فریم های کفش اسکیت نمایشی

کفش اسکیت سرعت متفاوت ترین
ژوئن 21, 2020
نکاتی در مورد کفش اسکیت فری استایل
ژوئن 23, 2020

به دلیل عدم آگاهی عمومی از رشته های تخصصی اسکیت، عموم مردم اسکیت را فقط ورزشی در حد تفریح و بازی در پارک ها می دانند. اگر از علاقه مندان به یادگیری اسکیت سواری باشید مطمئنا بعد از جلسات ابتدایی شما متوجه تفاوت اسکیت بعضی از مربیان با اسکیت های معمولی خواهید شد و این اولین پرسش وکنجکاوی شما در مورد ورزش اسکیت بوده که چرا این ورزش دارای اسکیت های کاملا متفاوتی از هم می باشد. در دوره های مقدماتی آموزش اسکیت شما تا حدودی با رشته های تخصصی مختلف ورزش اسکیت آشنا خواهید شد و متوجه می شوید که هر رشته تخصصی اسکیت با اسکیت تخصصی و مخصوص خود قابل اجرا می باشد. یکی از این رشته ها رشته ی اسکیت اینلاین نمایشی یا هنری می باشد.

رشته ی اسکیت نمایشی خود به سه شکل مختلف (اسکیت نمایشی پاتیناژ، اسکیت نمایشی کواد و اسکیت نمایشی اینلاین) قابل اجرا بوده که هر کدام از آن دارای تفاوت هایی در تکنیک و همچنین در شکل ظاهری می باشند.

در مورد تفاوت ظاهری اسکیت های مختلف نمایشی، این تفاوت ها بیشتر در قسمت فریم اسکیت ها ایجاد شده اند. اسکیت های نمایشی از قسمت های مختلفی از جمله بوت اسکیت، فریم اسکیت، چرخ ها و … تشکیل شده است که فریم های اسکیت نمایشی به صورت دستی و به وسیله پیچ به بوت اسکیت متصل شده و در جای خود سفت می شود. لازم به ذکر است انجام این فرایند باید توسط افراد مسلط و با تجربه صورت گیرد تا فریم ها در جای مناسب خود فیکس شوند.

فریم اسکیت هنری اینلاین به صورت سه چرخ می باشد و در ابتدای آن وسیله ای به نام تو متصل می شود. تو وسیله ای است پلاستیکی که به صورت فشرده ولی قابل ارتجاع طراحی شده که به صورت کاملا با کیفیت به دور قطعه ای فلزی پرس شده و به وسیله همان قطعه فلزی شیار دار به ابتدای فریم ها متصل می شود. انجام برخی حرکات نمایشی از جمله جامپ های ضربه مانند فلیپ و تو لوپ و … به وسیله تو انجام می شود همچنین در زمان حرکت بازیکن به سمت عقب، در صورتی که بازیکن پنجه خود را به سمت پایین فشار دهد نقش ترمز را نیز می تواند ایفا نماید. این فریم ها در گذشته به صورت چهار چرخ خطی وارد بازار می شدند که با بروز شدن تکنولوژی امروزه این فریم های به صورت سه تولید می شوند که در درجه اول سبک تر و در درجه دوم امکان اجرای حرکات را برای بازیکنان حرفه ای این رشته آسان تر می کنند. فریم ها از جنس آلومینیوم بوده و با توجه به کیفیت ساخت و آلیاژ مصرفی در آن ها قیمت های متفاوتی دارند. از معروف ترین و شناخته شده ترین برند های تولید کننده این فریم ها می توان به فریم رول لاین، فریم پرو، فریم اسنو وایت و فریم اشنایدر اشاره نمود که همگی در کشورمان موجود می باشند.

 

 

فریم های اسکیت نمایشی پاتیناژ به صورت تیغه فلزی بوده و به دلیل اینکه این اسکیت ها روی یخ استفاده می شوند، بدون چرخ می باشند. ابتدای این فریم ها به صورت شیار دار و دندانه دندانه بوده که دقیقا همان کارایی تو در فریم های اسکیت های نمایشی اینلاین را دارند.

در رشته اسکیت نمایشی کواد نیز تفاوت هایی  در شکل فریم ها وجود دارد. در این رشته اسکیت ها به صورت چهار چرخ بوده و فریم آن به شکلی طراحی شده است تا در چهار چرخ به صورت دو به دو و موازی در کنار یکدیگر قرار بگیرند. در ابتدای این فریم ها نیز تو تو قرار خواهد گرفت.

شما در صورتی که در یک آکادمی اسکیت حرفه ای مشغول آموزش اسکیت نمایشی شوید نیازی به نگرانی در رابطه با تهیه اسکیت های نمایشی و فریم ها ندارید چرا که در این آکادمی مربیان برجسته و خبره ای با توجه به سطح افراد، وزن آن ها و سایز پای آنها بهترین گزینه از بوت و فریم را به شما پیشنهاد کرده و تمام مراحل سایز گیری خرید و اتصال فریم به بوت زیر نظر مربیان همین رشته و با اطمینان خاطر برای شما، در همین آکادمی صورت خواهد گرفت.

مدیریت آکادمی اسکیت نیز نقش تعیین کننده ای خواهد داشت که سابقه او می تواند رزومه ای دقیق از فعالیت هایش باشد. آقای وحید شجاعی نیز در زمینه آموزش اسکیت و تربیت نیروهای جوان سال های زیادی را مشغول به فعالیت می باشند. هماهنگی آکادمی اسکیت تحت نظر ایشان با فدراسیون اسکیت نشان از دقت ایشان برای برقراری کیفیت بالای آموزش اسکیت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *