رشته اسکیت رشته ای هیجانی و مفرح

فعالیت در رشته آیس هاکی
دسامبر 6, 2022
تلاش فدراسیون و پیشرفت رشته اسکیت
دسامبر 20, 2022

آیا شما نیز به دنبال ورزشی هستید که بتوانید با حضور در آن هیجان را تجربه کنید؟ آیا می خواهید در کنار هیجانی و شور و شوقی که به شما وارد می گردد آینده ای روشن نیز در این ورزش برای خود متصور گردید؟

شما اگر به دنبال یک پکیج کامل و تمام عیار می باشید تا بتوانید با حضور در آن در کنار تفریح و اوقات فراغت ورزش حرفه ای نیز داشته باشید ورزش اسکیت یک پیشنهاد بسیار عالی برای این منظور می باشد. یکی از رشته های بسیار جذاب در تمام دنیا که طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب نمئده است رشته اسکیت می باشد. این رشته در ایران نیز مخاطبان بسیاری را کسب نموده است و سال های متمادی است که به آن توجه خاصی شده است و در عین حال توانسته است در مدت زمانی کوتاه از بسیاری ورزش های دیگر سبقت بگیرد.

این رشته به دلیل جذابیت بسیار بالایی که در خود دارد و همچنین شور و شادی بخش بودن آن توانسته خانواده ها را به سمت خود بکشاند و سرمایه گذاری بهتر و عمیق تری نیز داشته باشد. در کنار این مسئله فدراسیون اسکیت نیز با توجه به مقام هایی که در رشته های مختلف اسکیت در مسابقات جهانی کسب شد به فکر توسعه هرچه بیشتر این رشته افتادند و رشته مهم ورزشی را در برنامه های اصلی خود قرار دادند.

از همین رو می توانیم از این بابت مطمئن باشیم همچنان که رشته اسکیت تاکنون توانسته است افتخارات مهمی را کسب نماید و پله های ترقی را طی کند با یک برنامه ریزی صحیح در آینده نیز می تواند با همین انسجام و همبستگی به درجات بالاتری دست پیدا کند. البته رشته اسکیت در ایران نوپا به شمار می آید و جای پیشرفت بسیار زیادی برای آن وجود دارد به همین ترتیب هم در مباحث می توانیم پیشرفت داشته باشیم و سطح خود را بالاتر ببریم و هم در مسابقات بین المللی اسکیت توانایی خود را به نمایش بگذاریم. همانطور که گفته شد همه این ها بسته به یک برنامه ریزی مدون و البته سرمایه گذاری های مالی می باشد.

اگر دقت کنید می بینید که رشته های مختلف اسکیت در سال های گذشته توانسته اند پیشرفت مطلوب و قابل توجهی را داشته باشند که از آن جمله می توان به رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت اگرسیو، رشته اسکیت فوتینز و رشته اسکیت بورد اشاره نمود. تمام این رشته ها توانسته اند با کفش های اسکیت اینلاین افتخار کسب کنند. همانطور که می دانید کفش های اسکیت اینلاین از چرخ هایی برخوردار می باشند که در یک راستا قرار گرفته اند و به صورت خطی هستند. البته باید توجه داشته باشید که هر از رشته های مختلف اسکیت دارای کفش مخصوص به خود می باشند و حتی از نظر ظاهر نیز با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند.

اگر شما نیز می خواهید که ورزش اسکیت را به صورت تخصصی دنبال کنید در نهایت باید یکی از شاخه های رشته اسکیت را انتخاب نمایید که در این حالت انتخاب کفش مناسب نیز پس از آن صورت می گیرد و شما می توانید تمرینات تخصصی خود را که با کفش مناسب آن آغاز کرده اید به انجام رسانید. البته از این بابت نگرانی نداشته باشید زیرا برای خرید کفش اسکیت می توانید با مربی اسکیت باتجربه مشورت کرده و خرید خود از یک فروشگاه اسکیت معتبر و یا یک نمایندگی معتبر به انجام رسانید تا بهترین محصول با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار گیرد.

یکی از خصوصیاتی که ورزش اسکیت از آن برخوردار است و این رشته را با دیگر رشته های ورزشی متمایز می سازد جذابیت و هیجان بالای این رشته می باشد. به این صورت کودکان خردسالی که علاقه مند هستند که با سرعت بالا حرکت کنند و انرژی و جنب و جوش بسیار بالایی دارند از این رشته ورزشی استقبال ویژه ای می کنند. آن ها دوست دارند در یک محیط رقابتی با همسن و سال های خود مسابقه دهند، پیروزی خود را کسب کنند و پی در پی چالشی جدید را تجربه نمایند.

در این صورت شما تنها باید یک برنامه ریزی صحیح و منسجم برای کودک خود داشته باشید تا بتواند با انگیزه ای که برای موفقیت در این رشته دارد جایگاه ویژه را در رشته اسکیت کسب کند. از آن جایی که رشته اسکیت دارای تنوع بسیار بالایی می باشد کودک نیز انتخاب وسیعی پیش روی خود خواهد داشت یعنی انتخاب او تنها بر اسکیت سرگرمی و تفننی نمی باشد و او می تواند اسکیت را به صورت کاملا حرفه ای در نظر داشته باشد. شما می توانید رشته های اسکیت را برای او شناسایی کنید تا آموزش های لازم را از مربیان باتجربه دریافت نماید و پس از یک مشاوره که به صورت تخصصی صورت می گیرد شاخه مورد نظر خود را انتخاب نماید البته نکاتی همچون فیزیک بدن، استعدادیابی کودک و همچنین علاقه وی نیز در این انتخاب تاثیر بسزایی خواهد داشت و تنها در این صورت است که می تواند در رشته مورد نظر بالاترین حد توان و نتیجه را داشته باشد.

رشته اسکیت در سال های اخیر درخششی چند برابر داشته است که دلیل اصلی آن فراهم شدن زیرساخت های این رشته ورزشی می باشد که این مسئله باعث انگیزه بیشتر در بازیکنان شده است، به صورتی که در هر سن و سالی برای تشکیل تیم های ملی در تلاش می باشند. با یکدیگر تمرین می کنند، چالش های کار را در کنار یکدیگر در نظر می گیرند، در رشته های انفرادی و یا رشته های تیمی شرکت می کنند، یک مربی باتجربه برنامه های آن ها را دسته بندی می کند و در این صورت است که مسیر آن ها برای حضور در یک تیم حرفه ای هموار می گردد.

همین ادامه و تمرین های مکرر باعث آن است که بازیکن به سطحی از حرفه ای گری دست یابد که ابتدا در تیم های باشگاهی حضور پیدا کند و پس از آن برای حضور در تیم های ملی اقدام نماید. البته توجه داشته باشید که علاوه بر رشته های اسکیت اینلاین، دو دسته دیگر نیز در ایران در حال فعالیت می باشند که رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد می باشند که علاقه مندان به هریک از این شاخه می توانند رشته مورد نظر خود را از بین آن ها انتخاب نمایند.

برای شروع کار می توانید در یک آکادمی اسکیت حضور پیدا کنید و نکات مهم رشته اسکیت را از یک مربی باتجربه که سال ها زیر نظر فدراسیون اسکیت کسب تجربه نموده است دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *