مزایای کلاس های بین المللی اسکیت

برنامه ریزی برای حضور در رشته اسکیت
اکتبر 5, 2023
روند رشد رشته آیس هاکی
اکتبر 21, 2023

شاید این سؤال برای شما پیش آمدهخ باشد که شرکت در کلاس های آموزشی اسکیت چه مزایایی دارد و چه دلیل و چه نیازی است که ما در این کلاس ها شرکت داشته باشیم؟ یا این سؤال که اگر مربی در این کلاس ها شرکت نکرده باشد چه نیازی است و چه دلیل دارد که این مسئله ما را از همکاری و فعالیت با این مربی بازدارد؟

مطمئنا اگر با دید سطحی به این موضوع نگاه شود جواب آن مشخص خواهد بود و می توان گفت که هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد اما اگر بخواهیم این مسئله را به صورت کاملا علمی و آکادمیک مورد بررسی قرار دهیم و روند رشدی که تیم های جهانی طی نموده اند را در نظر بگیریم متوجه این موضوع خواهیم شد افرادی که به صورت حرفه ای به ورزش پرداخته اند و برنامه های دقیق و منسجمی نیز برای آن در نظر گرفته اند در صورتی به موفقیت دست پیدا می کنند که این کار را به صورت کاملا علمی دنبال کنند. زیرا فعالیت غیرعلمی و غیر اصولی تنها مدت زمان کوتاهی جوابگو خواهد بود اما اگر در نظر شما تلاش و فعالیت برای رسیدن به قله های موفقیت جهانی وجود داشته باشد یک مدیریت قوی و یک اصول حرفه ای برای آموزشی بازیکنان نیز لازم خواهد بود.

از این حیث رشته اسکیت حساسیت بیشتری نیز دارد زیرا شما از وسیله ای استفاده خواهید کرد که زیر پای شما خواهد بود و کاملا تعادل شما را بر هم می زند و اینکه شما موفق شده اید یا خیر بسته به اجرای صحیح حرکات و زیبایی اجرای هرچه بیشتر آن ها خواهد بود.

شما اگر مسیر خود را بر اساس آموزش های اصولی دنبال نمایید از فیلترهایی عبور خواهید کرد که سال های متمادی است که متخصصین این رشته در نظر گرفته اند و در نهایت به پکیج های آموزشی اضافه شده اند. تمامی موارد آموزشی به روز می شوند، بازبینی می شوند، سال به سال در مورد آن ها توسط کمیته های فنی تصمیم گیری می کنند، افراد باتجربه مواردی را که مشکل زا هستند حذف می کنند و موارد بهبود یافته را اضافه می نمایند. از این رو شما می توانید امید داشته باشید که با دنبال کردن یک روش علمی تمام تجربیاتی که افراد در گذشته کسب نموده اند را در پکیج آموزشی خود خواهید داشت. همچنین شما وقتی به یک تمرین نگاهی اصولی و علمی داشته باشید مطمئنا نتیجه ای که کسب می کنید بسیار سریع تر خواهد بود.

حال اگر به مسابقات جهانی وارد شوید آشنایی شما با قوانین، نحوه اجرای شما، اجرای اصولی تمام موارد حتی نوع سفر و رفتار شما در طول مسابقات به صورت کامل در اختیار شما قرار خواهد گرفت و نتیجه ای که از این کار حاصل می شود نتیجه ای قابل توجه و چشمگیر خواهد بود. شما اگر تنها اجرای حرکات را و تکنیک ها را مد نظر داشته باشید مطمئنا این مسیر به جایی میرسد که مربی بدون دانش لازم نمی تواند نحوه اجرای آن را به شکل علمی و اصولی به شما آموزش دهد.

این مربی در ادای نکات به شما دچار مشکل خواهد شد و در کنار این مسئله باید توجه داشته باشید که برنامه فدراسیون اسکیت و فدراسیون جهانی اسکیت تنها در مورد آموزش اسکیت از لحاظ تکنیکی نمی باشد و اصول روانشناسی، نحوه ارتباط با شاگردان، حضور در مسابقات، فیزیولوژی ورزشی و مباحث بسیار دیگر را نیز در بر می گیرد.

این مباحث، مباحثی است که یک مربی برای دریافت نتیجه لازم ملزم به دانستن آن می باشد و شما بهتر است این مسئله برایتان یک امر جدی باشد نه این که از آن به سادگی عبور کنید و به دلیل علاقه صرف به یک مربی مسیر آینده خود را تاریک کنید. توصیه ای که به شما می شود این است که در ابتدا تمامی موارد را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین نتیجه را از اسکیت دریافت کنید. برای مثال از همان ابتدا به یک آکادمی اسکیت مراجعه کنید، در مورد برنامه های آموزشی و تمرینی آن ها جویا شوید، برنامه ای که برای شما طی دو تا سه سال انجام می دهند را با دقت بررسی کنید و ببینید آیا حرف های آن ها منطقی و اصولی به نظر می آید یا خیر؟ مدارک مدیر آکادمی اسکیت را مشاهده کنید، مربیانی که در اختیار دارند را رزومه کاری شان را مشاهده کنید و در نهایت می توانید تصمیم بگیرید که آیا این آکادمی اسکیت برای شما مناسب است یا خیر.

اسکیت در سال های اخیر با رشد زیادی رو به رو بوده است و به دلیل تنوعی که در رشته اسکیت وجود دارد افراد می توانند از میان رشته های متنوع آن یکی را به عنوان رشته تخصصی البته پس از گذراندن رشته پایه و تکمیلی، انتخاب نمایند. دسته های اصلی رشته اسکیت عبارتند از رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ، رشته های اسکیت کواد.

این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد صرف علاقه به رشته اسکیت آموزش غیر اصولی رشته اسکیت را آغاز نموده اند. یا خود به این کار ورزیده اند و یا این که از مربیانی که شرایط آموزش اسکیت را نداشته اند کمک گرفته اند و یا بدتر از همه در محیطی به این کار پرداخته اند که یک محیط استاندارد نیز به حساب نمی آمده است از این رو رشته اسکیت را در آینده ای نه چندان دور با دلسردی کنار گذاشته اند و یا این که برخی از آن ها دچار آسیب هایی جدی شده اند.

 شما با یک برنامه اصولی می توانید پس از گذراندن دوره های آموزشی رشته اسکیت در فدراسیون اسکیت، در برنامه های آموزشی رشته های اسکیت فدراسیون جهانی اسکیت نیز شرکت نمایید که این مسئله می تواند هم در رزومه شما تاثیرگذار باشد و هم اطلاعات و آموزش هایی که از آن دریافت می کنید بسیار مورد توجه خواهد بود و شما را در مسیری که طی می کنید به هدف نزدیک تر خواهد کرد. فدراسیون اسکیت بر این فعالیت ها نظارت خواهد داشت و افرادی که برای حضور در کلاس های فدراسیون جهانی اسکیت ثبت نام می کنند باید شرایط لازم را از سوی فدراسیون اسکیت داشته باشند.

شما نباید رشته اسکیت را تنها به عنوان یک رشته رقابتی در نظر داشته باشید بلکه شما می توانید در بحث آموزش و پرورش و فعالیت هایی نظیر توسعه رشته اسکیت یک فرد قدرتمند باشید و تاثیراتی مثبت در رشته اسکیت ایجاد نمایید. این تاثیرات می تواند استعدادیابی کودکان، ایجاد باشگاه های ورزشی، ایجاد آکادمی های اسکیت و مدیریت های ورزشی و… باشد. مطمئنا با تلاش مستمر می توان به نتایج بسیاری دست پیدا کرد که البته این تلاش نیازمند انگیزه ای بالا می باشد که علاقه زیادی که به رشته اسکیت وجود دارد می توان به این مهم دست پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *