حضور در باشگاه های اسکیت

فعالیت در یکی از رشته های اسکیت
ژانویه 3, 2023
رشته رینک هاکی و آینده آن
ژانویه 19, 2023

یکی از ورزش های پرهیجان و لذتبخش رشته اسکیت می باشد که هر فردی را وسوسه می کند تا با به پا کردن کفش اسکیت در آن شرکت نماید. اما تصور بسیاری از افراد نسبت به رشته اسکیت ساده بودن آن می باشد به این فکر می کنند که اگر کفش اسکیت به پا کنند و با کمی تلاش خود را سرپا نگه دارند می توانند از پس آن بربیایند اما این تصور کاملا اشتباه می باشد. اسکیت از ورزش هایی می باشد که در نظر اول ساده دیده می شود که آن هم احتمالا به دلیل حرکت روانی است که بازیکنان بر روی اسکیت دارند و این باعث می شود تا افراد به این ورزش تمایل پیدا کنند اما در عمل چیزی که با آن روبرو می گردند بسیار پیچیده و دشوار می باشد. به این معنا که فرد نمی تواند به سادگی و تنها با تکیه بر توان فردی اسکیت را به صورت عملی دنبال کند.

برای رشته اسکیت آموزشی کاملا اصولی در نظر گرفته شده است و در تمام دنیا و همچنین ایران نیز بر همین پایه و اساس دنبال می شود که بهبود کیفیت آموزش و بهبود سلامت افراد از اهداف اصلی در آموزش اسکیت است. شاید افراد به صورت خودآموز بتوانند بر روی اسکیت خود را حفظ کرده و با استایل بد به آن بپردازند اما آیا این روش باعث آسیب رسیدن به بدن آن فرد نمی شود؟

باید بدانید که یک استایل اشتباه می تواند آسیب های جدی و غیرقابل جبران به همراه داشته باشد که البته در کودکان نیز این استایل دیده می شود که برخی از آن ها به دلیل بی توجهی والدین آموزش اسکیت را از مسیری اشتباه دنبال می کنند و در نهایت و با پاهایی آسیب دیده این ورزش را کنار می گذارند. به دلیل اینکه رشته اسکیت بر روی کفش های چرخ دار انجام می گیرد کنترل کردن آن به هیچ عنوان به دست فرد نمی باشد از همین رو مراقبت های ویژه ای برای یادگیری تکنیک ها نیاز می باشد به این معنا که شما باید در آموزش اسکیت بسیار محتاطانه حرکت داشته باشید.

در روزهای اول هرچه بادقت تر حرکت های پایه ای را به انجام برسانید در آینده خروجی بهتری را دریافت خواهید کرد. البته برخی بر این تصورند که دریافت این آموزش ها کار ترسوها می باشد و من خود می توانم از پس آن ها بربیایم. البته این تصوری اشتباه است و جز استایل اشتباه و آسیب های جدی خروجی دیگری به دنبال نخواهد داشت. اما برای آنکه بتوان مراحل یادگیری را به صورت اصولی آموزش دید چه راهی وجود دارد؟

برای آن که بتوان رشته اسکیت را به صورت کاملا حرفه ای و اصولی دنبال کرد تا در آینده به یکی از مربیان فعال یا بازیکنان حرفه ای در این عرصه تبدیل گردید ابتدای امر باید بررسی های لازم را از فدراسیون اسکیت به انجام رسانید تا بدانیم چه آموزش هایی از سوی این نهاد ورزشی صورت می گیرد.

در فدراسیون اسکیت آموزش اسکیت به صورت حرفه ای انجام می گیرد و از سراسر کشور مربیان برای دریافت آموزش اصولی و حرفه ای در این دوره ها شرکت می نمایند که البته در کنار یادگیری تکنیک های عملی که فدراسیون آن ها را به صورت کاملا حرفه ای به افراد انتقال می دهد و بر اساس استانداردهای جهانی می باشد به مواردی همچون یادگیری در زمینه روانشناسی و فیزیولوژی و مربیگری نیز پرداخته می شود. این موارد باعث می شود تا فرد بتواند در شرایط بحرانی نیز به اتفاقاتی که در داخل زمین ممکن است روی دهد واکنش نشان دهد که مواردی چون رسیدگی هایی سطحی، ناراحتی های افراد، تمایل نداشتن کودک به اسکیت سواری، توصیه های مهم در زمینه اسکیت به والدین را در بر می گیرد و البته مهم ترین بخش، آموزش حرفه ای و اصولی می باشد که طبق موازین فدراسیون جهانی اسکیت تعیین شده است.

البته دریافت چنین مدرک هایی کار آسانی نیز نمی باشد و افراد باید آمادگی های لازم را داشته باشند تا طی آموزش های فشرده چند روزه بتوانند موارد امتحانی را پاس نمایند که این موارد گاهی در هشت تا 10 مورد و در مواقعی تا 12 مورد انجام می گیرد و از مربی انتظار می رود تا قابلیت کسب نمره و پاسخگویی در تمامی این موارد را داشته باشد از این رو اگر می خواهید اسکیت را به صورت اصولی آموزش ببینید قطعا بهترین کار این است که زیر نظر یکی از مربیانی باشید که تحت نظارت فدراسیون اسکیت آموزش دیده است. این مربی از همان ابتدا نحوه بلندشدن بر روی اسکیت را به شما آموزش خواهد داد پس از آن چگونه ایستادن بر روی اسکیت، حفظ کردن تعادل بر روی کفش اسکیت، همچنین به شما آموزش می دهد که چگونه با ضربه زدن به زمین اصول اولیه را بیاموزید و چگونه قدم های خود را به مرور به سر خوردنی متعادل و متقارن تبدیل نمایید.

اگر این مراحل که به نظر ساده می آیند به صورت اصولی دنبال نشوند قطعا در آینده مشکلاتی اساسی را برای شما به همراه خواهند داشت اما اگر طبق برنامه و به صورت اصولی این موارد دنبال شود و فرد بارها و بارها حرکات را تمرین کند و تمرکز خود را بر روی آن ها بگذارد می توان امیدوار بود که در مدتی نه چندان دور بتواند همچون بازیکنان حرفه ای بر روی اسکیت به زیبایی حرکت کند. البته اجرای تکنیک های پیچیده تر نیاز به زمان و ممارست بیشتری برای تمرین خواهد داشت از این رو افراد باید به صورت دنباله دار در کلاس های آموزشی شرکت داشته باشند. در کنار آن تمرین هایی که خود فرد به صورت انفرادی به انجام می رساند نیز نقش مهمی در موفقیت او ایفا خواهد نمود و پس از موفقیت هایی که در زمینه حرکت های پایه ای کسب می نماید می تواند در کلاس های تخصصی اسکیت نیز ثبت نام خود را به انجام برساند. کلاس های تخصصی اسکیت در رشته های مختلفی انجام می گیرد که فرد می تواند از میان آن ها رشته مورد علاقه خود را انتخاب نماید که از آن جمله می توان به رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رول بال، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد اشاره نمود.

پس برای اینکه کار آموزش خود را به صورت حرفه ای، صحیح و با برنامه ریزی دنبال نمایید می توانید با حضور در یکی از باشگاه های اسکیت و یا یک آکادمی اسکیت که زیر نظر فدراسیون اسکیت فعالیت می کنند به این کار بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *