اسکوتر هووی دوچرخه

خبر خوش دانشگاه آزاد برای رشته اسکیت
آگوست 16, 2020
اسکوتر یک وسیله ساده اما این حد تخصصی ؟!
آگوست 17, 2020

شاید بتوان یکی از پر طرفدار ترین و همچنین پر فروش ترین وسیله در جهان را اسکوتر دانست.  اسکوتر وسیله ای حرکتی با نیروی انسانی بوده که آن را می توان ترکیبی از راه رفتن، دوچرخه سواری و اسکیت برد سواری دانست. اسکوتر ها اغلب از جنس فولاد و آلومینیوم و تیتانیوم می باشند. شاید در کشور ما استفاده از اسکوتر مخصوص کودکان باشد ولی در برخی کشور ها، این وسیله محبوب نقش یک وسیله حمل و نقل را ایفا کرده و بزرگسالان زیادی از این وسیله همانند دوچرخه جهت عبور و مرور در سطح شهر استفاده می نمایند.

تولد اسکوتر های اولیه در حدود سال 1920 و در اروپا و ایالات متحده آمریکا بود. در آن سال ها اسکوتر ها اغلب به صورت دست ساز و کاملا غیرصنعتی ساخته می شدند. آن ها اغلب با وصل کردن چرخ های اسکیت های اینلاین به یک تکه تخته چوبی و همچنین یه دسته بلند به ابتدای این تخته ها، ساخته و در اختیار افراد قرار می گرفتند که وسیله ای کاملا تفریحی برای کودکان به حساب می آمدند.

با توجه به محدود بودن تفریحات در آن زمان، طرفداران استفاده از این وسیله روز به روز در حال افزایش بود تا جایی که استفاده از اسکوتر به یک همه گیری در بین مردمان آن زمان تبدیل شد. با توجه به این استقبال شرکت های تولید کننده دوچرخه، به تولید این وسیله علاقه مند شده و شروع به ساخت و تولید انبوه اسکوتر های با کیفیت تر نسبت به اسکوتر های دست ساز نمودند.

یکی از متفاوت ترین و مدرن ترین اسکوتر ها را شرکت هوندا تولید نمود. اسکوتر شرکت هوندا به خارق العاده ترین اسکوتر تولید شده در جهان تبدیل شد چرا که در ساخت آن، نوآوری و تکنولوژی جدید اعمال شده بود که طی آن، در انتهای عرشه اسکوتر اهرمی اضافه گردید که به وسیله زنجیر ( شبیه به زنجیر دوچرخه که به چرخ عقب متصل می باشد) به چرخ عقب اسکوتر ها متصل بود و افراد با فشار دادن این اهرم با یک پا، اسکوتر ها را با نیروی بسیار بیشتری به جلو هدایت می کردند و دیگر نیازی نبود تا برای حرکت دادن اسکوتر ها، روی زمین پا بکوبند. همچنین این اسکوتر مجهز به سیستم ترمز نیز بود که توسط یک دسته روی دسته اصلی اسکوتر ها این امکان فراهم گردیده بود.

امروزه اسکوتر ها علاوه بر جنبه تفریحی برای کودکان، جهت عبور و مرور افراد در سطح شهر ها نیز مورد استفاده و استقبال عموم قرار گرفته اند. بسیاری از مردم در کشور های پیشرفته از اسکوتر جهت گشت و گذار در شهر و همچنین عبور مرور برای انجام امور روزانه استفاده می کنند.

استقبال از اسکوتر ها در اوایل تولید آن به حدی بالا بود که در آن زمان پرفروش ترین محصول در جهان لقب گرفته و بازار فروش دوچرخه را با بحران بسیار جدی روبرو نمود. دوچرخه نسبت به اسکوتر وزن بالا تری داشته و همچنین جابجایی آن کمی دشوار تر از اسکوتر می باشد که شاید همین دو امر توجیح خوبی برای استقبال عمومی از اسکوترها تلقی گردد.

اگر شما هم از علاقه مندان به استفاده از اسکوتر هستید و یا از این وسیله در حال استفاده کردن می باشید، باید به این نکته دقت داشته باشید که با توجه به تمام نکات مثبت و مزایای استفاده از این وسیله محبوب، در صورت استفاده از اسکوتر در سطح شهر، بدون توجه به نکات ایمنی و همچنین بدون داشتن مهارت های لازم، خود را در برابر خطرات بسیار جدی قرار خواهید داد. پس آموزش اسکوتر بسیار مهم است و در زمان استفاده از اسکوتر حتما از لوازم ایمنی مخصوصا کلاه ایمنی استفاده کرده و تا قبل از کسب مهارت لازم و دست یابی به تسلط قابل قبول در اسکوتر سواری، از ورود به معابر شهری جدا خودداری فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *