تجهیزات رشته رینک هاکی

با توجه به اینک رشته رینک هاکی کمتر از یکسال است که فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است، به نسبت رشته نوپایی محسوب می شود و برای مردم ایران کمی ناشناخته می باشد. البته این رشته در جهان مدت زمان مدیدی است که به عنوان یک رشته پرطرفدار و جذاب مشغول به فعالیت می باشد. تیم های زیادی از کشورهای مختلف برنامه ریزی های جدی برای شرکت در مسابقات رسمی این رشته دارند و اسپانسرهای زیادی نیز برای حمایت از تیم ها در چرخه فعالیت قرار گرفته اند.

اما با وجود تازگی این رشته در ایران و نبود تجهیزات مورد نیاز برای تمرین، کمیته رینک هاکی به سرپرستی آقای وحید شجاعی تمام تلاش خود را معطوف به انجام کارهای زیربنایی نمود:

کارهایی نظیر ترجمه کتاب قوانین رینک هاکی تالیف فدراسیون جهانی

شرکت در کلاس های بین المللی که فدراسیون جهان اسکیت آنها را برگزار می کند

و به عنوان یکی از مهمترین موارد، تولید چوب رینک هاکی در داخل کشور

این یکی از کلیدی ترین موارد برای شروع تمرینات رسمی این رشته می باشد و بدون آن، واردات تجهیزات رشته رینک هاکی تنها با هزینه های سنگین ممکن بود. آقای وحید شجاعی سرپرست کمیته رینک هاکی شخصا هزینه های تولید این افتخار ملی را بر عهده داشتند و بدین ترتیب انجام این پروژه ممکن شد. امید است حمایت های مسئولین در مرحله های بعد شامل حال رشته رینک هاکی شود و سرعت رشد این رشته در کشور به بالاترین حد ممکن برسد.

چوب رینک هاکی 2
چوب رینک هاکی 4
چوب رینک هاکی 3

مراحل ساخت چوب رینک هاکی
۱-مطالعه و بررسی
۲- آنالیز و بهینه سازی شکل و جنس
۳- بهره گیری از تکنولوژی های نوین و جاگزینی مواد و روش تولید نوین
۲- آزمون و خطا
۴- تایید طرح نهایی
۵- قالب سازی
۶-تولید چوب اولیه
۷-پرداختکاری و نظافت محصول اولیه
۸-رنگ کاری
۹-درج لگو و نوشته ها طبق سفارش
۱۰-بسته بندی

جناب آقای حمیدرضا غلامی یکی از کارآفرینان برتر کشور برای تولید و بومی سازی چوب رشته رینک هاکی به ما یاری رسانیدند که رزومه ایشان در زیر آورده شده است:

کارشناس معماری
طراح و مجری دکوراسیون داخلی
جوان موفق و کارآفرین سال ۹۷

تلاش های ایشان برای به ثمر رسیدن این محصول جدا قابل تقدیر می باشد و امید است پروژه های موفق آمیز دیگری را در کنار ایشان به سرانجام برسانیم.

مصاحبه اختصاصی رادیو ورزش برنامه فردا روشن است با کمیته رینک هاکی فدراسیون اسکیت

در این مصاحبه که با سرپرست کمیته رینک هاکی و برخی از ملی پوشان اینلاین هاکی انجام شد، در مورد کارهای زیربنایی و فرهنگ سازی این رشته صحبت گردید. در این مصاحبه در مورد ساخت چوب رینک هاکی و مراحل تولید آن توضیح داده شد و نظر برخی از ملی پوشان نیز مورد سوال قرار گرفت.

در نهایت مربی برجسته اسپانیایی جناب آقای آلوارو ساریول (ملقب به موزار) نظر خود را در مورد تولید چوب رینک هاکی در داخل ایران بیان کردند و کیفیت بالای آن را مورد تایید قرار دادند.

این مصاحبه توسط سرکار خانم معصومه کیانی گزارشگر رادیو ورزش (برنامه فردا روشن‌است) صورت گرفت.