جدی ترین رشته اسکیت کدام رشته است؟

گواهینامه های فنی اسکیت صادر می شوند
آگوست 11, 2020
خبر خوش دانشگاه آزاد برای رشته اسکیت
آگوست 16, 2020

در ضمیر ناخودآگاه ما اغلب علاقه به سرعت وجود دارد. حال اگر رسیدن به سرعت بالا توسط نیروی انسانی و توسط خود افراد بوده و تحت عنوان یک مسابقه قرار گیرد، این علاقه چندین برابر خواهد شد.

دوچرخه سواری، دو، و اسکیت سرعت از جمله ورزش هایی به شمار می روند که نیروی انسانی و قدرت بدنی نقش اصلی در موفقیت افراد در این مسابقات را ایفا می کند.

اسکیت سرعت به دو شکل مختلف روی یخ و اینلاین وجود داشته که از لحاظ ساختار و تکنیک شباهت های زیادی بین این دو رشته وجود دارد که در مقاله مربوط به رشته اسکیت سرعت اینلاین به صورت کامل به آن پرداخته شد.

همانطور که می دانید رشته اسکیت سرعت روی یخ یکی از رشته های ورزشی موجود در مسابقات المپیک می باشد. این مسابقات، روی یخ های مصنوعی برگزار می شود که از سال 1960 تا کنون این شیوه حفظ گردیده است.

مسابقات رشته اسکیت سرعت یخ نیز همانند رشته اسکیت سرعت اینلاین در دو پیست مختلف برگزار شده که یکی پیست مسیر کوتاه یا پیست ترک و دیگری پیست مسیر بلند یا پیست جاده نام دارد.

یکی از دلایلی که رشته اسکیت سرعت را می توان حرفه ای ترین رشته در اسکیت، چه به صورت اینلاین و چه به صورت یخ دانست، سبک زندگی اغلب بازیکنان حرفه ای در این رشته می باشد. شما برای موفقیت همیشه باید در ایده آل ترین وضعیت بدنی و روحی خود باشید.

شما هرگز یک بازیکن حرفه ای سرعتی با اضافه وزن را نخواهید دید، ولی دیدن بازیکنی با اضافه وزن در رشته فری استایل و یا هاکی غیر قابل باور نمی باشد. چرا که به طور مثال در رشته فری استایل شما در صورت کسب مهارت جهت انجام حرکات بسیار سخت روی مانع، ولو با داشتن کمی اضافه وزن قادر خواهید بود در مسابقات بهترین عملکرد خود را به نمایش گذارید ولی در رشته سرعت شما از صد در صد توان بدنی عضلانی و تکنیکی خود جهت موفقیت باید استفاده نمایید.

کسب موفقیت در رشته اسکیت سرعت امری دراز مدت بوده و هرگز بازیکنی با یک یا دو سال تمرین به موفقیت در سطوح بالا دست پیدا نخواهد کرد.

 

 

استقامت استقامت و باز هم استقامت

با دیدن یک کلاس آموزشی حرفه ای سرعت شما بلافاصله به یاد فیلم های ژاپنی قدیمی خواهید افتاد که جوانانی در پی یادگیری آموزش های رزمی، سختی های زیادی را تحمل می کنند تا نهایتا به موفقیت و کسب مهارت های لازم دست پیدا نمایند.

یک ورزشکار و بازیکن حرفه ای در رشته اسکیت سرعت همیشه باید شیوه زندگی کاملا حرفه ای خود را حفظ کرده تا همیشه در شرایط ایده آل قرار داشته باشد. حتی یک هفته تغییر در سبک زندگی بازیکنان می تواند باعث ایجاد تاثییرات منفی بر روی نتیجه گیری او در مسابقات شده و بازیکن جهت برگشت به شرایط ایده آل نیازمند روزها و یا هفته ها زحمت دو چندان خواهد بود.

خواب درست و به موقع، تغذیه کاملا حرفه ای، بدنسازی حرفه ای و با برنامه، همگی از عواملی بوده که یک بازیکن حرفه ای سرعت به صورت کاملا عادی در برنامه روزانه خود آن ها را رعایت می کند.

پس اگر شما جز افرادی هستید که علاقه مند به ورود به این رشته بسیار بسیار جدی و حرفه ای هستید، باید بدانید که این رشته به هیچ عنوان شوخی بردار نیست و در صورتی که در تمرینات جدی ظاهر نشده و به خود سخت نگیرید، رشته سرعت برای شما فقط جنبه تفریح را داشته و می توانید وقت و هزینه خود را صرف سرگرمی های جذاب تری نمایید!!

افرادی که در رشته ورزشی فعالیت می کنند اغلب به دو دسته فکری تقسیم بندی می شوند.

  • افرادی که ذاتا عاشق ورزش کردن بوده و سختی های آن را نیز نوعی لذت می بینند.
  • افرادی که علیرغم ورزش کردن، همچنان به دنبال تنبلی کردن و راهی برای مرخصی یک روزه برای پر خوری و نا پرهیزی کردن می گردند.

اگر شما جز دسته اول هستید، شک نکنید در رشته سرعت موفق خواهید شد و اگر جزو دسته دوم هستید، بدانید در این رشته حتی یک روز هم خبری از مرخصی وجود ندارد. حضور در یک آکادمی اسکیت موفق و دنبال کردن تمرینات به صورت روزمره از عواملی است که هرگز نباید اهمیت خود را از دست بدهد.

لذت بخش ترین قسمت در رشته سرعت که واقعا تجربه کردن آن، لمس کردن بالا ترین حد یک لذت ورزشی به حساب می آید، عبور از خط پایان به عنوان نفر اول در مسابقات ، پس از متحمل شدن سختی های بسیار زیاد می باشد.

از جنگیدن نترسید و برای کسب موفقیت تلاشتان را هرگز کم نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *