رشته رینک هاکی و آینده آن

حضور در باشگاه های اسکیت
ژانویه 12, 2023
تفریح در رشته اسکیت
ژانویه 26, 2023

آیا رشته رینک هاکی را دیده اید؟ آیا در مورد رشته رینک هاکی اطلاعاتی دارید؟ در مورد اسکیت های کواد به صورت کلی چه مقدار اطلاعات دارید؟ آیا در دوران گذشته برای اسکیت سواری از اسکیت های کواد استفاده کرده اید؟ به دنبال کردن مسابقات اسکیت کواد در سطح جهان پرداخته اید؟ از شاخه های رشته اسکیت کواد که زیر نظر فدراسیون جهانی اسکیت در حال فعالیت می باشند مطلع هستید؟

اگر شما یکی از فعالیت در زمینه رشته های اسکیت باشید باید حتما بسیاری از شرایط را در نظر بگیرید تا در مورد تمامی رشته ها اطلاعات کافی را در ذهن داشته باشید. یکی از بهترین منابع مطمئنا فدراسیون جهانی اسکیت می باشد اما در این زمینه وبسایت آقای وحید شجاعی نیز به این مهم پرداخته است که می توان از این طریق اطلاعات جامعی را در زمینه تمامی رشته های اسکیت به دست آورد و شما حتی اگر اطلاعات اولیه پایینی نیز داشته باشید می توانید از طریق این وبسایت به موضواعات مهمی که در زمینه رشته اسکیت پرداخته شده است دسترسی داشته باشید.

اطلاعات مختلفی همچون آموزش اسکیت، معرفی رشته ها، فعالیت های فدراسیون اسکیت، چارت فدراسیون اسکیت، فعالیت های فدراسیون جهانی اسکیت، مسابقات اسکیت و… در اختیار شما می باشد و این اطلاعات به روز باعث می گردد تا شما تصمیمات خود را بهتر از همیشه انجام دهید و از زمان اردوها، کمپ ها و مسابقات ملی باخبر باشید.

اما برگردیم به موضوع اصلی که رشته رینک هاکی می باشد. این رشته از زیرشاخه های رشته اسکیت کواد می باشد. اسکیت های کواد به اسکیت هایی گفته می شود که با دو چرخ در جلو و دو چرخ در عقب و ترمزی در جلو طراحی شده اند که یادآور طراحی خودرو می باشد. این ترمز در رشته های دیگر اسکیت تنها در رشته اسکیت نمایشی به چشم می خورد اما از آن در تمامی رشته های اسکیت کواد استفاده می گردد.

یکی از زیرشاخه های اسکیت کواد که به صورت تیمی برگزار می شود رشته رینک هاکی می باشد. هر تیم با 5 بازیکن روبروی هم قرار می گیرند و به رقابت با یکدیگر می پردازند. این رشته از حیث اینکه یک رشته تیمی می باشد از جذابیت بالایی برخوردار می باشد و چون دارای خشونت کمتری نسبت به رشته های آیس هاکی و اینلاین هاکی می باشد طرفداران بیشتری را در سطح جهان به خود جذب نموده است.

پس از رشته های اسکیت روی یخ رشته های اسکیت کواد بودند که رواج پیدا کردند که دلیل آن نیز نیاز به تمرین در فصول گرم سال و همچنین نبود امکانات و زیرساخت های لازم برای حضور در رشته های اسکیت روی یخ در تمام کشورها بوده است. همین دلایل باعث شد تا تلاش ها برای تولید اسکیت های غلتکی افزایش پیدا کند تا در نهایت به رشته های اسکیت کواد دست پیدا کنیم.

کفش هایی که برای رشته های مختلف اسکیت کواد طراحی شده اند به صورت کاملا جداگانه و منحصرا برای آن رشته می باشد و دارای تفاوت های ساختاری در خود می باشند از این رو شما ابتدا باید رشته تخصصی خود را از میان رشته های اسکیت کواد انتخاب نمایید و پس از آن اقدام به خرید کفش اسکیت مربوطه و فعالیت در آن رشته نمایید.

رشته اسکیت رینک هاکی همراه با لوازم جانبی نیز می باشد، لوازمی همچون توپ رینک هاکی، چوب رینک هاکی و لوازم ایمنی رینک هاکی که شامل دستکش، ساق بند و کاپ می باشد. اگرچه این ورزش با خشونت بسیار پایین تری دنبال می شود اما بستن این لوازم ایمنی الزامی می باشدتا در مواقعی که احتمال از دست رفتن کنترل بازیکنان می رود جلوی آسیب های احتمالی گرفته شود. از طرفی اگر به کفش هایی که برای رشته های آیس هاکی، رینک هاکی و اینلاین هاکی توجه کرده باشید متوجه می شوید که کفش های رینک هاکی و اینلاین هاکی به شکل مستحکم تری برای بازیکنان طراحی شده اند تا از گزند دور بمانند.

نکته ای که مهم می باشد این است که رشته رینک هاکی در ایران حضور نداشته است اما به این دلیل که رشته رینک هاکی از خضونت پایینی برخوردار می باشد و تهیه لوازم ایمنی آن با قیمت های پایین تری امکانپذیر می باشد می تواند آینده ای درخشان در میان رشته های اسکیت داشته باشد. قیمت های بالایی که لوازم اسکیت در ایران به دلیل واردات آن ها دارند تامین کردن آن ها را برای خانواده ها سخت تر از پیش نموده است یعنی علاوه بر اینکه دیگر نمی توانند لوازم خود را به روز تغییر دهند برای شروع این رشته ورزشی نیز با مشکلات بسیاری روبرو می باشند و همین مورد ممکن است باعث گردد تا خانواده ها فرزندان خود را از ادامه در رشته اسکیت بازدارند.

رشته رینک هاکی می تواند نویدبخش حضور شما در رشته ای باشد که نیازی به هزینه بسیار بالا در آن نباشد و شما را به حضور در رشته های گروهی و کسب موفقیت در آن ها برساند. نکته ای دیگر که در مورد رشته رینک هاکی وجود دارد این است که این رشته یک رشته نوپا و تازه در ایران می باشد از این رو پیشرفت در این رشته قابل دستیابی تر از رشته های اسکیت اینلاین یا اسکیت روی یخ می باشد یعنی شما با تلاشی معادل که می خواهید به رشته های اینلاین هاکی یا آیس هاکی اختصاص دهید می توانید در رشته رینک هاکی به اوج قله های موفقیت در ایران برسید. البته چند سالی زمان نیاز است تا تیم های ملی رینک هاکی برای حضور در عرصه های جهانی آمادگی های لازم را به دست آورند که با تلاش های فدراسیون اسکیت و نیز آموزش ها و دوره های فدراسیون جهانی اسکیت امیدواریم این اهداف هرچه زودتر رقم بخورد.

رشته رینک هاکی یک رشته جمعی و گروهی می باشد از این رو افراد بیشتری برای حضور در این رشته تمایل دارند. برای این رشته کارهایی زیرساختی صورت گرفته است و برنامه هایی نیز توسط سرپرست کمیته رینک هاکی جناب آقای وحید شجاعی در حال بررسی و انجام می باشد.

شما نیز می توانید همچون پیشکسوتان رشته اسکیت یکی از افراد تاثیرگذار در این رشته ورزشی باشید. مطمئنا آینده ای روشن برای افرادی رقم خواهد خورد که اکنون این رشته ورزشی را آغاز نمایند. شما می توانید با هزینه ای کمتر این رشته را آغاز نموده و به مرور لوازم و تجهیزات حرفه ای را تهیه نمایید.

در همین راستا فدراسیون اسکیت این مسئله را که رشته رینک هاکی را به یک سرانجام برساند و رشته های اسکیت کواد در ایران آغاز گردند بسیار جدی در تلاش می باشد. فدراسیون جهانی نیز بر این مهم تاکید بسیار دارد که همین مسئله باعث می گردد تا رشته رینک هاکی پیشرفت های چشمگیری را در سال های آینده به دنبال داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *