یادگیری اصولی و آکادمیک اسکیت

مسابقات رشته اسکیت و اعزام تیم ها
آگوست 3, 2023
انتخاب از میان رشته های اسکیت
آگوست 20, 2023

آیا از دلایل استفاده کلمه آکادمیک در رشته های ورزشی به ویژه رشته اسکیت که در سال های اخیر بسیار مورد استفاده و توجه می باشد مطلع هستید؟ اینکه افراد تمایل دارند تا از این واژه در باشگاه های ورزشی خود استفاده نمایند به چه دلیل می باشد؟

تلاش بسیاری از باشگاه داران این است تا بتوانند آکادمی اسکیتی را راه اندازی نمایند و با جدیت و با تمام قدرت به آموزش اسکیت بپردازند اما واژه آکادمیک بر چه مبنا می باشد؟ مطمئنا چیزی با شنیدن این کلمه به ذهن شما می رسد دنبال کردن یک موضوع به صورت علمی خواهد بود و اگر امروزه نگاهی به رشته اسکیت داشته باشیم چیزی جز آموزش اسکیت به صورت تحصصی و حرفه ای در آن نمی بینیم. رشته اسکیت با آن که آغاز آن در کوچه ها و خیابان ها بوده است با سرعتی باور نکردنی به مسئله ای علمی بدل گردید. رشته اسکیت ورزشی است جذاب که برای سنین مختلف جایی برای فعالیت وجود دارد و این ورزش توانست با سرعتی بالا جایگاه خود را در میان دیگررشته های ورزشی به دست بیاورد. همچنین فدراسیونی که تلاش ویژه ای را در این مسیر داشته است تا بتواند جایگاه رشته اسکیت را به صورت ویژه بالا ببرد تا فعالیت های حرفه ای آن به صورت مستقل دنبال شود.

به همین دلیل فدراسیون اسکیت آموزش هایی را که فدراسیون جهانی اسکیت تهیه کرده بود را دنبال می نمود؛ دنبال کردن این آموزش ها به صورت حرفه ای و تخصصی و همچنین دریافت مدارک معتبر از فدراسیون جهانی اسکیت باعث این موضوع شد که رشته اسکیت ایران وارد سطح جدیدی شود. این سطح مرحله ای بود که می توانست سکوی پرتابی برای قهرمان پروری و کسب افتخارات جهانی باشد. بدین ترتیب دیگر مربیان با آموزش های غیراستانداردی که در گذشته انجام می گرفته است پیش نمی رفتند و تمامی آن ها با یک رویکرد به مسائل نزدیک می شدند. در نتیجه اگر شاگردی از یک باشگاه به باشگاهی دیگر برود اصول اولیه آموزش تفاوتی ندارد و بدین صورت فرد می تواند به راحتی در مسیر پیشرفت قرار گیرد.مربیان همگی اصول پایه ای یکسانی را در آموزش اسکیت دنبال می کنند و این اصول تدریس شده از سوی فدراسیون اسکیت است. در این میان کلاس های آموزشی مربیگری اسکیت به صورت تخصصی و حرفه ای در زمان های مختلف و در طول سال انجام می پذیرد و این مورد تنها شامل اسکیت پایه و تکمیلی نمی باشد.

شاخه های تخصصی اسکیت نیز توسط فدراسیون اسکیت آموزش داده می شوند و از این میان می توان به آموزش رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت سرعت، آموزش مربیگری رشته اسکیت هاکی، آموزش مربیگری رشته اسکیت نمایشی، آموزش مربیگری رشته اسکیت سرعت، آموزش مربیگری رشته اسکیت فری استایل، آموزش مربیگری رشته اسکیت رول بال اشاره نمود.

البته این مسئله تنها به کلاس های آموزش مربیگری منتهی نمی گردد و تمامی مواردی که بالا نام برده شده است شامل آموزش داوری می باشند. چطور ممکن است که یک رشته مورد توجه قرار گیرد اما برای داوری آن فکری نشده باشد؟ این مسئله مطمئنا توسط فدراسیون اسکیت مورد بررسی قرار گرفته است و در سال های اخیر رشد داوران باعث گردیده تا سطح کیفی مسابقات اسکیت بسیار بالاتر برود. این توان اکنون در کشور به وجود آمده است تا در تمامی رشته مربیان و داورانی حرفه ای برای برگزاری مسابقات داخلی در اختیار داشته باشیم. فدراسیون اسکیت با سرمایه گذاری آموزشی که در سال های اخیر در رشته اسکیت داشته است این امکان را فراهم آورده تا بتواند ورزشکاران ملی را برای شرکت در مسابقات جهانی و کسب نتایج قابل قبول اعزام نماید. نتایجی که می تواند مدال های رنگارنگ در رشته های مختلف اسکیت به همراه داشته باشد که این شانس اکنون برای رشته های المپیکی نیز فراهم شده است. افتخارآفرینی هایی که توسط ملی پوشان کشور به دست آمده است مطمئنا رو به رشد خواهد بود اگر زیرساخت ها به صورت حرفه ای تر پیش برود و نیز حمایت های فدراسیون از رشته اسکیت نیز بالاتر باشد.

چیزی که لازم و روری می باشد توجه و برنامه ریزی دقیق در تمایم رشته های اسکیت است این در حالی است که ما در گذشته رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد را به صورت حرفه ای دنبال نمی کردیم اما در سال های اخیر فدراسیون اسکیت برنامه ریزی های لازم را به صورت جدی دنبال کرده است و هم اکنون رشته های اسکیت روی یخ نیز در حال فعالیت می باشند و برای مسابقات جهانی نیز قدم هایی را برداشته اند. البته رشته آیس هاکی توانسته در مسابقات جهانی کسب مقام نیز داشته باشد که این اتفاق با رد شدن از سد تیم هایی بوده است که چندین سال است در زمینه رشته آیس هاکی فعالیت دارند. افتخارآفرینی ها و کسب مقام برای ما در تمامی رشته ها و شاخه های اسکیت امکان پذیر می باشد اگر بر روی سرمایه گذاری های بلندمدت، جذب اسپانسر، پوشش های خبری و حمایت مسئولین صورت گیرد.

فدراسیون اسکیت در کنار آموزش هایی که به صورت حرفه ای آن ها را دنبال می کند علاوه بر بحث آموزش اسکیت مواردی تکمیلی همچون تالیف و ترجمه کتاب های آموزشی را نیز به صورت حرفه ای در برنامه خود جای داده است که این مسئله باعث می شود تا دانش اسکیت نیز در کشور افزایش پیدا کند. در کنار این موارد اگر بتوان به صورت مداوم بحث های استعدادیابی و کمپ های تیم های ملی رشته اسکیت را به انجام رساند امید آن می رود تا نه تنها در رشته های معروف همچون رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت سرعت و رشته اسکیت فری استایل بلکه در تمامی رشته های اسکیت افتخارآفرینی داشته باشیم.

اگر شما نیز یکی از علاقه مندان به رشته اسکیت هستید ابتدا این برنامه ریزی را به انجام رسانید تا رشته اسکیت را به صورت حرفه ای دنبال کنید و اگر در اسکیت حضور داشته اید و می خواهید به مربیگری اسکیت بپردازید استفاده از تعلیمات و آموزش های فدراسیون اسکیت را در برنامه داشته باشید. شما در این رشته ورزشی راه میانبر نخواهید داشت که دلیل آن نیز رشد و پیشرفت روزافزون رشته اسکیت در تمام دنیا است که باید آن را ر اساس علم و دانش فرا گرفت. دانشی که مورد قبول در تمامی سطح جهان است و تمامی قهرمانان بر اساس آن توانسته اند افتخارآفرین باشند. از این رو برای آن که بتوانید در رشته های مختلف اسکیت فعالیتی مثبت و تاثیرگذار داشته باشید باید آن را به صورت حرفه ای و آکادمیک دنبال نمایید و به همین دلیل باید به واژه آکادمی اسکیت توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *