شناخت رشته های اسکیت

حضور در رشته اسکیت نمایشی
مارس 2, 2023
شناخت رشته های اسکیت بخش دوم
مارس 18, 2023

در مورد رشته اسکیت چه مقدار اطلاعات دارید؟ آیا شاخه های مختلف رشته های اسکیت را می شناسید یا دید شما به این ورزش تنها همان تصویری است که در پارک ها دیده اید و به خاطر می آورید؟

افراد بسیاری هستند که رشته اسکیت را تنها یک بازی سرگرم کننده می دانند که برای سپری کردن وقت ورزشی بسیار مناسب می باشد. هم به عنوان تفریح است و هم لذت بخش می باشد و اینکه در آینده تکنیک های آن را به اجرا درآورید شاید بتوانید در مسابقاات رشته های اسکیت شرکت نمایید. این افراد بیش از این تصوری حرفه ای برای حضور در رشته اسکیت در ذهن خود ندارند از این رو اگر می خواهید ورزش اسکیت و رشته های مرتبط با آن را به خوبی بشناسید باید مطالعه دقیقی بر روی آن صورت دهید. وبسایت آقای وحید شجاعی که از پیشکسوتان رشته اسکیت می باند می تواند اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهد و آگاهی لازم را در این زمینه دریافت نمایید.

در ابتدا باید بدانید که رشته اسکیت از اسکیت پایه و تکمیلی آغاز می گردد. رشته اسکیت پایه و تکمیلی ابتدایی ترین اصول آموزش اسکیت می باشد که شما در مرحله نخست باید از آن عبور نمایید. البته باید بدانید که این پایه ای بودن بدین معنا نمی باشد که می توان بدون دقت لازم آن را به انجام رساند و از آن به صورت سرسری عبور کرد بلکه مهم ترین بخش آموزش اسکیت همین قسمت پایه و تکمیلی می باشد. دلیل آن نیز شکل گیری اسکیت سواری شما بر اساس آموزش های اولیه می باشد که اگر در این قسمت کار را به صورت حرفه ای دنبال نکنید و لنگ بزنید در آینده قطعا دچار مسائل و مشکلات اساسی خواهید شد و اگر هم دچار مشکل نگردید از ادامه اسکیت بازخواهید ماند.

ممکن است شما از این رشته ورزشی دلزده شوید چون نمی توانید به درستی تکنیک اولیه رشته اسکیت را به اجرا درآورید و از این راه ناامید می گردید. از این رو اهمیت دارد تا در همان ابتدای امر رشته اسکیت را با اطلاعات روزی که در دنیا وجود دارد دنبال کنید، می توانید برای این مسئله از فدراسیون اسکیت کمک بگیرید و باشگاه ها و آکادمی های مورد تایید فدراسیون را شناسایی و به آن ها مراجعه نمایید. مربیانی که تحت آموزش فدراسوین اسکیت بوده اند مشخص می باشند و بهتر این اسکیت که سرنوشت خود و یا فرزندانتان را به دست آن ها بسپارید. این اشخاص افرادی هستند که آموزش اسکیت بسیار اهمیت قائل هستند و شما می توانید آن را در قالب یک آکادمی اسکیت دنبال کنید. شما در رشته اسکیت نیاز است تا آن را به صورت عملی پیش ببرید و برای موفقیت در آن نیز لازم است تا به تمرین های پیچیده ای بپردازید اما در کنار آن لزوم دانستن نکات اساسی و تکنیک های اصلی بسیار نمود پیدا می کند که در صورت اطلاع نداشتن از این موارد در امر یادگیری اسکیت با مشکلات بسیاری روبرو می گردید.

بهتر است از همان ابتدای آموزش اسکیت را زیر نظر یک مربی متخصص صورت دهید. مربی که آموزش های لازم از قبیل آموزش های عملی و تئوری را در فدراسیون اسکیت گذرانده باشد. از نکات مهم در مورد فدراسیون اسکیت می توان به روز بودن اطلاعات و دانش رشته اسکیت را مد نظر قرار داد که مطابق با آموزش های فدارسیون جهانی اسکیت می باشد و شما از این نظر می توانید با خیالی آسوده اقدام به یادگیری اسکیت بر اساس موازین جهانی نمایید.

این موارد شما را در بحث مسابقات اسکیت نیز کمک خواهد کرد؛ مربیان باتجربه در کنار دانش آکادمیک می توانند آینده روشن تری را برای شما متصور شوند. آن ها تجربیاتی از قبیل حضور در مسابقات اسکیت را دارا می باشند که می توانند برای شما مسیری روشن تر را فراهم آورند. اما فرض می کنیم که شما رشته اسکیت پایه و تکمیلی را با موفقیت و اصول صحیح پشت سر گذاشته اید و در حال بررسی رشته های تخصصی اسکیت برای ورود به یکی از این رشته ها هستید. رشته های اسکیت به موارد زیر تقسیم می گردند:

رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت بورد، رشته اسکوتر، رشته اسکیت رینک هاکی، رشته رولر دربی، رشته اسکیت آیس هاکی و دیگر رشته های اسکیت روی یخ

در موارد بالا سه دسته اصلی رشته اسکیت ذکر شده اند، این درست است که رشته های مختلفی مانند رشته نمایشی، رشته سرعت، رشته فری استایل، رشته رول بال و رشته هاکی وجود دارد اما در سه شاخه اصلی اسکیت اینلاین، اسکیت روی یخ و اسکیت کواد قابل دنبال کردن می باشند.

تفاوت ساختاری که در این اسکیت ها وجود دارد را می توانید با جست و جو در وبسایت مطالعه نمایید و در مورد آن آگاهی یابید اما به طور خلاصه می توان گفت که رشته های اسکیت روی یخ با تیغه ای که زیر کفش اسکیت قرار داده شده است قابلیت حرکت بر روی پیست یخ را ایجاد می نماید که لذت و هیجانی بالا را در بر دارد و همچنین رشته های مختلف آن نیز وجود دارد. رشته های اسکیت اینلاین همچون رشته های اسکیت یخ هستند با این تفاوت که به جای تیغه از چرخ به صورت خطی و در یک راستا استفاده شده است و چرخ ها به شکل رولر می باشند. رشته های اسکیت کواد اما از چرخ هایی به صورت موازی برخوردار می باشند؛ دو عدد در جلوی کفش و دو عدد در عقب قرار دارد. در جلوی کفش همچنین ترمزی قرار گرفته که برای استاپ ها از آن کمک گرفته می شود. تمامی شاخه های اسکیت در فدراسیون اسکیت دنبال می شوند و شما می توانید در این زمینه امکانات لازم را برای طی کردن این مسیر دریافت نمایید.

به عنوان مثال می توانید جهت تمرین در رشته های اسکیت روی یخ در پیست ایران مال در ایران و یا پیست پدیده مشهد حضور یابید. درست است که زیرساخت های این رشته نسبت به رشته اینلاین بسیار مشهود است اما با رشدی که در سال های اخیر رشته اسکیت داشته است تلاش فدراسیون اسکیت بر این بوده تا بتواند در شاخه های مختلف زیرساخت های لازم را فراهم آورد که این تلاش ها باید ادامه دار و در جهت رشد و پیشرفت هرچه بیشتر تمامی شاخه های رشاه اسکیت باشد. برای تمرینات رشته های اسکیت کواد نیز می توانید در پیست های معمولی و آکادمی ها که تاکنون محل استفاده اسکیت اینلاین بوده است مشغول فعالیت شوید و تنها نیاز شما در این مورد خرید اسکیت مخصوص رشته کواد می باشد. البته لوازم جانبی دیگری نیز برای هر کدام از رشته ها وجود دارد که از قبیل آن می توان به چوب هاکی، لوازم ایمنی هاکی، لوازم ایمنی سرعت، اسپینر برای اسکیت نمایشی، چرخ ها و… اشاره نمود.

این مطلب مقدمه ای بر رشته اسکیت و تفاوت شاخه های مختلف اسکیت بود که در مطالب بعدی به توضیحات بیشتری در مورد رشته های مختلف اسکیت می پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *