مسابقات رشته اسکیت و اعزام تیم ها

چالش خرید کفش اسکیت
جولای 18, 2023
یادگیری اصولی و آکادمیک اسکیت
آگوست 12, 2023

یکی از رشته های ورزشی که از دیرباز با مردم جهان همراه بوده است رشته اسکیت می باشد. در گذشته تنها رشته های اسکیت روی یخ بودند که مورد توجه افراد قرار می گرفتند که با پیشرفت و توسعه ای که اکنون با آن رو به رو هستیم رشته های اسکیت از مخاطبان بسیاری برخوردار می باشند و دسته های مختلف اسکیت اعم از رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت روی یخ در پکیج مسابقات جهانی اسکیت قرار دارند. مخاطبان بسیاری از سراسر جهان مسابقات اسکیت را مشاهده می کنند که در مقابل سود زیادی را عاید برگزارکنندگان این مسابقات می نماید.

در این میان اسپتنسرهای مالی نیز بسیار تمایل دارند تا بر روی تیم های فعالی رشته های اسکیت سرمایه گذاری کنند و بتوانند از این طریق در مسابقات مختلف اسکیت برند خود را به نمایش بگذارند و به مردم بشناسانند. این موضوع زمانی که مسابقات جهانی باشد از اهمیت بیشتری نیز برخوردار می گردد که افراد از نقاط مختلف جهان برای تماشای مسابقات اقدام می کنند. از بیننده ترین مسابقات در میان ورزش های زمستانی می توان به رشته های اسکیت روی یخ اشاره نمود که از جمله این رشته ها آیس هاکی، پاتیناژ و مسابقات اسکیت سرعت روی یخ می باشد.

فدراسیون اسکیت ایران نیز در این میان این مسئله را مورد توجه قرار داده است و با وجود نبود بودجه کافی و محدودیت های بسیار زیادی که برای ایران وجود دارد توانسته با برنامه ریزی های صحیح رشته اسکیت را به جایگاه اصلی آن برساند و نام اسکیت ایران را به عنوان یک مدعی در جهان مطرح سازد. در طی سال های گذشته تمامی توجه رشته اسکیت به رشته های اسکیت اینلاین بوده است و در قسمت های مختلف رشته های اسکیت اینلاین آموزش اسکیت صورت می گرفته است و همچنین فدراسیون اسکیت به نوعی فدراسیون اسکیت اینلاین بوده است اما در سال های اخیر این روند تغییر کرده است و فدراسیون اسکیت به شدت بر روی رشته های دیگر متمرکز شده است تا یک پکیج کامل آموزشی در کشور داشته باشیم.

راه اندازی پیست های اسکیت روی یخ و آموزش مربیان در رشته های یخ و همچنین اضافه شدن رشته های اسکیت کواد و تشکیل کمیته رینک هاکی و کمیته رولر دربی باعث شده تا علاقه مندان بیشتری به سمت رشته اسکیت گرویده شوند در نتیجه خانواده ها با سلیقه های مختلف وارد رشته اسکیت شده اند. برخی علاقه مند به این هستند که در رشته اسکیت روی یخ تجربه کسب نمایند برخی نیز رشته های اسکیت کواد را انتخاب می نمایند و به آن علاقه دارند و در این میان هیتند بسیاری از افراد که همان رشته های اسکیت اینلاین را اسکیت سواری ترجیح می دهند. اما مهم این نیست که شما در کدام یک از رشت ها به فعالیت مشغول گردید که این مهم است رشته ها چنان متنوع و مختلف باشند تا افراد بتوانند آنچرا که از یک ورزش حرفه ای انتظار دارند را به دست آورند.

در طی سال های اخیر تلاش های همه جانبه دست اندرکاران فدراسیون اسکیت، رؤسای انجمن های اسکیت، رؤسای کمیته های اسکیت، رؤسای هیئت های اسکیت، آکادمی های اسکیت، باشگاه داران و همچنین مربیانی که در این زمینه به صورت تخصصی به آموزش اسکیت فعالیت دارند باعث شده است تا رشته اسکیت به یک رشته امیدوارکننده تبدیل گردد و رشته ای آینده دار محسوب شود. با توجه به این که رشته اسکیت دارای تنوع بسیار بالایی می باشد و دارای زیرشاخه های خود است حضور چند برابری افراد با سلایق مختلف در رشته اسکیت را میسر ساخته است.

در همین راستا کودکان خردسال نیز رشته اسکیت را به عنوان رشته ای متفاوت نظاره می کنند، رشته ای که سراسر آن از هیجان پوشیده شده است، به رقابت با دوستان خود می پردازند، به این طرف و آن طرف با سرعت حرکت می کنند، می خندند، مسابقه می دهند و بسیاری از احساساتی که برای خردسالان جذاب می باشد را تجربه خواهند کرد. مراحل آموزش اسکیت اگر با حضور یک مربی باتجربه و زیرنظر فدراسیون اسکیت صورت گیرد این جذابیت چندبرابر نیز می شود و به این صورت ما پیش روی خود نونهالان و استعدادهایی را خواهیم داشت که در آینده تضمین کننده موفقیت در رشته اسکیت خواهند بود.

رشته اسکیت نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به عنوان رشته ای شناخته می شود که آینده ای روشن را در پیش رو دارد، رشته ای که کم کم به پکیج های مسابقات المپیک اضافه می گردد که این مرهون تلاش هایی است که فدراسیون های اسکیت کشورهای مختلف برای این رشته جذاب ورزشی به انجام رسانده اند. رشته اسکیت ایران در سال های اخیر بسیار مورد توجه فدراسیون اسکیت جهانی قرار گرفته است که دلیل آن تلاش و پیشرفت این رشته با توجه به محدودیت ها و نبود امکانات برابر با کشورهای پیشرفته بوده است.

ایران توانسته مقام هایی را در رشته های اسکیت کسب نماید که با توجه به شرایط دستیابی به آن ها بسیار سخت و دشوار بوده است از این رو فدراسیون جهانی اسکیت امید این را دارد که ایران بتواند در رشته های دیگری که تاکنون حضور نداشته است نیز موفق عمل نماید. ایران با حضوری قدرتمند توانست در رشته های اینلاین هاکی مقام اول آسیا را برای مردان و مقام سومی آسیا برای زنان که اتفاقی متفاوت بود را کسب نماید. از دیگر افتخاراتی که ایران توانسته در رشته اسکیت و در سال های اخیر کسب نماید می توان به مقام آوری در رشته های سرعت، رشته های اسکیت نمایشی، رشته های اسکیت فری استایل و رشته اسکیت رول بال اشاره نمود. اگر که ایران بتواند همین برنامه ریزی و مسیر صحیح پیشرفت را ادامه دهد می تواند به یکی از قدرت های جهان در رشته اسکیت بدل گردد.

شرکت در دوره های فدراسیون اسکیت که نظیر آن می توان به دوره های مربیگری رشته نمایشی درجه 3 و دوره های مربیگری رشته رولبال اشاره نمود، اتفاق افتاد است که می تواند مربیان را گرد هم جمع کند و با برنامه ای منسجم استعدادهای جدیدی را کشف نموده و برای تبدیل شدن آن ها به مربیانی باتجربه تربیت نماید. از این رو کلاس های آموزشی اسکیت را از دست ندهید و خود را به یک مربی درجه یک تبدیل کنید، اگر یک بازیکن باشگاهی یا بازیکن تیم ملی هستید تمرینات خود را کنار نگذاشته و با انسجام بیشتری کار خود را ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *