فوتبال به شرط اسکیت

تغییر در برنامه هاکی روی یخ جهان؟
آگوست 21, 2020
ترسیم مطمئن ترین مسیر توسط IIHF
آگوست 24, 2020

رشته ورزشی فوتبال را می توان ورزش اول در جهان نامید. بزرگ ترین استادیوم های ورزشی و همچنین حساس ترین رویداد های ورزشی را در این رشته می توانید شاهد باشید.

در سال های اخیر رشته ورزشی جدیدی تحت عنوان فوتینز به جهان معرفی گردید که ترکیبی از رشته فوتبال و رشته اسکیت می باشد. در این رشته ورزشی تازه متولد شده، بازیکنان با پوشیدن اسکیت به انجام بازی فوتبال خواهند پرداخت. شاید این رشته به جذابیت فوتبال نباشد ولی قطعا تماشای یک مسابقه فوتینز از نزدیک، شما را راغب به تماشای مسابقه بعدی خواهد کرد.

در حال حاضر که شما این مطلب را می خوانید، حدود 200 کشور مختلف در جهان رشته فوتینز را تحت پوشش خود قرار داده و مسابقات داخلی در این کشور ها به صورت منظم در حال برگزاری می باشد.

در کنار این رشته، رشته ی دیگری به صورت موازی وجود داشته که تا حدودی شبیه به رشته فوتیز نیز می باشد. این رشته که رولر ساکر نام دارد، در کلیات، شباهت زیادی به فوتینز داشته ولی در جزئیات دارای تفاوت هایی با رشته فوتینز می باشد. از جمله این تفاوت ها می توان به سایز زمین و دروازه ها در بین این دو رشته اشاره نمود. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که در رشته رولر ساکر بازیکنی تحت عنوان دروازه بان وجود نداشته در حالی که در رشته فوتینز بازیکنی با وظایف دروازه بانی و با عنوان دروازه بان وجود دارد. همچنین تیم های شرکت کننده برای مسابقات فوتینز به صورت تیم های مردان و زنان بوده در حالی که در رولر ساکر، یک تیم می تواند متشکل از مردان و زنان به صورت مختلط باشد.

تعداد بازیکنان حاضر در زمین در رشته های رولر ساکر و فوتینر پنج نفر بوده، همچنین اسکیت های بازیکنان می بایست بدون ترمز باشند.

در رشته اسکیت فوتینز چیزی تحت عنوان پرتاب اوت و کرنر وجود نداشته و زمین به وسیله دیواره ای شبیه دیواره دور زمین اسکیت هاکی محصور شده که این دیواره در کمترین ارتفاع کمتر از 1 متر نباید باشد.

در صورت خارج شدن توپ از سالن مسابقه، بازی متوقف شده و از فاصله یک متری جایی که توپ از زمین مسابقه خارج شده است با دستور داور مجدد به گردش در خواهد آمد.

یکی از قسمت هایی که در این رشته ورزشی بیشترین میزان تمرین و دقت را به خود اختصاص می دهد نحوه ضربه زنی به توپ می باشد. با توجه به اینکه بازیکنان، اسکیت به پا داشته و این اسکیت دارای شکلی متفاوت نسبت به پا می باشد، ضربه زدن یا پاس دادن اگر با قسمت درستی از اسکیت انجام نشود قدرت لازم را نداشته و به مقصد نخواهد رسید. پیدا کردن جای درست اسکیت برای پاس دادن و شوت های دقیق و در عین حال قدرتمند، نیازمند صرف وقت و همچنین تمرینات مستمر می باشد.

در رشته فوتینز شما در زمان بازی به مرحله ای خواهید رسید که تمام فکر و ذکر شما معطوف به توپ و گلزنی می شود. در این لحظه شما به هیچ وجه متوجه این موضوع که اسکیت به پا دارید نخواهید شد و چرخ های اسکیت همانند پای شما، یک عضو از بدن شما خواهند شد.

از این رو بسیاری از مربیان اسکیت در سطح مقدماتی، بخشی از زمان کلاس خود را به بازی فوتینز اختصاص می دهند تا بچه ها به صورت نا خودآگاه در شرایط مختلف حرکتی قرار گرفته و به صورت نا خود آگاه اقدام به حرکات مختلف نمایند. این موضوع کمک بسیار زیادی برای افزایش سطح تعادل و همچنین کیفیت نوع اسکیت سواری افراد تازه کار، خواهد کرد.

رشته فوتینز و رولرساکر نیز در آکادمی اسکیت های معتبر دنبال می شود که در صورت تمایل می توانید مراحعه و برای تیم های آن نام نویسی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *