس هیات اسکیت استان خراسان شمالی مشغول به فعالیت می باشد دارای مدرک مهندسی برق الکترونیک، کارشناسی ارشد مدیریت پروژه  و دکترای کسب و کار هستند. تا قبل از ورود به دنیای ورزش و اسکیت حدود 15 سال در سازمان های زیر مجموعه شهرداری بجنورد فعالیت داشتند و نهایتا در سال 1387 با حضور در هیات اسکیت استان خراسان شمالی به عنوان عضو هیات رئیسه، وارد دنیای ورزش و اسکیت شدند.

از اقدامات قابل قبول آقای صابری راد برگزاری منظم مسابقات استانی از سال 92 تا 98 می باشد. این مسابقات هر ساله در دو مرحله و در ماه های شهریور و بهمن برگزار می شد. به گفته ایشان این نظم در برگزاری مسابقات و تداوم بخشیدن به آن باعث توسعه چشم گیر ورزش اسکیت در سراسر استان خراسان شمالی گردید تا جایی که در حال حاضر چهار شهرستان دارای هیات اسکیت فعال می باشند.

متاسفانه با ورود ویروس کرونا به کشور در سال 99 مسابقات متوقف شد.

وی همچنین ادامه داد در بحث آموزش و داوری نیز هیات اسکیت استان همواره بر آن بوده تا بر اساس آخرین شیوه نامه های فدراسیون، خود را به روز رسانی کند. همچنین یکی دیگر از اقدامات این هیات اسکیت استانی همسو کردن فعالیت های ورزشی خود با تقویم ورزشی فدراسیون می باشد.

ایشان همچنین در ادامه از همراهی و همکاری سرکار خانم مریم وفا خواه، نائب رئیس بانوان در فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین جناب آقای محسن بهلولی تشکر کرده و همراهی این دو تن را زمینه ساز توسعه بیشتر و بهتر ورزش اسکیت در استان خراسان شمالی دانستند.

آقای صابری راد همچنین به این نکته اشاره داشتند که تمامی فعالیت های اسکیتی استان بر اساس استاندارهای بین المللی بوده و نظام آموزشی ورزشی خود را مطابق با سیستم کمیته آموزش فدراسیون هماهنگ نموده است تا با در نظر گرفتن هدف گذاری و نیاز سنجی آموزشی، در راستای توسعه بهتر رشته اسکیت گامی موثر تر برداشته شود.

ایشان ضمن ابراز رضایت کلی از وضعیت موجود و روند رو به جلوی هیات اسکیت استان خراسان شمالی افزودند که این پیشرفت ها با حمایت ها و زحمات جناب آقای بهادری، مدیر کل ورزش استان و حمایت های بی دریغ جناب آقای محمد رضایی رئیس فدراسیون اسکیت، حاصل شده است که با حضور ایشان در سمت ریاست فدراسیون اسکیت، آینده روشن تری در انتظار این رشته ورزشی می باشد.

صادق ظهیری

رئیس هیات اسکیت استان خوزستان

جناب آقای صادق ظهیری تحصیل کرده رشته حقوق بین الملل در دانشگاه تهران بوده و در سال 1396 نیز در مقطع دکترای حقوق بین الملل پذیرفته شده اند.

سال 1387 اولین تجربه در حوزه اسکیت برای آقای ظهیری بود چرا که توسط رئیس تربیت بدنی به عنوان سرپرست انجمن اسکیت انتخاب شدند و در سال 1399 به عنوان رئیس هیات اسکیت استان خوزستان، این سمت را عهده دار شدند.

ظهیری در گفتگو با سایت فدراسیون اسکیت به این نکته اشاره کرد که وظیفه ما به عنوان سفیران ورزشی یک جامعه، همان راه شهدا می باشد، وظیفه ما ایجاد روحیه و انگیزه و امید به زندگی در جامعه است.

به گفته ایشان اسکیت استان خوزستان در دهه 80 به مراتب شکوفا تر از دهه 90 ظاهر شده بود و  در سال های اخیر خوزستان، در حد و اندازه های خود در اسکیت کشور ظاهر نشده است. او امیدوار است با تلاش های همه مسئولان وقت در فدراسیون و هم همچنین همکاران خود در استان خوزستان، روز به روز این استان در بحث اسکیت شکوفا تر ظاهر شود.

از زمان حضور جناب آقای صادق ظهیری در هیات اسکیت استان خوزستان، اقدامات فراوانی در جهت رشد و توسعه ورزش اسکیت در سطح استان صورت گرفته است که از جمله این اقدامات می توان به ساخت و راه اندازی پیست اسکیت 200 متری در مجموعه ورزشی الغدیر اشاره نمود. همچنین برگزاری کلاس تئوری درجه 3 اسکیت، فعال کردن رشته های مختلف اسکیت از جمله هاکی، فری استایل، اگرسیو و رولبال در شهر های مختلف استان، همکاری با افراد متخصص در بحث اسکیت در پست های مختلف هیات اسکیت استان، امضا تفاهم نامه های مختلف با آموزش و پرورش و ارگان های مختلف در جهت استعداد یابی اشاره نمود.

او همچنین اشاره نمود اولین پیست اسکیت استان در سال 1377 و در شهر شوش بنا شده بود که در سال 1391 پیست 200 متری در شمال خوزستان توسط ایشان احداث و راه اندازی شد تا جوانان خوزستانی علاقه مند به رشته اسکیت، فضای بیشتری برای ورود به این رشته جذاب را داشته باشند.

ایشان ضمن تشکر از تمامی مسئولان در فدراسیون، ابزار امیدواری نمود تا با نگاه ویژه تر به این استان پر استعداد، تعداد افراد علاقه مند به این رشته اضافه شده و از افراد فعال و حاضر در این استان در رویداد های کشوری استفاده شود تا علاوه بر ایجاد انگیزه در سایر ورزشکاران، به تجربیات افراد فعال در این استان نیز افزوده گردد.

محمد حسین توکلی

رئیس هیات اسکیت استان زنجان

جناب آقای محمد حسین توکلی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی می باشد. ایشان فعالیت در رشته ورزشی اسکیت را از سال 1383 شروع نموده اند.

آقای توکلی در سال های 91،93 و 97 به مدت 4 ماه به عنوان سرپرست، هدایت هیات اسکیت استان زنجان را بر عهده داشتند و نهایتا در اردیبهشت ماه سال 1398 از سمت مجمع، به عنوان رئیس هیات اسکیت استان زنجان انتخاب شدند.

رئیس هیات اسکیت استان زنجان در ابتدای صحبت های خود به این نکته اشاره داشتند که، در سال های دهه 80 ما شاهد اوج شکوفایی رشته ورزشی اسکیت در سطح استان بودیم و استان زنجان بیشترین ملی پوش در رشته های مختلف اسکیت را به خود اختصاص داده بود. در حال حاضر اسکیت به عنوان یک ورزش همگانی دارای شرایط قابل قبولی بوده و با تلاش های همکاران زحمتکش خود، و مدارس اسکیتی که در اغلب شهرستان های استان مشغول به فعالیت هستند امیدواریم این رشته در بین خانواده ها بیش از پیش گسترش یافته و مخاطبین بیشتری را به خود جذب نماید تا با ورودی مناسبی که برای این رشته ورزشی ایجاد می شود، استعداد های پنهان شناسایی و جهت قهرمان پروری جهت دهی مناسبی روی آن ها صورت پذیرد.

ایشان همچنین به آقای محمد امین حیدری، ملی پوش رشته اسکیت سرعت اشاره نمودند که از افتخارات رشته اسکیت در استان زنجان می باشند.

آقای توکلی ضمن تشکر از حمایت های اداره ورزش و جوانان استان زنجان، نبود پیست اسکیت در این استان را یکی از بزرگ ترین مشکلات پیش روی هیات اسکیت استان معرفی کردند.

آقای محمد حسین توکلی همچنین در خصوص شرایط موجود بر اسکیت در سطح کشور افزودند: با جدا شدن رشته ورزشی اسکیت از زیر مجموعه ورزش های تحت پوشش فدراسیون ورزش های همگانی و تاسیس فدراسیونی مستقل، اسکیت مسیر رو به پیشرفت و رو به جلویی را در پیش گرفته که این اتفاق با زحمات همه مسئولان فدراسیون صورت گرفته است.

ایشان همچنین داشتن توجه ویژه به انجمن های مختلف اسکیتی، گسترش سخت افزار های مورد نیاز در این رشته، ایجاد تعاملات سازنده با هیات های اسکیت استانی و همچنین کسب کرسی در کنفدراسیون اسکیت آسیا را از نقاط مثبت و قابل قبول فدراسیون اسکیت در سال های اخیر ارزیابی کردند.

در انتها آقای توکلی از همه مسئولان و زحمت کشان رشته اسکیت مخصوصا رئیس فدراسیون، جناب آقای بهمن محمد رضایی کمال تشکر و قدردانی را داشتند.

حبیب الله آسیایی

رئیس هیات اسکیت استان سمنان

ایشان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته حقوق می باشند. آشنایی ایشان با رشته اسکیت، با ورود فرزند ارشدشان به این رشته در سال 1378 اتفاق افتاد.

حدود 10 سال بعد از این اتفاق یعنی در سال 1388، ایشان با تاسیس باشگاه در زمینه آموزش اسکیت فعالیت جدی خود در این رشته ورزشی جذاب را آغاز نمودند. همچنین از سال 1397 نیز به عنوان رئیس هیات اسکیت استان سمنان انتخاب شدند.

آقای آسیایی در ابتدای صحبت های خود گفتند: راه های پیشرفت و توسعه اسکیت در سطح استان و کشور بسیار هموار تر از گذشته شده است و در آینده ای نزدیک شاهد نتیجه آن و شکوفا تر شدن این رشته خواهیم بود.

ایشان به این نکته اشاره کردند که در اوایل سال 1397، هیات اسکیت را با تنها 3 هیات اسکیت شهرستانی فعال و بدهکاری سنگین تحویل گرفتیم، خدارا شکر در حال حاضر تمامی شهرستان های استان سمنان فعال شده اما متاسفانه سایه همه گیری ویروس کرونا بر وضعیت اسکیت استان تاثیر مخربی را داشته است.

آقای حبیب الله آسیایی همچنین افزودند، ازدیگر اقدامات صورت گرفته توسط هیات اسکیت استان سمنان فعال کردن رشته های تخصصی اسکیت بوده که در حال حاضر رشته های فری استایل و سرعت به صورت کاملا فعال بوده و در سال 1400، رشته های اسکیت هنری و اسکیت آلپاین را فعال خواهیم نمود.

آقای آسیایی رئیس هیات اسکیت استان سمنان در ادامه افزودند: با راه اندازی لیگ های منظم اسکیت سرعت و فری استایل، توانستیم شناسایی خوبی از استعداد های این دو رشته داشته و برای پرورش این استعداد ها برنامه ریزی مناسبی در کمیته های هیات اسکیت داشته باشیم. همچنین درخشش و کسب مدال در مسابقات استعدادیابی را نیز می توان به افتخاران استان سمنان در حوزه اسکیت و در سال 1398 دانست.

رئیس هیات اسکیت استان سمنان در خصوص شرایط و وضعیت اسکیت در سطح کشور افزود، با زحمات بی وقفه جناب آقای محمد رضایی، رئیس محترم فدراسیون اسکیت و همکاران و تیم متخصص ایشان در بخش های مختلف فدراسیون، اسکیت کاملا شرایط خوب و رو به رشدی را پیش گرفته است که امیدواریم ثمره این تلاش و پیشرفت، مدال آوری  و افتخار آفرینی اسکیت بازان ایرانی در مسابقات آسیایی و جهانی باشد.

آقای حبیب الله آسیایی در انتها از زحمات جناب آقای بهمن محمد رضایی، رئیس فدراسیون اسکیت و همکاران ایشان فدراسیون اسکیت، و همه زحمت کشان در ورزش اسکیت، کمال تشکر و قدردانی را داشت.

مهرداد خائف

رئیس هیات اسکیت استان فارس

جناب آقای مهرداد خائف دارای مدرک تحصیلی DBA و ارشد در رشته عمران می باشد.

ایشان تا سال 1373 عضو باشگاه سوارکاری چوگان فارس بوده و از سال 1397 به عنوان رئیس هیات اسکیت استان فارس فعالیت خود را آغاز کرده اند.

آقای خائف در خصوص برنامه های هیات اسکیت استان اشاره داشتند: ما برنامه های را به دو بخش زیر ساخت ها و استعدادیابی و قهرمان پروری تقسیم نموده ایم.

در بخش زیر ساخت ها، احداث و بهره برداری از هشت پیست اسکیت را در دستور کار قرار داده ایم که تا کنون چهار پیست استاندارد به بهره برداری رسیده و پنج پیست دیگر در ماه های آتی به بهره برداری خواهند رسید تا استان فارس از لحاظ سخت افزاری و زیر ساخت، تا حدودی جوابگوی نیاز جامعه اسکیت و ورزشکاران این رشته باشد.

در بخش استعداد یابی نیز هیات اسکیت استان تلاش های خود را برای شناسایی و تشویق کودکان و نوجوانان برای ادامه ورزش اسکیت به صورت حرفه ای و در رشته تخصصی که این افراد در آن دارای استعداد بیشتری هستند اشاره نمود و افزود، هیات اسکیت استان تلاش دارد تا علاوه بر این با حمایت از افراد مدال آور، افتخار آفرینی این ورزشکاران برای استان را به صورت همیشگی تداول بخشد.

جناب آقای مهرداد خائف در خصوص وضعیت رشته ورزشی اسکیت در کشور نیز ضمن ابزار خوشحالی و رضایت اشاره کردند، در سال های اخیر شاهد رشد و توسعه چشم گیر رشته ورزشی اسکیت در سطح کشور بوده ایم و همچنین این رشته از حالت تک بعدی در شاخه اسکیت سرعت خارج شده و شاهد شکوفایی سایر رشته های تخصصی اسکیت از جمله اسکیت هاکی، اسکیت فری استایل، اسکیت نمایشی و اسکیت رول بال بوده ایم که همگی در سال های اخیر شکوفا تر ظاهر شده و در صحنه های بین المللی افتخار آفرین و مدال آور بوده اند که این مهم با زحمات ریاست محترم فدراسیون اسکیت، جناب آقای بهمن محمد رضایی و همه همکاران زحمت کش ایشان در این فدراسیون به دست آمده است.

آقای مهرداد خائف همچنین به انتخاب جناب آقای بهمن محمد رضایی به عنوان نائب رئیس کنفدراسیون اسکیت آسیا اشاره کردند و افزودند، کسب این موقعیت برای آقای بهمن محمد رضایی در کنفدراسیون اسکیت آسیا، نام ورزش اسکیت ایران را برای همیشه در تاریخ این رشته حک نموده است.

میلاد حکمی

رئیس هیات اسکیت استان قزوین

جناب آقای میلاد حکمی دارای مدرک تحصیلی کارشناس حسابداری و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی هستند.

آقای حکمی فعالیت در رشته اسکیت را از سال 1377 آغاز نمود و حدود 3 سال بعد یعنی سال 1380 به عنوان مربی به صورت رسمی در آموزش اسکیت در شهر قزوین مشغول به فعالیت شدند.

اما شروع فعالیت در حوزه مدیریت این رشته ورزشی برای آقای حکمی در سال 1395 آغاز شد و ایشان تا سال 1397 به عنوان دبیر هیات اسکیت استان انتخاب شدند و نهایتا در اردیبهشت سال 1397 به سمت ریاست بر هیات اسکیت استان قزوین منصوب شدند.

آقای حکمی با ابراز رضایت از وضعیت اسکیت در استان قزوین به این نکته اشاره نمود که استان قزوین دارای 5 شهرستان بوده و هر 5 شهرستان کاملا فعال می باشند. شهر قزوین نیز دارای 5 پیست اسکیت بوده که یکی از آن ها پیست اسکیت 200 متری سرعت می باشد که تا حدودی می توان گفت که شرایط برای فعالیت اسکیت بازان این استان فراهم می باشد.

در ادامه ایشان به برخی از فعالیت های این استان اشاره نمود و افزود:

برگزاری 6 دوره کلاس مربیگری، چهار دوره کلاس تئوری، میزبانی از 2 دوره مسابقات رولبال آقایان در لیگ برتر و 4 دوره مسابقات لیگ برتر رولبال بانوان و همچنین کسب مقام های اول تا سوم در مسابقات رولبال توسط بانوان این استان، میزبانی از 2 دوره مسابقات کشوری اسکیت نمایشی و فری استایل، کسب عناوین مختلف توسط اسکیت بازان استان قزوین در رشته اسکیت سرعت و اسکیت نمایشی و همچنین  حضور آقای محسن کاظمی در تیم ملی اسکیت سرعت، به عنوان بخشی از فعالیت ها و افتخار آفرینی های استان قزوین می توان اشاره نمود.

ایشان در خصوص ویروس کرونا افزود، ورزش کشور تحت تاثیر قرار گرفت و استان قزوین نیز از این قاعده مستثنا نبود، با توجه به همین وضعیت باز هم استان قزوین فعالیت خود را حفظ نمود و در همین یک سال چندین مسابقه استانی رولبال، دو دوره مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت سرعت، مسابقات فری استایل و دو دوره مسابقات اسکیت هنری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار نمودیم.

در پایان ایشان با اشاره به این نکته که با وجود جناب آقای بهمن محمد رضایی به عنوان رئیس فدراسیون اسکیت، روز به روز شاهد پیشرفت و توسعه بهتر این رشته ورزشی خواهیم بود، نهایتا از تمام اعضای فدراسیون و زحمت کشان در حوزه ورزش استان تشکر و قدردانی نمودند.

ابوذر عباسی

رئیس هیات اسکیت استان کردستان

جناب آقای ابوذر عباسی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و مسئول روابط عمومی بانک رفاه در استان کردستان می باشد.

شروع فعالیت آقای عباسی در حوزه اسکیت از سال 1394 با سمت خزانه دار هیات اسکیت استان بود. در سال 1396 ایشان به عنوان رئیس هیات اسکیت شهرستان سنندج انتخاب  و در بهمن سال 1398 به عنوان رئیس هیات اسکیت استان کردستان مشغول به فعالیت شدند.

ایشان در ابتدای صحبت های خود به لطمه بزرگی که همه گیری ویروس کرونا به اسکیت استان وارد نمود اشاره کرد و گفت، با توجه به اینکه کلاس های رشته ورزشی اسکیت در فضای باز بوده ولی با این حال با عدم استقبال چشم گیر توسط ورزشکاران و والدین، این ورزش به حالت نیمه تعطیل در آمد.

آقای عباسی همچنین به اینکه اشاره نمود که در ابتدای کار، با برگزاری یک دوره مربیگری درجه 3 اسکیت سرعت موفق شدیم تا 13 مربی را به جمع مربیان استان اضافه کنیم و با تلاش های سایر عزیزان، رشته های فری استایل و رول بال را نیز فعال نمودیم. ایشان همچنین به فعال نمودن هیات های اسکیت در دو شهر قروه و سروآباد اشاره کردند که این دو از شهر های بزرگ استان بوده و می توان قدم خوبی در توسعه ورزش اسکیت در سطح استان به حساب آیند.

آقای عباسی ادامه داد، امیدواریم با همکاری همه مسئولین محترم در فدراسیون اسکیت و همچنین رهنمودهای جناب آقای بهمن محمد رضایی به عنوان رئیس فدراسیون اسکیت، در سال جدید گام های موثر تری در راستای توسعه و پیشرفت سطح اسکیت در استان کردستان برداشته شود.

ایشان همچنین در خصوص وضعیت اسکیت در سطح کشور به این نکته اشاره نمود که با توجه به برنامه ریزی های منظمی که صورت گرفته، شاهد مسابقات انتخابی ملی و اعزام های برون مرزی بودیم که ثمره آن کسب عناوین مختلف ملی و بین المللی برای ورزشکاران اسکیت باز ایرانی بوده ایم و با ادامه دادن همین روند، قطعا در سال های نزدیک ایران به یکی از قدرت ها و مدعیان در رشته های مختلف ورزش اسکیت تبدیل خواهد شد.

آقای عباسی همچنین ادامه دادند، معتقد هستم کلیه مسئولین در فدراسیون محترم اسکیت که در راس آن جناب آقای بهمن محمد رضایی حضور دارند، از هیچ تلاشی برای ارتقا و توسعه ورزش اسکیت کوتاهی نکرده و از همه این عزیزان برای تمام زحمات و تلاش های بی وقفه شان، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

احسان بهرامی

رئیس هیات اسکیت استان کهگیلویه و بویر احمد

جناب آقای احسان بهرامی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی بوده و همچنین به عنوان دبیر ورزش در استان مشغول فعالیت می باشد. همچنین ایشان از سال 1384 تا کنون در سمت ریاست بر هیات اسکیت استان کهگیلویه و بویر احمد مشغول فعالیت در حوزه اسکیت استان می باشند.

ایشان در ابتدای صحبت های خود به این نکته اشاره کردند که استان کهگیلویه و بویر احمد همواره دارای علاقه مندان زیادی به رشته اسکیت بوده و در رشته های اسکیت رولبال و اسکیت آلپاین همیشه این استان دارای ملی پوش می باشد، همچنین این استان همیشه افتخار میزبانی از اردوهای تیم ملی در رشته های مختلف را داشته است.

آقای احسان بهرامی با اشاره به این نکته که اگر امکان گسترش زیر ساخت های لازم برای توسعه ورزش اسکیت را در تمام شهرستان های این استان فراهم نماییم، استان کهگیلویه و بویر احمد قطعا یکی از قطب های قوی و مطرح در اسکیت کشور خواهد شد افزود، به زودی در رشته های اسکیت فری استایل، اسکیت هاکی و اسکیت سرعت از این استان خبر های خوشی به گوش خواهد رسید و این استان حرفای زیادی را در این رشته ها خواهد داشت.

رئیس هیات اسکیت استان کهگیلویه و بویر احمد در ادامه خاطر نشان کرد، اسکیت در سطح کشور روند رو به جلویی دارد که این روند با برنامه ریزی های دقیق و تقویت زیر ساخت های اصلی و همچنین با حضور جناب آقای بهمن محمد رضایی به عنوان رئیس در فدراسیون اسکیت، کاملا مثبت و رضایت بخش و امیدوار کننده می باشد. ایشان ابراز امیدواری کردند که در آینده شاهد حضور اسکیت بازان ایرانی در صحنه ها و میادین بین المللی بوده و درخشش و افتخار آفرینی این عزیزان را خواهیم دید.

آقای احسان بهرامی در انتهای صحبت های خود ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دلسوزانه همه مسئولین و حوزه ورزش اسکیت کشور افزود: امیدوارم رده پای عمیقی از خود به جای بگذاریم و آرزوی عاقبت به خیری برای همه دارم.

علیرضا شمشادیان

رئیس هیات اسکیت منطقه آزاد کیش

جناب آقای علیرضا شمشادیان، رئیس هیات اسکیت منطقه آزاد کیش، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی می باشد. ایشان همچنین فعال در حوزه نظارت و بازرسی سازمان منطقه آزاد کیش نیز هستند.

ایشان نائب رئیس هیات تکواندو و دبیر هیات تیر اندازی با تفنگ در جزیره کیش بوده و از سال 1397 با حفظ سمت های قبلی، به عنوان رئیس هیات اسکیت این جزیره نیز انتخاب شدند.

آقای شمشادیان در رشته ووشو نیز فعال بوده و موفق به کسب کمربند دان یک شده است. او همچنین به عنوان عضو در هیات رئیسه این ورزش نیز فعال بوده است.

ایشان در گفتگو با سایت فدراسیون اسکیت به وضعیت اسکیت در جزیره زیبای کیش اشاره نمودند که تا قبل از گسترش ویروس کرونا، اسکیت یکی از پر مخاطب ترین رشته های ورزشی در کیش بود و علاقه مندان زیادی را در سنین مختلف به سمت شرکت در کلاس های آموزشی هیات اسکیت و یا باشگاه های فعال در این جزیره جذب کرده بود اما با گسترش ویروس کویید-19، کیش نیز همانند سایر نقاط کشور در بحث ورزش دچار مشکل شد و ورزش این جزیره را به صورت نیمه تعطیل و گاها کامل تعطیل در آورد.

وی همچنین یکی از معضلات همیشگی در رشته ورزشی اسکیت و سایر رشته های ورزشی در این جزیره را نقل مکان و مهاجرت ورزشکاران حرفه ای این جزیره به سایر استان های کشور دانستند و افزودند، با توجه به تغییر مداوم ساکنین این جزیره در فصول مختلف سال، استعداد هایی که محصول پرورش مربیان و هیات اسکیت این جزیره بوده به ناچار و به دلیل نقل مکان از این جزیره، ارتباط با این هیات اسکیت را قطع و در استان های مقصد به فعالیت ورزشی خود ادامه می دهند که این یکی از معضلات همیشگی و حل نشدنی در ورزش جزیره کیش می باشد.

ایشان به این نکته اشاره کردند که قطعا بدون برنامه ریزی هیچ یک از ورزش ها در سطح ملی به جایگاه اصلی خود نزدیک نخواهد شد، در سال های اخیر شاهد افتخار آفرینی شاخه های مختلف اسکیت در سطح ملی و بین المللی بوده ایم که این مهم از زمان حضور آقای محمد رضایی به عنوان رئیس فدراسیون اسکیت محقق شده است.

در پایان ایشان ضمن تشکر از تمامی همکارانش در ورزش منطقه آزاد کیش و همچنین هیات اسکیت این جزیره، و همچنین تمامی زحمت کشان در فدراسیون اسکیت، برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی و سربلندی را داشتند.

مهدی شکی

رئیس هیات اسکیت استان گلستان

جناب آقای مهدی شکی در دو رشته برق قدرت و مدیریت دولتی تحصیل نموده و به عنوان معاون دبیرستان شهید سردار سلیمانی در استان مشغول می باشند.

ایشان در سال 1382 ورزش اسکیت را در شهرستان خود راه اندازی  نمود و در سال 1384 به عنوان رئیس هیات اسکیت شهرستان انتخاب شد. سال 1385 تا 1391 به عنوان دبیر هیات اسکیت استان مشغول به فعالیت بودند تا اینکه نهایتا در سال 1389 به عنوان رئیس هیات اسکیت انتخاب و شده و در این سمت مشغول فعالیت شدند.

ایشان در خصوص شروع فعالیت خود به عنوان رئیس هیات اسکیت استان اشاره نمودند که در آغاز با مشکلات جدی روبرو شدیم. یکی از این شکلات فعال بودن اسکیت تنها در دو شهرستان بود که هم اکنون 10 شهرستان استان دارای هیات اسکیت شده و تا 3 ماهه اول سال 1400 کلیه شهرستان های استان گیلان کاملا فعال خواهند شد.

از دیگر مشکلات استان نبود زیر ساخت های مناسب بود که با همکاری همه مسئولین در فدراسیون اسکیت و ورزش استان و همچنین مسئولین شهری این استان، پیست 200 متر و دو پیست 400 متری در استان جانمایی شده است.

ایشان در ادامه اشاره کردند، با تعاملات خوبی که با مدیر کل و معاونت قهرمانی اداره ورزش و جوانان استان داشته ایم، جهت توسعه ورزش اسکیت پیگیر اختصاص فضایی مخصوص به اسکیت در مجموعه ورزشی کریم آباد هستیم که این فضا شامل پیست اسکیت استاندار و خوابگاه و بخش های مرتب با اسکیت می باشد.

آقای شکی همچنین یکی از برنامه های هیات اسکیت استان را ساخت پیست اسکیت استاندارد در جزیره آشوراده اعلام نمود تا امکان میزبانی از مسابقات بین المللی را نیز این استان داشته باشد.

آقای مهدی شکی در ادامه افزود: با توجه به علاقه شدید به رشته اسکیت، در سال 1384 با هزینه شخصی پیست 200 متری بتونی را ساخته و در سال 1387 نیز با تاسیس باشگاه اسکیت شادی میزبان لیگ برتر کشور در این باشگاه و این پیست بودیم و همچنین این باشگاه جزو اولین باشگاه هایی بود که اقدام به خرید بازیکن برای حضور در لیگ برتر نمود.

ایشان در ادامه و با اشاره به وضعیت قرمز استان در مواجهه با ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد با پایان این دوره، اسکیت به روز های اوج خود بازخواهد گشت و در انتها از تمامی زحمت کشان در ورزش اسکیت علل خصوص جناب آقای بهمن محمد رضایی، تشکر و قدردانی نمود.

حمیدرضا آرین فرد

رئیس هیات اسکیت استان گیلان

جناب آقای حمیدرضا آرین فرد مدرس درس تربیت بدنی بوده و فرزند استاد علی آرین فرد، شاعر،نویسنده و موسس باشگاه فرهنگی ورزشی برادران آرین فرد می باشند. استاد آرین فرد اولین سالن اسکیت استان را تاسیس نمودند.

آقای حمیدرضا آرین فرد از سال 1357 در رشته کاراته فعال بوده و این رشته را تا سطح قهرمانی جهان ادامه داد و یکی از اولین مربیان در رشته کاراته کشور می باشند.

ایشان جزو اولین نفراتی بودند که در سال های 1367-68 در سالن قصر یخ آموزش اسکیت را فرا گرفته و زمانی که حتی انجمن اسکیت کشور نیز تشکیل نشده بود با کمک مالی و سخت افزاری مرحوم استان علی آرین فرد، از بنیان گذاران رشته اسکیت در استان گیلان شدند. همچنین ایشان در زمانی که اسکیت زیر نظر فدراسیون ورزش های همگانی بود به عنوان اولین رئیس انجمن اسکیت استان انتخاب شده و از سال 1384 که فدراسیون مستقل اسکیت تشکیل شد به عنوان رئیس هیات اسکیت استان گیلان انتخاب شدند.

آقای حمید رضا آرین فرد به عنوان بازیکن اسکیت هاکی در لیگ برتر نیز حضور داشته و مقام های دوم و چهارم کشوری را در کارنامه خود دارند. همچنین ایشان به عنوان مربی و بازیکن در مسابقات آسیایی اسکیت هاکی حضور داشته و موفق به کسب مقام سوم شدند.

ایشان با ابراز رضایت کامل از وضعیت موجود در اسکیت استان افزودند اسکیت در استان گیلان کاملا در حال رشد و پیشرفت بوده، این رشد و پیشرفت هرگز متوقف نخواهد شد و با تمام شدن دوران کرونا شاهد حضور بسیار قدرتمند استان در میادین کشوی، آسیایی، جهانی و المپیک خواهیم بود.

ایشان با اشاره به حضور استان گیلان در مسابقات لیگ برتر و کشوری در رشته های مختلف به میزبانی های متعددی که این استان بر عهده داشته اشاره نموده و افزودند، 17 دوره مسابقات لیگ را در رشت میزبان بوده ایم و اولین میزبانی از لیگ برتر بانوان را در سالن یادگار امام رشت برعهده داشتیم. چهار دوره اردوی تیم ملی جوانان جهت حضور در مسابقات جهانی ایتالیا را برگزار نموده که تمامی هزینه ها را به صورت شخصی متقبل شده ام.

وی از تمامی زحمتکشان، مربیان، داوران، پیشکسوتان، ورزشکاران در این رشته و والدینی که فرزندان خود را برای حضور در ورزش اسکیت حمایت می نمایند تشکر و قدر دانی نمود.

در پایان ایشان ضمن قدر دانی مجدد از همه زحمت کشان در حوزه اسکیت برای همه این عزیزان آرزوی خوشی، سلامتی و سرافرازی نمود.

محمود ترابی گودرزی

رئیس هیات اسکیت استان لرستان

جناب آقای محمود ترابی گودرزی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی بوده و در حال حاضر نیز دانشجوی دکتری در همین رشته می باشند. ایشان در مدت 10 سال به عنوان مدیر اداره ورزش شهرستان بروجرد فعالیت داشته و در حال حاضر نیز، 4 سال است که به عنوان رئیس هیات اسکیت استان بروجرد در این رشته ورزشی فعالیت دارند.

آقای گودرزی در ابتدای صحبت های خود گفتند: در سال 96  در زمان تحویل هیات اسکیت استان، من تنها چند برگ سربرگ هیات اسکیت را تحویل گرفتم. تا این لحظه با تلاش های همه همکارانم توانستیم دفتر هیات اسکیت را با تمام تجهیزات اداری فعال کرده و در گام بعدی در بحث خرید تجهیزات مورد نیاز برای مسابقات وارد عمل شویم.

ایشان در ادامه به این نکته اشاره داشتند که در طول این مدت چندین تیم در لیگ های مختلف و در بخش مردان و زنان اعزام کرده و چندین مسابقه قهرمانی کشور در رشته سرعت را در شهرستان بروجرد میزبانی نموده ایم. در بخش آموزش نیز آقای گودرزی به برگزاری کلاس های درجه 3 و درجه در این استان اشاره نمودند.

رئیس هیات اسکیت استان لرستان در ادامه افزود: خوشبختانه از لحظ سخت افزاری کمبود خاصی نداریم البته به دلیل نداشتن پیست اسکیت در استان، حال اسکیت استان خوب نیست. ایشان ادامه دادند در دورانی که من به عنوان رئیس در اداره ورزش شهرستان بروجرد مشغول بودم، زمینی جهت احداث پیست اسکیت در نظر گرفته شد و کارهای زیر بنایی این پیست نیز انجام شده، اما متاسفانه به دلیل عدم اختصاص بودجه برای آسفالت کردن این پیست، این پروژه همچنان نیمه کاره باقی مانده است.

ایشان همچنین در خصوص رایزنی با جناب آقای امان الهی مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز اشاره داشته و گفتند: با قول مساعدت مالی که از ایشان گرفته شد، انشالله به زودی پروژه ساخت پیست استاندارد استان تکمیل و آماده بهره برداری جهت استفاده اسکیت بازان استان خواهد شد.

آقای گودرزی همچنین با ابزار رضایت از شهرستان های فعال در این استان اضافه کردند: در گذشته تنها شهرستان های خرم آباد و بروجرد فعال بودند که امروز شهرستان های درود، ازنا، الیگودرز و پل دختر نیز فعال شده اند.

در انتها ایشان با اشاره به حضور آقای بهمن محمد رضایی ابزار امیدواری کردند که اسکیت در جهت توسعه و پیشرفت گام برداشته و صاحب جایگاه آسیایی شده و آینده ای روشن را پیش روی خود دارد.

اسفندیار خسروی زاده

رئیس هیات اسکیت استان مرکزی

جناب آقای اسفندیار خسروی زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی و دکترای مدیریت و برنامه ریزی در ورزش می باشند.

آقای خسروی عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه اراک بوده و از تاریخ 28 مهر ماه سال 1399 به عنوان رئیس هیات اسکیت استان مرکزی انتخاب شده اند.

ایشان در ابتدای صحبت های خود به این نکته اشاره داشتند که استان مرکزی با داشتن ورزشکاران متعدد و قهرمانان مختلف به ویژه در رشته اسکیت سرعت، می تواند زمینه ساز پرورش استعداد های نو ظهور دیگری نیز باشد. استان مرکزی به صورت فعال و رسمی در دو رشته اسکیت سرعت و اسکیت فری استایل فعالیت می نماید که با رفع موانع و کمبود های موجود در زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری، می توان این استان را از لحاظ پرورش قهرمانان اسکیت از بلقوه به بلفعل تغییر داد.

آقای خسروی در ادامه افزود، از زمان حضور ایشان به عنوان رئیس هیات اسکیت استان مرکزی تا کنون اقدامات بسیار زیادی در راستای ایجاد نظم سازمانی در تمام شهرستان های این استان، وهمچنین اقدامات مختلف در راستای توسعه رشته اسکیت، انجام شده است و امیدوار است در ادامه با تلاش های همه مسئولین مربوطه، بتواند رشته های اسکیت هاکی، نمایشی و اسکیت برد را نیز در این استان راه اندازی کرده و برای جذب ورزشکار در این رشته ها نیز تلاش های موثری صورت گیرد.

آقای اسفندیار خسروی همچنین در خصوص وضعیت اسکیت در سطح کشور به این نکته اشاره داشتند که خوشبختانه با تلاش های همه مسئولین که در راس آن ها جناب آقای بهمن محمد رضایی به عنوان رئیس محترم فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی ایران قرار دارند، شاهد دست یابی ورزشکاران ایرانی به مدال ها و مقام های ارزشمند در صحنه های بین المللی بوده ایم که این مهم نشان از عزم جدی همه مسئولین و دست اندرکاران در فدراسیون اسکیت برای ایجاد یک روند رو به جلو و رو به رشد برای توسعه و بالا بردن سطح ورزش اسکیت در عرصه های ملی و بین المللی دارد.

در پایان آقای اسفندیار خسروی ادامه دادند، امیدواریم با تداوم این روند رو به جلو، و با تعیین برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت، شاهد پیشرفت های بیشتر در عرصه های ملی و بین المللی برای تمامی رشته های مربوط به ورزش جذاب و پرطرفدار اسکیت باشیم که همین امر، زمینه ساز توسعه هرچه بیشتر ورزش اسکیت و گرایش جوانان به این رشته خواهد بود.

 مهدی نظری

رئیس هیات اسکیت استان هرمزگان

جناب آقای مهدی نظری از سال 1363 در اداره کل ورزش و جوانان مشغول به فعالیت بود و در زمان تاسیس فدراسیون اسکیت، به عنوان سرپرست هیات اسکیت از سال 1385 در این رشته شروع به فعالیت نمود. ایشان هم اکنون در چهار دوره متوالی به عنوان رئیس هیات اسکیت استان هرمزگان منصوب شده اند.

آقای نظری در گفتگو با سایت فدراسیون اسکیت با ابراز رضایت از وضعیت این رشته ورزشی در سطح استان به افتخارا آفرینی اسکیت بازان استان هرمزگان و رویداد های برگزار شده در این استان اشاره نمود:

کسب اولین مدال طلای اسکیت سرعت در سال 1387 در بخش نو نهالان

برگزاری اولین دوره کلاس های مربیگری بین المللی زیر نظر فدراسیون اسکیت در سال 1388

میزبانی از مسابقات قهرمانی کشور در رشته ماراتن در رده سنی جوانان و نوجوانان در سال 1388

قهرمانی استان در رشته اسکیت سرعت در بخش بانوان در سال 1391

و حضور در مسابقات اسکیت کره جنوبی به عنوان نماینده ایران و کسب 13 مدال در سال 1392

همچنین ایشان به سال 1397 نیز اشاره داشتند که در آن سال استان هرمزگان میزبان اولین دوره مسابقات المپیاد اسکیت در شهر بندرعباس بود که در آن مسابقات موفق به کسب 2 مدال طلا در بخش دختران و 1 مدال برنز در بخش پسران شدند. همچنین ادامه دادند که در سال 1398 نیز در دوره بعدی المپیاد این استان موفق به کسب 2 مدال طلا در بخش دختران و 1 مدال برنز در بخش پسران گردید.

آقای نظری در خصوص شرایط موجود در ورزش کشور با توجه به همه گیری ویروس کرونا اشاره نمود، با توجه به محدودیت های موجود، هیات اسکیت استان هرمزگان با هشتگ ورزش در خانه تلاش نمود تا علاوه بر زنده نگه داشتن ورزش اسکیت در دوران قرنطینه، شادابی و شناط را در بین خانواده حفظ نماید که با توجه به استقبال خانواده ها از این پویش، تا حدودی این اتفاق را موفق قلم داد کردند.

ایشان در خصوص وضعیت اسکیت کشور نیز اشاره نمودند، از زمان حضور جناب آقای محمد رضایی و همچنین با انتخاب ایشان به عنوان نائب رئیس کنفدراسیون اسکیت آسیا، درب خوبی ها به روی اسکیت کشور باز شده است.

ایشان در ادامه به کسب مدال های بین المللی و افتخار آفرینی اسکیت بازان ایرانی در صحنه های بین المللی اشاره کرده و این افتخار آفرینی ها را میدون حضور آقای محمد رضایی به عنوان رئیس فدراسیون اسکیت ایران می دانند.

حمید رضا عاقبت خیری

رئیس هیات اسکیت استان یزد

جناب آقای حمید رضا عاقبت خیری دارای مدرک فوق لیسانس در رشته مدیریت دولتی بوده و در سال های 1393 تا 1398 و سپس از ابتدای سال 1399 تا کنون رئیس هیات اسکیت استان یزد بوده اند.

آقای عاقبت خیری در خصوص شرایط ویژه ای که بر با توجه به همه گیری شیوع ویروس کرونا بر جامعه و مخصوصا جامعه ورزشی حاکم بود اشاره نمود، با توجه به تعطیلی مسابقات و اردو ها و باشگاه ها، هیات اسکیت استان این سعی نمود تا از این اتفاق استفاده کرده و با توجه به کم شدن فعالیت های ورزشی، تمرکز خود را بیشتر روی پیاده سازی سیاستهای سازمانی در سطح هیات های ورزشی شهرستان های زیر پوشش خود قرار دهد. شهرستان های ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، خانم، مهریز، میبد و یزد شامل این شهرستان های بوده است.

عاقبت خیری همچنین ادامه داد با توجه به شمار زیاد علاقه مندان به این رشته و همچنین پراکندگی این افراد در سطح استان و شهرستان های مختلف استان یزد، این امکان را برای ما فراهم نموده تا از از تمام پتانسیل استان برای کشف و جذب استعداد های موجود استفاده نموده و همین امر سبب شده تا به آینده اسکیتی شهرستان یزد خوش بینانه تر نگاه شود.

در حال حاضر عزم هیات اسکیت استان برای راه اندازی مدارس منظم اسکیت بوده تا روند و سرعت توسعه این رشته بالا تر رود و استعداد های تازه ای وارد این رشته شده و برای ورود به عرصه قهرمانی پروش یابند. همچنین ایشان ادامه دادند جای خوشحالی است که با توجه به تمام کمبود های موجود در این استان، ازجمله نبود فضای مناسب ورزشی و کمبود افراد متخصص در زمینه آموزش، ورزشکاران شاخصی از این استان در سطح ملی افتخار آفرین بوده اند و در رشته اسکیت سرعت این استان دارای ورزشکاران مدال آوری می باشد.

ایشان همچنین یکی دیگر از برنامه هایی که در دستور کار هیات اسکیت استان قرار داده اند را مرمت فضاهای ورزشی قدیمی و همچنین تاسیس فضا های جدید برای رشته اسکیت نام بردند.

عاقبت خیری همچنین در ادامه با اشاره به این نکته که وجود زیر ساخت های مناسب ورزشی در هر یک از رشته های ورزشی یک اصل غیر قابل انکار برای رشد آن رشته به حساب می آید، ابراز امیدواری نمود با تلاش های همه مسئولین، تمامی استان ها دارای زیر ساخت های مناسب در جهت رشد وتوسعه رشته ورزشی اسکیت باشند.

محمد جعفر ارضرومی

رئیس هیات اسکیت استان آذربایجان شرقی

وحید کرم‌پور

رئیس هیات اسکیت استان اصفهان

علیرضا روستاکاری

رئیس هیات اسکیت استان تهران

محمد عجم خراسانی

رئیس هیات اسکیت استان خراسان رضوی

بهروز آدینانی

رئیس هیات اسکیت استان خراسان جنوبی

محمد انور رحمت‌زهی

رئیس هیات اسکیت استان سیستان و بلوچستان

حمید‌رضا جلیلی

رئیس هیات اسکیت استان قم

امیر‌‌ رضا آشور ماهانی

رئیس هیات اسکیت استان کرمان

سامان شیرزادی

رئیس هیات اسکیت استان کرمانشاه

حسین خیری‌‌نیا

رئیس هیات اسکیت استان مازندران

مهدی مجیدی

رئیس هیات اسکیت استان همدان