با چه هدفی اسکیت را دنبال می کنید؟

ورود به یک آکادمی اسکیت
فوریه 2, 2023
رشته جذاب و آینده دار اسکیت
فوریه 17, 2023

این عنوان ممکن است کمی گسترده به نظر برسد از این رو برای اینکه بتوان به تمامی ابعاد این رشته دست پیدا کرد لازم می باشد تا رشته اسکیت و جذابیت هایی که در آن است را به شاخه های کوچک تر تقسیم کرد. رشته اسکیت رشته ای است که از دیرباز در دنیا بر روی یخ انجام می گرفته است و در کشور ما نیز در حدود سه دهه می باشد که برنامه ریزی های خود را اغاز نموده است. آموزش اسکیت گاهی به صورت خودآموز و گاهی توسط آموزش های مربیان خارجی انجام گرفته است تا اینکه به این مرحله برسیم و هم اکنون در بستری قرار داشته باشیم که پیست های متعددی در کشور ساخته شده است و افراد می توانند برای یادگیری این رشته ورزشی به راحتی در محلی نزدیک به محل اقامت خود اقدام نمایند.

ورزش اسکیت در کشور، در گذشته بر روی یخ انجام می گرفته است که به مرور زمان و به دلیل هزینه های آن از گردونه خارج گردید. البته زیرساخت های آن موجود می باشد و ممکن است بتوان روزی از آن دوباره استفاده نمود. اما چیزی که در کشور متبلور گشت و توانست جای اسکیت روی یخ را بگیرد، رشته های اسکیت اینلاین می باشد. اسکیت اینلاین به این دیلی که افراد می توانستند از آن بر روی آسفالت در پارک ها، در کوچه ها و در پارکینگ و هر نقطه ای استفاده نمایند بسیار مورد توجه قرار گرفت.

به دلیل نبود زیرساخت های مناسب و پیست هایی که بتوان بر روی آن ها رشته های اسکیت روی یخ را انجام داد شاخه اسکیت اینلاین بیشتر مورد استقبال قرار گرفت که البته باید این نکته را نیز بیان نمود که اسکیت های کواد سابقه بیشتری نسبت به اسکیت های اینلاین در دنیا دارند اما در کشور ما اسکیت های اینلاین توانستند محبوبیت بسیار بیشتری را کسب نمایند که از همین رو تقریبا تمامی پیست های اسکیتی که در کشور طراحی و ساخته شده اند بر اساس خدمت رسانی به رشته های اسکیت اینلاین می باشد.

البته اکنون زیرساخت های رشته های اسکیت روی یخ نیز تا حدودی فراهم شده است و از آن چه که در 10 ستا گذشته تنها به رشته اسکیت اینلاین فکر میشد فاصله گرفته ایم و به صورت روزافزون جذابیت های رشته اسکیت در حال افزایش می باشد. همچنین خانواده ها می توانند فرزند خود را  بر اساس علاقه ای که به یک رشته دارد سوق دهند و این نگرانی وجود نداشته باشد که مثلا برای تمرین رشته اسکیت روی یخ امکاناتی وجود ندارد البته باید این زیرساخت ها در تمامی استان ها و شهرها نیز گسترش یابد و مانند اسکیت اینلاین که جهشی قابل توجه داشته است رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد نیز از این رشد و نمو برخوردار گردند.

این نکته نیز قابل ذکر می باشد که با گران شدن لوازم و تجهیزات رشته اسکیت بهتر است که افراد تولیدکننده و کارآفرین به این مهم توجهی ویژه داشته باشند که اگر برنامه ای برای ساخت این محصولات در کشور توسعه یابد می توان امیدوار بود که در سال های آینده در این زمینه به خودکفایی برسیم و بازیکنان برای واردات اسکیت مجبور نباشند تا هزینه های هنگفتی را پرداخت نمایند.

اکنون برندهای خوبی در داخل کشور در حال تولید محصولات رشته اسکیت همچون تجهیزات اسکیت هاکی، لوازم جانبی اسکیت نمایشی، لوازم جانبی رینک هاکی لوازم جانبی اسکیت های تفریحی می باشند. کارآفرینانی که در این زمینه فعالیت دارند تلاش مداومی در زمینه تولید محصولات اسکیت داشته اند و بارها شکست خورده اند تا به موفقیت دست یافته اند و هم اکنون در جایی قرار دارند که می توانند نیازهای بازیکنان اسکیت را تامین نمایند. اما اینکه شما با چه هدفی می خواهید رشته اسکیت را دنبال کنید یکی از مهم ترین موارد در انتخاب شاخه های اسکیت می باشد که می توان آن را به سه بخش تقسیم نمود.

یکی اینکه شما قصدتان تنها این باشد که از رشته اسکیت لذت ببرید البته این بحثی بسیار متداول در تمام دنیا می باشد. اگر در فیلم ها مشاهده کرده باشید در آن ها افراد بدون هیچ سابقه ای در رشته اسکیت وقتی به سواری می پردازند می توانید لذت و هیجان را در چهره آن ها مشاهده کنید. آن ها با تمام علاقه، ذوق و انرژی وارد پیست اسکیت می شوند و تلاش می کنند تا لحظاتی شاد را برای خود رقم بزنند. البته که با استفاده از لوازم ایمنی و تجهیزات مناسب می توان جلوی آسیب های احتمالی را گرفت و این کار لازم و ضروری می باشد. پس مورد اول می تواند تفریح و سرگرمی با استفاده از رشته اسکیت باشد که البته باید خاطرنشان کرد که حتی برای استفاده اسکیت به عنوان تفریح نیز باید آموزش اسکیت را در یک آکادمی اسکیت معتبر با مربیان باتجربه که زیر نظر فدراسیون اسکیت فعالیت می کنند بگذرانید.

مورد بعدی فعالیت به صورت حرفه ای در رشته اسکیت می باشد که این فعالیت برای ورزشکاران می تواند از سنین مختلفی آغاز گردد. اما اگر بخواهید از هر نظر شرایط بهتری برای پیشرفت در رشته اسکیت وجود داشته باشد باید این رشته را از سنین کودکی آغاز نمود زیرا در این سن افراد تنها برای علاقه و لذت وارد این عرصه می گردند یعنی تمام ذوق و هیجانی که دارند برای لذت بردن، بازی با دوستان و مسابقات بزرگ و کوچک می باشد. همچنین در این سنین به دلیل زمان کافی برای آموزش اسکیت می توان برنامه ریزی بهتری برای آینده وی به انجام رسانید تا در آینده وارد عرصه های بین المللی نیز گردد. نمونه های بسیاری از افرادی وجود دارد که در رشته های مختلف اسکیت توانسته اند در عرصه های ملی درخشان ظاهر گردند و همچنین در مسابقات خارج از کشور نیز کسب مقام داشته باشند.

و مورد آخر اینکه شما می توانید در اسکیت به فعالیت های زیرساختی بپردازید که این خود از کارهای مهم در رشته اسکیت می باشد. برای مثال مربیگری اسکیت را بر عهده بگیرید که خود فعالیتی مهم می باشد و باید به سطحی از توانمندی و تجربه برسید تا زیر نظر فدراسیون اسکیت به فعالیت مشغول گردید. از طرف دیگر می توان به عنوان یکی از اسپانسرهای مالی تیم های رشته های اسکیت فعالیت نمود که به خاطر پوشش خبری که در این رشته ها صورت می گیرد می تواند برای افراد فعال در این زمینه فواید بسیاری داشته باشد.

اما در تمامی این زمینه ها می توان فعالیت داشت چه به صورت جدی و چه به صورت تفریحی مهم این است که فعالیت خود را به صورت مداوم ادامه دهید تا در این به رشد و ترقی دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *