آموزش و یادگیری رشته اسکیت

اسکیت روی یخ و پیشرفت آن
ژانویه 9, 2024
اسکیت برای اسکیت
مارس 14, 2024

یکی از اصول اساسی و بنیادی در هر رشته ای آموزش آن رشته به حساب می آید. شما چه در یک تیم ورزشی باشید و چه در مدرسه باشید و چه در استعدادیابی های دیگر نیاز خواهید داشت تا آموزش صحیح دریافت نمایید تا امیدواری خود را نسبت به آن رشته بیشتر کنید. اگر آموزش صحیحی در یک مدرسه به کودکان آن صورت نگیرد نمی توان توقع داشت تا آن ها در زمینه تحصیلی پیشرفتی داشته باشند.

این اتفاق مطمئنا در زمینه ورزش و رشته های دیگر نیز اتفاق می افتد. به عنوان مثال اگر فردی نقاشی را نزد یک استاد کارآزموده آموزش نبیند چگونه می توان توقع داشت تا آن فرد در آینده به یک نقاش حرفه ای بدل گردد و یا اگر فردی خوشنویسی را همراه با یک آموزش صحیح به انجام نرساند چگونه می تواند از وی در سطح یک خطاط حرفه ای انتظار کار داشت؟

اما در زمینه ورزشی این حساسیت ها بالاتر نیز خواهد رفت که دلیل آن آسیب های ورزشی است که به دنبال تمرینات خواهد بود بدان معنا که علاوه بر نگرانی برای اجرای صحیح تکنیک ها برای حضور در تیم های حرفه ای باید از وقوع آسیب های مزمن در ورزشکار نیز جلوگیری گردد که این آسیب های مزمن در رشته های مختلف ورزشی متفاوت می باشند و ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشند از این رو بهتر است که تمرینات خود را از همان ابتدا به صورت حرفه ای آغاز نمایید. در این مسیر از یک مربی کارآزموده بهره مند شویم تا بتوانیم همه توقعاتی که در نظر داریم را برآورده سازیم و هم اینکه بتوانیم نتیجه لازم را به دست آوریم و در کنار همه این ها حفظ سلامتی از همه چیز مهم تر می باشد.

از این حیث رشته اسکیت با رشته های دیگر ورزشی تفاوتی چشمگیر دارد. باقی رشته های ورزشی همچون رشته بسکتبال متقاضیان تنها در یک زمینه تخصصی مشغول فعالیت  و تمرین می شوند و تمامی تمرینات آن ها حول همان برنامه ریزی می گردد اما رشته اسکیت به دلیل تنوع بسیار زیادی که دارد آموزش صحیح آن کمی دشوارتر خواهد بود و به گونه ای بهترین کار این است که آموزش های لازم در یک آکادمی اسکیت دریافت گردد. آکادمی اسکیت به مجموعه ای اطلاق می گردد که تمامی رشته های ورزشی در آن آموزش داده می شوند. تصور کنید دو دانشگاه وجود دارد که در یکی تعداد اندکی رشته برای آموزش به شما ارائه می دهد و در دیگری می توانید از میان 15 رشته مختلف انتخاب خود را انجام دهید. مطمئنا از میان آن 15 رشته راحت تر می توانید کسب اطلاعات داشته باشید و خود را محک بزنید تا رشته مورد علاقه خود را انتخاب نمایید بدین صورت آینده روشن تری برای شما برنامه ریزی خواهد شد.

ممکن است در میانه راه علاقه شما به یک رشته تغییر نماید و این مسئله عجیبی نخواهد بود برای مثال ممکن است به رشته اسکیت نمایشی علاقه مند شده باشید و این علاقه را از طریق دیدن چند ویدئو اینترنتی به دست آورده باشید. پس از گذراندن دوره پایه و تکمیلی شروع می کنید به یادگیری در رشته اسکیت نمایشی اما پس از گذشت زمانی چند متوجه می شوید که این رشته تخصصی برای شما کمی سنگین است یا انجام حرکات تخصصی آن از حوصله شما خارج است که دلیل آن دقت بسیار بالایی است که باید صرف این رشته کرد می باشد. از این رو به رشته ای همچون رشته اسکیت فری استایل که حرکاتی بسیار نرم و سریع دارد روی می آورید و کارهایی فوق العاده را در بین موانع انجام می دهید.

این مسئله به این دلیل است که کاری را بدون دانش اولیه به انجام رسانده اید و اکنون پس از تکمیل دانش خود و بالا رفتن تجربه شما در رشته اسکیت تصمیم شما تغییر کرده است. پس در صورتی که جایی فعالیت داشته باشید که تنها یک یا دو رشته را آموزش دهد شانس این که رشته مورد علاقه تان را پیدا کنید از دست خواهد رفت و اینجاست که معنی آکادمی اسکیت به وضوح مشخص می گردد و برای افرادی که دوست دارند تا رشته اسکیت را به شکل صحیح و با استایل مناسب آموزش ببینند و تا ممدارج بالای آن پیش بروند یک اصل اجتناب ناپذیر خواهد بود.

یکی دیگر از کارهایی که آکادمی اسکیت آن را به خوبی به انجام می رساند این است که شما را به یک عنصر فعال و موثر در شاخه ای که انتخاب می کنید تبدیل می کند. این رسالت یک آکادمی می باشد واگر نتواند در این سبک هنرجویانی را پرورش دهد به زودی متقاضیان خود را از دست خواهد داد زیرا افرادی که یک اکادمی را انتخاب می نمایند به دنبال کسب موفقیت می باشند و اگر ببینند که در آن آکادمی تیم های حرفه ای اسکیت فعالیت ندارند یا نتوانند کسب و مقام مدال داشته باشند علاقه خود را به زودی از دست خواهند داد. البته ممکن است مدت کوتاهی در این آکادمی مشغول فعالیت در رشته مورد نظرشان شوند اما رفته رفته آن جا را ترک خواهند کرد از این رو یک آکادمی اسکیت حرفه ای برای آن که فعالیت خود را بتواند ادامه دهد و بدون مشکل مسیر خود را طی نماید باید کیفیت بسیار مطلوبی را به متقاضیان ارائه کند.

از این رو در آکادمی اسکیت هایی که در ایران فعالیت دارند بسیاری از مربیان صاحب نام به فعالیت مشغول می باشند. آن ها بحث های تیم سازی را می شناسند، تجربه کافی برای پرورش هنرجویان را دارند، از لوازم اسکیت و آخرین اطلاعات آن ها مطلع هستند و تلاش می کنند تا هنرجویان خود را به بهترین سبک و شیوه های نوین آشنا کنند. اطلاع از قوانین روز دنیا، تکنیک های جدید، لوازم کمک آموزشی، تماما چیزهایی است که یک سطح یک مربی را بالا می برد.

بنابراین اگر شما نیز به عنوان یک مربی فعالیت دارید و می خواهید یک حرفه ای باشید لازم است تا دانش روز را همیشه دنبال کنید، شما باید از برنامه های فدراسیون جهانی اسکیت مطلع باشید، آن را به شاگردان خود گوشزد کنید، سختی آموزش های جدید آنلاین را بپذیرید، مدارک خود را به روز رسانید و همیشه با فدراسیون اسکیت در تماس باشید تا از تغییرات احتمالی مطلع شوید. بدین ترتیب بازیکنان شما در یک مسابقه شگفت زده نخواهند شد که قوانینی تغییر کرده و آنها مطلع نیستند، شما باید یک مربی تمام عیار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *