تلاش فدراسیون و پیشرفت رشته اسکیت

رشته اسکیت رشته ای هیجانی و مفرح
دسامبر 14, 2022
طراوت و شادابی در ورزش اسکیت
دسامبر 29, 2022

یکی از نکات مهمی که در رشد رشته اسکیت بسیار تاثیرگذار بوده است فعالیت هایی است که فدراسیون اسکیت در این جهت انجام داده است که در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم. تلاش هایی که فدراسیون اسکیت در سال های اخیر به انجام رسانده است اثراتی عمیق بر روی این رشته ورزشی داشته است.

سرو سامان دادن باشگاه های اسکیت، پایه گذاری آموزش اسکیت به صورت کاملا علمی، اصولی و حرفه ای بر اساس داده های فدراسیون جهانی اسکیت، راه اندازی پیست های اسکیت در سال های اخیر و همچنین پرورش مربیان از جمله کارهایی می باشد که فدراسیون اسکیت صورت داده است تا از این طریق بتواند افراد بااستعداد را کشف نموده و آن ها را برای حضور در تیم های ملی به آمادگی لازم برساند. یکی دیگر از کارهایی که فدراسیون اسکیت به خوبی انجام داده است دعوت از مربیان خارجی برای به روزرسانی و بالابردن اطلاعات در زمینه های مختلف اسکیت می باشد که این کار در سال های اخیر بسیار چشمگیر بوده است.

این باعث خرسندی است که این تلاش های و فرآیند رشد رشته اسکیت توسط فدراسیون اسکیت صورت گرفته است و حا می توان امیدوار بود که با ادامه دادن این روند و برنامه ریزی های صحیح بتوان نتایج بهتر و چشمگیری را دریافت نمود. یک مدیریت صحیح و اصولی می تواند باعث شود تا نتایج قابل توجهی را در رشته اسکیت دریافت نماییم همان طور که در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم و پیشرفت هرچه بیشتر رشته اسکیت در ایران را به چشم دیده ایم.

این نتایج می تواند رضایتمندی افراد به ویژه کودکان و خردسالان را به همراه داشته باشد. یکی از مسائل مهمی که در رشته اسکیت باید به آن دست یافت این است که باید جزئی از فرهنگ عامه شود . تلاش و ممارست بسیار زیادی از طرف علاقه مندان و طرفداران رشته اسکیت صورت گرفته است که با طرح یک برنامه ریزی صحیح و مدون این پتانسیل وجود دارد تا تیم های ملی بتوانند به یکی از مدعیان اصلی رشته های مختلف اسکیت در دنیا تبدیل گردند.

یکی از کارهایی که فدراسیون اسکیت در سال های قبل و در زمان بیماری به انجام رسانید برگزاری مسابقات اسکیت با رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است که از این طریق توانست انگیزه بازیکنان را بازگرداند و همچنین با این کار آمادگی آن ها را در حد بالایی نگه دارد و از این جهت است که بازیکنان تیم های ملی اسکیت آمادگی لازم را برای حضور در تورنومنت های بین المللی و مسابقات جهانی دارا  می باشند که این موضوع برای دسته های مختلف اسکیت که اسکیت اینلاین، اسکیت روی یخ و اسکیت کواد هستند باعث مسرت و خوشحالی می باشد.

البته تاکنون و طی سالیان متمادی رشته اسکیت اینلاین در حال قدرت نمایی بوده است و رشته های دیگر که رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد می باشند تازه به این جمع اضافه شده اند و مدتی است که کار خود را آغاز نموده اند اما نکته مهم این است که در همین مدت کوتاه نتایج مهم و قابل توجهی را به دست آورده اند.

مهم ترین رشته از دسته اسکیت روی یخ و در کل رشته اسکیت، رشته آیس هاکی می باشد که توانسته درخشش بسیاری داشته باشد که همین موضوع IHFF را متحیر کرده است. البته بدون تلاش های بی وقفه ای که توسط انجمن اسکیت هاکی انجام گرفته است ممکن بود بسیاری از این موفقیت ها صورت نگیرد که امیدواریم این روند به صورت مستمر ادامه داشته باشد و با حضور مسئولین کارامد نتیجه ها و افتخارات مهمی کسب گردد.

البته این فعالیت ها و تلاش ها در فدراسیون اسکیت تنها به دلیل وجود یک فرد نمی باشد و تعداد بسیاری از افراد دلسوز با تلاش های مداوم خود توانسته اند چنین پیشرفت و جایگاهی را برای رشته اسکیت رقم بزنند. برخی افراد حتی بدون دریافت دستمزد این تلاش ها را انجام داده اند تا رشته اسکیت بتواند این چنین در دنیا معرفی گردد. این مورد در هر زمینه ای مصداق دارد که که در ابتدا و آغاز یک فعالیت ورزشی هزینه هایی وجود دارد و پس از این که مورد تقاضای عموم قرار گرفت انتظار این می رود که اسپانسرهای حرفه ای برای سرمایه گذاری وارد این ورزش ها شوند.

برای اینکه یک ورزش از پیشرفتی روزافزون برخوردار شود نیاز به حمایت اسپانسرهای مالی دارد. حضور اسپانسر باعث می گردد تا هزینه ای که بازیکنان برای تمرینات مداوم دارند رفع گردد که از این طریق انگیزه و روحیه بالاتری را برای آن ها به همراه خواهد داشت و نیز بابت کار، مشغله و درآمد نیز نگرانی نخواهند داشت و تمامی تمرکز آن ها بر روی تلاش برای به نتیجه رسیدن تیم صرف می گردد. و در این صورت است که می توانیم باشگاه هایی متخصص و تیم هایی حرفه ای داشته باشیم که بتوانند با استعدادیابی و یافتن افراد مستعد به پرورش آن ها بپردازند. این موارد قطعا زیرساخت هایی را نیاز خواهد داشت که در سال های اخیر به آن توجه بسیاری شده است که البته امیدواریم این روند ادامه داشته و با انگیزه بیشتری این کارها صورت گیرد و در آینده ای نه چندان دور پیشرفت های بیشتری را در رشته اسکیت شاهد باشیم.

البته نیاز چندانی به تبلیغات گسترده برای رشته جذاب و هیجان انگیزی همچون رشته اسکیت نیست و اکثر خانواده ها، کودکان و نوجوانان خود به این رشته جذب می گردند و تمایل بسیاری از خود برای ادامه حرفه ای رشته اسکیت نشان می دهند. البته نکته ای که وجود دارد هزینه های بالاتری است که افراد برای دنبال کردن رشته اسکیت باید بپردازند اما در کنار آن نتایجی که در این رشته کسب می گردد بسیار قابل توجه و چشمگیر است.

تنوع بی نظیری که در رشته اسکیت وجود دارد هر فردی را می تواند به سمت خود جذب نماید تا در نهایت یکی از رشته های اسکیت را برگزیند که این انتخاب می تواند از میان سه دسته اصلی رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد صورت گیرد. از رشته های گروهی اسکیت می توان رشته اینلاین هاکی، آیس هاکی، رینک هاکی را انتخاب نمود و از رشته های انفرادی نیز می توان رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت فری استایل را برگزید و پس از گذراندن مراحل پایه و تکمیلی در یک آکادمی اسکیت زیر نظر فدراسیون اسکیت، در دوره های تخصصی رشته های اسکیت شرکت نمود.

مهم ترین بخش یادگیری اسکیت مراحل پایه و تکمیلی که اساس شکل گیری و نقش شما در اسکیت است، می باشد. یادگیری این بخش به شما کمک خواهد کرد تا از آسیب های ورزشی در امان بمانید و پس از مدتی که از آموزش های این بخش گذر کردید و اسکیت سواری شما رشد یافت می توانید به عنوان مربی اسکیت نیز به پرورش استعدادهای نو بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *