خبر خوش دانشگاه آزاد برای رشته اسکیت

جدی ترین رشته اسکیت کدام رشته است؟
آگوست 12, 2020
اسکوتر هووی دوچرخه
آگوست 16, 2020

خبر خوش برای ورزشکاران حرفه ای که در سطح ملی و جهانی مقام آوری می کنند در راه است.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی از قراردادی خبر می دهد که بین دانشگاه آزاد اسلامی و فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی منعقد گردیده است. بدین ترتیب دگتر امیر عباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که ورزشکارانی که سه مقام کشوری کسب کرده اند می توانند در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل دهند. این شرایط برای افرادی که دو سال متوالی عضو تیم ملی بوده اند و رکورد ملی را 3 بار جابجا کرده باشند نیز جز این شرایط قرار می گیرند.

همچنین کسانی که در المپیک مدال دریافت کرده باشند یا در بازی های آسیایی موفق به کسب مدال شوند می توانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی رشته های تربیت بدنی مشغول به تحصیل شوند که این پیشنهاد برای دانشگاه های آزاد برقرار است. به این ترتیب قهرمانان ورزشی این فرصت را دارند که  هم ورزش قهرمانی را دنبال کنند و برای آن وقت مناسب اختصاص دهند هم در دانشگاه آزاد فرصت تحصیل داشته باشند.

دکتر لشگری بر حمایت دانشگاه آزاد از ورزش تاکید داشتند و اعلام کردند نشر فرهنگ ورزش و تزریق شور و نشاط در جامعه از اولویت های دانشگاه آزاد می باشد. ایشان اضافه کردن تا کید ما بر ورزش هایی است که به صورت خانوادگی قابل دنبال کردن است و اسکیت چنین ورزشی می باشد.

در این نشست رئیس فدراسیون اسکیت جناب بهمن محمدرضایی نیز اظهار داشتند که امکانات فدراسیون اسکیت در اختیار خانواده دانشگاه آزاد می باشد و اینکه روز به روز بر محبوبیت این رشته ورزشی اضافه می شود. وی بیان کردند که نزدیک به 5 میلیون نفر در کشور به این ورزش مشغول می باشند که آمار جالبی می باشد و ورزشی است که تا سنین بالا در رشته های مناسب قابل انجام می باشد.

ایشان از برنامه مشترک بین فدراسیون اسکیت و دانشگاه آزاد ابراز خرسندی کرد و آن را انگیزه ای بالا برای جوانان دانست تا به صورت حرفه ای تر رشته اسکیت را دنبال کنند.

همچنین این امید وجود دارد که دانشگاه آزاد نیز با توجه به پتانسیل هایی که دارد در رشته اسکیت ورود کند و برای لیگ های حرفه ای اسکیت تیم داشته باشد.

این برنامه ها طی تفاهمنامه ای به امضای دکتر رضایی و بهمن محمد رضایی رسید که مطمئنا به رشد و ترقی رشته اسکیت کمک شایانی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *