تجربه هیجان در رشته اسکیت

حضور در رشته جذاب اسکیت سرعت
دسامبر 18, 2023
اسکیت روی یخ و پیشرفت آن
ژانویه 9, 2024

اگر شما نیز از نسلی باشید که در بیست الی سی سال گذشته وارد ورزش اسکیت شده اید و به فعالیت در این رشته پرداخته اید قطعا و به غایت معنی و مفهوم لذت بردن از اسکیت سواری را درک می کنید اما اگر از نسل های جدید باشید ممکن است صرفا برای فعالیت های ورزشی و تیمی و یا حور در مسابقات است که به ورزش اسکیت تمایل پیدا کرده اید البته باید این نکته را ذکر کرد که کسی نمی تواند رشته اسکیت را تجربه کند و از آن لذت نبرد. سرعت بالایی که این ورزش به شما عرضه می کند، تعادلی که برای بدن شما به همراه دارد، حرکت های موزونی که می توانید در این رشته ورزشی تجربه کنید و زیبایی اجرای حرکات تخصصی و خیره شدن بینندگان باعث می شود تا هر فردی که بر روی اسکیت مسلط می باشد از این رشته ورزشی لذت ببرد. شما در کنار ورزش کردن و بالا بردن قوای جسمانی خود این امکان را خواهید داشت تا روحیه خود را نیز تا حد بالایی افزایش دهید.

برای نسل های گذشته در ورزش اسکیت چیزی به نام ورزش تخصصی برای رشته اسکیت وجود نداشت و آن زمان که رشته اسکیت در ایران آغاز به فعالیت کرد این امکان صرفا وجود داشت که برای تمرین پارک ها مورد استفاده قرار گیرند اما امروزه پیست های بسیار مجهزی آماده فعالیت می باشند و هر فردی با هر سطحی که در رشته اسکیت فعالیت دارد می تواند در پیست های اسکیت وم یا آکادمی اسکیت به فعالیت بپردازد. آکادمی اسکیت به مکانی اطلاق می شود که ورزش اسکیت با دانش روز و به صورت تخصصی در حال آموزش اسکیت. آموزش اسکیت دارای مراحلی پله ای است که این مراحل به صورت کاملا علمی و توسط فدراسیون اسکیت نتوین شده است که در قالب پکیج های آموزش اسکیت در دسترس افراد قرار می گیرد که البته خود فدراسیون نیز این آموزش ها را از فدراسیون جهانی اسکیت دریافت می کند تا با دانش روز کاملا تطبیق داشته باشد تا از این طریق بتوان بازیکنان ایرانی رشته اسکیت را برای سطح مسابقات جهانی آماده نمود. پس هرف از یادگیری اسکیت دیگر صرفا سرگرمی و لذت بردن از این رشته نیست و شما با ورزش اسکیت می توانید به کسب رتبه در مسابقات کشوری و جهانی نیز فکر کنید.

ایران توانسته در رشته های مختلفی به کسب مقام دست پیدا کند که از آن جمله می توان به رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت فری استایل و رشته اسکیت اگرسیو اشاره نمود از این رو هدف بسیاری از افراد تغییر کرده است و اکنون هدف آن ها این است که پس از وارد شدن به رشته اسکیت بتوانند به مقام های جهانی دست پیدا کنند البته این هدف بسیار ارزشمند و ستودنی می باشد و مطمئنا زیرساخت هایی که در یک کشور تهیه دیده می شود برای این منظور می باشد و برای آن برنامه ریزی های متعددی شده است و اگر شما بتوانند  در حد مطلوبی برنامه ریزی مناسبی را انجام دهید و برای تمرینات خود از کیفیت بالایی برخوردار باشید قطعا شانسی برای حضور در این رقابت ها خواهید داشت. مسابقات اسکیت در رده های سنی مختلف هم در قسمت بانوان و هم در قسمت آقایان در فصول مختلف سال در داخل کشور برگزار می شود و افراد بااستعداد برای حضور در تیم های ملی انتخاب خواهند شد که مسابقات جهانی رشته اسکیت نیز به فراخور در حال برگزاری می باشد.

بنابراین هزینه کردن و استعدادیابی در ورزش اسکیت از سنین بسیار پایین اغاز می گردد یعنی برنامه ریزی والدین به این گونه است که فرزندانشان هم لذت را در این رشته ورزشی تجربه کنند، هم اوج هیجان را ببینند و هم بتوانند در رقابت های کشوری و جهانی حضور داشته باشند. رشته اسکیت علاوه بر این که کودکان را به وجد می آورد والدین ان ها را نیز خرسند می سازد. بیشتر افراد دوست دارند تا سرعت بسیار بالایی که در رشته اسکیت هست را تجربه کنند و حتی اگر آن را تجربه نمی کنند از مشاهده آن لذت می برند به خصوص اگر فردی که در این رشته حضور دارد و به اسکیت سواری مشغول است یکی از اعضای نزدیک خانواده باشد که به صورت ویژه اسکیت بازی فرزندان برای والدین شان جذابیت بسیار بالایی دارد.

اسکیت سواری از همان مرحله نخست شما را وارد هیجان می کند، آن لحظه که تلاش برای ایستادن می کنید، لحظه ای که برای راه رفتن فکر می کنید و لحظه ای که برای زمین نخوردن تمامی قوای خود را به کار می گیرید همان لحظه هایی می باشد که با خنده های ناگهانی مواجه می شوید، از مسیری که در حال طی کردن آن هستید لذت می برید، از زمین خوردن خود خنده تان می گیرد و همین مسائل است که علاقه شما به اسکیت را چندبرابر می کند. شما دوست دارید حرکات پیچیده تری را  تجربه کنید و اجرای حرکات را به حد مطلوب برسانید و چشم بینندگان را خیره کنید مطمئنا این مسئله در سطح  پایه و تکمیلی ممکن نمی باشد و شما در این سطح باید پایه های آموزش حرکات خود را ارتقا می دهید و در ادامه در رشته های تخصصی اسکیت می توانید به صورت ویژه هر کدام از حرکات را دنبال کنید.

شما مطمئنا از تنوع شاخه های رشته اسکیت مطلع می باشید، تنوعی بی نظیر که در هیچ کدام از دیگر رشته های ورزشی قابل دستیابی نمی باشد. علاوه بر تنوع بسیار بالا این رشته دارای سه شاخه اصلی می باشد که رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت روی یخ می باشند. یعنی رشته های مختلفی که در اسکیت وجود دارند در زمین های متفاوتی قابل یادگیری و قابل پیگیری می باشند و از این موارد شما می توانید بهترین بهره مندی را داشته باشید.

در مورد انتخاب رشته های تخصصی اسکیت شما ممکن است روحیات اجتماعی داشته باشید و دوست داشته باشید به صورت تیم ورزش اسکیت را دنبال کنید، که ورزش اسکیت در این زمینه برای شما راه حل خواهد داشت و آن انتخاب رشته های گروهی مانند رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت آیس هاکی، رشته اسکیت رینک هاکی، رشته اسکیت فوتینز و… می باشد و اگر روحیات شما به رشته های انفرادی می خورد می توانید رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت فری استایل و… را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *