ورود به یک آکادمی اسکیت

تفریح در رشته اسکیت
ژانویه 26, 2023
با چه هدفی اسکیت را دنبال می کنید؟
فوریه 7, 2023

یکی از مهم ترین نکات و اولین نکته ای که در مسیر آموزش رشته اسکیت باید به آن توجه داشت که آن می تواند زمینه ساز موفقیت افراد در آینده دور یا نزدیک در رشته اسکیت باشد حضور افراد برای دریافت آموزش های اصولی در یک آکادمی اسکیت می باشد. آموزش هایی که مربوط به رشته اسکیت می باشد کاملا علمی و پایه دانش می باشد و همچنین این آموزش ها زیر نظر فدراسیون اسکیت و فدراسیون جهانی اسکیت است. این نکات و موازین به قدری می باشد که تنها می توان آن ها را از یک مربی باتجربه که آن هم زیر نظر فدراسیون اسکیت آموزش های لازم را گذرانده است دریافت نمود.

شیوه انتقال صحیح آشنایی با روانشناسی کودک، نحوه آموزش و همچنین اجرای صحیح حرکات، برنامه ریزی دقیق برای بازیکنان و نیز رعایت نکات ایمنی از موارد الزامی یک مربی می باشد که در این زمینه شرایط اجرای آن توسط مربیان را فدراسیون اسکیت فراهم می آورد یعنی فیلتری مشکل و سخت برای پذیرفتن مربیان وجود دارد تا بتوانند در کلاس های مربیگری فدراسیون اسکیت شرکت نمایید و آموزش های لازم برای این هدف را دریافت کنند.

افراد باید بیش از رشته مختلف درباره تئوری اسکیت را سپری نمایند تا بتوانند در دوره های عملی کلاس نیز شرکت کنند. علاوه بر آن باید حرکات را نیز به صورت کاملا صحیح اجرا نموده و به خوبی به یک بازیکن انتقال دهند. کلاس های آموزش اسکیت معمولا همزمان با چند بازیکن در حال آموزش انجام می گیرد از این رو نحوه فهماندن حرکات به آن ها و نیز نحوه ارتباط گیری با بازیکنان اسکیت از نکات مهمی می باشد که یک مربی باید به آن تسلط داشته باشد در غیر این صورت اثربخشی آموزش او بسیار پایین می آید.

کاری که مربی اسکیت باید انجام دهد از همان ابتدای امر می باشد که راهنمایی افراد برای خرید کفش اسکیت می باشد. در ابتدا خرید کفش اسکیت به عنوان کفش های پایه و تکمیلی انجام می پذیرد این بدان معناست که شما از همان ابتدا نیاز ندارید تا کفش های رشته اسکیت تخصصی را تهیه نمایید زیرا این امکان وجود دارد که پس از مدت ها تمرین در یک شاخه تخصصی حضور پیدا کنید و پس از گذشت دو یا سه ترم متوجه این موضوع گردید که این شاخه، شاخه ای نمی باشد که به آن علاقه داشته اید از این رو ابتدا با اسکیت های معمولی اقدام به دریافت آموزش های پایه ای می نمایید. مربی بر کارها و حرکات شما نظارت خواهد داشت تا به بالاترین راندمان خود دست پیدا کنید و پس از آن توسط یک مربی استعدادیاب برای حضور در کلاس های تخصصی محک زده می شوید.

حضور در کلاس های تخصصی انگیزه ای را در شما ایجاد می کند تا شما بیشتر حرکات را تمرین کنید و همچنین بیشتر روی فرم باشید تا از این طریق بتوانید نتایج لازم و مطلوب خود را کسب نمایید. جزئی از بازیکنان اصلی تیم قرار گیرید و  در رقابت های همیشه در اولویت باشید.

اما اگر قصد این را دارید تا با خیالی آسوده تمامی فعالیت های لازم همچون انتخاب و خرید کفش اسکیت، استعدادیابی یا شرکت در یکی از رشته های تخصصی اسکیت و نیز آموزش و حمایت دقیق از سمت مربیان را دریافت نمایید نیاز است تا به صورت قطعی در یک آکادمی اسکیت حضور پیدا کنید.

برای این منظور می توانید از آکادمی اسکیت های مختلفی که زیر نظر فدراسیون اسکیت به فعالیت مشغول می باشند استفاده نمایید حتی نزدیک ترین آکادمی اسکیت به محل زندگی شما می تواند بهترین گزینه باشد.

رشته اسکیت دارای شاخه های مختلفی می باشد که شما می توانید از میان آن ها یکی از رشته های تخصصی را پس از طی کردن مسیر رشته پایه و تکمیلی انتخاب نمایید.

سه دسته اصلی رشته اسکیت عبارتند از رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد

همچنین هر یک از این دسته ها به مجموعه ای از رشته ها تقسیم می گردند که از رشته های اسکیت اینلاین می توان به رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت فوتینز و… اشاره نمود.

همچنین دسته رشته اسکیت روی یخ از رشته هایی همچون رشته اسکیت نمایشی روی یخ، رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت فری استایل روی یخ و رشته اسکیت هاکی روی یخ یا آیس هاکی برخوردار می باشد.

رشته رینک هاکی نیز مهم ترین رشته از میان رشته های اسکیت کواد می باشد که در سال های اخیر مراحل آموزش و راه اندازی تیم های ملی برای شرکت در مسابقات بین المللی را در حال انجام داشته است.

رشته اسکیت در سال های نخصتین حتی برای پیگیری فعالیت های خود فدراسیون منسجمی نیز نداشت یعنی این رشته جذاب و هیجان انگیز تنها در غالب انجمن هایی پیگیری میشد که البته هم اکنون به صورت کاملا حرفه ای در حال انجام فعالیت می باشد. فدراسیون اسکیت در استادیوم آزادی پایگاهی منسجم و قدرتمند را برقرار کرده است و زمینی کاملا حرفه ای در اختیار دارد تا ورزشکاران بتوانند از آن طریق مسابقات خود را پیگیری نمایند و در کنار این موارد در جهت آموزش اسکیت نیز فدراسیون اسکیت فعالیت های گسترده ای صورت داده است که رشته اسکیت را در نظر ما بسیار متفاوت ساخته است.

اگر که همین روند جذاب و آموزشی که در رشته های اسکیت اینلاین برقرار بوده است در رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد نیز سازماندهی و برنامه ریزی شود رشته اسکیت در زمره رشته های پردرآمد و جذاب قرار می گیرد یعنی از این طریق اسپانسرهای بزرگ مالی برای پشتیبانی از تیم های اسکیت داوطلب خواهند شد و این مسئله می تواند روند و پیشرفت روزافزونی را برای رشته اسکیت به همراه داشته باشد. از همین روی است که رشته اسکیت دارای چشم انداز روشنی در آینده می باشد. در کنار این مسئله اکثر زیرساخت هایی که مربوط به آموزش اسکیت و برگزاری مسابقات این رشته ورزشی می باشد فراهم آمده است بنابراین اگر می خواهید سهمی از آینده رشته اسکیت داشته باشید زمان آن است تا خود را وارد این رشته جذاب نمایید.

همان طور که گفته شد رشته اسکیت رشته ای است که در صورت ندیدن آموزش به صورت صحیح عواقب جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت به همین جهت اگر از علاقه مندان به این رشته می باشید قطعا یادگیری آن در یک آکادمی اسکیت معتبر برای شما مفیدتر خواهد بود مخصوصا اگر کسی این رشته را از سنین خردسالی و کودکی آغاز می نماید که هنوز استایل بدنی و فرم پاهای آن ها شکل نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *