روند رشد رشته آیس هاکی

مزایای کلاس های بین المللی اسکیت
اکتبر 14, 2023
دلیل فعالیت آکادمی های اسکیت
نوامبر 4, 2023

در یک رشته ورزشی چه چیزی می تواند تعیین کننده این موضوع باشد که بالاترین پیشرفت را در آن داشته باشیم؟ آیا همیشه امکان پذیر است که با یک برنامه ریزی صحیح به مقصد برسیم؟ آیا برنامه ها همیشه به درستی پیش می روند؟ و آیا ما می توانیم آن چه را که در ذهن داریم و باب میل مل می باشد را به دست آوریم؟

در اکر مواقع این اتفاق نخواهد افتاد همچنین در رشته های مختلف ورزشی شرایط بسیار متفاوت می باشد و اگر شما قد داشته باشید تا نتیجه های قابل قبولی کسب کنید باید برنامه ریزی بسیار دقیقی داشته باشید و در کنار آن پشتکار و مقاومت نیز داشته باشید. باید در نظر داشته باشید که شما بدون داشتن انسجام، پشتکار، سماجت و ممارست نمی توانید شما یک پلن ورزشی را به نتیجه دلخواه برسانید.

برای مثال می توان به رشته اسکیت اشاره نمود رشته ای که در سال های اخیر توانسته با برنامه ریزی دقیق و انسجام در اجرای هر یک از این برنامه ها قله های موفقیت را به خوبی طی نماید و ورزش اسکیت در میان خانواده ها به یک ورزش محبوب تبدیل شود. علاقه به رشته اسکیت در سنین مختلفی اتفاق می افتد و افراد شروع به یادگیری اسکیت می نمایند و در آن به فعالیت و تمرین می پردازند. اگر شما نیز می خواهید یکی از افرادی باشید که در رشته اسکیت آینده روشنی دارند با دریافت برنامه ریزی منسجم از فدراسیون اسکیت می توانید در این زمینه تلاش نمایید.

از فعالیت هایی که در سال های اخیر و در رشته اسکیت بسیار نمود پیدا کرده است و قابل توجه بوده است فعالیت در رشته اسکیت آیس هاکی می باشد. رشته اسکیت آیس هاکی که مستقیما زیر نظر فدراسیون اسکیت می باشد توانست در کمتر از یک سال به نتایج بسیار قابل قبول و خیره کننده ای دست پیدا کند. عضویت در IHFF با تایید تمام اعضا، همچنین شرکت در مسابقات کاپ آزاد امارات و شرکت در دوره های به روزرسانی اطلاعات رشته اسکیت روی یخ در زمینه رشته آیس هاکی ایران را در زمره کشورهای مدعی قرار داده است. درست است که در رشته آیس هاکی کشور ایران سابقه چندانی ندارد اما به دلیل پیگیری هایی که در سال های اخیر صورت گرفت توانسته مراحل موفقیت را پله پله پیش ببرد. البته درست است که امکانات و تعداد زمین استاندارد برای رشته های اسکیت روی یخ در کشور محدود می باشد و برای انجام تمرینات نمی توان روی تمام بازیکن ها و استعدادها حساب کرد اما این خوب است که توانسته ایم این رشته را آغاز کنیم و در آینده به همین ترتیب می توان تیم های قدرتمندی را پدید آورد.

تیم هایی که مدعی قهرمانی باشند و همچون تیم های رشته های اینلاین هاکی بتوانند در مسابقات بین المللی کسب مقام داشته باشند. همان طور که می دانید تیم اینلاین هاکی ایران توانسته در بخش آقایان مقام اول آسیا و در بخش بانوان مقام سوم آسیایی را کسب نماید. البته اگر بخواهید از سختی ها، تلخی ها، شیرینی ها و موفقیت هایی که در مسیر تیم های اینلاین هاکی وجود داشته است بیشتر بدانید می توانید به فیلمی که در این زمینه ساخته شده است و “جایی برای فرشته ها نیست” نام دارد رجوع کنید. این فیلم راوی داستان دختران هاکی باز ایرانی می باشد که توانسته جوایز بسیاری را کسب نموده و توجه بسیاری از بازیگران و کارگردانان را به سمت خود جذب نماید و این فیلم از جمله کارهای منحصر به فردی می باشد که در زمینه رشته های ورزشی به خصوص رشته اسکیت صورت گرفته است.

یکی از کارهایی که در سال های اخیر و در رشته آیس هاکی صورت گرفته است و توانسته به معرفی هرچه بیشتر آن و جذب افراد به این رشته کمک کند پخش تلویزیونی و همچنین پوشش خبری رشته آیس هاکی است و از این طریق توانسته اسپانسرهای مالی را به سرمایه گذاری بر روی این رشته ورزشی علاقه مند کند. اسپانسرها اکنون این امکان را دارند تا حمایت از تیم های ملی یا تیم های باشگاهی را بر عهده گیرند و از این طریق کسب و کار یا برند خود را به دیگران بشناسانند. اگر این روال و ترتیب ادامه پیدا کند در آینده مطمئنا موقعیت های بسیار مناسبی برای استعدایابی و پرورش بازیکنان فراهم خواهد آمد زیرا بازیکنان با خیالی آسونده تنها بر روی تمرینان خود متمرکز می شوند و فکر آن ها از تامین هزینه ها و لوازم زندگی دور می شود که در نتیجه این مسئله می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

این مسئله بسیار مشخص می باشد بازیکنی که تمام فکر و ذهنش درگیر کارهای مختلف است تا بتواند گذران زندگی خود را داشته باشد نتواند یک بازیکن کاملا موفق در زمینه آیس هاکی و دیگر رشته های ورزشی باشد از این رو باید به این مهم توجه شود تا نقش اسپانسرها بیش از هر چیز پررنگ تر شود و بسته های حماینتی آن ها را وارد ورزش اسکیت نماییم. این باعث می گردد تا علاقه مندان به رشته های اسکیت به ویژه رشته آیس هاکی با انگیزه و تمایل هرچه بیشتر به این رشته روی بیاورند و در نتجه بتوان تیم هایی بسیار قوی را در این رشته ها پرورش داد.

البته این فرایند می تواند در تمامی رشته های دیگر همچون رشته های اسکیت نمایشی، رشته های اسکیت سرعت، رشته های اسکیت هاکی و رشته های اسکیت فری استایل نیز صورت گیرد. این رشته ها زیر نظر فدراسیون اسکیت در حال فعالیت می باشند و از جمله رشته های جذابی هستند که از علاقه مندان و طرفداران بسیار برخوردارند و ایران می تواند در این رشته ها یک مدعی قهرمانی به شمار بیاید.

برنامه ریزی های زیربنایی برای این رشته ورزشی صورت گرفته است و با اهدافی کوتاه مدت و بلند مدت به سمت قدرتمندسازی تیم های ملی پیش می رویم. همچنین رشته هایی مانند رولر دربی نیز در آینده معروف و محبوب تر خواهند شد. رشته هایی مانند رولبال و فوتینز نیز حتی در ایران جا افتاده اند و توانسته اند کسب مدال نیز داشته باشند به خصوص رشته رولبال که در سال های اخیر ایران را به یکی از قدرتمندترین مدعیان تبدیل کرده است.

اگر شما نیز از علاقه مندان رشته های اسکیت روی یخ به ویژه رشته اسکیت آیس هاکی هستید می توانید از همین امروز کار خود را در یادگیری این رشته جذاب آغاز نمایید و در آینده روشنی که برای این رشته ها متصور هستیم حضور داشته باشید. علاقه مندان به رشته های مختلف می توانند در زمینه های مربیگری، داوری، بازیکنی و حتی پست های اداری فدراسیون اسکیت فعال باشند و بدین ترتیب بتوانند نقش مهمی در رشد و توسعه ورزش اسکیت بازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *