انتخاب از میان رشته های اسکیت

یادگیری اصولی و آکادمیک اسکیت
آگوست 12, 2023
خرید کفش اسکیت از فروشگاه اسکیت
سپتامبر 2, 2023

شما نیز یکی از علاقه مندان به رشته اسکیت باشید و یا اینکه این رشته ورزشی را تازه شروع کرده اید و یا اینکه در آن مدتی است که فعالیت دارید این سؤال مطمئنا برای شما نیز پیش خواهد آمد که من در کدام یک از رشته های اسکیت باید به فعالیت بپردازم؟ به این معنا که کدام رشته اسکیت را به عنوان رشته تخصصی انتخاب کنم و کیفیت اجرای حرکات خود را در آن بالا ببرم؟

شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که رشته اسکیت یک فرایند است و شما نمی توانید به سادگی نقطه ابتدا و انتهای آن را تعریف کنید؛ شما باید در طول مسیری که پیش می روید تکنیک های مختلفی را از بر شوید، کیفیت بادگیری خود را نیز بالا ببرید و بر اساس همین آموزش هایی در طی زمان دریافت می کنید حرکات بسیار بیشتری را به پکیج اجرایی خود اضافه نمایید. این حرکات کم کم به صورت ملکه ذهن شما خواهد شد و در بدن شما باقی خواهد ماند و شما امکانی پیدا می کنید تا بتوانید تا حرکات پیچیده تر را نیز اجرا نمایید. اینکه شما در کدام یک از رشته های اسکیت فعالیت خود را ادامه دهید تفاوتی نمی کند و شما برای این که بتوانید تمامی آموزش ها را به صورت صحیح دریافت نمایید باید تحت نظر یک مربی متخصص به یادگیری رشته اسکیت ادامه دهید. پروسه ای که باید برای آموزش اسکیت طی نمایید پروسه ای طولانی مدت می باشد و این مسئله بسیار بسته به فرایند تلاش شما می باشد. این گونه نخواهد بود که شما در کلاس آموزشی مربی به شما تکنیکی را به شما آموزش دهد و شما پس از دیدن آن و همچنین پس از یک جلسه تمرین آن را به اجرا درآورید. شما برای آن که بتوانید حتی حرکات ساده را نیز به خوبی اجرا نمایید نیاز است تا مدت ها بر روی آن تمرین داشته باشید.

برای مثال اگر بخواهیم با یک حرکت ساده شروع کنیم که حرکت راه رفتن می باشد بسیاری از افراد این تصور را دارند که این حرکت ایستادن بر روی اسکیت و زمین نخوردن است و همین که بتوانند بر روی اسکیت باشند و چند قدمی بردارند و زمین نخورند روش صحیح برای حرکت کردن بر روی اسکیت است. اما باید بدانید که اشتباه اینجا به وجود آمده و حرکت بر روی اسکیت یه چیز است و حرکت صحیح بر روی اسکیت چیزی دیگر. این امکان وجود دارد که افراد بدون حضور در آموزش اسکیت حرکت با اسکیت را فرا گیرند اما آیا این حرکت صحیح می باشد؟ آیا تمامی نکاتی که برای راه رفتن با اسکیت وجود دارد را دریافت کرده اند؟ آیا در کنار خود یک مربی متخصص داشته اند تا اشکالات و ایرادات آن ها را برطرف نماید؟ اگر به این صورت نیست پس حتما در اشتباه خواهید بود زیرا ورزش اسکیت به گونه ایست که شما نمی توانید بدون یک مربی  حرفه ای راندمان لازم را در خود ایجاد نمایید.

اگر دقیق تر بخواهیم توضیح دهیم شما برای راه رفتن بر روی اسکیت با قرار دادن اسکیت به حالت های نامناسب به سمت خارج یا به سمت داخل و نیز حرکت دادن یک پا، حرکت را تولید کنید که البته این مسئله از پایه اشتباه است و شما ابتدا باید بتوانید با اسکیت راه بروید و این قدم زدن باید به شکل هفتی صورت گیرد تا کم کم این راه رفتن تبدیل به حرکت شود. شما باید یاد بگیرید که با اسکیت راه بروید، تعادل و وزن خود را به خوبی کنترل کنید، در هنگام جا به جایی پاها تعادل لازم را داشته باشید و در نهایت با ممارست، تمرین و اجرای این حرکات به صورت مدون شما به بازیکنی تبدیل خواهید شد که به صورت حرفه ای می توانید این طرف و آن طرف سر بخورید. این نکته را در نظر داشته باشید که سر خوردن نتیجه راه رفتن صحیح می باشد و نه نتیجه تمرین سر خوردن.

حرکت راه رفتن در اسکیت ابتدایی ترین حرکت آموزشی می باشد که به دید برخی اصلا نیاز به آموزش هم ندارد اما باید بدانید که یکی از مهم ترین حرکات در اسکیت شاید همین بحث راه رفتن باشد. شما اگر این حرکت را به خوبی فرا نگیرید در رشته اسکیت نمایشی با مشکل رو به رو خواهید شد. در رشته های دیگر نظیر رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رول بال و در تمامی موارد دیگر نیز با مشکلی مواجه می شوید. اگر قصد این را دارید که روش های اصولی و با کیفیت بالا آموزش های خود را بگدرانید باید در نظر داشته باشید که رشته اسکیت مقوله ای کاملا علمی می باشد و در تمام دنیا نیز به صورت آکادمیک دنبال می شودهم فدراسیون جهانی اسکیت و هم فدراسیون اسکیت بر روی بحث آموزش بسیار تاکید دارد از این رو مربیان پس از دریافت مدارک لازم از سوی فدراسیون اسکیت باید به صورت دقیق به آموزش اسکیت بپردازند. افراد باید در کلاس های مربیگری که فدراسیون اسکیت برگزار می کند شرکت کنند تا توانایی خود را در ارتباط با هنرجویان بالا ببرند.

با همین برنامه ریزی ها و سخت گیری ها از سوی فدراسیون اسکیت، این رشته توانسته در سال های اخیر رشد بسیار زیادی را داشته باشد و از طرفی با بالا رفتن شناخت افراد نسبت به این رشته ورزشی، آکادمی اسکیت، باشگاه اسکیت و پیست های اسکیت مجبور بوده اند تا کیفیت آموزشی خود را بالاتر ببرند و از مربیانی استفاده نمایند که کارت مربیگری خود را از فدراسیون اسکیت دریافت کرده اند.

رشته های اسکیت هر کدام پیچیدگی های خاص خود را دارند و اگر شما وارد رشته اسکیت نمایشی شوید باید توانایی انجام حرکاتی با پرش های ناگهانی را به انجام برسانید یا اینکه بتوانید بر روی حرکت اسپین و پیدا کردن نقاط تعادلی بدنتان تبحر پیدا کنید. برای حضور در رشته اسکیت هاکی علاوه بر تکنیک هایی که برای اسکیت سواری نیاز است باید بتوانید با حضور در کنار هم تیمی های خود نیز موفق عمل کنید و این ساده نیست چون هر یک از آن ها تفکر و روشی مخصوص برای اجرای تکنیک های خود دارند. برای حضور در رشته اسکیت فری استایل هم باید تعادل مناسب داشته باشید، هم استارت های سریع و هم حرکت بین موانع را. از این رو پیدا کردن نقاط تعادلی بدن و اجرای حرکات بسیار پیچیده بین موانع بسیار اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *