با دل انگیز ترین حالت اسکیت چه کنم؟

ترسیم مطمئن ترین مسیر توسط IIHF
آگوست 24, 2020
مسابقات اسکیت سرعت
آگوست 25, 2020

شاید در میان برنامه های ورزشی تلویزیونی، اسکیت بازانی را دیده باشید که به صورت خیابانی و با حالت نمایشی مشغول اسکیت بازی و عبور از روی میله ها وپله های موجود در سطح شهر هستند. ویا در پیست های مخصوصی که کاملا نا هموار بوده در حال انجام حرکات پرشی و چرخشی می باشند. اگر کمی با دقت به اسکیت های آن ها نگاه کنید خواهید دید که در وسط اسکیت و در بین چرخ های دو و سه، قسمتی خالی وجود داشته که اغلب پرش ها و نشست های آن ها در لبه های موانع با این قسمت انجام خواهد شد.

اغلب مردم نام این رشته را نمی دانند و با جمله ی ( از این اسکیت ها که رو درو دیوار می پرن !!) استفاده می کنند. نام این رشته پر هیجان و پر تحرک، رشته اسکیت اگرسیو می باشد.

همانطور که در تمامی مقالات تخصصی در مورد رشته های تخصصی اسکیت به آن اشاره نمودیم، هر رشته تخصصی اسکیت با توجه به نیاز ها و ویژگی های آن، دارای اسکیت تخصصی مربوط به خود بوده که رشته اسکیت اگرسیو نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد.

اسکیت اگرسیو از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده و دارای چرخ های به مراتب کوچک تر و تخت تر نسبت به سایر اسکیت ها بوده که این کوچک بودن چرخ ها و همچنین تخت بودن آن باعث ایجاد آزادی عمل بیشتر و همچنین ایجاد تعادل بالاتر برای اسکیت سوار می شود.

برای ورود به این رشته شما باید به اسکیت پارک هایی که فضایی مخصوص برای رشته تخصصی اگرسیو را دارند مراجعه نمایید. در ابتدای کار، شما با قسمت های مختلف اسکیت و با کاربرد هر نقطه از آن آشنا خواهید شد و رفته رفته با انجام حرکات پرشی و چرخشی بسیار ساده، آماده انجام حرکات دشوار تر می شوید.

با توجه به حرکات در رشته اگرسیو و همچنین وارد آمدن فشار بسیار زیاد به اسکیت، مخصوصا در زمان فرود ها، این اسکیت یکی از مقاوم ترین و محکم ترین اسکیت ها می باشد که با تکنولوژی کاملا سخت تری نسبت به سایر اسکیت ها طراحی و ساخته می شود. در صورتی که شما از یک اسکیت اگرسیو غیر اصولی برای خود استفاده نمایید شک نکنید در کوتاه مدت آسیب های بسیار زیادی به زانو و ستون مهره های شما وارد خواهد شد.

این در حالی است که در اسکیت های استاندارد و درجه یک این رشته، تمامی این موارد پیش بینی شده و قدرت ضرب برخی حرکات، به طور مثال فرود، پس از یک پرش با ارتفاع بالا، تا حد بسیار بالایی توسط لایه های محافظ اسکیت جذب و دفع می شود تا میزان آسیب دیدگی ناشی از انجام حرکات پر فشار به حداقل ممکن برسد.

همانطور که در ابتدا گفته شد اسکیت اگرسیو دارای قطعات مختلف بوده که هر قسمت وظیفه خاصی را بر عهده می گیرد. برای آشنایی با تک تک قطعات اسکیت های اگرسیو می توانید به قسمت معرفی رشته های اسکیت و پس از آن به قسمت رشته اگرسیو مراجعه نمایید.

در سال های اخیر، گسترش رشته اگرسیو در کشومان با رشد قابل قبولی روبرو بوده که این گسترش را می توان به بالا تر رفتن سطح آگاهی و شناخت افراد از این رشته و همچنین ایجاد فضاهای مناسب برای این رشته مهیج در سطح شهر، مربوط دانست.

جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های جاری آن، لطفا قبل از انجام هرگونه تصمیم مبنی بر انتخاب رشته تخصصی وهمچنین خرید کفش تخصصی، با افراد کارشناس و خبره در این زمینه مشورت نمایید. این افراد قطعا در آکادمی اسکیت های حرفه ای مشغول به فعالیت می باشند که برای شما راهنمای مناسبی خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *