فعالیت در یکی از رشته های اسکیت

طراوت و شادابی در ورزش اسکیت
دسامبر 29, 2022
حضور در باشگاه های اسکیت
ژانویه 12, 2023

اگر شما به تازگی وارد رشته اسکیت شده اید و یا از علاقه مندان به رشته اسکیت هستید و یا اینکه مدتی می باشد که در این ورزش فعالیت داشته اید حتما برای شما سؤال شده است که می خواهید در کدام یک از رشته های اسکیت باید به فعالیت حرفه ای بپردازید؟ یعنی به طور دقیق تر اینکه کدام رشته اسکیت را به صورت تخصصی دنبال کنید و در آن کیفیت اجرای خود را بالا ببرید؟

شما باید بدانید که آموزش اسکیت یک فرآیند می باشد و به این صورت نمی باشد که شما برای یادگیری آن نقطه ابتدا و انتها تعریف نمایید. شما باید در طول این مسیر با تکنیک هایی که آموزش می بینید هر روز کیفیت یادگیری خود را بالاتر ببرید و بر اساس آموزش هایی که در طی زمان دریافت می کنید حرکات بیشتری را به مجموعه اجراهای خود اضافه نمایید. این حرکات کم کم ملکه در ذهن و بدن شما می شود و در این صورت است که شما امکان این را خواهید داشت تا به اجرای حرکات پیچیده تر نیز بپردازید.

تفاوت چندانی وجود ندارد که شما در کدام یک از  رشته های تخصصی به فعالیت بپردازید زیرا مطمئنا نیاز دارید تا تحت نظر یک مربی متخصص آموزش های لازم را دریافت نمایید. پروسه ای که در رشته اسکیت طی می نمایید پروسه ای طولانی مدت می باشد که البته همه چیز بستگی به تلاش هرچه بیشتر شما در این مسیر دارد. تمرین اسکیت به این شکل نمی باشد که شما از مربی تکنیکی را آموزش ببینید و شما پس از مشاهده آن و پس از یک جلسه تمرین بتوانید آن را به اجرا دربیاورید. شما حتی اگر بخواهید حرکات ساده را نیز بسار خوب از کار دربیاورید نیاز است تا مدت ها بر روی آن تمرین داشته باشید.

برای مثال حرکت راه رفتن که بسیاری از افراد این حرکت را با ایستادن بر روی اسکیت و زمین نخوردن اشتباه می گیرند. تصور آن ها این است که اگر بر روی اسکیت بایستند و چند قدمی با آن بردارند و زمین نخورند روش مناسبی می باشد برای حرکت کردن بر روی اسکیت اما باید بدانید که حرکت بر روی اسکیت یک چیز است و انجام صحیح این حرکت چیز دیگری. شما ممکن است بدون اینکه آموزش اسکیت را دریافت کرده باشید بتوانید حرکت با اسکیت را فرا بگیرید اما آیا شما در حال اجرای صحیح این حرکت می باشید؟ آیا تمام نکاتی که برای راه رفتن با اسکیت لازم و ضروری می باشد را فرا گرفته اید؟

این ابتدایی ترین حرکت اسکیت می باشد که شاید به دید بسیاری از افراد نیازی به آموزش هم ندارد اما یکی از مهم ترین حرکات اسکیت همین راه رفتن شما بر روی کفش اسکیت می باشد که اگر آن را صحیح فرا نگیرید در رشته اسکیت نمایشی مشکلات بسیاری خواهید داشت. همچنین در رشته های دیگر چون رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت فری استایل و رشته اسکیت رول بال نیز با مشکل مواجه خواهید شد. اگر می خواهید روشی اصولی داشته باشید و کارها را با کیفیت بالا به انجام برسانید باید بدانید که رشته اسکیت ورزشی است کاملا علمی و امروزه در تمامی دنیا به صورت آکادمیک آن را آموزش می دهند. این آموزش ها فرایندهایی می باشند که فدراسیون جهانی اسکیت بر روی آن ها نظارت دارند و شما باید بر اساس همان رویه آموزش ها را پیش برده و حرکات را با کیفیت بالا فرا گیرید.

از همین رو فدراسیون اسکیت بحث آموزش اسکیت را بسیار مهم تلقی می کند و بر روی برنامهریزی صحیح آموزشی بسیار تاکید دارد و سهل انگاری مربیان را برنمی تابد و به همین خاطر است که مربیان باید در کلاس های آموزش مربیگری شرکت نمایند و برای ارتباط با هنرجویان توانمندی لازم را به دست بیاورند.

رشته اسکیت به همین دلیل است که در سال های اخیر رشد چشمگیری را تجربه کرده است و فدراسیون اسکیت با موازین سختگیرانه آکادمی اسکیت، باشگاه های اسکیت و پیست های اسکیت را اجبار کرد تا کیفیت خود را ارتقا دهند و از مربیانی که کارت آموزش دارند برای مربیگری استفاده نمایند. کارت مربیگری به این معنا می باشد که افراد در کلاس های آموزش مربیگری فدراسیون اسکیت شرکت کرده اند و مباحث آموزش اسکیت را به صورت کاملا علمی فرا گرفته اند و در کنار آن بحث های کمک های اولیه، بحث های فیزیولوژی و بحث های روانشناسی رفتار را نیز فرا گرفته اند و این ها مبانی مهمی می باشند که هر مربی باید از ابتدای کار با آن ها آشنایی داشته باشد.

حال متوجه خواهید شد که یک حرکت ساده همچون راه رفتن بر روی اسکیت با چنین ملاحظاتی همراه می باشد پس حرکات پیچیده ای که در رشته های تخصصی باید آموزش داده شوند چه فرایند پیچیده ای برای یادگیری خواهند داشت. به این صورت نمی باشد که شما تنها در چند جلسه بتوانید در یک حرکت مهارت پیدا کنید و یا اینکه بتوانید به تنهایی این حرکات را به انجام برسانید و شما باید همواره ناظرانی را برای کنترل جرکات در کنار خود داشته باشید. یک مربی باتجربه و متخصص حرکات شما را می بیند و مدام بر روی حرکات شما اصلاحیه وارد می کند و در این صورت شما می توانید به شکل پله پله و با قدم هایی کوچک این مسیر را طی نمایید و در نهایت نتیجه مطلوب را به دست آورید.

رشته های اسکیت هر کدام دارای پیچیدگی های مخصوص به خود می باشند. اگر انتخاب شما رشته اسکیت نمایشی باشد باید بتوانید حرکت هایی که دارای پرش هایی ناگهانی می باشند را از کار دربیاورید و یا اینکه باید بر روی پیدا کردن نقاط تعادلی بدنتان تبحر داشته باشید.

اسکیت سرعت اما طراحی ویژه ای دارد و رشته ای به حساب می آید که شما باید بر روی بهینه کردن پا زدن خود و اجرای حرکات تمرین داشته باشید. اینکه استارت های سریع و ناگهانی داشته باشید و در استقامت نیز با بالاترین کیفیت ممکن دورها را طی نمایید.

اسکیت هاکی رشته ای می باشد که شما علاوه بر تکنیک هایی که برای اسکیت سواری نیاز است باید بتوانید در کار گروهی و تیم نیز موفق عمل نمایید. هم تیم هایی که هر کدام برای خود تفکرو روشی مختص به خود دارند و از این رو هماهنگی بین اعضای گروه یک اصل اساسی برای موفقیت خواهد بود.

در تمامی شاخه های رشته اسکیت مدت زمانی طولانی نیاز است تا شما بتوانید به یک بازیکن صاحب نام و قدرتمند تبدیل گردید اما در نهایت شرکت در تورنومنت های استانی، کشوری و مسابقات بین المللی برای شما این فرصت به وجود می آید تا با کسب مدال های رنگارنگ رزومه خود را ارتقا داده و برای کشور خود افتخارآفرین باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *