جلسه پرسش و پاسخ با رئیس IIHF

مسابقات اسکیت هاکی روی یخ جوانان 2021
سپتامبر 27, 2020
المپیک جوانان اروپا به تعویق افتاد
سپتامبر 27, 2020

برداشت شما از جلسه روز گذشته شورا چیست؟

علیرغم بحث های سختی که در گرفت و تصمیماتی که نیاز بود تا گرفته شود، جلسه بسیار مثبت بود. ما مجبور شدیم بسیاری از تورنومنت های مردان و زنان را حذف کنیم. که در این حذفیات، مسابقات جهانی اسکیت هاکی روی یخ قهرمانی زنان زیر 18 در سال 2021 نیز قرار داشت. اما با توجه به تمام تحقیقاتی که صورت گرفته بود تا این تصمیم آگاهانه باشد، این کار صورت گرفت.

من مطمئن هستم که بهترین تصمیم را برای IIHF و اعضای آن اتخاذ کرده ایم. شورای IIHF یک رهبری به تمام معنا را به نمایش گذاشت و ما باید به همین صورت در این دوران سخت ادامه دهیم.

در موقعیت چالش برانگیزی قرار داریم و با توجه به فشارهای خارجی سیاسی، ریسک های جدی برای برگزاری مسابقات جهانی 2021 وجود دارد.

این حرکات های سیاسی از سمت دولت لتونی قابل درک می باشد. مشاهده اتفاقاتی که در بلاروس در حال رخ دادن است، باعث بسی ناراحتی است چرا که همه تجربه شیرین مسابقات جهانی سال 2014 را به خاطر داریم.

از این مسئله متنفر هستم که هاکی روی یخ وارد یک کشمکش سیاسی شود. فارق از اینکه دولت لتونی چه موقعیتی اتخاذ کرده است، شورای برگزار کننده برای همکاری Riga و Minsk تلاش وافری داشتند تا یک برنامه ریزی بدون مشکل داشته باشند.

اما همیشه امنیت و سلامت اولویت ما می باشد. بنابراین با توجه به وضعیت سیاسی و وجود بیماری کوود 19 مسابقات قهرمانی اسکیت هاکی روی یخ جهان باید به طور دقیق بازنگری شود که زمان بر خواهد بود.

اما قدم های بعدی کدام است؟

شورای IIHF موافقت کرده است تا تیمی از متخصصین تشکیل دهد که وضعیت مسابقات جهانی را بررسی کنند. حتی بدون مسائلی که از سمت دولت لتونی بوجود آمده است نگرانی هایی پیش رو است که Minsk نتواند سلامت و امنیت بازیکنان، کادر فنی و رسمی و طرفداران را فراهم آورد. با تمام تصمیماتی که IIHF اتخاذ می کند، ما زمان مورد نیاز را اختصاص می دهیم تا بتوانیم بهترین تصمیم برای IIHF، اعضا و بازی هاکی را اتخاذ کنیم.

دلیل اصلی حرکت IIHF برای کنسل کردن بیشتر مسابقات 21/20 چه بوده است؟

وقتی ما با این مسئله در 2020 روبرو شدیم دو انتخاب داشتیم: یا اینکه مسابقات را کنسل کنیم و یک بازپرداخت از IIHF دریافت کنند یا اینکه برای میزبانی مسابقات پیش بروند اما از کمک هزینه های IIHF برای مواردی از قبیل پروازها چشم پوشی شود. ما آماده رویارویی کامل با چالش های پیش رو از کووید 19 نبودیم. وقتی به هزینه هایی که یک تیم نیاز دارد تا در رقابت های IIHF شرکت کند، هزینه های سفر برای تیم ها و اعضای رسمی نیز اضافه می شود مسئله بسیار جدی تر نیز خواهد بود.

تمامی تیم ها با چالش های مالی روبرو می باشند. سیستم بررسی وضعیت ما، مشخص می کند که بسیاری از تیم های با مشکلات بیمه ای روبرو هستند که امنیت آنها را به خطر می اندازد. اگر یکی از اعضای تیم، دچار بیماری کووید 19 شود و بقیه اعضای تیم مجبور به قرنطینه باشند، هزینه های اضافی اتاق های جدای هتل و بیمارستان مشکلات پرداخت بوجود خواهند آورد. حتی اگر تست یکی از بازیکنان در پرواز مثبت در بیاید بر اساس قوانین کشوری، کل تیم به کشورش بازگردانده می شود و کل تورنومنت نیز کنسل می شود.

آیا با لغو این مسابقات، کشورهای عضو نیز از نظر مالی متاثر خواهند شد؟

با توجه وضعیت موجود و نظر برگزارکنندگان مسابقات، از امضا قراردادها و پرداخت برای هزینه های سفر و هزینه های دیگر جلوگیری شده است. این همان دلیلی است که شورا مجبور شد تا تصمیم را هرچه زودتر اتخاذ کند تا از شروع رشد هزینه ها جلوگیری کرده باشد.

آیا شما برای برگزاری مسابقات سطح پایین نگران هستید، اما هنوز تمایل دارید تا مسابقات لیگ برتر اسکیت هاکی روی یخ را برگزار کنید؟

قهرمانی جهانی IIHF و قهرمانی جهانی جوانان در زمینه اسکیت هاکی روی یخ، گل سرسبد رقابت های ما می باشد. درآمدی که از این رقابت ها بدست می آید برای برگزاری بیش از 30 رقابت دیگر که هر ساله برگزار می شود هزینه می شود. اگر این مسابقات حمایت نشوند، توان حمایت از هیچ رقابت دیگری را نخواهیم داشت.

ما این را به اعضای خود بدهکاریم که بهترین تلاش خود را برای برقراری مسابقات جهانی اسکیت هاکی روی یخ و مسابقات رده بالای دیگر به کار ببندیم تا در آینده از میزبانی رقابت ها برای آن ها مطمئن باشیم.

چرا رقابت های زنان در رده سنی زیر 18 سال لغو شد؟

شورای IIHF به این نتیجه رسید که نمی تواند والدین دختران زیر 18 سال را در این موقعیت سخت قرار دهد که برای فرزندانشان اجازه شرکت در مسابقات را صادر کنند. این نگرانی تا کنون توسط برخی از تیم های شرکت کننده نیز به اطلاع ما رسیده است. این وضعیت برای مسابقات مردان زیر 18 سال نیز برقرار می باشد اما مسابقات آنها در بهار برگزار می شود پس زمان کافی برای بررسی وضعیت و اتخاذ تصمیم در زمان مناسب خواهیم داشت.

برای رقابت های اسکیت هاکی روی یخ جوانان در کجای کار هستیم؟

ما با انجمت اسکیت هاکی روی یخ کانادا و سوئد به توافق هایی رسیده ایم که این اجازه را می دهد که کانادا میزبان رقابت های 2021 و 2022 باشد و میزبانی سوئد به سال 2024 موکول شود. بیماری کووید 19 ما را مجبور کرده است که انعطاف پذیر باشیم تا بتوانیم رقابت های جهانی اسکیت هاکی یخ را برگزار کنیم. من نمی دانم چگونه از فدراسیون اسکیت هاکی سوئد تشکر کنم که همکاری لازم را به عمل آورد تا کانادا بتواند رقابت های این فصل را به انجام برساند.

هنوز چالش هایی پیش رو داریم اما تمام تلاش برای یافتن راه های بهتر برای برقرار ماندن رقابت های اسکیت هاکی یخ می باشد.

منبع: https://www.iihf.com/en/news/20607/q-a-with-the-iihf-president

منبع عکس: http://httpscommons.wikimedia.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *