المپیک جوانان اروپا به تعویق افتاد

جلسه پرسش و پاسخ با رئیس IIHF
سپتامبر 27, 2020
پیست اسکیت سرعت اراک
سپتامبر 27, 2020

المپیک زمستانی جوانان اروپا که قرار بود در تاریخ فوریه سال 2021 برگزار شود به دسامبر این سال موکول شد تا تمامی افراد دخیل در این مسابقات ایمن باشند. این ایمنی در مقابل بیماری کووید 19 بیشتر برای بازیکنان جوان مطرح می باشد. کمیته المپیک اروپا با همراهی برگزارکنندگان این مسابقات به تصمیم نهایی رسیدند و قرار شد تا تاریخ جدید برای این رویداد، از 11 تا 18 دسامبر 2021 باشد.

نیلز نیگارد در این زمینه می گوید، این مسئله اصلا تصمیم ساده ای نبود. ماه ها است که امید داشتیم تا به اندازه کافی وضعیت بیماری پندمیک بهبود پیدا کند که بتوانیم طبق برنامه مسابقات را برگزار کنیم. متاسفانه این مسئله رخ نداد اما به تعویق انداختن این مسابقات به دسامبر همان سال این نوید را دارد که ورزشکارانی که تمایل به حضور در این رقابت ها را داشتند هنوز واجد شرایط خواهند بود.

1800 ورزشکار از 48 کشور اروپایی قرار بود در 9 رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت بپردازند که تمام این مسابقات بین 6 تا 13 فبریه سال 2021 به پایان می رسید. اما رشته هایی که در این مسابقات مد نظر بودند عبارتند از:

رشته اسکیت هاکی روی یخ

رشته اسکی آلپاین

رشته بیاتلن (که شامل اسکی کردن و تیراندازی می شود)

رشته اسنوبرد

اسکی کراس کانتری

پرش با اسکی

اسکی مسیر کوتاه

اسکیت نمایشی روی یخ

ترکیبی نزدیک که شامل اسکی کراس کانتری و پرش می شود

که این مسابقات اسکیت هاکی روی یخ دختران را نیز در بر داشت. با تناسب جنسیتی که در این مسابقات وجود داشت، یکی از متعادل ترین رویدادهای ورزشی در تاریخ ثبت می شد.

رافائل پاگنوزی در این زمینه می گوید، انعطاف پذیری کلید اصلی خواهد بود. ما تمام تلاش خود را برای افرادی که متضرر شده اند صورت خواهیم داد. همچنین با همکاری هم، مطمئن هستیم که یکی از بهترین المپیک های جوانان را برای فنلاند و تمام ورزشکاران جوان اروپا به ارمغان می آوریم.

این تعویق به این دلیل صورت گرفت که موارد جدید شناخته شده از بیماری کووید 19 به پیک خود در بهار نزدیک شده است و هیچ نشانه ای از بهبود وضعیت شیوع آن نیز وجود ندارد. بنابراین بهترین گزینه برنامه ریزی مجدد مسابقات بود.

درست است که این مسابقات به تعویق افتاد اما نکته بسیار مهم تر، سلامت ورزشکاران جوان می باشد که این در ماه فوریه ممکن نخواهد بود.

همین شروع برنامه ریزی های مجدد این امید را بوجود می آورد که وضعیت برگزاری مسابقات وارد مرحله بهتری شده است. امید است هاکی روی یخ و اسکیت نمایشی روی یخ جوانان اروپا به بهترین وجه ممکن در دسامبر 2021 برگزار شوند.

منبع خبر: https://www.iihf.com/en/news/20817/european-youth-olympic-festival-postponed

منبع عکس: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Capitals-Maple_Leafs_(34075134291).jpg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *