قوانین رشته رینک هاکی

روز مربی روز اسکیت
اکتبر 31, 2020
عدم صدور روادید برای تیم اسکیت هاکی روی یخ
نوامبر 2, 2020

اگر می خواهید بیشتر در مورد رینک هاکی بدانید باید موارد زیر را مطالعه بفرمایید و آنها را به خاطر بسپارید. رینک هاکی یکی از ورزش های تیمی محبوب در سطح دنیا می باشد و به علت سرعت بالایی که کفش اسکیت به شما می دهد هیجانی بالا نیز خواهد داشت. ورزشی با هیجان بسیار بالا که آسیب های کمتری از اینلاین هاکی و اسکیت هاکی روی یخ دارد. رینک هاکی ورزشی است که توسط فدراسیون جهانی اسکیت نیز به شدت حمایت می شود و شما می توانید با فعاایت در این شاخه، امید داشته باشید که در رقابت های بین المللی آن شناخته شود. شاید روزی شانس این را داشته باشید که به همراه تیم خود در رقابت های المپیک نیز حاضر شوید.

رشته رینک هاکی یا همان هاکی کواد در زمینی مستطیل شکل دنبال می شود که بهتر است کناره های آن دایره ای باشد تا چرخش و جریان بازی بهتر حفظ شود. همچنین کناره های زمین باید تا یک متر بالا بیاید تا از بیرون رفتن بیهوده توپ جلوگیری شود. مسابقات این رشته هم در زمین روباز هم در زمین سرپوشیده قابل انجام می باشد اما باید ملاحظات نور و آب و هوا در انجام مسابقات در نظر گرفته شود. هر تیم یک نیمه زمین را در اختیار می گیرد اما در تایم استراحت، نیمه ها عوض خواهد شد.

چوبی که در رینک هاکی مورد استفاده می باشد از همتایان خود در اسکیت هاکی روی یخ و اینلاین هاکی کوتاه تر می باشد و در نتیجه استایلی خمیده تر در این رشته مشاهده می شود.

یک یا دو داور اصلی برای مسابقه در نظر گرفته می شوند که بر اجرای قوانین نظارت خواهند داشت و یک داور هم به عنوان کمک برای انجام هرچه بهتر وظایف داوران مشخص می شود. هدایت داوران توسط میز رسمی بازی صورت می گیرد که خارج از زمین قرار دارد.

زمان بازی در مسابقات مختلف بانوان با توجه به رده سنی و نوع مسابقات می تواند به دو نیمه 15، 20 یا 25 دقیقه ای تقسیم شود. برای مسابقات رینک هاکی آقایان نیز همین نوع زمان بندی وجود خواهد داشت. اما استراحت بین دو نیمه 10 دقیقه در نظر گرفته خواهد شد و ریده سنی در آن تاثیری ندارد. برای تعیین برنده در مسابقاتی که نتیجه مساوی می شود و وجود یک برنده الزامی است، وقت اضافه در نظر گرفته می شود. این وقت اضافه برای رده های سنی زیر 17 سال آقایان و بانوان دو نیمه 3 دقیقه ای می باشد و برای رده سنی بزرگسالان دو نیمه 5 دقیقه ای می باشد.

بازیکنان اخراجی در زمان اصلی باید منتظر بمانند تا زمان تنبیه آنها به پایان برسد بعد بتوانند وارد زمین شوند. اما اگر در پایان این دو وقت نیز هنوز نتیجه مساوی بود باید ضربات پنالتی برنده را مشخص کند که در ابتدا 5 پنالتی در نظر گرفته می شود. دروازه بان برای دفاع از دروازه در هر 5 پنالتی باید ثابت باشد. این روند با ملاحظات زیادی ادامه پیدا می کند تا در نهایت برنده مشخص شود.

اما در مورد امتیاز دهی در مسابقات رینک هاکی باید موارد زیر را در نظر داشته باشید. برنده مسابقه 3 امتیاز به دست می آورد و برای بازی با نتیجه مساوی به هر تیم یک امتیاز اختصاص داده می شود. هر تیم برای حضور رسمی در مسابقه با تعداد بازیکن لازم، 15 دقیقه وقت دارد و در غیر اینصورت عدم حضور برای تیم در نظر رقم می خورد که صفر امتیاز برایش در نظر گرفته می شود. نتیجه ای که در این نوع مسابقه رقم خواهد خورد نتیجه 10 بر 0 به سود تیمی است که در زمین حضور داشته است. این باعث می شود که تیم ها تمام تلاش خود را برای از دست ندادن مسابقه انجام دهند.

اما داوران نیز برای شروع مسابقه باید از قوانینی پیروی کنند که حضور 90 دقیقه پیش از شروع بازی یک اصل مهم به حساب می آید. آنها باید شرایط زمین مسابقه و دیگر موارد مهم را بررسی کنند که در زمان انجام مسابقه مشکلی وجود نداشته باشد.

اما رده های سنی که برای رینک هاکی در نظر گرفته می شوند دسته بندی متنوعی دارند که در مباحث بعدی به صورت دقیق به آن اشاره می کنیم.

قوانینی که برای رشته اسکیت هاکی کواد در نظر گرفته می شود بسیار دقیق و منسجم می باشند و در صورت اطلاع دقیق از آنها به ورزشی بسیار جذاب تبدیل می شود. در مورد آنها اطلاع رسانی دقیقی در سایت آقای وحید شجاعی انجام خواهیم داد تا در صورت تمایل به فعالیت در این رشته، از آنها بهره مند شوید.

رشته اسکیت هاکی کواد با چرخ های ویژه آن لذتی بی مانند را به شما هدیه خواهد کرد. برای کسب اطلاع برای شرکت در کلاس های آموزشی رینک هاکی با شماره های آکادمی اسکیت خرمشاد تماس بگیرید. رینک هاکی ورزشی است که در صورت انجام نمی توانید از آن دست بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *