تفریح در رشته اسکیت

رشته رینک هاکی و آینده آن
ژانویه 19, 2023
ورود به یک آکادمی اسکیت
فوریه 2, 2023

به دلیل هیجان بالایی که رشته اسکیت از آن برخوردار می باشد بسیاری از افراد به سمت آن جذب شده اند و از طرفداران و علاقه مندان این رشته ورزشی شده اند. افراد می خواهند با سرعت بالایی که چرخ های اسکیت ایجاد می کنند حرکت کنند تا خود و همچنین دیگران از دیدن آن ها لذت ببرند. این حس که افراد در معرض دیدگان دیگران قرار بگیرند  انگیزه بسیاری از آن ها را برای یادگیری هرچه بیشتر رشته اسکیت افزایش می دهد اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد که با اسکیت تفریح کنید اما رشته اسکیت را تفریحی آغاز نکنید. زیرا اگر اسکیت را بدون برنامه منظم، تحت نظارت مربی باتجربه و همچنین در یک آکادمی اسکیت معتبر هم کاری اشتباه خواهد بود و هم ممکن است در آینده با مشکلاتی اعم از استایل نادرست و آسیب های جسمانی روبرو گردید.

در آموزش اسکیت به شکل تخصصی مربیان اسکیت تمامی نکات و لازمه اجرای صحیح حرکات را که زیر نظر فدراسیون اسکیت می باشد به هنرجویان آموزش می دهند از همین رو شما از همان ابتدا تمامی اصول صحیح اسکیت کردن را که توسط فدراسیون جهانی اسکیت نیز برنامه ریزی شده اند فرا می گیرید که تمامی استانداردهای جهانی را برخوردار می باشند.

اما یکی از اشتباهاتی که سبب می شود تا افراد سمت اسکیت نروند و یا در دریافت آموزش های اسکیت با مشکل روبرو گردند این است که به صورت تنها و بدون حضور یک مربی باتجربه اقدام به یادگیری اسکیت می نمایند. این مسئله دلیل بسیاری از فرم های نامناسبی است که در کودکی باعث شکل گیری پای کودکان می شود و در آینده و سنین بالاتر باعث دردهای مزمن. اما در کلاس های آموزشی که در آکادمی اسکیت صورت می گیرد حتی آغاز حرکت شما با اسکیت نیز بر اساس و طبق متدهای آموزشی فدراسیون اسکیت انجام می گیرد که تحت نظارت فدراسیون جهانی اسکیت نیز می باشد.

کفش اسکیتی که شما مورد استفاده قرار می دهید توسط مربی چک می شود که آیا کفشی مناسب را برا یادگیری انتخاب نموده اید و یا کفشی مشکل دار و آسیب زا. اگر کفش اسکیت شما مشکل دار باشد و نمی تواند پای شما را به خوبی در بر گیرد و آن را محکم کند مربی اجازه استفاده از آن را به شما نخواهد داد از این رو شما یا باید قبل از تصمیم خرید کفش اسکیت با مربیان باتجربه آکادمی اسکیت مشورت نمایید و یا برای تست کردن ابتدا کفش را از پیست دریافت نمایید.

از نکات دیگر این است که حتما برای دریافت آموزش اسکیت نیاز است تا لوازم ایمنی را نیز فراهم کنید و بدون آن ها امکان آموزش وجود ندارد. همانطور که تا این لحظه متوجه شده اید موارد بسیاری وجود دارد که حتی پیش از آموزش شما را نیز در بر می گیرد که اگر به تنهایی اقدام کنید به هیچ یک از آن ها توجه نخواهید کرد که این نشان از سال ها تجربه جهانی در زمینه رشته اسکیت می باشد.

ورزش اسکیت یک ورزش پرطرفدار در ایران و جهان می باشد که علاقه مندان بسیاری هر ساله به این شاخه ورزشی روی می آورند و چه بسیا از همین افراد تازه وارد قهرمانانی به عرصه اسکیت راه می یابند. رشته اسکیت به دلیل تنوع بالایی که از آن برخوردار می باشد متقاضی بسیاری دارد که دلیل آن انتخاب یکی از رشته های این ورزش توسط هر فرد با هر نوع نگاه و سلیقه و علاقه مندی می باشد.

همچنین شاخه های اسکیت بسیار گسترده شده اند و شما برای آن که بتوانید رشته های که مورد علاقه شما باشد را انتخاب نمایید دردسر کمتری خواهید داشت. در گذشته این امکانات بسیار محدود بوده است شاخه های اسکیت و رشته های اسکیت نیز محدود بوده اند و برای آن که شما بتوانید فعالیت حرفه ای در زمینه اسکیت داشته باشید اجبار بر این بود که تا در شاخه ای خاص فعالیت نمایید.

شما اگر از طرفداران رشته اسکیت باشید و اگر هم نه، نمی توانید منکر این مسئله شوید که رشته اسکیت رشته ای بسیار آینده دار خواهد بود. این مسئله می تواند به دلیل رشد چشمگیری بوده باشد که در سال های اخیر رشته اسکیت از آن برخوردار شده است. برای مثال شما می توانید فاصله ای که رشته اسکیت در مدت زمانی 10 ساله طی نموده است را با رشته ای دیگر مقایسه نمایید که در این متوجه تفاوت رشته اسکیت با رشته های دیگر خواهید شد که آن را یک استثنا می کند.

البته رشته اسکیت نیز همانند هر رشته ورزشی دیگر برای حضور حرفه ای و رشد و ترقی نیاز به حمایت اسپانسرهای مالی دارد که البته از برخی تیم ها هر از گاهی حمایت هایی صورت گرفته است که نتایج مطلوبی نیز برای اسپانسرها به همراه داشته است اما چون این حمایت ها به صورت منسجم و یکپارچه نبوده است نمی توان آن را پیشرفتی همیشگی دانست. به همان صورت که فعالیت های رشته های اسکیت با برنامه و جدی تر می شود مسابقات آن نیز در سطح کشور به صورت مداوم پیگیری می شود که این مسئله تمایل حمایتگران مالی را برای حضور در عرصه های ورزش اسکیت افزایش خواهد داد.

اگر مسابقات اسکیت همراه با شرکت کنندگان زیادی انجام گیرد و تمرین شرکت کنندگان در حد بالایی از استاندارد ورزش اسکیت باشد سطح مسابقات اسکیت نیز بسیار بالاتر خواهد رفت و در نتیجه باعث جذب تماشاگران بیشتری به این رشته ورزشی می شود. و همچنین تماشاگران بیشتر باعث جذب حمایتگران مالی برای تبلیغ برندهای خود در مسابقات می شوند. اسپانسرهای مالی برای حضور در تبلیغات مسابقات باید هزینه های مربوطی را پرداخت نمایند که این هزینه ها در نهایت به رشد و توسعه هرچه بیشتر اسکیت می انجامد.

والدین با این امید پیش می روند تا فرزندانشان در آینده در این رشته ها به صورت حرفه ای به فعالیت بپردازند و از این راه درآمد نیز داشته باشند. دور از انتظار نخواهد بود این مسئله که اگر حمایت های بخش دولتی نیز از ورزش اسکیت افزایش داشته باشد. فعالیت هایی که فدراسیون اسکیت در این زمینه داشته است قابل توجه بوده و حتی چندین نوبت توانسته اند بودجه های اضافی نیز برای رشته اسکیت کسب نمایند. رشته های مختلف اسکیت توانسته اند در سطح بین الملل افتخارآفرینی های بسیاری داشته باشند که این موضوع مسئولین را دلگرم تر کرده است که رشته اسکیت توانایی این را دارد که بخشی تاثیرگذار، در شناخت کشور در عرصه های ورزشی باشد. پس با دیدی متفاوت به رشته اسکیت که در سال های اخیر دارای رشد قابل توجه و چشمگیر بوده است بنگرید و از آن برای رسیدن به موفقیت هایی اساسی و ریشه ای بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *