ترسیم مطمئن ترین مسیر توسط IIHF

فوتبال به شرط اسکیت
آگوست 23, 2020
با دل انگیز ترین حالت اسکیت چه کنم؟
آگوست 24, 2020

در مورد برگزاری مسابقات اسکیت هاکی روی یخ، IIHF تمهیداتی را در نظر گرفته است که به قرار زیر می باشد:

گروه متخصص IIHF در زمینه Covid-19 اولین جلسه خود را در روز پنجشنبه در دفتر IIHF در زوریخ برگزار کرد و اولین اقدامات را در جهت اطمینان از یک شروع ایمن انجام داد تا فصلی استثنایی پیش رو باشد.

این گروه متخصص به حکم IHFF تشکیل جلسه داد تا به تحلیل و ارزیابی وضعیت بازی در کلیه مسابقات که شامل فصل پیش رو 2020/2021 IIHF می شود بپردازد. خروجی این جلسه توصیه هایی برای سلامت بیشتر در زمان برگزاری مسابقات می باشد.

این گروه متخصص توسط دفتر IIHF حمایت و بوسیله بخش رخدادها هدایت می شود. در طول تابستان ، این واحد یک بررسی کننده وضعیت رویدادها را (EST) تولید کرده است، که یک سند پویا شامل اطلاعات به روز در مورد توانایی هر میزبان برای برگزاری مسابقات است.

در میان همه موارد، EST موارد زیر را در بررسی های خود لحاظ می کند:

وضعیت کشور میزبان در زمینه کووید 19

قوانین دولت میزبان در مورد محدودیت هایی که برای سفر تیم های شرکت کننده دارند

تمامی قدم هایی که برای ایمن کردن محل مسابقات صورت گرفته است

که تمامی این موارد تاثیری اساسی بر توانایی میزبان در برگزاری مسابقات خواهد داشت.

René Fasel در این مورد اظهار داشت: ما مجبور شدیم که 19 تورنومنت را در فصل گذشته لغو کنیم و تصور بر این بود که در تابستان شرایط آرام شود اما اینطور نشد. در این موقعیت، شما باید مرا متقاعد به بازی کنید. تلاش نکنید که مرا از این مسئله منصرف کنید که این نقطه شروع ما نخواهد بود. اما اولویت ما سلامتی و امنیت هر فردی است که به تورنومنت های IIHF می آید. علاوه بر این نگرانی در مورد تورنومنت های با اولویت کمتر می باشد که شاید نتوانند شرایط لازم برای سلامت مسابقات را حفظ کنند و این اهمیت حضور یک تیم متخصص را نشان می دهد.

وی افزود: سلامتی، هزینه های مالی، قوانین دولت ها، و مشکلات قانونی چهار جبهه متفاوت برای مدیریت است تا بتوانیم فصل را آغاز کنیم. ریسک هایی وجود دارد که نمی توانیم آنها را به راحتی بپذیریم اما این را به اعضا مدیون هستیم که انتخاب های موجود را با دقت بررسی کنیم.

وظیفه این گروه متخصص بررسی وضعیت هر 43 تورنومنت برنامه ریزی شده است. برای کمک به این تیم متخصص، موزه کوچک مدال ها و جام های IIHF به بخش عملیاتی کووید 19 تبدیل شده است. در فصل پیش رو این بخش عملیاتی خدمات زیر را ارائه خواهد کرد:

مرکز اطلاعاتی برای گروه متخصص و دفتر IIHF

مدیریت EST که وضعیت رویدادها را تحت بررسی دارد

ارائه اطلاعات هر تورنومنت که برای فصل 20-21 برنامه ریزی شده است

بررسی اطلاعات تیم های شرکت کننده

چالش هایی که در زمین های مسابقات پیش رو خواهد بود نیز قابل توجه می باشد. ضدعفونی کردن یک ورزشگاه بزرگ که 8 تیم را برای سمابقات خواهد داشت بسیار مشکل می باشد. اما مشکل وقتی بزرگتر می شود وقتی تورنومنت های رده پایین تر هم در نظر گرفته شوند. در اینصورت تیم ها باید در محیط های کوچک تر  با اتاق های تعویض محدودتر و زمین تمرین کوچک تر رقابت نمایند.

یکی از اعضای این گروه متخصص دکتر Beat Villiger اظهار داشت: که هر تورنومنت یک ریسک است و ما مجبوریم تا ریسک را با بالاترین توان خود مدیریت کنیم. ما حتی می توانیم تورنومنت های بزرگ با پرسنل های زیاد را مدیریت کنیم اما چیزی که نیاز داریم تخصص و زمان است.

اولین جلسه گروه متخصص به پایان رسیده است و نتایج جلسه در 24 آگوست 2020 به اطلاع IIHF خواهد رسید.

امید است که مسابقات هاکی روی یخ با بالاترین کیفیت و در نهایت سلامت در وقت های مقرر برگزار گردد.

 

منبع: IIHF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *