کفش اسکیت اینلاین هاکی

نکاتی در مورد کفش اسکیت فری استایل
ژوئن 23, 2020
شرکت های تولید کننده کفش اسکیت هاکی
ژوئن 26, 2020

رشته اسکیت اینلاین هاکی در عین پایین بودن آسیب دیدگی های این رشته نسبت به رشته های دیگر، یکی از پر برخورد ترین رشته های تخصصی اسکیت می باشد که به همین دلیل از لوازم ایمنی بیشتری نسبت به رشته های دیگر برخوردار می باشد. این لوازم ایمنی بازیکنان و ورزشکاران رشته اینلاین هاکی را از سر تا مچ پا در برابر صدمات احتمالی محافظت می کند. اسکیتی که مناسب برای این ورزش پر برخورد می باشد می بایست علاوه بر ویژگی های فنی، از لحاظ مقاومت در برابر ضربه نیز در سطح مطلوبی قرار گیرد. طراحی و ساخت کفش های هاکی اغلب توسط شرکت هایی انجام می گیرد که علاوه بر کفش اسکیت هاکی، ساخت و تولید سایر لوازم و تجهیزات این ورزش را نیز بر عهده دارند.

همانطور که گفته شد به دلیل پر برخورد بودن ورزش هاکی و احتمال برخورد توپ با سرعت بالا به پا، و یا برخورد چوب هاکی بازیکنان حریف با پای بازیکن، این کفش ها علاوه بر ویژگی های فنی، ویژگی های محافظتی در سطح مطلوب را نیز باید در خود جای دهند. به همین منظور کفش اسکیت هاکی به صورت لایه لایه و کاملا مستحکم ساخته می شوند. کفش های هاکی در عین محکم بودن باید بسیار سبک نیز باشند. یکی از فاکتور های مهم در تشخیص یک اسکیت هاکی خوب، سبک بودن و در عین حال محکم بودن بوت آن می باشد که به طور معمول اسکیت هایی که این فاکتور را رعایت نمایند در سایر بخش ها نیز دارای سطح کیفی مطلوبی می باشند.

 اگر یک بازیکن هاکی در زمان بازی را زیر نظر بگیرید خواهید دید که او مدام در حال جنب و جوش بوده و در هر لحظه و حتی در سرعت های بالا، تحت شرایط بازی نیاز به تغییر مسیر ناگهانی خواهد داشت. برای این منظور کفش های اسکیت هاکی به گونه ای طراحی شده اند تا مچ پای بازیکنان در آن به صورت کاملا آزاد بوده  تا در صورت نیاز بازیکنان بتوانند برای بالا بردن قدرت مانور خود و یا استفاده از اسلاید از لبه های عمیق تری از اسکیت خود استفاده نمایند.

بیشتر رشته های تخصصی اسکیت اینلاین شباهت زیادی با همتایان خود در یخ دارند (البته به جز رشته فری استایل که در یخ وجود ندارد) و تفاوت عمده آن ها در فریم اسکیت ها می باشد. این تفاوت در ورزش هاکی نیز وجود دارد به طوری که فریم اسکیت ها در رشته یخ به صورت تیغه بوده و در رشته اینلاین به شکل چرخ دار می باشد.

 

 

اسکیت های هاکی به شکلی طراحی می شوند که همواره از سمت پاشنه اسکیت به سمت پنجه دارای شیب ملایم به سمت پایین می باشند و این شیب یا توسط فریم با لاستیک های هم سایز اعمال شده و یا با فریم های ثابت با تنظیمات Tri-Di وجود دارند که با سایز چرخ های متفاوت این شیب رعایت می شود و در آن سه سایز مختلف چرخ در یک فریم جای می گیرند. به طوری که چرخ عقب در سایز 80 میلی متر، رو چرخ وسط در سایز 76 میلی متر و چرخ اول اسکیت در سایز 72 میلی متر می باشند.

امروزه برخی کفش اسکیت هاکی نیز تولید شده از جنس کربن وجود دارند تا علاوه بر کاهش وزن اسکیت، استحکام آن را نیز بهبود بخشند. زندگی در عصر حاضر که پیشرفت علم و تکنولوژی در آن دایما در حال ارتقا می باشد، باید اندکی منتظر ماند تا دید نسل جدید اسکیت های هاکی با چه تکنولوژی بروزی وارد بازار ها می شود.

در حال حاضر کفش ها و لوازم هاکی با برند های Tour، Mission، Bauer و CCM در کشورمان موجود بوده که هر کدام در هر بخش دارای قیمت های متنوعی می باشند که با توجه به سطح بازی فردی که قصد استفاده از آن ها را دارد خریداری می شود. تهیه تمامی لوازم هاکی و همچنین شروع تمرینات با کفش تخصصی اسکیت اینلاین هاکی یک امر بدیهی برای افرادی که قصد ورود به این رشته را دارند بوده ولی به افراد مبتدی که تازه وارد این رشته شده اند و به دلایلی در بدو ورود قادر به تهیه لوازم و اسکیت تخصصی هاکی نیستند باید بگوییم که برای شروع هاکی داشتن اسکیت تخصصی اینلاین هاکی جزو ملزومات اولیه نمی باشد. شما می توانید ابتدا با تهیه فقط یک چوب و یک توپ شروع به تمرینات نموده و رفته رفته و با بالا تر رفتن سطح فنی خود، یک به یک به تهیه باقی لوازم اقدام نموده و در نهایت اقدام به تهیه اسکیت تخصصی اینلاین هاکی نمایند.

آما در کنار اهمیت تهیه موارد مناسب برای ادامه این رشته مهیج، دریافت اطلاعات از یک آکادمی اسکیت معتبر می باشد. اینکه شما برای وقت خود ارزش قائل باشید و بخواهید بهترین راندمان را از زمان اختصاص داده شده دریافت کنید. بدین ترتیب نه تنها در قسمت آموزش اسکیت بلکه در قسمت خرید لوازم هاکی و تمامی نکات مربوط به مسابقات همراهی مطمئن خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *