قوانین بازی و قواعد فنی رینک هاکی

مقدمه مترجم

آیا کاری زیباتر از افزودن به دانش دیگران، می شناسید؟

این سوال به این علت طرح نشده که این کتاب توسط بنده ترجمه شده بلکه دلیل اصلی آن کتاب هایی بوده است که در گذشته مطالعه کرده ام و همواره این اندیشه در ذهنم شکل می گرفت که نویسنده و مترجم چه کار بزرگ و ارزشمندی انجام داده اند. اطلاعات را از منابع مختلف گردآوری کرده اند، آنها را در یک قالب منظم شکل داده اند، خواننده را در اثر غرق کرده اند و در نهایت با پایانی قدرتمند آنچه را که باید، به ثمر رسانده اند. گاها نتیجه های موثر، تا مدتی طولانی با ما همراه می شوند و اثر بخشی خود را حفظ می کنند.

این میل به ایده آل گرایی و آرمان محور بودن، اینجانب را به این مسیر رهنمون کرد که در صورت بوجود آمدن موقعیت مناسب، فرصت را غنیمت بشمارم و به نوعی زکات علم را که نشر آن است به معنای واقعی کلمه، ادا نمایم.

ترجمه کتاب قوانین رینک هاکی از این حیث یک اثر کاملا علمی و مورد نیاز تمام ورزشکاران علاقه مند به آن می باشد. کتاب مرجع به تالیف فدراسیون جهانی اسکیت به زبان انگلیسی در دسترس است. اما این ترجمه دقیق به زبان فارسی، برای استفاده تمامی فارسی زبانان عزیز در سرتاسر دنیا مورد استفاده خواهد بود.

رشته رینک هاکی در گذشته در ایران فعالیتی نداشته و به همت فدراسیون اسکیت و رئیس انجمن اسکیت هاکی وارد عرصه فعالیت های جدی شده است. فدراسیون جهانی اسکیت نیز از ایران حمایتی همه جانبه نشان داده است و این حمایت، آینده ساز این شاخه جذاب خواهد بود. از این بابت که رشته رینک هاکی، زیرساخت هایی کاملا مشابه با رشته اسکیت اینلاین دارد، سرمایه گذاری در آن به صورت گسترده در گذشته انجام شده است و اکنون در بهترین زمان هستیم که به رشد و توسعه آن مشغول شویم. فرهنگ فعالیت در ورزش اسکیت به صورت قدرتمندی نهادینه شده است و حمایت گران مالی نیز با هدف شناساندن برند خود به صورت فعال وارد این عرصه شده اند. پس می توانیم رشته رینک هاکی را نه تنها یک رشته ورزشی بلکه یک صنعت بنامیم. صنعتی که با برنامه ریزی دقیق و زیربنایی، مسیرخود را به سوی قله های موفقیت طی خواهد کرد.

اگر شما نیز علاقه مند هستید که این رشته را بهتر بشناسید و جزئیات برگزاری مسابقات آن را دقیق تر درک کنید حتما مطالعه این کتاب را به شما توصیه می کنیم. کتاب مذکور در فصل بندی های متنوع تمامی قوانین مربوط به این رشته ورزشی جذاب را با جزئیات کامل ارائه کرده است. این کتاب می تواند شروع بسیار مناسب برای افرادی باشد که علاقه مند به فعالیت در داوری و مربیگری این رشته هستند. مطمئنا دانش بازیکنان از قوانین نیز یک اصل مهم به شمار می رود و این کتاب مسیر یادگیری را حتی برای افراد کم سن و سال فراهم می آورد.

سعی بر این بوده است تا زبانی سلیس و قابل فهم برای ترجمه این اثر به کار رود تا برای عموم خوانندگان مفید واقع شود و صرفا یک متن تخصصی و غیر قابل درک نباشد. ارائه تصاویر مناسب در داخل متن و ارجاعات دقیق از دیگر مزایای این اثر شمرده می شود.

همچنین برای دستیابی به اطلاعات به روز در مورد رشته رینک هاکی، و دیگر شاخه های رشته اسکیت، وبسایت www.vahidshojaei.com به صورت دایرةالمعارفی جامع، آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد. آخرین اخبار و به روزرسانی قوانین جهانی اسکیت از خدمات این وبسایت است که برای شما مرجعی معتبر به شمار خواهد آمد. تلاش تمامی دست اندر کاران این وبسایت، ایجاد فضایی متفاوت و بین المللی بوده که مشابه آن در سطح جهان کم سابقه است. ارائه متون به صورت همزمان به زبان انگلیسی و فارسی، دایره خدمات رسانی این وبسایت را به صورت قابل توجهی رشد داده و امید است، با انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان بازدهی بالاتری به دست آید.

در نهایت بسیار شایسته است از دوستانی که در تکمیل و اثربخشی این کتاب یاری رسان اینجانب بوده اند تقدیر و تشکر ویژه ای به عمل آوریم:

سرکار خانم دکتر فریبا مددی که علیرغم مدت زمان کوتاهی که سکان داری ورزش اسکیت را بر عهده گرفته اند، با حمایت های بی دریغ خود موجب دلگرمی دست اندرکاران این شاخه نوپا گشته اند. همچنین با مقدمه شیوای خود بر ارزش این اثر افزودند.

جناب آقای دکتر بهمن محمدرضایی ریاست سابق فدراسیون اسکیت که در راه اندازی این شاخه جدید امکانات لازم را فراهم آوردند.

جناب آقای رامین عتیقه چی دبیر کل فدراسیون اسکیت که فعالیت های گسترده ایشان در عرصه اینلاین هاکی زمینه ساز ایجاد این موقعیت بوده است.

جناب آقای کاوه صدقی رئیس انجمن اسکیت هاکی که رشته های اسکیت هاکی بدون ادای نام ایشان بی معنی و خالی از لطف خواهد بود و در ترجمه این اثر یاری رسان بنده بودند.

جناب آقای حسین کنوز دبیر انجمن اسکیت هاکی که سال ها در خدمات رسانی به ورزش اسکیت، شب و روز خود را صرف نمودند.

دوست عزیزم جناب آقای محمدرضا میرزائی دبیر کمیته رینک هاکی که ویراستاری این اثر را بر عهده داشتند.

مطمئنا همراهی پیشکسوتان، مسئولین فدراسیون اسکیت، روسای هیئت های اسکیت استان ها و شهرها، باشگاه داران عزیز و تمامی فعالان در عرصه ورزش اسکیت رشد هر چه بهتر و سریع تر این رشته را باعث می شود و آینده ای موفق برای علاقه مندان به این رشته تضمین خواهد شد.

به شما توصیه می شود که با مراجعه به فهرست دقیق کتاب، به بخش مورد علاقه تان سری بزنید، آن را مطالعه کنید و جذابیت رشته رینک هاکی را هر چه بهتر درک نمایید.

 

وحید شجاعی
سرپرست کمیته رینک هاکی

مقدمه سرپرست فدراسیون اسکیت

با توجه به توسعه تکنولوژی در بخش علوم ارتباطات و رسانه، کتاب همچنان اهمیت خود را در جامعه حفظ نموده و امروزه بیش از هر چیز، علمی و به روز بودن موضوعات پیرامون ورزش و کاربرد آن بسیار با ارزش می باشد و خوشبختانه ترجمه و انتشار کتاب ها و قوانین ورزشی به صورت علمی در سال های اخیر رشد قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

لذا بر خود لازم می دانم از زحمات بی دریغ جناب آقای وحید شجاعی و دیگر همکاران گرامی در امر ترجمه قوانین رینک هاکی در قالب کتاب قوانین بازی و قواعد فنی رینک هاکی صمیمانه سپاسگزاری نمایم. بی شک ترجمه قوانین فوق سبب ارتقا جایگاه علم داوری می گردد و امید است با توجه به آخرین تغییرات انجام شده در بخش داوری، مورد استفاده داوران، مربیان و ورزشکاران علاقه مند به این رشته جذاب قرار گیرد.

 

موفق و موید باشید
فریبا مددی
سرپرست قدراسیون اسکیت ج.ا.ا

مقدمه نائب رئیس اسکیت آسیا

بار الهی سپاس بی کران تو را، که به ماتوفیق خدمتگزاری به نسل جوان و آینده سازان ایران اسلامی عطا فرموده اید تا آنچه در توان است جهت رضای تو بکار بگیریم. امید است این اثر بتواند نقشی هرچند کوچک در خدمت به جامعۀ ورزش اسکیت کشور کرده و زمینه ی اشتغال فعال ورزشکاران عزیز را فراهم نماید، قابل توجه است کتابی که در اختیار ورزشکاران و ورزش دوستان قرار دارد حاصل تجربیات حرفه ای و آموزشی همکاران این جانب در کمیته رینک هاکی  می باشد.

در کتاب قوانین و مقررات فنی و داوری رینک هاکی سعی بر آن شده که مطالب به شکلی ساده و در عین حال فنی و کاربردی آموزش داده شود به طوری که هنرجویان عزیز بتوانند با فراگیری کامل این رشته مفرح خود را آماده ورود به رشته رینک هاکی نمایند، بنابراین درخواستی که از شما علاقمندان به رشته اسکیت رینک هاکی دارم آن است که علاوه بر بهره مندی از تمرینات و مثال های موجود در متن این کتاب، با انجام فعالیت های عملی بتوانید گام های مؤثری در جهت توسعه و پیشرفت این رشته بردارید نکتۀ مهم و حائز اهمیت این است مترجم و نگارندۀ این مجموعه سعی بر آن داشته است تا به نحو شایسته تمامی قوانین و مقررات این رشته را در اختیار شما قرار دهد پس این مجموعه نمی تواند جامع و کامل  باشد، لذا پیشنهادات، انتقادات و نظرات ارزشمند شما می تواند در جهت شکوفایی و ارائه ی خدمات بهتر از سوی همکاران در فدراسیون اسکیت مؤثر و کارگشا باشد.

در پایان جا دارد از آقای مهندس وحید شجاعی و همکاران وی که در تهیه، تدوین و ترجمۀ  این مجموعۀ نفیس تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا بتوانند گامی هر چند کوچک در راستای توسعه و پیشرفت رشته اسکیت رینک هاکی بردارند، کمال تشکر و سپاسگزاری بعمل آورم.

موفق و مؤید باشید
بهمن محمدرضایی
نایب رییس اسکیت آسیا

اهدا کتاب به جناب آقای کاوه صدقی رئیس انجمن اسکیت هاکی و جناب آقای ارسلان منفرد مربی تیم ملی اینلاین هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای حسین کنوز دبیر انجمن اینلاین هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای مجید نوش آبادی مربی تیم‌ ملی اینلاین هاکی نوجوانان به همراه جناب آقای صادق اسدالله زاده دروازبان تیم پرشین قم

اهدا کتاب به جناب آقای محمد ‌رضا شیخ جعفری مربی تیم ملی اینلاین هاکی جوانان

اهدا کتاب به جناب آقای ناصر رستمی مربی تیم آکادمی اسکیت پارمیس

اهدا کتاب به جناب آقای روزبه سعیدمهر مربی تیم اینلاین هاکی آکادمی اسکیت‌روزبه

اهدا کتاب به جناب آقای پوریا قشقایی مربی تیم اینلاین هاکی میثاق

اهدا کتاب به جناب آقای پوریا اسدی مربی تیم اینلاین هاکی هروز لنجان

اهدا کتاب به جناب آقای پویان مجیدزاده هروی سرپرست کمیته داوران اینلاین هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای آرمین مولایی داور اینلاین هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای امیر حسین رودسرابی داور اینلاین هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای ایمان رستگار نسب داور اینلاین هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای مهران تاجری داور اینلاین هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای مهران گوهریان داور اینلاین هاکی

اهدا کتاب به سرکار خانم نیلوفر خلیلی داور اینلاین هاکی

اهدا کتاب به سرکار خانم عطیه شریفیان داور اینلاین هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای جلال کیهانفر بازیکن تیم ملی اینلاین هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای مجید عیار بازیکن تیم ملی اینلاین هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای حبیب جلالوند مدیر آکادمی اسکیت انقلاب

اهدا کتاب به جناب آقای سید حسین حسینی بازیکن اینلاین هاکی قم

اهدا کتاب به جناب آقای احسان حاج هاشمی داور اینلاین هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای مرتضی پاسدار داور اینلاین هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای جواد موسوی بازیکن تیم کمیته رینک هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای علی محمدپور بازیکن تیم کمیته رینک هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای اکبر نیکار دروازبان تیم کمیته رینک هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای نریمان قاضی بازیکن تیم کمیته رینک هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای داریوش اعلمی بازیکن تیم کمیته رینک هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای مهدی هنرور بازیکن تیم کمیته رینک هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای کسری ملازینل بازیکن تیم کمیته رینک هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای مرتضی نوروزی بازیکن تیم کمیته رینک هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای احسان صبور بازیکن تیم کمیته رینک هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای حمید رضا غلامی سرپرست تیم کمیته رینک هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای حامد نجارزاده بازیکن تیم هروز لنجان

اهدا کتاب به جناب آقای ابراهیم سیار داور اینلاین هاکی

اهدا کتاب به جناب آقای علی ستار بازیکن تیم ملی اینلاین هاکی

مسابقات لیگ اینلاین هاکی
پاییز ۱۴۰۰