فعالیت در رشته آیس هاکی

دوره های آموزشی رشته اسکیت
نوامبر 25, 2022
رشته اسکیت رشته ای هیجانی و مفرح
دسامبر 14, 2022

کمتر کسی این موضوع را باور داشت که رشته اسکیت بتواند در مدت زمانی بسیار کم موفقیت هایی این چنین بالایی را کسب نماید. فعالیت هایی زیرساختی که توسط فدراسیون اسکیت صورت گرفت تا افراد هرچه بیشتر با رشته اسکیت آشنا گردند و برای آن ها به عنوان یک لازمه در زندگی محسوب شود.

خانواده هایی هستند که حداقل یکی از اعضای آن ها به فعالیت در رشته اسکیت مشغول می باشد و اگر یک همچنین اتفاقی برای تمامی خانوارهای ایرانی بیفتد می توان آینده ای بسیار روشن و امیدوارکننده را برای ورزش اسکیت تصور کرد. رشته های اسکیت در تمام دنیا از طرفداران بسیاری برخوردار می باشند و به این گونه اسپانسرهای مالی قدرتمند جذب تیم ها شده اند و از آن ها حمایت مالی می کنند تا به این صورت بتوانند برند تجاری خود را به دنیا بشناسانند. البته در ایران نیز کارهایی انجام شده است اما نه به صورت حرفه ای ولی اگر این اتفاق به صورت مداوم و یک کار حرفه ای صورت گیرد دیگر به رشته اسکیت به چشم یک رشته سرگرم کننده نگاه نمی شود و افراد می توانند با فعالیت حرفه ای در آن کسب درآمد نیز داشته باشند.

افراد در این حالت شغل اول خود را ورزش کردن قرار می دهند زیرا می دانند که از لحاظ مالی تامین خواهند بود و تمرکز خود را تنها بر روی موفقیت تیم خود می گذارند. اسپانسرهای مالی تمامی هزینه های تیم و افراد را بر عهده خواهند داشت و در نهایت در برگزاری مسابقات و پوشش خبری که صورت می گیرد به بهترین شکل برند تجاری آن ها در معرض دید عموم قرار می گیرد.

رشته اسکیت دارای شاخه های متنوعی می باشد که دسته های اصلی آن عبارتند از رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد.

رشته های اسکیت اینلاین از گذشته تا به امروز در ایران مشغول فعالیت بوده اند که ثمره آن کسب موفقیت های بسیار زیاد و افتخارآفرین در این رشته ها بوده است. اما رشته های اسکیت روی یخ و اسکیت کواد تازگی دارند و مراحل پیشرفت را به خوبی در حال طی کردن می باشند. همچنین اطلاعات زیادی نیز درباره این رشته ها وجود دارد که در کنار تمرینات حرفه ای به آن ها نیز رسیدگی می گردد.

نکته ای که بسیار مهم است و جای امیدواری دارد تاسیس پیست های اسکیت روی یخ در ایران می باشد پس از مشهد این کار در تهران و در مجموعه ایران مال صورت گرفته است که پیست اسکیتی استاندارد می باشد و این امکان را دارد تا مسابقات جهانی نیز در آن برگزار گردد. این پیست اسکیت روی یخ که با نام آیس باکس شناخته می گردد فعالیت خود را از چند سال قبل به شکل منسجم آغاز نموده است و تمام تلاش این مجموعه معصوف شده است به شناخت و فرهنگ سازی هرچه بیشتر رشته اسکیت روی یخ که این تلاش ها ثمربخش نیز بوده است و نتیجه های غیرقابل باوری در این مسیر کسب شده است.

با این تلاش ها ایران توانست در کمتر از یک سال در IHFF تایید شود و در کنار آن توانست در تورنومنت بین المللی نیز شرکت کند و در  نهایت امر با شرکت در مسابقات داخلی و بین المللی رشته اسکیت روی یخ توانست در تمام دنیا خبرساز گردد.

کمتر کسی بر این باور بود اسکیت روی یخ که نه لوازم آن در کشور موجود بود و نه امکانات و زیرساخت هایی برای آن فراهم شده بود و محدودیتی که برای تمرین در زمین ها وجود داشت بتواند این چنین نتیجه ای در این مدت زمان کوتاه کسب نماید. شاید اگر تلاش ها مسئولین انجمن های اسکیت هاکی و اسکیت روی یخ نبود هنوز اسکیت روی یخ ایران به دنیا شناسانده نشده بود از طرف دیگر فدراسیون اسکیت نیز با انجام کارهای زیربنایی و زیرساختی و مراوده با مقامات بین المللی توانستند فعالیت در این رشته را گسترش دهند.

برگزاری مسابقات به صورت پی در پی و برگزاری کمپ های تیم ملی باعث شد تا توجه بسیاری از افراد در ایران به این رشته جلب شود و در کنار آن خبرگزاری های تلویزیونی نیز با پوشش خبری رشته اسکیت روی یخ باعث سرعت بخشیدن به رشد هرچه بیشتر این رشته شدند. بسیاری از افراد به سمت رشته اسکیت روی یخ متمایل شدند تا فعالیت حرفه ای خود را در این رشته ورزشی به انجام رسانند و سهمی در رشد آن داشته باشند.

برنامه های منسجمی که برای رشته اسکیت روی یخ بویژه رشته آیس هاکی در نظر گرفته شده است نشان از آینده ای روشن برای این رشته ورزشی دارد. همچنین اسپانسرهای مالی نیز علاقه بیشتری به این رشته نشان داده اند از این رو امیدواری بیشتری در این رشته ورزشی برای تامین هزینه ها وجود دارد. اگر بازیکنان بتوانند از لحاظ هزینه های زندگی خیالی آسوده داشته باشند مطمئنا تمریناتی بدون مشکل و متمرکزتر خواهند داشت.

مقام سومی در کاپ امارات یکی از افتخاراتی که است که در ابتدای کار رشته آیس هاکی صورت گرفته است. این مقام نشان از این داشت که تلاش های مستمر برای این رشته اثر داشته است و اگرچه ایران در رشته اسکیت روی یخ سابقه چندانی نداشته است اما می تواند نتایج بسیار مهمی را کسب نماید.

اگر روند مستمری برای این رشته وجود داشته باشد مطمئنا پیست های اسکیت روی یخ نیز افزایش پیدا خواهند کرد و در کنار آن پوشش خبری نیز افزایش پیدا می کند که باعث انگیزه هرچه بییشتر حمایتگران مالی می گردد تا سرمایه گذاری بیشتری بر روی تیم های اسکیت روی یخ بویژه رشته آیس هاکی داشته باشند. از طرفی دیگر خانواده ها نیز با دیدن رشد این رشته آینده فرزندان خود را نیز در این رشته قابل قبول تر می بینند و با انگیزه بیشتری برای آن برنامه ریزی می کنند. در این صورت است که ورزش اسکیت دیگر یک انتخاب دست نیافتنی نخواهد بود. شما می تواند در این ورزش به صورت حرفه ای فعالیت داشته باشید، به راحتی در مجموعه های مختلف حاضر گردید و در محل هایی که به خانه شما نزدیک باشد تمرینات حرفه ای خود را دنبال کنید.

پس باید این نکته را در نظر داشت که با برنامه ریزی دقیق هر کاری که به نظر دشوار نیز می آید موفقیت در آن غیرممکن نمی باشد و می توان با تلاش مسیر حرفه ای خود را طی نمود. برای این منظور می توان با ورود به یک آکادمی اسکیت از نظرها و پیشنهادات مربیان باتجربه اسکیت که زیر نظر فدراسیون اسکیت فعالیت دارند نیز استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *