نکاتی در مورد کفش اسکیت فری استایل

فریم های کفش اسکیت نمایشی
ژوئن 22, 2020
کفش اسکیت اینلاین هاکی
ژوئن 25, 2020

بیشترین نگرانی افراد در رشته های تخصصی  اسکیت، خرید کفش تخصصی مطمئن در رشته ای که در آن شروع به فعالیت نموده اند می باشد. متاسفانه به دلیل حضور بسیاری از افراد سود جو در بازار اسکیت های تفریحی و تخصصی و همچنین عدم اطلاع افراد از ویژگی های یک اسکیت مناسب، نگرانی ها را برای افرادی که به دنبال تهیه یک اسکیت تخصصی مناسب هستند افزایش داده است. اما به شما این نوید را خواهیم داد که در صورتی که شما در آکادمی اسکیت معتبر که تحت نظر آقای وحید شجاعی مشغول فعالیت می باشد آموزش ببینید، مربیان کارکشته در همه ی رشته های تخصصی آماده ارائه بهترین پیشنهاد ها برای شما در خصوص خرید اسکیت می باشند. پیشنهاد مربیان هم از لحاظ کیفیت به سود شما بوده و هم از لحاظ اقتصادی با توجه به اخذ نمایندگی های مجاز از بیشتر برند های معروف و نام آشنای اسکیت در کمترین قیمت ممکن خواهد بود.

یکی از رشته های تخصصی که ارایه اسکیت تخصصی در آن توسط باشگاه و مربیان صورت می گیرد رشته اسکیت فری استایل می باشد. برای این رشته اسکیت هایی با برند های مختلف در بازار در دسترس عموم بوده که هر یک دارای ویژگی های مثبت یا منفی خاصی هستند. اولین ویژگی یک اسکیت خوب برای رشته فری استایل وزن کم آن می باشد چنانچه اگر اسکیت شما دارای وزن بالایی باشد شما را در انجام تمرینات و اجرای حرکات دچار مشکل و خستگی اضافه خواهد کرد. برای شرکت های تولید کننده ی اسکیت های فری استایل این کاهش وزن در ساخت اسکیت ها تا حد مشخصی امکان پذیر می باشد، چرا که استحکام اسکیت های فری استایل نیز یکی از شروط مهم در ساخت آن ها محسوب می شود که با مواد معمولی کاهش بیش از حد وزن اسکیت موجب پایین آمدن استحکام آن ها می شود. به همین منظور برخی شرکت های تولید کننده جهت کمتر کردن وزن اسکیت ها تا حد امکان، به ساخت اسکیت های فری استایل با جنس کربن روی آورده اند که علاوه بر کاهش چشم گیر وزن اسکیت ها، استحکام آن ها را نیز بهبود بخشیده است. همچنین اسکیت های ساخته شده از جنس کربن به مرور زمان فرم پای بازیکن را کاملا به خود گرفته و این نیز یکی دیگر از مزیت های اسکیت های فری استایل ساخته شده از جنس کربن می باشد، البته لازم به ذکر بوده که این اسکیت ها نسبت به اسکیت های فری استایل معمولی قیمت بالا تری را دارند.

این تفاوت قیمت بین اسکیت های فری استایل کربنی و اسکیت های فری استایل هارد باعث شده تا افراد زیادی به خرید اسکیت های هارد نیز روی آورند. اسکیت های فری استایل هارد نیز دارای نکات مثبت و منفی در مقایسه با اسکیت های فری استایل کربنی هستند که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

معایب اسکیت هارد نسبت به اسکیت کربن

1: اسکیت های فری استایل هارد نسبت به اسکیت های فری استایل ساخته شده از جنس کربن دارای وزن بیشتری می باشند.

2: در بالا به قابلیت فرم گیری اسکیت های فری استایل ساخته شده از کربن اشاره کردیم که این مزیت در اسکیت های فری استایل هارد وجود ندارد و به هیچ وجه به مرور زمان فرم پا را به خود نمی گیرند.

3: صنعت ساخت تجهیزات از جنس کربن یک تکنولوژی بروز و جدید بوده و به دلیل مقاومت بالا، در بیشتر صنایع به کار گرفته شده است. اسکیت های هارد این مقاومت را نداشته و از نظر استحکام نسبت به اسکیت های کربنی دارای ضعف می باشند.

 

 

 مزایای اسکیت هارد نسبت به اسکیت کربن

1: اولین نکته مثبت در بین اسکیت های هارد نسبت به اسکیت های ساخته شده ازجنس کربن، قیمت مناسب و پایین تر آن ها می باشد.

2: دومین نکته مثبت در اسکیت های فری استایل هارد تنوع بالای رنگ در آن ها می باشد که به خریداران قدرت انتخاب رنگ های متنوع را می دهد.

یکی از ویژگی هایی که در اسکیت های تخصصی فری استایل وجود دارد ویژگی راکر بودن آن می باشد. منظور از راکر بودن اسکیت این است که از چهار چرخ اسکیت دو چرخ وسط آن در حد چند میلی متر بزرگ تر می باشند. این ویژگی باعث افزایش قدرت مانور اسکیت شده که همین امرانجام حرکات را برای بازیکنان اسان تر و روان تر می کند.

همانطور که می دانید و به آن در مقالات قبلی اشاره کردیم رشته تخصصی اسکیت فری استایل دارای شاخه های مختلفی می باشد که بعضا در سطوح بسیار حرفه ای، بازیکنان در ویژگی های اسکیت بسیار ریز بینانه تصمیم می گیرند تا بهترین عملکرد را در مسابقات داشته باشند. برای مثال در رشته اسپید اسلالوم، بازیکنان حرفه ای از اسکیت های سه چرخ بزرگ کربنی استفاده  می کنند تا علاوه بر رسیدن به سرعت بالا تر، روی موانع نیز عملکرد مطلوب تری را داشته باشند. چرخ های این اسکیت 110 میلی متر بوده و در حالت راکر فقط دو چرخ از آن با زمین برخورد کامل دارد که همین امر قدرت مانور بسیار بالایی را به بازیکنان هدیه می دهد.

در شاخه های بتل و کلاسیک نیز به دلیل اجرای طیف وسیعی از انواع مختلف حرکات، انتخاب اسکیت چهار چرخ با سایز چرخ های 76 میلی متر در سایز های کفش 36 تا 41 و همچنین چرخ های 80 میلی متر برای کفش های سایز 42 به بالا بهترین انتخاب می باشد که در همه سایز ها اسکیت باید به صورت راکر باشد.

اخیرا اسکیت های سه چرخ با لاستیک های 90 میلی متر و راکری طراحی و ساخته شده اند که در شاخه های بتل و کلاسیک اجرای حرکات و برنامه را برای بازیکنان به مراتب راحت تر کرده است. بدین ترتیب نکاتی که در مورد کفش اسکیت فری استایل دارای اهمیت بود را فرا گرفتید و می توانید آینده ای روشن تر در رشته فری استایل برای خود متصور باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *