حضور در رشته جذاب اسکیت سرعت

گسترش و پیشرفت رشته اسکیت
دسامبر 12, 2023
تجربه هیجان در رشته اسکیت
ژانویه 1, 2024

رشته اسکیت سرعت می تواند به عنوان مادر همه رشته های اسکیت نامیده شود که در آن ورزشکاران این رشته ورزشی استقامت و سرعت خود را به نمایش می گذارند و برای این که بتوانند در این رشته به موفقیت دست یابند باید بهترین زمان ممکن را کسب نمایند. اسکیت سرعت بیشتر به استفاده از تمام توان بدنی برای رسیدن به بالاترین سرعت و همچنین مهارت کنترل اسکیت گفته می شود که البته در این رشته قدرت بدنی و به عبارت دیگر استقامت بدن نیز فاکتور بسیار مهمی به شمار می رود از این رو مهم است که ورزشکاران تمرینات بدنسازی حرفه ای را نیز در برنامه های خود بگنجانند. اگر شما به تماشای مسابقات اسکیت نشسته اید و از نظر شما این حرکات ساده به نظر می آید باید بدانید که جزئیات حرکات بدن، دست و پا در مسابقات اسکیت سرعت بسیار پیچیده می باشد و نیاز است تا افراد آموزش های مداوم داشته باشند.

افرادی که در زمینه رشته اسکیت تازه کار هستند و تا حدودی با زمینه های تخصصی رشته اسکیت آشنایی پیدا کرده اند، می توان گفت که اولین زمینه ای که آن ها را سمت خود جذب می نماید رشته تخصصی اسکیت سرعت می باشد که اصلی ترین دلیل آن می تواند مزیت های رقابتی این رشته باشد.

کفش های مخصوص اسکیت، چرخ های بزرگ، لباس های کششی خاص، عینک و کلاه مخصوص و البته شکل مسابقات در این رشته، که در آن ورزشکاران حضور می یابند، همگی ویژگی هایی هستند که چشم هر بیننده ای حتی آن افرادی را که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند به سوی خود جلب می کند.

برای این که بتوان به این رشته وارد شد و در آن به فعالیت پرداخت، به عنوان سایر زیرمجموعه های خاص رشته اسکیت می باید اقتدار کامل بر روی حرکات اساسی داشت. البته تعداد معدودی وجود دارند که تصور می کنند صرفا دانستن این که چگونه اسکیت سواری کنند به عنوان مقدمه ای برای اسکیت سرعت کافی می باشد اما تسلط موضوع دیگری است و هرچقدر که قدرت اسکیت سواری بالاتر باشد امکان پیشرفت و رشد در این رشته نیز بالاتر می رود.

همان گونه که اشاره د رشته اسکیت از رشته های رقابتی در شاخه های ورزش اسکیت به شمار می رود که مسابقات آن بین دو یا چند بازیکن برگزار می گردد تا در شرایط سرعتی و استقامتی با یکدیگر به رقابت بپردازند. این مسئله برای کودکان خردسال بسیار قابل فهم و درک می باشد از همین رو علاقه دارند تا در رشته اسکیت سرعت فعالیت داشته باشند چون می خواهند با همسن و سالان خود به رقابت بپردازند و آن ها را از گردونه رقابت خارج کنند. اگر به رفتار آن ها در کلاس های اسکیت دقت داشته باشید می بینید که دائما در حال مسابقه دادن با یکدیگر می باشند.

از این نظر که رشته اسکیت سرعت حرکات پایه ای کمتری برای ورود به آن نیاز دارد رشته بااهمیتی می باشد یعنی این که مربیان استعدایاب برای افراد بسیار کوچک که بدن آن ها توانایی فعالیت در رشته های اسکیت نمایشی یا اسکیت فری استایل را ندارد رشته اسکیت سرعت را انتخاب می کنند. برای فعالیت در رشته اسکیت سرعت حتما باید تعادل کافی بر روی اسکیت داشته باشید و گذراندن مراحل پایه و تکمیلی از الزامات ورود به این رشته می باشد اما حرکات پیچیده ای که برای رشته اسکیت نمایشی پیش نیاز به حساب می آید برای رشته اسکیت سرعت مورد نیاز نمی باشد. یک آکادمی اسکیت می تواند در این مسیر راهنمای بسیار مناسبی برای شما و یا فرزندان تان باشد و مربیان باتجربه خود را برای تعیین سطح و حضور در رشته های تخصصی رشته اسکیت در اختیار شما قرار دهد.

کودکان خردسال برای آموزش اسکیت و ورود به این رشته نیازهای کمتری خواهند داشت و از همین رو با علاقه بیشتری نیز وارد این رشته می شوند و به فعالیت می پردازند. از سوی دیگر رشته های دیگر به دلیل دارا بودن حرکات پیچیده تر باعث می شوند تا کمی حوصله کودکان سر برود بنابراین این امکان وجود دارد که از آن رشته دلزده شوند اما در رشته اسکیت سرعت چون همواره فاکتور رقابت و دویدن وجود دارد این مسئله آن را به پیش می راند و برای پیشرفت هرچه بیشتر به آن ها انگیزه می دهد.

برای حضور در رشته اسکیت سرعت در ابتدا می توان از همان اسکیت های معمولی استفاده نمود یعنی همان اسکیت هایی که در بخش پایه و تکمیلی مورد استفاده قرار گرفته است و با همین کفش اسکیت حرکت های ابتدایی آموزش داده می شود اما برای ورود به مراحل حرفه ای تر نیاز است تا هنرجو اسکیت مخصوص رشته اسکیت سرعت را تهیه نماید که این مسئله را می تواند با خرید از یک فروشگاه اسکیت معتبر به انجام رساند. اسکیت سرعت دارای طراحی ویژه ای می باشد و آن این که اسکیت های رشته اسکیت سرعت بدون ساق می باشند و تا مچ ادامه دارد همچنین چرخ های کفش اسکیت سرعت چرخ های بزرگ تری نسبت به دیگر رشته های اسکیت می باشد تا سرعت بیشتری را برای بازیکنان ایجاد نماید.

سبک و وضعیت بدن در رشته اسکیت سرعت کاملا خم شده می باشد. کف دست ها باید روی ران ها قرار گیرد و بدن از شکم به پایین خم می شود تا کف دست ها به روی زانو برسد. با چنین وضعیتی شما در حالت اساسی رشته اسکیت سرعت قرار می گیرید و باید توجه داشت که در این وضعیت کمر کاملا صاف باشد و نباید دارای برآمدگی و یا خمیده باشد.

به طور کلی، آماده سازی اساسی اسکیت سرعت و تحولات اساسی آن با توجه به توانایی های افراد نشان داده می شود بین نیم سال تا 1 سال به طول خواهد انجامید، و هرچه فعالیت و تلاش بیشتری داشته باشید، شما می توانید موفق تر باشید. در سطوح بالا تر و همچنین تمرین های پیشرفته تر، تمرکز فعالیت ها بر روی گسترش استقامت بازیکن، بالا بردن سطح کیفی روش ها و به طور کلی آمادگی فرد برای شرکت در رقابت ها می باشد.

در مرحله اول، باید بازیکنان مسابقات باشگاهی را آغاز کنند تا بتوانند به آرامی با شرایط رقابت آشنا شوند و هرچه رتبه وضعیت فرد بالاتر برود، میزان سرمایه گذاری بر روی او در مسابقات نیز بالاتر خواهد بود. همچنین باید بدانید که هرچه درجه رقابت بالاتر باشد، عامل فشار جسمی و روحی بر بازیکن بیشتر است و باید برای چنین شرایطی آماده باشد تا بهترین کارایی را نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *