خرید کفش اسکیت از فروشگاه اسکیت

انتخاب از میان رشته های اسکیت
آگوست 20, 2023
هیجان و لذت در رشته اسکیت
سپتامبر 9, 2023

یکی از سؤال های مهم و اساسی پیش از آن که فرد هرگونه فعالیتی را در رشته اسکیت آغاز نماید باید به آن پاسخ دهد این است که آیا می خواهد خرید کفش اسکیت انجام دهد یا اینکه خیر؟

باید در نظر داشته باشید که اگر می خواهید رشته اسکیت را برای طولانی مدت ادامه دهید و تمرینات رشته اسکیت را به خوبی به انجام رسانید و و اگر قصد این دارید که رشته اسکیت را به یک سرانجام برسانید باید کفش اسکیت مناسب را خریداری نمایید و در تمرینات خود از این کفش اسکیت مناسب استفاده نمایید. خرید کفش اسکیت مطمئنا یک تمیم درست و زیربنایی است و به شما در اجرای حرکات با بهترین کیفیت یاری می رساند. اما تاکید می کنیم که برای خرید باید کفش اسکیت مناسب را انتخاب نمایید.

اگر در این مسئله یعنی خرید کفش اسکیت خود دقت نداشته باشید ممکن است کفش هایی را خریداری نمایید که به احتمال بالا از کیفیت بسیار پایینی برخوردار می باشند و کفش های اسکیت بی کیفیت باعث می شود تا در انجام تمرینات و اجرای حرکات خود دچار مشکل شوید و همچنین به زودی دیگر نتوانید حرکات پیچیده تر را از کار درآورید. اینجاست که اهمیت مشورت با افراد مطلع و باتجربه مشخص می شود و شما نیاز دارید تا برای خرید کفش اسکیت نظر افرادی را بدانید که در این زمینه تخصص کافی دارند.

مطمئنا یک فروشگاه اسکیت در آکادمی های اسکیت نیز فعالیت دارند و تمامی استانداردهای فدراسیون اسکیت را نیز رعایت می کنند. این فروشگاه های اسکیت می تواند محل امنی برای خرید اسکیت شما به شمار بیایند چراکه نه تنها برندهایی باکیفیت و مناسب در اختیار شما قرار می گیرد بلکه اطلاعات لازم برای شاخه و رشته تخصی مورد علاقه شما که در آینده قصد فعالیت در آن را دارید نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت. علاوه بر اینکه وجود مربیان باتجربه در یک آکادمی اسکیت باعث آن است تا شما بتوانید هر مرحله ای را که طی می کنید با خیالی آسوده به تمرینات خود بپردازید این اطلاعات نیز سبب می شود تا راهنمای شما در این مسیر یعنی ادامه فعالیت در رشته اسکیت باشد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که خود اقدام به خرید کفش اسکیت از فروشگاه های نامعتبر کرده اید و با حضور در یک آکادمی اسکیت اجازه فعالیت از این اسکیت برای آموزش به شما داده نشده است قطعا باید به حرف آن گوش دهید زیرا آسیبی که با استفاده از یک اسکیت نامناسب به بدن شما وارد می شود بسیار بالاتر از ضرر و زیان مالی است که با کنار گذاشتن آن اسکیت به شما وارد می شود. شما هزینه ای را صرف کرده اید و اسکیتی را خریداری کرده اید اما برای قدم اول باید به فروشگاه اسکیت مربوطه مراجعه نمایید و اسکیت خریداری شده را با یک اسکیت مناسب جایگزین کنید.

اما اگر فروشگاهی که از آن اسکیت خود را خریداری کرده اید زیر بار تعویض کفش اسکیت نمی رود بهترین کار این است که از این اسکیت غیراستاندارد هیچ گاه استفاده نکنید زیرا اسکیتی با مشکل طراحی آسیب های طولانی مدت را به همراه خواهد داشت و این آسیب ها نه تنها باعث این می شود که شما اسکیت را برای همیشه کنار بگذارید بلکه ضررهای بلندمدتی را نیز برای بدن شما به همراه خواهد داشت. این بدین معناست که اگر شما حتی در رشته اسکیت فعالیت نداشته باشید این آسیب های بدنی در زمان های مختلف شما را دچار مشکل خواهد کرد و در نهایت به آسیبی مزمن برای شما تبدیل می گردد.

البته برخی آکادمی های اسکیت هستند که کفش های اسکیتی را برای جلسات ابتدایی هنرجویان فراهم آورده اند که بدین ترتیب شما می توانید بدون خرید اسکیت در این آکادمی ها حاضر شده و تمرینات اسکیت را پیش ببرید و در صورت علاقه مندی اقدام به خرید کفش اسکیت نمایید. البته مطمئنا برای خرید کفش اسکیت مسئولین آکادمی و همچنین فروشگاه های موجود در آن ها می توانند بهترین راهنمای شما در خرید کفش اسکیت و لوازم ایمنی اسکیت باشند. برندهای مختلف اسکیت را به شما معرفی کنند، کیفیت آن ها را بررسی نمایند، سایز پای شما را مورد ارزیابی قرار دهند تا در نهایت بتوانید یک انتخاب صحیح از کفش اسکیت را داشته باشید.

پس از این که از اسکیت پایه گذشتید و توانستید به شاخه های اسکیت تخصصی راه پیدا کنید پس از آشنایی در دو یا سه ترم اول در این رشته تخصصی زمان آن می رسد تا برای خرید کفش اسکیت تخصصی اقدام نمایید که البته این موضوع در گرو اجرای تکنیک ها و شرایط بدنی شما می باشد. این مسئله توسط مربی شما تعیین می گردد که بهتر است از کدام برند و کدام مدل استفاده گردد و بهترین گزینه برای شما خواهد بود. بدون مشورت با مربی هرگز اقدام به خرید کفش اسکیت ننمایید که قطعا در آینده برای شما ضرر به همراه خواهد داشت.

دلیل این امر این است که شما بدون شناخت کافی و بدون تجربه و تنها با توجه به علاقه مندی خود به رشته مربوطه اقدام به خرید کفش اسکیت می نمایید و پس از آن متوجه خواهید شد که مشکلات عمده ای در همخوانی کفش اسکیت با شرایط بدنی شما وجود دارد. این بدین معنا نیست که کفش اسکیت مشکل اساسی و عمده دارد بلکه این کفش و این مدل با شرایط فیزیکی شما همخوانی ندارد از این رو در هنگام اجرای تکنیک ها با توجه به شرایط فیزیکی خود دچار مشکل می شوید.

نکته مهمی که باید بسیار به آن توجه گردد بحث رشته های تخصصی است و این که هر رشته تخصصی با توجه به شرایط ویژه ای که دارند کفش مخصوص به خود را طلب می کنند یعنی اینکه شما نمی توانید برای همه رشته های تخصصی از یک نوع کفش اسکیت استفاده نمایید و این گونه نیست که به عنوان مثال برای حضور در رشته اسکیت هاکی از کفش اسکیت فری استایل استفاده نمایید.

طراحی ویژه ای که کفش های اسکیت از آن برخوردار می باشند بر این اساس بوده است که بیشترین راندمان را برای اجرای پیچیده همان رشته تخصصی داشته باشند. به عنوان مثال رشته اسکیت نمایشی که نیاز به اجرای پرش های قدرتمند و لبه های ویژه می باشد کفش آن به صورتی طراحی شده است که ترمزی در جلوی آن وجود دارد و از این رو شرایط اجرای حرکات را برای بازیکن فراهم می آورد.

شما در رشته اسکیت با یک علم رو به رو هستید و نه صرفا یک سرگرمی از این رو نباید فقط به دید گذراندن وقت به آن نگاه کرد اگرچه این دید نیز مشکلی ندارد اما اگر به دنبال یک فعالیت حرفه ای جذاب می باشید رشته اسکیت می تواند این خواسته را برای شما برآورده نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *