رشته جذاب و آینده دار اسکیت

با چه هدفی اسکیت را دنبال می کنید؟
فوریه 7, 2023
لوازم ایمنی اسکیت هاکی
فوریه 23, 2023

شاید اگر سی یا چهل سال پیش در مورد رشته اسکیت صحبت می کردید چیزی بسیار عجیب به نظر می آمد افرادی که کفش های چرخدار به پا می کردند و در خیابان ها و پارک ها مشغول به بازی می شدند برای ما بسیار عجیب به نظر می آمدند. بسیاری از والدین حس و حالی از ورزش اسکیت را ندارند البته ممکن است به تماشای مسابقات آن مشغول شده باشند اما اینکه از نزدیک آن را لمس کنند و با این وسیله جذاب به ورزش مشغول شده باشند خیالی دور از انتظار است.

امروزه اما دیگر شرایط به شکل سابق نیست، با گسترش واردات و همچنین جابجایی اطلاعات رشته اسکیت به سرعت در ایران رشد پیدا کرده است. در 20 سال اخیر رشته اسکیت رشدی بسیار چشمگیر داشته و حتی فدراسیون اسکیت به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز کرده است. رشته اسکیت که در ابتدا زیر نظر فدراسیون ورزش های همگانی اداره می شد اکنون با فدراسیون مستقل، با ساختمانی مجزا و با پیست های اسکیت استاندارد در کشور مشغول فعالیت می باشد اگر شما نیز از علاقه مندان به این رشته ورزشی باشید تاکنون حتما در یکی از پیست های حرفه ای در این زمینه حضور یافته اید.

آکادمی اسکیت به همین  منظور با نظارت فدراسیون اسکیت تشکیل شده است تا بتوانند استعدادهای جوان را تشخیص دهند و برای آموزش آن ها به صورت فعال برنامه ریزی نمایند. برندهای کفش اسکیت، لوازم جانبی اسکیت از هر سو باعث شد تا این  رشته رشد سریع تری داشته باشد حتی با اینکه رشته اسکیت رشته ارزانی محسوب نمی شود اما جذابیت و هیجانی که ورزش اسکیت برای شما به ارمغان می آورد باعث می شود تا شما برای هزینه های جانبی آن زیاد نیاندیشید و به راحتی وارد آن شوید مخصوصا اگر این رشته ورزشی را فرزند شما طلب کند شما بدون تامل کردن لوازم مورد نیاز را تهیه می کنید البته در این میان باید دقت داشته باشید که از لوازم استاندارد استفاده کنید تا فرزند شما بتواند کیفیت آموزش را به بالاترین حد تجربه کند.

بسیاری از افراد بی تجربگی می کنند و بدون مشورت با مربی کارکشته نسبت به خرید لوازم اسکیت اقدام می نمایند که این ممکن است خطراتی را برای آن ها به همراه داشته باشد هم اینکه خود آن ها یا کودکشان را دچار آسیب های جدی و مزمن کنند هم اینکه کیفیت آموزش آن ها را تا حدی پایین بیاورد که حتی از اسکیت دلزده نیز گردند. این اثرات مخرب ممکن است در جامعه در طولانی مدت باعث شود تا رشته اسکیت به صورت حرفه ای پیش نرود بنابراین باید این کار را از مبدا به صورت حرفه ای دنبال کنیم یعنی شرایطی را فراهم آوریم که افراد بتوانند لوازم مورد نیاز خود را به صورت استاندارد تهیه کنند.

خوشبختانه امروزه فروشگاه های آنلاین اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند و فروشندگان فروشگاه های حضوری نیز این تعهد را پیدا کرده اند که از فروش لوازم غیراستاندارد خودداری کنیم. شما نیز اگر می خواهید موفقیتی قابل توجه در زمینه خرید اسکیت داشته باشید می توانید در وبسایت آقای وحید شجاعی اطلاعات لازم را کسب کنید.

پس به این نکته رسیده اید که رشته اسکیت یک رشته نو و در عین حال جذاب می باشد و همین جذابیت است که رشته اسکیت را در 10 سال اخیر به پله های بالایی در جامعه جهانی رسانیده است. ایران اگرچه تمامی رشته ها را در زمینه اسکیت دنبال نمی کند اما توانسته است در رشته هایی که در آن فعال است کسب مقام های جهانی داشته باشد. رشته های اینلاین هاکی، رشته های فری استایل، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت آیس هاکی، رشته اسکیت برد و رشته های دیگر از جمله زمینه های فعالیت فدراسیون اسکیت ایران را تشکیل می دهند.

فدراسیون با تلاش تمام مسئولین آن و همچنین افرادی که وزارت ورزش پیگیر امور آن هستند پله های ترقی را هرچه سریع تر طی کنند و امروزه به جایی برسیم که در کل جامعه رشته اسکیت شناخته شده است. اینکه ما بتوانیم نونهالان، نوجوانان و خردسالان را به ورزش اسکیت علاقه مند کنیم آینده ای را برای ایران رقم می زند که شاید در خیلی از کشورها تصور آن نیز ممکن نباشد. چیزی برای ما به وجود می آید که سال ها پیش حتی به آن فکر هم نمی کردیم پس سعی کنیم کار را به صورت حرفه ای و اصولی پیش ببریم و از سودجویی های کوتاه مدت دور بمانیم، استانداردهای فدراسیون اسکیت را که با اصول آموزش جهانی مطابق است در نظر بگیریم و فرزندان خود را برای افتخارآفرینی های آینده آماده کنیم.

فعالیت های فدراسیون اسکیت در سال های اخیر بسیار چشمگیر بوده است که از جمله آن ها می توان موارد زیر را برشمرد. این موارد تنها بخشی از این فعالیت ها می باشند و اگر بخواهیم دقیق به فعالیت های فدراسیون اسکیت مراجعه کنیم مطمئنا فرصت کافی نخواهیم داشت اما چند مورد از مهم ترین آن ها عبارتند از:

تاسیس پیست های اسکیت استاندارد در سرتاسر کشور، تعیین رؤسای هیئت اسکیت برای پیشبرد اهداف استان ها و شهرها، ایجاد زیرساخت های انفورماتیک برای فدراسیون اسکیت برای انجام کارها به صورت سریع و باکیفیت بالا، برگزاری مسابقات مختلف در سطح کشور و سطح جهانی، برگزاری دوره های آموزشی توسط فدراسیون اسکیت در رشته های مختلف اسکیت نظیر: رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رول بال و …

ثبت نام افراد برای حضور در کلاس های بین المللی زیر نظر فدراسیون جهانی اسکیت، حضور در کلاس های آنلاین IHFF برای رشته آیس هاکی، تکمیل ساختمان فدراسیون اسکیت، تکمیل پیست اسکیت فدراسیون اسکیت، برنامه ریزی های راهبردی و کوتاه مدت و طولانی مدت برای آینده ورزش اسکیت در ایران

کنترل کیفی باشگاه های اسکیت، آکادمی های اسکیت و پیست های اسکیت برای آموزش کودکان و بزرگسالان به صورت صحیح و کاربردی و بسیاری از فعالیت های دیگر که نمی توان به تمامی آن ها اشاره نمود.

بنابراین می بینید که برنامه منسجم برای رشد و تبلور رشته اسکیت در نظر گرفته شده است و اگر این برنامه ها به صورت ادامه دار انجام شوند و دلسوزی لازم برای بالا بودن کیفیت آن ها صورت گیرد می توانیم امیدوار باشیم که ایران آینده ای روشن در این زمینه رقم بزند. فعالیت های فرهنگی نیز در این زمینه می تواند کمک کننده باشد بنابراین نقش خود را تنها به عنوان یک اسکیت باز یا آموزش دهنده شاخه های مختلف اسکیت تصور نکنید. برای آینده رشته اسکیت در ایران تلاش کنیم و فرزندان خود را به دنبال کردن رشته ای که می تواند سطح روابط اجتماعی آن ها را بالا ببرد و کیفیت آن را بهبود ببخشد انگیزه ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *