دلیل فعالیت آکادمی های اسکیت

روند رشد رشته آیس هاکی
اکتبر 21, 2023
رینک هاکی رشته ای قانونمند
نوامبر 12, 2023

اگر شما نیز با فعالیت های ورزشی آشنایی داشته باشید و بدانید که رشته های ورزشی شما را چگونه به مسیرهای موفقیت راهنمایی می کنند حتما اطلاعات لازم درباره یک آکادمی اسکیت را خواهید داشت. آکادمی اسکیت را می توان مجموعه ای دانست که اسکیت را به شما به صورت حرفه ای آموزش می دهد و کلمه آکادمیک اشاره به این مسئله دارد که بر اساس موازین و مقررات فدراسیون اسکیت، استانداردهای ورزشی و بر اساس اصول یک رشته ورزشی به شما آموزش داده می شود.

از این رو اگر شما می خواهید شرایطی که در دریافت آموزش اسکیت خواهید داشت به صورت کاملا علمی باشد این گزینه را مطمئنا باید مورد نظر داشته باشید و بدایند که به جز آن راه دیگری نخواهید داشت. البته برخی مربیان هستند که آموزش های اسکیت را از طریق فدراسیون اسکیت دریافت نموده اند و به صورت انفرادی آن را به هنرجویان انتقال می دهند که البته این مورد بسیار جزئی می باشد و همچنین مسیری که بتواند به شما هدفی مشخص را بدهد به وجود نخواهد آورد. بدین معنا که شاید تمامی استانداردها در آموزش رعایت گردد اما اینکه شما در رشته اسکیت چه آینده ای خواهید داشت کاملا نامعلوم خواهد بود. در نتیجه شما برای یک مسیر درازمدت برنامه ریزی نکرده اید و تنها برای جنبه سرگرمی به یادگیری اسکیت پرداخته اید.

اما اگر قصد دارید تا هدف های بلندمدت داشته باشید و می خواهید در رشته های مختلف اسکیت فعالیت کنید و در این راه مقام و رتبه و اعتبار کسب کنید نیاز دارید تا برنامه ریزی مدون و دقیقی را به انجام رسانید. اما اگر هیچ اطلاعاتی در مورد رشته اسکیت نداشته باشید چگونه می توانید چنین برنامه ریزی را صورت دهید؟

این کار مطمئنا کاری تخصصی خواهد بود و از تمامی افراد نیز برنمی آید. اینجاست که یک آکادمی اسکیت نقشی موثر پیدا می کند و با حضور در آن از همان ابتدای امر اطلاعات همه موارد را به صورا دقیق دریافت خواهید نمود. این اطلاعات به مرور و مرحله به مرحله اجرا خواهد شد و نتایج و اثرات آن را شما به صورت واضح در آینده مشاهده خواهید کرد.

یکی از خصوصیات مهمی که آکادمی اسکیت از آن برخوردار می باشد این است که از همان ابتدا برنامه ریزی جامعی برای شما خواهد داشت که ابتدایی ترین آن خرید لوازم ایمنی رشته اسکیت می باشد آغاز می گردد و اطلاعات مهم آن را در اختیار شما قرار می دهد تا انتخاب رشته تخصصی و خرید لوازم و تجهیزات رشته اسکیت تخصصی مورد نظر شما. باید بدانید که این موارد یک شبه به دست نمی آیند یا این که شما بتوانید با جست و جو در اینترنت آن ها را بررسی نمایید و نیاز است تا یک تیم و یک گروه متخصص که این موارد اطلاع کافی دارند را در کنار خود داشته باشید تا هموارد اطمینان بخش موفقیت شما در آینده باشد.

در ادامه و مرحله دوم آکادمی اسکیت مباحث آموزش ابتدایی اسکیت را دنبال خواهد کرد بدان معنا که بدون یادگیری اصول اولیه و صحیح اسکیت شما امکان این را نخواهید داشت تا به قله های موفقیت و ترقی در این رشته ورزشی دست یابید. شما باید بر اساس موازین فدراسیون جهانی اسکیت و فدراسیون اسکیت استایلی کاملا صحیح داشته باشید و در نظر داشته باشید که اسکیت سواری به عنوان یک علم شناخته می شود و نه این که تنها بخواهید از آن به عنوان سرگرمی استفاده کنید. حتی اگر دید بلندمدت شما تنها برای سرگرمی و اوقات فراغت در رشته اسکیت می باشد باید آن را به صورت کاملا اصولی و با استفاده از قواعد درست آن به انجام رسانید زیرا در غیر این صورت با مشکلات و آسیب های جدی بر روی بدن خود مواجه خواهید شد که ممکن است در طول زمان دردهای مزمن گریبان گیر شما گردد.

پس متوجه شدیم که در مرحله دوم آکادمی اسکیت به یادگیری پایه ای رشته اسکیت می پردازد که این مرحله با خرید کفش اسکیت همراه می باشد. کفش اسکیت یکی از عناصر بسیار مهم برای یادگیری رشته اسکیت می باشد یعنی اگر شما بخواهید یادگیری رشته اسکیت با کیفیت بالاتری پیش ببرید نیاز است تا حتما از متریال باکیفیت برای این منظور استفاده نمایید. انتخاب اول کفش اسکیت می باشد که در کنار تهیه لوازم ایمنی اسکیت باکیفیت تضمینی است برای سلامت بدن شما. برای آن که علاوه بر کیفیت آموزش اسکیت، اجرای حرکات اسکیت نیز برای شما آسان تر گردد می توان از کفش هایی که بوت های مقاوم تری دارند، فیکس های کارآمدتری بر روی آن ها سوار شده و از چرخ ها و ترک استاندارد بهره می برند، استفاده نمود. پس، از این مرحله به سادگی گذر نکنید و حتما برای دریافت اطلاعات با یک آکادمی اسکیت معتبر و پرسابقه مشورت نمایید.

پس از این که رشته های اسکیت پایه و تکمیلی آغاز گردید و حرکات آن ها را به مرور فرا گرفتید روند شما مرحله به مرحله خواهد بود. حرکات لازم را یاد می گیرید، مراحل ابتدایی رشته اسکیت را می گذرانید و البته خود شما نیز باید انگیزه لازم را برای این منظور داشته باشید و در کنار آموزش های آکادمی اسکیت مدت زمانی کافی را نیز به تمرینات انفرادی اختصاص دهید و این یک اصل بسیار مهم در یادگیری رشته اسکیت به شمار می رود. شما می توانید پس از حضور در کلاس آموزشی در ساعات تفریحی آکادمی اسکیت حاضر شوید و به تمرین حرکات اسکیت بپردازید همچنین ممکن است در این ساعات مربیان نیز حضور داشته باشند و شما می توانید از این فرصت نیز استفاده کنید تا راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید. پس تلاش و پشتکار شما می تواند به عنوان یک اصل اساسی در یادگیری رشته اسکیت محسوب گردد و اگر به آن توجه نداشته باشید و تنها کارها و آموزش ها را به دست مربی بسپارید چیزی که به دست خواهد آمد مطمئنا هدف بسیار نزرگی نخواهد بود.

پس از این که مراحل پایه و تکمیلی به پایان رسید زمان آن می شود تا شما مراحل استعدادیابی را بگذرانید. این مرحله از این جهت اهمیت دارد که فیزیک بدنی شما در کنار علاقه و تمایل شما به یک رشته خاص در نظر گرفته می شود و با توجه به سن و سال و توانمندی و قدرت بدنی شما وارد رشته تخصصی اسکیت می گردید. تمامی این موارد در کنار هم باعث می شود انگیزه ای مضاعف برای حضور در یک رشته تخصصی پیدا کنید زیرا متوجه می شوید برای این کار ساخته شده اید و از نظر فیزیکی نیز شرایط مطلوب را دارا هستید پس مرحله استعدایابی که انجام شد شما به رشته تخصصی مورد نظر وارد خواهید شد و با حضور در کلاس تخصصی با فضایی متفاوت از رشته اسکیت آشنا می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *