رینک هاکی رشته ای قانونمند

دلیل فعالیت آکادمی های اسکیت
نوامبر 4, 2023
حضور در مسابقات جهانی اسکیت
نوامبر 19, 2023

از جمله رشته های ورزشی در دنیا که دارای طرفداران بی شماری می باشند رشته های اسکیت هستند که در شاخه های مختلفی نظیر رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد شناخته می شوند. هر کدام از این شاخه ها دارای طرفداران خود می باشند و ورزشکارانی که به صورت حرفه ای در این رشته ها مشغول فعالیت هستند. البته بازیکنانی نیز هستند که در دو یا سه رشته به فعالیت می پردازند که باید این نکته را در نظر داشته باشید اگر بخواهید یک رشته را به صورت حرفه ای و تخصصی دنبال کنید باید زمان بسیار زیادی را صرف آن نمایید تا بتوانید به موفقیت دست پیدا کنید. هر یک از این زیرشاخه ها دارای اسکیت های مخصوص به خود و رشته های تخصصی مختلفی می باشند که از آن جمله می توان به رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت رولر دربی، رشته اسکیت اگرسیو و… اشاره نمود.

از این رو اگر شما تمایل دارید تا هر یک از رشته های اسکیت را با کفش مخصوص به خود آن رشته دنبال نمایید لازم است تا در ابتدای کار اطلاعات جامعی را از این رشته ها کسب کنید یعنی می توانید با مراجعه کردن به وبسایت های اینترنتی و مشاهده کردن ویدئوهای اینترنتی در زمینه اسکیت و درک کردن حس و حال این ورزش پرهیجان آغاز نمایید و متوجه شوید کدام یک از رشته های اسکیت می تواند برای شما مناسب تر باشد.

شما با توجه به این مسئله می توانید زودتر هدف خود را تعیین نمایید و در مسیر پیش رو از سختی راه گلایه نکنید و هدف خود را با قدرت و رو به جلو ادامه دهید. این انگیزه که چه استایلی از اسکیت را در نهایت خواهید داشت می تواند باعث شود تا شما بتوانید پیشرفت چشم گیری را تجربه نمایید و مطمئنا از پس سختی های کار نیز برآیید. البته تهیه لوازم تخصصی اسکیت که از جمله آن کفش اسکیت و لوازم ایمنی اسکیت می باشند و خرید آن باید از یک فروشگاه اسکیت معتبر صورت گیرد  ضروری و لازم می باشد و به این صورت شما می توانید تکنیک های آموزش داده شده توسط مربیان را با بالاترین کیفیت ممکن به اجرا درآورید و برای حضور در مسابقات داخلی و خارجی نیز حرفی برای گفتن داشته باشید.

این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از لوازم ایمنی و کفش های اسکیت غیراستاندارد نه تنها باعث می شود که شما در اجرای تکنیک ها ضعیف عمل کنید بلکه باعث می شود تا آسیب های ماندگار نیز بر بدن شما پدیدار گردد.

مسئله دیگری که بسیار مهم می باشد قوانین هر یک از رشته های ورزش اسکیت می باشد یعنی اگر شما در رشته خاصی فعالیت دارید باید قوانین آن را نیز به خوبی بشناسید و همه آن ها را در نظر داشته باشید. باید بدانید کدام یک از حرکات و تکنیک ها خطا به شمار می رود و کدام یک از آن ها دارای امتیاز ویژه می باشد. از موارد مهم نحوه از کار درآوردن و اجرای کار نیز می باشد. در ورزش های تیمی اما موارد مهم شامل حرکات گروهی، حمله ها، دفاع، بحث های خطا، حرکات دروازه بانان و.. می شود که باید توجه بسیاری به آن ها شود که در صورت عدم رعایت آن ها موجب کسر امتیاز از تیم متخلف می گردد.

از این حیث رشته رینک هاکی یکی از رشته های پرقانون در شاخه های رشته اسکیت می باشد یعنی برای آن که شما بتوانید در این رشته ورزشی فعالیت داشته باشید رعایت قوانین آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در این مسئله داوران بسیار حساس هستند و تمام پروسه بازی توسط چند داور کنترل می شود.

داوران اصلی این اجازه را دارند تا بازیکنان خاطی را با کارت آبی یا قرمز جریمه نمایند، آن ها را اجراج کنند و یا از محل برگزاری بازی بیرون کنند که البته این مسئله برای مربیان و کادر فنی نیز صادق خواهد بود. داوران برای حفظ آرامش بازی این اجازه را دارند تا هر گونه عملیاتی را طبق قانون انجام دهند که البته باید در گزارش نهایی بازی این اقدامات ذکر گردد و ارائه آن به مقامات بالاتر الزامی می باشد.

از موارد مهمی که هر یک از داوران باید به آن توجه داشته باشند و آن ها را بررسی کنند استفاده از توپ مناسب و استاندارد، اندازه های استاندارد زمین و لوازم و تجهیزات بازیکنان می باشد. بازیکنان باید استانداردها را طبق قوانین مورد تایید فدراسیون جهانی اسکیت رعایت نمایند و از هر نوع تجهیزاتی نمی توانند استفاده کنند. این مسئله مهم ترین نکته ای است که افراد باید در مورد رینک هاکی بدانند که بر خلاف آیس هاکی و اینلاین هاکی حرکت های خشن کاملا ممنوع است. حرکت های مغرضانه، سد کردن های بی مورد و ترساندن بازیکن همه باعث می شود تا داوران دست به کار شده و خطای آن را اعلام نمایند و بازیکن خاطی را جریمه نمایند. از این رو اگر علاقه دارید تا در یک محیط بدون استرس و آرام تر و در یک ورزش گروهی فعالیت داشته باشید رشته رینک هاکی یا رولر هاکی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

از ابتدا تا انتهای بازی داوران مواردی همچون نگه داشتن زمان، جلوگیری از خطا، جلوگیری از بازی های منفعل، جلوگیری از بازی خشونت آمیز و همچنین اعلام خطاهای تیمی را با دقت بسیار بالایی به انجام می رسانند که البته چند داور بر این کارها نظارت خواهند داشت. از موارد دیگری که جزو وظایف داوران می باشد و باید آن ها را زیر نظر داشته باشند حضور بازیکنان به تعداد قانونی، مباحث تعویض بازیکنان و همچنین عدم جا به جایی بازیکنان بدون اجازه خواهد بود. اگر بازیکنان جریمه با یار کمتر بشوند باید تمام مدت زمان خود را بگذرانند و اگر در این مدت بازیکنان همان تیم به دفعات جریمه شوند این مدت زمان افزایش پیدا می کند اما در نهایت هر تیم باید 4 بازیکن در زمین را داشته باشد یعنی اگر دو بازیکن مختلف خطایی را انجام دهند یک بازیکن ابتدا جریمه و بعد بازیکن دیگر جریمه می شود بنابراین می توانید متوجه شوید که سیستم بازی در رشته رینک هاکی بسیار قانونمند است و شما می توانید یک بازی آرام و تحت نظارت دقیق داوران را داشته باشید.

مطمئنا مباحث داوری و قوانین و جزئیات آن در تمامی رشته های اسکیت وجود دارد و هر رشته با توجه به  شرایطی که در آن رشته وجود دارد به شاگردان توسط مربیان متخصص گوشزد می شود بدان معنا که بازیکنان باید از قوانین روز و تغییراتی که در آن ها صورت می گیرد اطلاع داشته باشند تا در مسابقات باعث شگفتی آن ها نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *