ورزش اسکیت در کلاس جهانی

اسکیت برای اسکیت
مارس 14, 2024
ورزش تیمی یا ورزش انفرادی
مارس 18, 2024

ورزش اسکیت در کلاس جهانی

مسابقات جهانی

شاید برای طرفداران هر رشته ورزشی مهم باشد که رشته‌ای که به آن علاقه‌مند هستند مسابقاتی در سطح جهانی داشته باشد. فدراسیونی جهانی آن‌ها را رهبری کند و مسابقاتی با کیفیت در رقابت با کشورهای دیگر داشته باشند. این یک آرزو برای تمام ورزشکارانی است که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند و زندگی خود را به این مسئله اختصاص داده‌اند. اما در کنار این مسئله موارد دیگری نیز اهمیت دارد؟ آیا مسئله‌ای در کنار کلاس جهانی هست که جذابیت یک رشته ورزشی را بالا ببرد؟ چه آیتم‌های دیگری هست که برای ورزشکاران رشته‌های مختلف مهم باشد؟ شما نیز می‌توانید این موارد را به توجه به تجربه یا علایق خود به این پست اضافه کنید. قطعا نظرات شما نیز منتشر خواهد شد و حتی در مطالب بعدی از آن‌ها بهره گرفته می‌شود.

قدمت رشته اسکیت

رشته اسکیت قدمتی به اندازه تاریخ دارد. شاید سابقه اسکیت‌های رولر زیاد طولانی نباشد اما اگر اسکیت روی یخ را به عنوان پایه رشته‌های اسکیت در نظر بگیریم، هزاران سال قدمت ادعایی پوچ نیست. آنجایی که در کشورهای سردسیر برای حمل‌ونقل از وسایلی شبیه به اسکیت استفاده می‌کردند تا سرعت آن را بالا ببرند و امکان انتقال وسایل سنگین را داشته باشند. این استفاده در زندگی روزمره باعث شد تا مردم به فکر برگزاری مسابقات آن نیز بیفتند. اینگونه بود که تجهیزات این رشته ورزشی شروع به توسعه کرد، رشته‌های مختلفی از دل آن بیرون آمد و کشورهای مختلف برای قدرت‌نمایی در جلوی هم صف‌آرائی کردند.

اسکیت نمایشی، اسکیت سرعت و اسکیت هاکی از دیرباز در میان کشورهای سردسیر مرسوم بوده است و این ورزش جذاب به کشورهای دیگر نیز انتقال پیدا کرد. حتی با ظهور تجهیزات پیشرفته، یخ‌ساز‌های مصنوعی برای کشورهای گرمسیر نیز این امکانات را فراهم آوردند تا در هرجایی که بخواهند رینک یخ راه‌اندازی کنند. اخیرا در کشور عزیزمان ایران نیز پیست یخ ایران مال تاسیس شده که رشد چشمگیر رشته‌های اسکیت یخ را باعث شده است.

اسکیت رولر

اما رشته‌های اسکیت رولر که هم بر روی اسکیت‌های کواد و هم بر روی اسکیت‌های لاین انجام می‌شود نیز محبوبیت بسیار بالایی در سطح جهانی یاقته‌اند. مسابقات آن‌ها تحت نظارت فدراسیون جهانی اسکیت دنبال می‌شود و تیم‌های مختلفی از کشورهای جهان در این مسابقات عرض اندام می‌کنند. از مزایای رشته‌های اسکیت رولر این است که در هر جایی و با هر امکاناتی قابل دنبال کردن می‌باشند و زیرساخت‌های گرانقیمت یخ را نیاز ندارد. ازاین‌رو قهرمان‌پروری حتی برای کشورهایی که مکنت مالی بالایی نیز ندارند فراهم می‌باشد. بسیاری از قهرمان‌های اسکیت از همین کوچه و خیابان‌ها سر برآورده‌اند و این بر جذابیت این رشته ورزشی می‌افزاید که  به طبقه خاصی تعلق ندارد.

برخی رشته‌های اسکیت برای مثال اسکیت هاکی نیازمند تجهیزات کامل محافظ می‌باشد که هزینه‌های سنگینی به بازیکنان تحمیل می‌کند. بنابراین رشته‌ای که برای فعالیت تخصصی در اسکیت اینلاین برمی‌گزینید نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. برای مثال رشته‌های اسکیت فری استایل و اسکیت اگرسیو با هزینه‌های پایین‌تری قابل پیگیری تخصصی می‌باشند. البته که این مسئله نیازمند مشاوره با یک متخصص می‌باشد زیرا در کنار هزینه باید به علاقه ورزشکار و فیزیک او نیز توجه داشت. در این زمینه وبسایت وحید شجاعی می‌تواند کمک‌کننده باشند. همچنین می‌توانید با تماس تلفنی اطلاعات تخصصی نیز دریافت نمایید.

ایران در رقابت‌های جهانی

ایران نیز در این زمینه سال‌های زیادی است که به صورت حرفه‌ای وارد عمل شده است و با حمایت فدراسیون اسکیت توانسته در رقابت‌های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد. مسابقاتی که پی‌درپی برگزار می‌شود و ایران نیز به عنوان یکی از مدعیان، همواره حضوری پررنگ داشته است. اسکیت در ایران به یکباره رشد قابل توجهی را نشان داد و خانواده‌ها با شور عجیبی آموزش فرزندان خود را آغاز کردند. این آموزش همه‌جانبه باعث شد تا از شهرهای مختلف ایران، بازیکنان با استعداد شناسایی شوند و برای تشکیل تیم‌های ملی رقابت بوجود بیاید. رقابت دلیل پیشرفت است و این مسئله به دلیل حمایت‌های فدراسیون اسکیت در تمامی رشته‌ها پیش رفت.

ساخت فیلم سینمائی در مورد دختران اسکیت‌باز رشته اینلاین هاکی باعث شد نه تنها رشته اسکیت هاکی بلکه تمامی رشته‌های اسکیت از محبوبیت بالایی برخوردار شوند و شور عجیبی در جامعه برای حمایت از این رشته ورزشی رخ دهد. رشته اینلاین هاکی که در بخش مردان افتخارآفرینی کرده بود با تلاش و کوشش فراوان توانست در بخش بانوان نیز افتخار بیافریند و پرچم ایران را برافرازد.

فدراسیون جهانی اسکیت

فدراسیون اسکیت جهانی شور عجیبی در کشورهای مختلف برای شرکت در مسابقات اسکیت پدید آورده است و دوره‌های مرتبی که برای آموزش مربیان و داوران برگزار می‌کند باعث می‌شود که دانش روز به کشورهای مختلف منتقل شود. دانش به روز، تغییر قوانین، تغییر شرایط مسابقات باعث می‌شود که پویایی در برگزاری مسابقات اسکیت وجود داشته باشد و فدراسیون اسکیت ایران نیز مرتب این تغییرات را رصد می‌کند و مربیان را نیز ملزم به دنبال کردن آن‌ها می‌داند.

این رشد بی‌سابقه اسکیت در کشور به دلیل واردات اجناس متنوع از رشته‌های مختلف اسکیت نیز رخ داده است. برای مثال در رشته اسکیت هاکی لوازم ایمنی متنوعی مورد نیاز است، از طرفی اسکیت و چوب هاکی نیز اهمیت بالایی دارند. پکیج‌های کاملی که در فروشگاه اسکیت وبسایت وحید شجاعی ارائه می‌شود به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از با کیفیت‌ترین وسایل استفاده کنید و پایین‌ترین رقم را برای آن‌ها بپردازید.

اسکیت ورزشی است که اگر در کلاس جهانی به آن بیندیشید و تمرین نمایید و مربی با تجربه نیز داشته باشید، امکان رشد و پیشرفت برای شما فراهم می‌آید فارغ از این که در کدامیک از شهرهای ایران ساکن باشد. مهم تلاش و کوشش و طی کردن مسیری است که هم از نظر دانش و هم از نظر تجربه غنی باشد. قطعا تلاش و ممارست مرحله بعدی برای موفقیت است. پس اسکیت را در کلاس جهانی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *