اسکیت برای اسکیت

آموزش و یادگیری رشته اسکیت
ژانویه 16, 2024
ورزش اسکیت در کلاس جهانی
مارس 16, 2024

اسکیت را برای اسکیت دنبال کنید

اولویت زندگی‌تان چیست؟ برای چه قدم برمی‌دارید؟ در کدام مسیر، شادی بیشتری کسب می‌کنید؟

این‌ها سوالاتی است که شاید هر روز در مسیر آن گام برمی‌داریم اما به ریشه‌های آن توجهی نمی‌کنیم. اینکه زندگی ما را به کدام سمت و سو می‌برد چیزی است که برای هر فردی پیش می‌آید و بر روی آن نمی‌توان برنامه‌ریزی جدی کرد. اما آن چیزی که بر روی آن برنامه‌ریزی به صورت گام‌به‌گام ممکن می‌باشد، قدم‌های کوچکی است که توجه مداوم به آن می‌تواند روشنگر آینده‌ای باشد که در آرزوی آن هستیم.

اما در این مسیر مداوم چطور باید برای شادی خود قدم‌هایی حساب شده برداریم؟ چطور باید خط سیر را مشخص کنیم به گونه‌ای که سلامت روان و جسم را تواما بدست آوریم؟ چطور می‌توانیم انرژی برای کارهای اصلی زندگی کسب نماییم؟

قطعا هرکس به طریقی در تحقق این مسیر قدم برمی‌دارد و رویکرد هر فرد متفاوت است. اما شاید ورزش همراهی باشد که اگر همراهی‌اش را بپذیریم، یک عمر از مصاحبت با او لذت خواهیم برد. عمر خود را به آن مدیون می‌شویم اگرچه از او تشکر ویژه‌ای به عمل نمی‌آوریم. به‌راستی نباید حداق سالگردی برای نکوداشت این عادت فوق‌العاده برگزار کرد؟ آیا نباید در تقدیس چنین موهبتی اهتمام داشت؟ قطعا همینطور است، اگرچه این همراه باوفا، توقعی ندارد و خود را برای چنین حاشیه‌هایی معطل نمی‌کند و همواره در خدمت انسان و انسانیت وقت می‌گذراند.

این همان لحظه‌ای است که هر کس شاخه‌ای را بر می‌گزیند. فردی به فوتبال، فردی به بسکتبال و فردی به اسکی روی می‌آورد. اما شاید ورزشی باشد که تمامی هیجانات را در حد اعلایش، فراهم آورد. شاید ورزشی باشد که به وسعت تمام سلایق، گسترده باشد. شاید ورزشی باشد که زیبایی‌اش در کنار صلابت معنی پیدا کند و چنین ورزشی کمیاب است.

در برخورد با چنین ثروتی چه باید کرد؟

ورزش اسکیت از این دست است و باید برای این موضوع تحقیق عمیق صورت گیرد تا بتوان به تمامی ابعاد آن دست پیدا کرد. ورزش اسکیت یکی از ورزش‌هایی است که تنوع بی‌نظیر آن، تمامی سلایق را در برمی‌گیرد و هر شخصی با هر توان و علاقه‌ای می‌تواند در یکی از شاخه‌های آن مشغول شود. اسکیت آن گمشده ای است که هر کس بیابدش، تا ابد لذت هیجان توام با آرامش را تجربه می‌کند. لذت هدفونی در گوش و کفش اسکیتی در پا، آن چیزی است که برای آن هر سنگلاخی را پشت سر می‌گذاری. این است که از کوچک و بزرگ برای رسیدن به مهارت در این ورزش سر از پا نمی‌شناسند و برای بدست آوردن تجربه‌های بیشتر، رشته‌های مختلف آن را امتحان می‌کنند.

رشته اسکیت که شاخه‌های مختلفی ذیل آن مشغول به فعالیت می‌باشند در ایران نیز به صورت حرفه‌ای، در باشگاه‌های تخصصی تحت نظارت فدراسیون اسکیت دنبال می‌شود. مربیان متخصص در رشته‌های مختلف آن تربیت شده‌اند و اکنون در تمام شهرهای ایران می‌توان هیئتی تخصصی در این زمینه یافت. گذشت آن زمان که فقط در چند باشگاه خاص این ورزش قابل پیگیری بود. توسعه ورزش اسکیت به دلیل علاقه‌مندان آن با سرعتی بی‌نظیر صورت گرفت. افراد از اقشار مختلف در کنار یکدیگر حاضر شدند تا بتوانند لذت این ورزش بی‌مانند را تجربه کنند. تیم‌ها تشکیل شدند تا مسابقات اسکیت صورت رسمی داشته باشد و فدراسیون اسکیت در این زمینه اهتمامی تام صورت داد. اهتمامی که تنها در سایه حمایت وزارت ورزش و روسای فدراسیون ممکن بود.

اسکیت در قله

اما اکنون اسکیت در قله است. شاخه‌های مختلف آن خوش درخشیده‌اند و در تجربیات گوناگون در مسابقات جهانی و آسیایی حرفی برای گفتن پیدا کرده‌ایم. مسابقات که در گذشته حضور در آن‌ها برایمان آرزو بود اکنون به کابوس کشورهای رقیب تبدیل شده است. ایران به عنوان وزنه‌ای سنگین مطرح می‌باشد. تیم‌های ملی یکی پس از دیگری در مسابقات حاضر می‌شوند و برای کشور عزیزمان افتخارآفرینی می‌کنند.

در این میان در سکو ماندن کار آسانی نیست. حفظ مقام‌ها دشوارتر از کسب آن‌ها می‌نماید. برای این مهم، تلاشی مضاعف و تسلط به دانش روز برای مربیان و بازیکنان را الزامی می‌کند. اسکیت‌بازان شاید لذت سواری بی‌دغدغه را با هیچ تجربه‌ای عوض نکنند اما به وقت رزم، سلاح خود را به پا می‌کنند. برای آبروی کشور هر آنچه کسب کرده‌اند را در بوته آزمایش می‌گذارند. این است همان روحیه‌ای که برای آبادنی کشور نیز لازم است. این است همان انگیزه‌ای که برای رشد کشور به آن نیاز داریم. اسکیت سرمنشا تمام شادی‌های دوران کودکی، اکنون به ابزاری برای کسب آبرو برای کشور تبدیل شده است.

کودکی کردن بر روی کفش اسکیت

کودکی کردن بر روی کفش اسکیت، تجربه‌ای است که کمتر بچه‌ای از آن محروم بوده است. اسکیت در رشته‌های مختلف آن برای هر خواسته‌ای پاسخی دارد و برای هر کودکی رشته ای به فراخور فیزیک و علاقه‌اش در دسترس می‌باشد. رشته اسکیت نماشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت‌ هاکی، رشته اسکیت رینک‌هاکی، رشته اسکیت رولبال، و رشته اسکیت اگرسیو از جمله رشته‌هایی هستند که به صورت جدی فعالیت خود را در سطح کشور دارند و علاقه‌مندان به این رشته‌ها، در کمپین‌هایی فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی می‌کنند و دورهمی را صورت می‌دهند. این است اجتماعاتی که قدرتمند شدن آن‌ها به صلابت رشته اسکیت منجر می‌شود و ادامه آن رشد و برومندی بیشتر جوانان کشور را به همراه دارد.

فدراسیون اسکیت نیز در این زمینه با تمام توان رویدادهای مهم را پیگری و برنامه‌ریزی می‌کند. این همان روحیه‌ای است که تک تک افراد برای عبور از سختی‌های پیش رو به آن نیاز دارند.

اگر به اطلاعات بیشتر در زمینه اسکیت نیاز دارید تمامی قسمت‌های وبسایت وحید شجاعی برای آموزش علاقه‌مندان، مطالب مفید و موثری را فراهم آورده است که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید دانش عمومی و تخصصی خود را افزایش دهید. همچنین می‌توانید با ارسال کامنت و متن، ما را در توسعه هرچه بیشتر این دانش یاری‌رسان باشید. اسکیت همان چیزی است که برای آینده‌ای پویا، می‌تواند امیدبخش لحظات شما باشد. “اسکیت برای اسکیت” شعاری است که باید در میان ورزشکاران این رشته باب شود. اینچنین می توانی رشد و بالندگی آن را برای خود آن خواست. اینگونه است که اسکیت در بالاترین حد رشد خود قدم می‌زند و اسیکت، اسکیت را بالا می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *