گسترش و پیشرفت رشته اسکیت

آموزش اسکیت در سنین مختلف
دسامبر 4, 2023
حضور در رشته جذاب اسکیت سرعت
دسامبر 18, 2023

یکی از ورزش هایی که در ایران و جهان گسترش پیدا کرده است و از طرفداران و علاقه مندان بسیاری برخوردار است رشته اسکیت می باشد. بسیاری از علاقه مندان به دسته های مختلف این رشته ورزشی هر ساله اقدام به یادگیری آن می نمایند و چه بسا از میان همین افراد تازه کاری که در این رشته حضور یافته اند قهرمانانی به عرصه رشته اسکیت و مسابقات جهانی این رشته راه پیدا کنند.

رشته اسکیت از شاخه های بسیار گسترده ای تشکیل شده است و برای این که شما بتوانید شاخه مورد علاقه خود را انتخاب نمایید دردسر کمتری خواهید داشت. در گذشته این امکانات بسیار محدود بوده است و رشته های اسکیت از محدودیت بسیاری برخوردار بوده اند و برای این که شما بتوانید در رشته اسکیت به فعالیت حرفه ای خود بپردازید و به جایگاه مورد نظر خود دست پیدا کنید باید در رشته ای خاص به فعالیت ادامه دهید.

این کار در آغاز با رشته اسکیت روی یخ انجام شده است از این رو هم اکنون در دنیا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و رشته های مختلف آن برای طرفداران و علاقه مندان این رشته فراهم شده است. در این میان ایران نیز توانست با ساختن یک زمین کاملا استاندارد برای آن که بتوان تمرینات رشته های اسکیت روی یخ را به انجام رساند وارد این عرصه گردید و شما نیز اگر به رشته های اسکیت روی یخ علاقه مند هستید و می خواهید در این رشته ها فعالیت داشته باشید می توانید به زمین آیس باکس واقع در بازار بزرگ ایران مال مراجعه نمایید.

اما باید توجه داشته باشید که رشته های اسکیت تنها محدود به رشته های اسکیت روی یخ نشدند و رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت اینلاین نیز به پکیج های آموزشی اضافه گردیدند. این مسئله باعث شد تا افراد بتوانند تمرینات رشته اسکیت خود را در زمین های معمولی نیز به انجام برسانند و دیگر نیازی به زیرساخت های رشته اسکیت روی یخ وجود نداشته باشد. به همین دلیل بود که این شاخه ها با سرعت بسیار بالاتری به رشد و پیشرفت خود ادامه دادند البته رشته های اسکیت اینلاین توانستن تا افراد بسیاری را سمت خود جذب نمایند و  در این رشته ورزشی به فعالیت های خود ادامه دهند.

اما سؤالی این میان مطرح می گردد که چرا باید استعدایابی در رشته اسکیت و فعالیت در این رشته ورزشی باید به ورت یک فرهنگ دربیاید و مورد توجه قرار گیرد؟ هم اکنون و در حال حاظر رشته اسکیت یکی از جذاب ترین رشته های ورزشی در کل جهان می باشد و به خصوص کودکان بسیار زیاد تمایل دارند تا در این رشته ها شرکت داشته باشند. به همین سبب است که باید بتوان آموزش این رشته های ورزشی را از سنین پایین آغاز نمود تا این امر باعث کسب نتیجه و موفقیت های بسیاری گردد.

فدراسیون اسکیت از سال های گذشته تلاش های بسیاری را در این زمینه صورت داده است و در سال های اخیر نیز شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری از سوی فدراسیون اسکیت بوده ایم و در این مسیر توانسته است تا حد بسیار زیادی زیرشاخه های رشته اسکیت را بالا ببرد و همچنین تیم های ملی شاخه های اسکیت را نیز تشکیل دهد که این مسئله باعث می شود تا افراد هرچه بیشتر جذب این رشته ورزشی هیچان انگیز گردند. البته از فعالیت های مهم فدراسیون اسکیت فراهم آوردن زیرساخت های مناسب برای رشته های اسکیت اینلاین و رشته های اسکیت روی یخ بوده است که نگاه ویژه ای در سال های اخیر به آن داشته است.

این مسئله می تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد چرا که مربیانی بس حرفه ای در زمینه رشته اسکیت در آینده به فعالیت مشغول خواهند شد که می توانند با آموزش های صحیح و استاندارد خود نیروی جوان را به سمت درست این ورزش سوق دهند. این قبیل کارها که به صورت زیرساختی انجام می گیرد باعث می شود تا رشد و توسعه و همچنین پیشرفت رشته اسکیت چشمگیر و قابل توجه باشد و در پی آن باعث بالا رفتن اعتبار ورزشی رشته اسکیت در دید جهان خواهد بود.

در این سال ها فعالیت های فرهنگی نیز در زمینه رشته اسکیت صورت گرفته است که از آن دست می توان به فیلمی که بسیار زیبا در زمینه رشته اسکیت هاکی ساخته شده است اشاره نمود. این فیلم سرگذشت ورزشکاران بانوان اسکیت هاکی را به نمایش درآورده است که نام آن ” جایی برای فرشته ها نیست” می باشد که به بیننده تمام جزئیات و پستی ها و بلندی هایی که بر سر راه یک ورزشکار حرفه ای در زمینه رشته اسکیت وجود دارد را نشان می دهد از این رو شما متوجه خواهید شد که اگر وارد یک رشته ورزشی گردید چه سختی هایی را به دنبال خواهید داشت و چه لحظات خوش و خاطره انگیزی.

همه این موارد باعث می گردد تا اتفاقات فرهنگی در رشته اسکیت روی دهد یعنی تا حدی رشته اسکیت نمود پیدا می کند که با خون مردم عجین گردد و خانواده ها آن را جزوی از لازمه های زندگی خود قرار دهند. در نتیجه باعث می شود تا نوجوانان و جوانان بسیاری پا در مسیر این رشته ورزشی بگذارند و قطعا از میان آن ها استعدادهای بی نظیری کشف خواهد شد که دگرگونی این رشته ورزشی را در آینده ای نه چندان دور به همراه خواهد داشت.

اضافه شدن رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد در سال های اخیر نشانی دیگر بر فعالیت های مستمر و پیشرفت های روزافزون رشته اسکیت به خصوص رشته اسکیت کواد می باشد. رینک هاکی که زیرشاخه رشته اسکیت کواد است رشته ای بسیار محبوب در دنیا می باشد که به صورت گروهی انجام می پذیرد و مسابقات آن هم در المپیک و هم به صورت جهانی انجام می گیرد که این نشان از علاقه بسیار زیاد افراد به این رشته ورزشی دارد. اگر ایران نیز در زمینه رشته اسکیت رینک هاکی بتواند تیمی قدرتمند را پرورش دهد می توان به این امید بود که در مسابقات جهانی افتخارآفرینی و کسب مدال داشته باشیم.

همچنین اگر در کنار تمام این رشته ها بتوانیم باقی رشته های اسکیت را نیز آغاز کنیم و فعالیت های مربوط به آموزش و پرورش علاقه مندان را ترتیب دهیم می توانیم در مدتی کوتاه شاهد رشد و پیشرفت هرچه بیشتر این رشته ها باشیم. انجام این کارها به یک سری فعالیت های زیرساختی نیاز خواهد داشت که هرچه زودتر این این نیازها برطرف گردد چالش هایی که در آینده با آن ها رو به رو خواهیم شد اثر کمتری خواهند داشت و ساده تر آن ها را پشت سر می گذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *