خداحافظی مرد شماره یک اسکیت ایران

فروشگاه اسکیت و تجهیزات اسکیت
مارس 15, 2022
اسکیت ایران در سال 1401
آوریل 6, 2022

کاوه صدقی رئیس انجمن اسکیت هاکی و سرمربی تیم‌های ملی، در کمال ناباوری از سمت خود استعفا کرد. چند روز بیشتر از درخشش تیم ملی آیس هاکی در مسابقات جهانی نمی گذشت که کاوه صدقی از سمت خود کناره گیری کرد. ریاست فدراسیون اسکیت نیز با استعفای ایشان موافقت کردند.

نام کاوه صدقی از اسکیت و نام اسکیت از کاوه صدقی جدا نمی باشد و قطعا مدت زمانی طول خواهد کشید تا تمامی ابعاد این فقدان بر جامعه اسکیت مشخص شود.

متن پیام استعفا آقای صدقی به این شرح می‌باشد:

بنام خدا

 تاریخ: ۱۴۰۰/۱۲/۱۹

 جناب آقای مجید هنرجو ریاست محترم فدراسیون اسکیت

 با سلام،

 در خصوص فعالیت اینجانب در انجمن اسکیت هاکی و فدراسیون اسکیت بنده از سن ۹ سالگی ورزشکار این رشته بوده‌ام و تمام مراحل ورزشی این رشته را در این فدراسیون طی کرده‌ام و این ورزش مانند خانواده دوم من می‌باشد و خودم را هیچگاه از این رشته جدا نمی‌دانم. و اما در مورد تغییر و تحولاتی که در فدراسیون اسکیت انجام شد به نظر می‌رسد در طی چهارسال گذشته بنده هرآنچه که در توان داشتم برای این رشته گذاشتم.

چهار سال قبل ما تنها با یک رشته اینلاین هاکی انجمن اسکیت هاکی را تشکیل دادیم، بهترین مقام کسب شده در این رشته مقام دومی آسیا بود که به مربیگری خود من به دست آمده بود. در زمان تحویل انجمن به بنده مقام چهارمی آسیا از آن کشومان بود. سپس با تلاش بی‌وقفه بچه ها توانستیم به مقام اول آسیا دست پیدا کنیم و در قسمت بانوان هم توانستیم مقام سوم را مجدد از آن خود کنیم. البته اقدامات گوناگونی در اینلاین هاکی توسط انجمن انجام شده از جمله این که به استان‌ها چوب‌های آموزشی و پاک فرستادیم، تیم‌های ملی را در همه رده های سنی بزرگسالان، جوانان، نوجوانان در هر دو بخش بانوان و آقایان راه اندازی کردیم، تمامی استان‌هایی که در این رشته ورزشی فعالیت می‌کردند را درگیر کردیم، مربی‌های ملی را از استان‌های مختلف انتخاب کردیم که در نتیجه این فعالیت‌ها امروزه ما شش مربی ملی بسیار توانمند در رشته اینلاین هاکی و دو لیگ بانوان و آقایان فعال، پویا و بسیار حرفه‌ای داریم، از لحاظ زیرساخت و بستر همه چیز آماده است که روند رشد این انجمن ادامه پیدا کند و حتما با تغییر و تحولاتی که در فدراسیون اسکیت اتفاق افتاده و با درایتی که در این فدراسیون وجود دارد امیدوارم که ما همچنان روند رو به رشد اینلاین هاکی را با این حجم پتانسیلی که در این رشته به‌ وجود آمده شاهد باشیم برای مثال فیلم مستند جایی برای فرشته‌ها نیست ساخته شد این فیلم علاوه بر این که باعث شد معرفی ویژه‌ای از این رشته ورزشی در سراسر کشور ایجاد کند، آنقدر اثر فاخری بود که سیمرغ بلورین جشنواره فجر، چهار جایزه در جشنواره حقیقت و دهها جایزه مختلف را نیز کسب کرد که باعث معرفی هر چه بیشتر و بهتر این رشته به عنوان یک رشته ورزشی مطرح در جامعه شد.

رشته رینک هاکی هیچگاه در کشور ما وجود نداشت. ما با همکاری آقای وحید شجاعی که یکی از فعالین بسیار اثرگذار اسکیت کشور هستند توانستیم کمیته رینک هاکی را راه‌اندازی کنیم. موفق شدیم بودجه مناسبی از فدراسیون جهانی به مبلغ ۲۵ هزار دلار برای آموزش و ۲۵ هزار دلار برای تجهیزات مصوب کنیم که اکنون آماده جذب هست و باید اقدامات اولیه جهت جذب آن انجام شود. کتاب داوری این رشته چاپ شد و با همت آقای شجاعی چوب و توپ این رشته نیز ساخته شد و آقایان شجاعی و میرزایی دوره‌های بین المللی را در این رشته شرکت کردند و در حال حاضر در این کمیته هم بستر بسیار مناسبی آماده است که من امیدوارم آقای شجاعی با ادامه روند پرشتابی که داشتند بتوانند این مهم را ادامه دهند و ما بتوانیم موفقیت های خوبی را در این رشته که سالیان سال است در World Skate حضور دارد و جزو رشته‌های اصلی اسکیت نیز هست شاهد باشیم.

در خصوص رشته هاکی روی یخ این رشته نه تنها در ایران وجود نداشت بلکه ما حتی عضویت فدراسیون جهانی را هم نداشتیم. به واسطه پیست یخ ایرانمال توانستیم عضویت فدراسیون جهانی را بگیریم که این خود گام بسیار مهمی بود. گام بعدی راه‌اندازی لیگ این رشته در ایران با حداقل ۴ تیم و هر تیم ۱۵ بازی بود که این کار هم با موفقیت پشت سر گذاشته شد. تورنمنت‌های بین‌المللی تدارکاتی خوبی، هم داخل و هم خارج از کشور داشتیم. کلاس‌های مربیگری و داوری بین‌المللی بسیار با کیفیتی را برگزار کردیم و در آخر هم کسب نایب قهرمانی دیویژن ۴ در مسابقات قهرمانی جهان که الحق دستاوردی شگفت انگیز بود و شروعی بسیار قدرتمند در مسیر آینده‌ای روشن، با عنایت به این که تمامی رشته‌های اسکیت به غیر از اسکیت هاکی روی یخ زیر مجموعه فدراسیون World Skate هستند و رشته اسکیت هاکی روی یخ دارای فدراسیون مستقلی به نام IIHF (International Ice Hockey Federation) در دنیا می‌باشد، به نظر می رسد با توجه به فعالیت‌های انجام شده اکنون این رشته می تواند به طور مستقل فعالیت های خود را ادامه دهد.

آقای هنرجو ریاست محترم فدراسیون اسکیت، شما انسان بسیار خوش ذات و شریفی هستید و من امیدوارم به جهت شناخت بیش از دو دهه که از شما دارم در رشته اسکیت موفق باشید. بنده نگرشم با جنابعالی و تیم کاری شما متفاوت است. این حق شماست که همکارانتان را خودتان انتخاب کنید و به جهت عدم انعکاس موفقیت‌های بنده به خاطر مواضع شخصی، بیش از این در حق ورزشکاران زحمت‌کش این رشته ظلم نشود و با کوچک کردن موفقیت‌های آنها پیش از این دلسرد نشوند.

بنده نیز فکر می‌کنم هر آنچه که در توانم بوده گذاشتم و اکنون بستر مناسبی به وجود آمده که انشالله بتوانیم شاهد رشد و موفقیت این رشته ورزشی باشیم. بنده هم حتما با توجه به این که در فدراسیون اسکیت به صورت افتخاری و بدون دریافت هیچگونه حق الزحمه‌ای فعالیت می‌کنم شاید نیاز به استراحت داشته باشم. امیدوارم که این جریان هم برای من و هم برای فدراسیون اسکیت اتفاق خوبی باشد. برای همکاران دیگری که در این رشته ورزشی قبول مسئولیت می‌کنند و ادامه راه را دنبال خواهند کرد آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم بدانند که چشم تعداد زیادی از جوانان این مملکت به آن ها و فعالیتهایشان هست. انشالله کم و کاستی‌هایی که ما داشتیم را جبران کنند و اگر برنامه خوبی در گذشته انجام شده بتوانند با قدرت آن را ادامه داده و پیش ببرند. امیدوارم ما بتوانیم جایگاه خود را در میادین بین‌المللی حفظ کنیم، بتوانیم جریان توسعه اسکیت در کشور و در استان‌های کمتر برخوردار را شاهد باشیم و امیدوارم که روز به روز شاهد موفقیت‌های روزافزون ورزشکاران اسکیت هاکی که حقیقتاً نجیب‌ترین ورزشکارانی هستند که من در تمام عمرم افتخار همکاری با ایشان را داشتم باشیم.

به همین جهت به صورت محرمانه و بدون انعکاس خبری و حتی اعلام آن به ورزشکاران از تمامی سمت‌های خود در فدراسیون اسکیت استعفا میدهم.

امیدوارم موفق و موید و پیروز باشید

کاوه صدقی

علاقه‌مند و فعال اسکیت و هاکی روی یخ و اینلاین هاکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *