طراوت و شادابی در ورزش اسکیت

تلاش فدراسیون و پیشرفت رشته اسکیت
دسامبر 20, 2022
فعالیت در یکی از رشته های اسکیت
ژانویه 3, 2023

شما اگر یکی از طرفداران و علاقه مندان به رشته اسکیت باشید حتما در جریان قرار دارید که این رشته ورزشی است بسیار جذاب و هیجان انگیز که اگر کفش اسکیت را به پا کنید و برای انجام حرکات پیشرفته و یا حرکات ساده وارد زمین اسکیت شوید لذت آن را از همان لحظه ورود احساس خواهید کرد؛ حتی افرادی که هنوز قادر به حفظ تعادل بر روی اسکیت نمی باشند نیز هیجان بالایی را تجربه خواهند نمود. از طرف دیگر صحنه های خنده آور بسیاری رخ می دهد که شادابی این ورزش را دوچندان می نماید از همین رو افراد علیرغم سختی هایی که رشته اسکیت دارد به ادامه آم می پردازند.

سن و سال در رشته اسکیت مطرح نمی باشد و افراد با سنین مختلف می توانند وارد این رشته ورزشی گردند و به نتایج قابل قبولی دست یابند. شما نیز اگر تجربه ای از حضور در پیست اسکیت و به پار کردن کفش اسکیت ندارید و می خواهید آن را تجربه نمایید برای این کار دیر نمی باشد و شما می توانید یکی از افراد موفق در این رشته باشید و این کار را با حضور در یک آکادمی اسکیت آغاز نمایید.

برخی افراد صرفا برای لذت بردن از اسکیت وارد این رشته می شوند و قصد آن را ندارند که به صورت حرفه ای به آن بپردازند و در تصور این نمی باشند که به یک بازیکن حرفه ای در یک تیم تبدیل گردند، آن ها قصد ندارند تا در مسابقات جهانی و کشوری شرکت نمایند و می خواهند ساعاتی که کفش اسکیت را به پا دارند از آن لذت ببرند و در کنار دوستان و خانواده خود لحظاتی شاد و خوش را بگذرانند که البته ورزش اسکیت از همین مرحله آغاز می گردد و شما سواری اسکیت را حرفه ای تر دنبال می کنید و اجرای حرکات پایه و تکمیلی شما بهتر می شود و پس رفتن به مرحله بعد و اجرای حرکات تخصصی و با صرف تمرین بیشتر و به مرور وارد مرحله ای می شوید که برای مسابقات اسکیت آماده گردید.

با توجه به تنوع بی نظیری که رشته اسکیت از آن برخوردار می باشد مسابقات آن نیز در دوره ها، سنین و زمان های مختلفی برگزار می گردد. از رشته هایی که در ایران به صورت حرفه ای و تخصصی دنبال می شوند و فدراسیون اسکیت نظارت ویژه ای بر فعالیت آن ها دارد می توان به رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت فوتینز، رشته های اسکیت روی یخ، رشته های اسکیت کواد اشاره نمود. شما می توانید از سطح یک بازیکن معمولی و مبتدی بسیار فراتر بروید و خود را در رده بازیکنان حرفه ا قرار دهید البته برای افرادی که سن بالاتری دارند می توانند نگاهی جدی تر به امر آموزش و مربیگری داشته باشند. به این معنا که آموزش های فدراسیون اسکیت را دریافت نموده و به مرور زمان سطح خود را برای آموزش اسکیت به هنرجویان بالاتر ببرید. برای این منظور می توانید از کلاس هایی که فدراسیون جهانی اسکیت برگزار می نماید نیز بهره مند گردید. فدراسیون جهانی اسکیت دوره هایی را در طول سال برای رشته های مختلف و در زمان های مختلف برگزار می نماید که بازیکنان و مربیان می توانند با شرکت در این دوره ها بر کیفیت و به روزرسانی اطلاعات خود در زمینه اسکیت و قوانین آن بیفزایند.

شما بر اساس علاقه، فیزیک بدن و بودجه مدنظر خود می توانید از میان تنوع بالایی که رشته های اسکیت از آن برخوردار می باشند انتخاب خود را به انجام رسانید. رشته هایی که هزینه پایین تری را برای شما به همراه خواهند داشت رشته اسکیت رولبال و رشته اسکیت فوتینز می باشند. رشته های با هزینه بالاتر نظیر رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی و رشته اسکیت هاکی است و رشته اسکیت فری استایل نیز در رده متوسط از نظر هزینه قرار دارد البته در نظر داشته باشید که بهتر با یک فرد متخصص نیز مشورت داشته باشید تا بر اساس سطحی که دارید و هدفی که در نظر دارید برنامه ریزی دقیق تری را برای شما متصور شود از این رو است که فدراسیون اسکیت تاسیس آکادمی اسکیت را امری ضروری و مهم دانسته است.

دلیل آن نیز این است که آکادمی اسکیت بر اساس علم و مقوله دانش کار آموزش اسکیت را پیش می برد و تنها به تجربه آموزش اکتفا نمی کند. تمام دنیا علم روز را وارد این ورزش کرده اند و با این روش می توانند تمام ظرفیت هایی را که یک متقاضی از آن برخوردار می باشد را بررسی نموده و با توجه به منابعی که از آن به دست می آید درباره پیشبرد اهداف وی برنامه ریزی و صحبت نمایند. در دهه های اخیر رشته اسکیت رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است که البته در چند سال گذشته این رشد افزایش بیشتری داشته است و به صورت هم افزایی تمامی این رشته ها در حال رشد و پیشرفت بودند. در همین جهت نام ایران نیز دیگر در دنیا در رشته اسکیت به عنوان یکی از فعالین حرفه ای در این رشته شناخته شده می باشد و با آغاز فعالیت رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد این شناخت دوچندان شده است.

اگر کسی خواهان پیشرفت در رشته اسکیت باشد مطمئنا زمینه های مختلفی را برای طی نمودن این مسیر پیش روی خود خواهد داشت. افراد می توانند هدف های مختلفی را برای خود در نظر بگیرند که از آن ها می توان تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه ای، تبدیل شدن به یک مربی حرفه ای و تبدیل شدن به یک اسپانسر حرفه ای در رشته اسکیت را نام برد. البته که تمامی این موارد بستگی به روحیات افراد، میزان سرمایه و سن و سال آن ها دارد تا بتوانند در این رشته جذاب و مفرح به فعالیت بپردازند و از همین رو است که افراد وقتی وارد این رشته می شوند به سختی می توان آن ها را از رشته اسکیت جدا نمود.

شما نیز اگر قصد آغاز نمودن فعالیت در رشته اسکیت را دارید می توانید از مطالب کاربردی و آموزشی که در وبسایت آقای وحید شجاعی قرار داده شده است استفاده کنید و همچنین برای خرید اسکیت نیز می توانید از بخش فروشگاه اسکیت نیز دیدن نموده و برای دریافت اطلاعات لازم و مشاوره خرید می توانید با شماره های درون سایت تماس حاصل فرمایید. برای شروع همچنین می توانید تا با حضور در یک آکادمی اسکیت اطلاعات مورد نیاز را دریافت نموده و پس از مشورت اقدام به خرید کفش اسکیت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *