هیجان و لذت در رشته اسکیت

خرید کفش اسکیت از فروشگاه اسکیت
سپتامبر 2, 2023
انتخاب یکی از رشته های اسکیت
سپتامبر 17, 2023

اگر شما نیز از نسل های دهه های گذشته باشید که در آن زمان رشته اسکیت را آغاز کرده اید معنی و مفهوم لذت بردن از اسکیت سواری را قطعا درک خواهید کرد اما اگر در سال های اخیر به این رشته روی آورده باشید باید بدانید که روند شما بیشتر برای رسیدن به فعالیت های تیمی و ورزشی و همچنین حضور در مسابقات اسکیت خواهد بود البته حضور در رشته اسکیت خود باعث هیجان و لذت می باشد. حرکت های موزونی که با اسکیت می توانید انجام دهید، سرعت بالایی که به شما می دهد، تعادلی که در بدن شما ایجاد می کند و اجرای حرکات دشوار که باعث خیره شدن بینندگان می شود باعث می گردد تا هر فردی که بر روی اسکیت مسلط است از این مسائل لذت ببرد یعنی شما در کنار این که به ورزش می پردازید و قوای جسمانی خود را تقویت می کنید روحیه خود را نیز در حد بالایی افزایش خواهید داد.

در گذشته و در ورزش اسکیت چیزی به اسم ورزش تخصی برای رشته اسکیت وجود نداشت و آن زمان که اسکیت در ایران شروع به فعالیت کرد صرفا این امکان وجود داشت تا بتوان در پارک ها به تمرین اسکیت پرداخت اما امروزه پیست های بسیار مجهزی ساخته شده اند و هر فرد با هر میزان توانایی و سطحی از رشته اسکیت که آشنایی دارد می تواند در پیست های اسکیت و یا آکادمی های اسکیت به فعالیت بپردازد. آکادمی اسکیت محلی است که ورزش اسکیت را می توان به صورت تخصصی و با دانش روز آموزش دید و آموزش اسکیت شامل مراحلی می باشد که این مراحل به صورت تخصصی توسط فدراسیون اسکیت تدوین شده اند و در قالب پکیج های آموزش اسکیت در دسترس می باشند که خود فدراسیون اسکیت نیز این آموزش ها را از فدراسیون جهانی اسکیت دریافت می کند و برای این است که بتوان با دانش روز آموزش اسکیت را تطبیق داد و بازیکنان ایرانی بتوانند برای مسابقات جهانی بیش از پیش آمادگی داشته باشند. پس دیگر یادگیری اسکیت رفا سرگرمی و لذت بردن از این ورزش هیجان انگیز و لذت بخش نمی باشد و شما با حضور در رشته اسکیت می توانید به کسب مقام های کشوری و جهانی نیز بیاندیشید.

ایران در رشته های مختلفی توانسته افتخارآفرینی و کسب مدال داشته باشد که از جمله آن ها می توان به رشته رول بال، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت بورد، رشته اگرسیو، رشته فری استایل اشاره نمود از این رو هدفی که بسیاری از افراد که وارد رشته اسکیت می شوند و در رشته اسکیت آن را دنبال می کنند این است که بتوانند به مقام های جهانی دست پیدا کنند البته این هدف بسیار ارزشمند و ستودنی می باشد و مطمئنا زیرساخت هایی که در یک کشور برای یک رشته ورزش تهیه می گردد برای همین منظور می باشد و اگر شما بتوانید برنامه ریزی های مناسبی را در حد مطلوب انجام داده و آموزشی با کیفیت بالا را تجربه نمایید قطعا شانسی برای حضور در رقابت های رشته اسکیت خواهید داشت. مسابقات اسکیت در رده های مختلف سنی برگزار می گردد که هم در قسمت بانوان و هم در قسمت آقایان در فصول مختلف سال در کشور است و از میان بازیکنان متعددی که شرکت می نمایند افراد بااستعداد برای حضور در تیم های ملی و باشگاهی انتخاب می گردند.

از این رو استعدایابی و هزینه کردن در ورزش اسکیت در سنین بسیار پایین آغاز می گردد، والدین برای این که فرزندشان بتواند هم از ورزش اسکیت لذت ببرد، اوج هیجان را ببیند و هم بتواند در مسابقات کشوری و جهانی شرکت کند ورزش اسکیت را انتخاب می نمایند. این ورزش نه تنها باعث وجد کودکان می شود بلکه والدین آن ها را نیز خرسند می کند؛ همه دوست دارند سرعت بالا را تجربه کنند حتی اگر آن را تجربه نمی کنند از دیدن آن نیز لذت می برند به خصوص فردی که مشغول فعالیت در آن می باشد یکی از اعضای نزدیک خانواده باشد به همین دلیل اسکیت بازی فرزندان جذابیت بسیار بالایی برای والدین شان دارد.

رشته اسکیت از همان مراحل نخستین شما را وارد هیجان می کند، همان لحظه که تلاش به ایستادن بر روی کفش اسکیت می کنید، آن لحظه که برای راه رفتن فکر می کنید و برای زمین نخوردن تلاش می کنید. از این مسیر لذت می برید و از زمین خوردن خود خنده تان می گیرد و همین مسائل است که شما را به رشته اسکیت علاقه مندتر خواهد کرد. همچنین افرادی که دور و بر شما هستند نیز شما را همراهی می کنند و این هیجان و لذت در بین افراد جا به جا می گردد. شما به مرور زمان اجرای حرکات را با کیفیت بالاتر تجربه خواهید کرد و می توانید تعادل بدن خود را حفظ کنید و این هیجان و لذت چندین برابر خواهد شد. بدین معنی که دوست دارید تا وارد حرکات پیچیده تری شوید، اجرای حرکات را به حد مطلوبی برسانید و چشم بینندگان را به سمت خود خیره کنید و مطمئنا این مسئله در سطح پایه و تکمیلی امکان پذیر نخواهد بود بلکه در این سطح شما حرکات خود را ازتقا می دهید و در ادامه و با ورود به رشته های تخصصی اسکیت می توانید به صورت ویژه هر یک از حرکات اسکیت را دنبال کنید. قطعا از تنوعی که شاخه های اسکیت از آن برخوردار می باشند اطلاع دارید، تنوعی کم نظیر که در هیچ یک از رشته های ورزشی قابل دستیابی نمی باشد. علاوه بر تنوع بسیار بالایی که رشته اسکیت دارد سه شاخه اصلی نیز وجود دارد که افراد می توانید بر مبنای آن ها به انتخاب رشته تخصصی خود بپردازند: رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد

این بدین معناست که رشته های متنوع اسکیت می تواند بر روی زمین های مختلف قابل پیگیری و یادگیری باشد و شما نیز می توانید از این موارد بهره مند گردید. خوشبختانه ایران توانسته در تمامی عرصه ها وارد شود و شما اگر علاقه مند باشید می توانید در یکی از این زمینه ها به صورت حرفه ای به فعالیت بپردازید. افرادی که صرفا برای لذت بردن رشته اسکیت را انتخاب می نمایند نیاز نیست در تمامی زمینه ها فعالیت داشته باشند. شما نیاز ندارید تا حتما به صورت حرفه ای فعالیت کنید تا بتوانید در یک تیم ورزشی حضور یابیدبلکه می توانید در ساعات تفریحی به بازی با هم گروهی های خود مشغول شوید و از این ساعات لذت ببرید البته نیاز است تا سطح اسکیت سواری خود را تا حد بالایی افزایش دهید و برای این منظور شاید نیاز باشد به صورت انفرادی نیز به تمرین کردن بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *