برنامه ریزی برای حضور در رشته اسکیت

انتخاب یکی از رشته های اسکیت
سپتامبر 17, 2023
مزایای کلاس های بین المللی اسکیت
اکتبر 14, 2023

رشته اسکیت و شاخه های آن در ایران همچون دیگر کشورها از تنوع بالایی برخوردار نمی باشد. رشته های مختلفی در دنیا وجود دارند که در کشورهای مختلف و در زمینه اسکیت دنبال می شوند اما مجال فعالیت در ایران را پیدا نکرده اند. البته فداراسیون اسکیت اهتمامی تام در اضافه کردن رشته های مختلف اسکیت به پکیج آموزشی خود داشته است اما به دلیل نبود زیرساخت های مناسب باعث می شود تا این پروسه به اندازه ای که در دیگر کشورهای جهان شکل گیری رشته های مختلف اسکیت، سرعت داشته است پیش نرود. اما رشد قابل قبولی که در سال های اخیر رشته اسکیت داشته است ما را امیدوار می کند که در سال های آینده شاهد رشد اصلی رشته اسکیت خواهیم بود. بدان معنا که هرآن چه که در چند دهه گذشته انجام گرفته است با رشدی بسیار چشمگیر و به شکل تصاعدی در سال های آینده نتیجه خواهد داد.

موفقیت هایی که رشته هایی همچون رشته هاکی روی یخ یا آیس هاکی در سال های اخیر داشته است و توفیقی که نصیب آن شده است تا پخش تلویزیونی داشته باشد دیگر رشته های اسکیت را امیدوار کرده است که آینده ای روشن را برای رشته خود متصور گردند و البته فعالیت هایی که مسئولین فدراسیون اسکیت در این باره دارند نیز اهمیت پیدا می کند و اگر این تلاش ها با کیفیتی بالا انجام پذیرد مطمئنا نتایجی دلپذیر کسب خواهد شد. توجه به مسابقات اسکیت روی یخ در سال های اخیر به صورت ویژه بر روی رشته آیس هاکی بوده است که این فعالیت ها با کسب مقامی سومی تیم ملی آیس هاکی ایران در مسابقات کاپ آزاد امارات و همچنین برگزاری یک دوره قهرمانی اسکیت هاکی روی یخ در ایران صورت گرفته است.

توجهی که دو نهاد معتبر IHFF و NHL به فعالیت های رشته اسکیت روی یخ به ویژه آیس هاکی در ایران داشته است باعث شده تا انگیزه بازیکنان و مسئولین این امر چندین برابر گردد. این تبلیغات و تلاش ها توانسته تا جمایتگران مالی را به سمت رشته های اسکیت جذب نماید و هم اکنون رشته هایی همچون رشته آیس هاکی توانسته اند اسپانسر فعال داشته باشند. پس مشاهده می شود اگرچه در سه دهه گذشته مبحث حمایت گری مالی و اسپانسرینگ مطرح نبوده است و به چشم نیامده است اما در سال ها اخیر این مسئله نمودی بسیار ویژه و قابل توجه در رشته آیس هاکی داشته است.

البته باید در نظر داشت که در ایران رشته های اسکیت اینلاین از سابقه ای بسیار طولانی برخوردار می باشند و دیگر رشته ها اخیرا فعالیت خود را آغاز نموده اند که رشته هایی همچون رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت روی یخ می باشند. البته همان گونه که ذکر شده است امید به موفقیت این رشته ها نیز بسیار بالا می باشد و تحت نظر انجمن اسکیت هاکی به صورت ویژه فعالیت دارند.

اضافه شدن پکیج آموزشی رشته رینک هاکی در سال های اخیر از جمله فعالیت هایی است که پس از آغاز اسکیت روی یخ در ایران کلید خورده است. رشته های اسکیت اینلاین سال های سال است که در ایران فعالیت دارند و تیم های ملی ما توانسته اند تا در رشته های مختلف اسکیت اینلاین در مسابقات جهانی رشته اسکیت کسب مدال داشته باشند و این افتخارآفرینی می تواند در رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد نیز ادامه پیدا کند. مطمئنا تلاش برای ساخت زیرساخت ها و برآورده کردن امکانات لازم و مناسب برای تمرین تمامی رشته های اسکیت باعث آن می شود تا ایران بتواند در رقابت های ارزشمندی چون المپیک نیز حضور داشته باشد. این مسئله با وجود ورزشکاران بااستعداد و همچنین حمایتگران مالی دور از دسترس نخواهد بود.

اما اگر شما تازه کار هستید و به تازگی رشته اسکیت را آغاز نموده اید و در عین حال نمی دانید که کدام رشته را انتخاب نمایید باید در نظر بگیرید که این مسئله در ابتدای کار اهمیت چندانی ندارد یعنی شما می توانید آغاز کار خود را رشته های اسکیت اینلاین قرار دهید و بعد به رشته های اسکیت روی یخ یا رشته های اسکیت کواد تغییر مسیر بدهید البته بهتر این است که این تصمیم و انتخاب در ابتدای کار با اصولی و با برنامه ریزی صورت گیرد اما در صورت تغییر نظر نیز نگرانی خاصی متوجه شما نخواهد بود و می توانید در مدت زمانی کوتاه خود را با شرایط جدید وفق دهید. نکته مهمی که همان ابتدای کار باید در نظر داشته باشید و از الزامات می باشد یادگیری اصولی رشته اسکیت می باشد که نباید از آن چشم پوشی نمود یعنی شما باید برای یادگیری صحیح رشته اسکیت مربی باتجربه و مورد تایید فدراسیون اسکیت را در کنار خود داشته باشید.

یکی از اشتباهات و تفکرات غلط این است که خود اقدام به یادگیری حرکات اسکیت نمایید و با خود بگویید که پس از یادگیری چند حرکت به مربی باتجربه مراجعه می کنید. شما باید از همان ابتدا این کار را انجام دهید تا از آسیب زدن به خود و تثبیت استایل اشتباه در بدن خود جلوگیری نمایید که اگر این اتفاق نیفتد ممکن است با آسیب های جدی رو به رو گردید و انگیزه خود را برای پیشرفت و ترقی از دست داده و با هر تلاشی فقط درجا بزنید.

قطعا رو به رویی با این مسئله شما را دلسرد خواهد کرد و تصورتان این می شود که حتما استعداد لازم را نداشته اید و این باعث شده تا موفقیت لازم را کسب نمایید و دلیل اصلی شکست شما بوده است. از همین رو می توانید با ورود به وبسایت فدراسیون اسکیت و انجمن های اسکیت اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب نمایید. حل این معما بستگی به انتخاب شما در آموزش اسکیت است که می توانید بر این اساس به یک آکادمی اسکیت مورد تایید فدراسیون اسکیت مراجعه کنید و از مربیان باتجربه آموزش های لازم را دریافت نمایید.

بنابراین مهم این نیست که شما در کدام یک از شاخه تخصصی اسکیت فعالیت کنید این مهم است که انگیزه لازم برای تمرینات مداوم و منسجم را داشته باشید. تنها حضور شما در یک کلاس آموزشی کافی نخواهد بود و شما باید تمامی فکر و ذهن خود را متوجه تمرینات منسجم خود کنید. نباید تنها به ساعاتی که در کلاس های آموزشی هستید اکتفا کنید بلکه باید ساعات زیادی به تمرینات انفرادی، تمرینات بدنسازی و تمرینات بیرون از پیست بپردازید و این تصور را از خود دور کنید که می توانید تنها با شرکت در یک کلاس آموزش اسکیت یک ساعته می توانید به هدف نهایی یک اسکیت باز می باشد دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *