انتخاب یکی از رشته های اسکیت

هیجان و لذت در رشته اسکیت
سپتامبر 9, 2023
برنامه ریزی برای حضور در رشته اسکیت
اکتبر 5, 2023

چه مقدار در مورد رشته اسکیت اطلاعات کسب کرده اید؟ از شاخه های مختلف رشته اسکیت که تحت نظارت فدراسیون اسکیت به فعالیت مشغول می باشند اطلاع دارید؟ آیا می دانید رشته اسکیت در چه دسته های اصلی قرار می گیرد؟ آیا تاکنون مسابقات رشته های مختلف اسکیت را دنبال کرده اید؟

اگر از علاقه مندان رشته اسکیت هستید بد نیست تا کمی مقدمه در مورد این رشته بدانید و اطلاعات لازم از این رشته را کسب کنید تا اگر قصد ورود به این را داشتید ورودی قدرتمند و موفق باشد. رشته اسکیت در دنیا به سه دسته اصلی تقسیم می گردد که رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد می باشند.

از قدیمی ترین رشته های موجود در جهان رشته های اسکیت روی یخ می باشند و قدمت آن ها به سال های بسیار دور بازمی گردد. رشته های اسکیت روی یخ دارای رشته های اصلی رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت نمایشی روی یخ، رشته اسکیت هاکی روی یخ که به آیس هاکی معروف است می باشد البته رشته های دیگری همچون رشته اسکیت فری استایل روی یخ و رشته های فوتبال اسکیت نیز در سال های اخیر به مجموعه آن اضافه شده است اما تخصص اصلی بر روی سه مورد اول می باشد.

رشته اسکیت هاکی روی یخ به عنوان یک ورزش تیمی به شمار می رود و همانطور که در بالا گفته شده است در دنیا به رشته آیس هاکی معروف شناخته می شود و به دلیل هیجان بالایی که این رشته در خود دارد توانسته جزو یکی از پرطرفدارترین رشته های ورزشی در دنیا قرار گیرد. رشته اسکیت نمایشی روی یخ به دلیل داشتن زیبایی بسیار زیاد در اجرای حرکات که به مانند حرکات موزون می باشد توانسته چشم هر بیننده ای را خیره کند و رشته اسکیت سرعت با توجه به سرعت بالای آن و هیجانی که به بیننده منتقل می کند از طرفداران بسیار زیادی برخوردار شده است. پس از رشته های اسکیت روی یخ به رشته های اسکیت کواد می رسیم که این رشته نیز دارای قدمت بسیار زیادی می باشد البته بعد از به وجود آمدن رشته های اسکیت روی یخ.

رشته های اسکیت کواد نیز به سه رشته اصلی تقسیم می گردند که رشته اسکیت رینک هاکی، رشته اسکیت رولردربی و رشته اسکیت نمایشی کواد می باشند. هر یک از این رشته ها دارای مشخصات و قوانین متفاوتی می باشند و از لوازم و تجهیزات ایمنی مخصوص به خود بهره مند هستند. رشته های اسکیت رولردربی و رشته رینک هاکی به صورت گروهی برگزار می شوند اما رشته اسکیت نمایشی کواد انفرادی است. البته هم در رشته اسکیت کواد و هم در رشته اسکیت روی یخ مولردی وجود دارد که بازیکنان اسکیت می توانند به صورت تیمی به اجرای برنامه های خود بپردازند.

اما زمانی که به رشته های اسکیت اینلاین می رسیم تنوع بسیار بالاتر می رود که دلیل آن نوع طراحی در کفش اسکیت اینلاین می باشد. با قابلیت های ویژه ای که کفش های اسکیت اینلاین در اجرای حرکات به وجود می آورند باعث می شود تا تنوع بیشتری را نسبت به رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد ایجاد نماید. از دسته رشته های اسکیت اینلاین می توان به رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت اگرسیو و رشته اسکیت فوتینز اشاره نمود. البته در این میان رشته های دیگری نیز وجود دارد که تحت نظارت فدراسیون اسکیت مشغول فعالیت می باشند اما با کفش های اسکیت برگزار نمی گردد. همچنین رشته های دیگری نیز همچون رشته اسکیت دانهیل و رشته اسکیت کراس و… نیز از دسته رشته های اسکیت اینلاین می باشند.

در ایران اما رشته اسکیت با رشته های اسکیت اینلاین آغاز گردیده است و مسابقات آن سال ها است که به طور مداوم در حال برگزاری می باشد و در سال های اخیر نیز پکیج آموزشی رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد نیز به مجموعه آموزش های فدراسیون اسکیت افزوده شده است. پیست اسکیت روی یخ که در مجموعه ایران مال واقع شده است و به پیست آیس باکس معروف می باشد در غرب تهران واقع شده است. یک پیست مجهز که از طریق آن می توان انواع خدمات در زمینه رشته های اسکیت روی یخ را دریافت نمود. این مجموعه دارای  زمینی بسیار بزرگ با تجهیزات روز دنیا و امکانات پیشرفته آماده شده است تا شما بتوانید استعداد خود را در این زمینه شکوفا کنید تا در نهایت به یک بازیکن توانمند و فعال در زمینه اسکیت یخ بدل گردید.

البته باید توجه داشته باشید که پیش از همه باید تصمیم بگیرید که می خواهید در کدام شاخه اصلی قصد فعالیت دارید که این رشته ها عبارتند از رشته اسکیت اینلاین، رشته اسکیت روی یخ و رشته اسکیت کواد. پس از آن نیز باید یک تصمیم مهم در انتخاب زیرشاخه تخصصی داشته باشید که عمدتا از میان رشته های اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت هاکی و رشته اسکیت فری استایل می باشد.

پس اگر شما تصمیم گیری های لازم را انجام داده اید آماده هستید تا در رشته اسکیت فعالیت خود را آغاز نمایید. البته توجه داشته باشید با اطلاعاتی که در بالا برای شما بیان شده است نباید باعث نگرانی شما شود زیرا پیش از این که شما وارد یکی از رشته های تخصصی گردید حتما باید از رشته اسکیت پایه و تکمیلی عبور کنید. زیر نظر مربی متخصص و باتجربه آموزش های لازم را بر اساس قوانین و آموزه های فدراسیون اسکیت پیش ببرید و در نهایت پس از استعدادیابی و با توجه به فیزیک بدن شما و علاقه شخصی شما به رشته تخصصی مربوطه وارد رشته تخصصی شوید.

پیش از هر چیز شما باید توجه داشته باشید که یادگیری اولی از هر مبحثی مهم تر می باشد. این که شما تمامی حرکات را با استایل صحیح آموزش ببینید، آجرای آن را به بهترین شکل انجام دهید، تمرین کافی داشته باشید، تمرکز کنید و هزینه های لازم برای خرید وسائل استاندارد رشته اسکیت را تهیه کنید. این موارد از ملزومات رشته اسکیت می باشد اگر می خواهید در این رشته به صورت حرفه ای فعالیت داشته باشید. پس از این برای شما وجود یک مربی باتجربه الزامی خواهد بود زیرا اگر راهنمایی های لازم را در این مسیر کسب نکنید در مسیری اشتباه قرار می گیرید و به آن ادامه خواهید داد. پس با حضور در یک آکادمی اسکیت می توانید مسیری صحیح در رشته اسکیت را دنبال کنید و به هدف های مهم خود که حور در مسابقات جهانی و کشوری می باشد برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *